Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Frågor (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19750-fragor/)

DavidP 2014-03-29 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 331487)
Eller nä, ångrar min fråga. Känns ju sjukt stressande för hästarna under galopptävlingarna.

whoot?:lol:

Flickepojken 2014-03-29 20:42

Alltså själva galoppen känns som naturlig och att de får utlopp för sina krafter, vilket var sjukt vackert att se på. Men sen fick man se att de skulle tryckas in en box mot deras vilja, vilket iofs vem som helst skulle streta emot, och då började jag tycka synd om dem :rolleyes: hehe

Men det är ju en makalös syn ändå att se dem springa så!

DavidP 2014-03-29 21:33

Galopp är en naturlig gångart för hästen precis som du säger, vilket inte trav är. Inte ens för de varmblodiga:KO: Har aldrig sett charmen i galopp men galopp känns mer som en överklass sport och trav mer för inavlat pack och den stora massan. Men nog fan är det roligare titta på:lol:

Har inga källor men skulle tro att det är mer skador i travsporten för hästarna än i galoppen.

Flickepojken 2014-04-06 10:11

Jägersro galopp, är det något som bara finns ibland?

Rickart 2014-04-06 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 333285)
Jägersro galopp, är det något som bara finns ibland?

Det är nått som snart inte finns alls...

Flickepojken 2014-04-06 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 333291)
Det är nått som snart inte finns alls...

Haha, jobbigt!
Jag tycker det är skitfräckt iallafall, och kommer titta :)

Scherlock 2014-04-14 14:09

Någon som vet ifall det finns statistik på vilka spår favoriterna oftast infriar från på de olika distanserna? Har bara hittat statistik överlag på de olika spåren men inte någon för favoriter..

solum 2014-04-14 14:33

Jens Sjödens Statistikbibel.där finns allt :)

Flickepojken 2014-04-14 15:26

Finns det några stockholmare här inne som kan säga något om Nationaldagsgaloppen, är det en stor tillställning skulle ni vilja säga?

incitatus 2014-04-14 16:12

Nationaldagsgaloppen, det beror väl på vädret.

Vid kanonväder är det mycket folk i området, klart att många tittar på galoppen då, men jag tror att de som åkt dit för galoppen inte är så jättemånga

vid regn - blåst och kyla är det nog inte så många på Nationaldagsgaloppen.


Sen var det kanske inte så lätt att följa galoppen, det går fort och är stora avstånd och på nationaldagsgaloppen svårt att se/följa loppet.
se det som ett jippo och lite folkfest om det är fint väder, och det kan ju vara trevligt.

Flickepojken 2014-04-14 16:39

Tack för svar Incaitatus! Det lät lite fräckt med galopptävling så i stan, men okej då börjar jag gå lite här i Göteborg så får vi se vad jag tycker om ett ;)

Kyodai 2014-04-14 16:55

Finns ju några galopptipsare här

http://www.travpunkten.com/forum.asp?forum=4

Var själv där ett tag och blev god på att hitta de som galoppade bäst :clap:

Fast det fortsatte sedan när jag skulle tippa trav --- men passade inte där jue... :cry:

Flickepojken 2014-04-16 13:21

Vad är det som avgör att det blir två pallplatser istället för tre?

Är det när det är 6 hästar i ett lopp eller mindre?
Och vad händer om det är 7 hästar i ett lopp fast en häst eller två är strukna, blir det fortfarande två pallplatser då?

Migge 2014-04-16 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 335928)
Vad är det som avgör att det blir två pallplatser istället för tre?

Är det när det är 6 hästar i ett lopp eller mindre?
Och vad händer om det är 7 hästar i ett lopp fast en häst eller två är strukna, blir det fortfarande två pallplatser då?

7 st. eller fler startande hästar blir utbetalning på plats 1-3.

6 st. eller färre startande hästar blir utbetalning på plats 1-2.

Flickepojken 2014-04-17 21:03

En fråga. Platsoddsen har ju en spännvidd t ex 23-39, och som jag förstår det så uträknas den beroende på vilken plats hästen kommer på, stämmer det?
Och då antar jag att det är högre platsodds om den kommer etta?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved