Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Onsdag 19/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19786-v86-onsdag-19-3-a/)

varulv 2014-03-18 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 328416)
Jag må vara färgad av att Pannan är en av mina absoluta favoriter då jag gjort bra pengar på denne och jag gillar hästens uppsyn och inställning till tävlandet, men hur i helsike skall detta mediokra snabbloppsgäng ha en chans i morgon - bara frågar???

Hur många av dessa är med i Elitloppet, sista söndagen i Maj? Tror knappast detta blir något preparélopp, ala Båth/Ohlsson! Har högst två, tre lopp (efter detta) att ställa denna i ordning inför det stora målet för säsongen och karriären - tror faan att denna är i ordning redan nu!

TM slog Obama Gel och Rolls Royse med fyra längder i årsdebuten - skall jag skallra mina bjällror nu, eller, hehe...?!

Ni är duktiga utöver det vanliga, men kan ni inte se att Panne De Moteur slår dessa bakbunden, så börjar jag tro på tidig demens hos er... När nu Pannan direkt skall gå med optimal balans, vad säger er detta? Preparé? Knappast, eller hur?! Här blir det åka av och full satsning från start - detta är vad kusen behöver innanför västen inför hans största uppgift i karriären... Nu har Hultman vunnit PDA, vad kan nästa mål vara, måntro...?

Hultman vet att han inte kan gå ut och fegköra här - han vet att han måste få ett svar på om hans grundträning slagit väl ut under vintern... Marre är en sak - denne har han siktat på PDA sedan födseln, i princip... Pannan vet han att denne måste få igång springet i benen direkt för att ha något att göra i Elitloppet!

Detta är självklart ENDAST mina ödmjuka (nåja) tankar kring det hela, men jag förstår då inte varför racerbootsen åker på direkt, om inte kusen är redo för stordåd direkt! Hultman har inte mycket mer kvar att bevisa sedan triumfen i PDA, nu kommer han köra lössen utav dem, för att visa att det svenska stålet biter hårt - och vem faan är då Travelling Man att stå i vägen...?

Nej, detta är så klart så att allt över 1.35 i odds är överodds! Det vore mer överraskande om Fridolin och MP gick ut och proklamerade att de from. nu skulle hänge sig åt en mer restrektiv invandringspolitik, än att Pannan förlorar i morgon - faan, jag ändrar oddset till 1.01, i stället, hehe...!

:cheers:

Gillar helt klart din entusiasm.. Om nu Panne är så bra i morgon som du tror så är jag den första att :hattenav: Jag tror han måste gå en 11 tid i dödens i morgon för att vinna, jag tror helt enkelt inte han kan det i årsdebuten. Det är en sak att vara väl förberedd, vilket han säkert är. En annan att ha det temot i sig i årsdebut efter ett långt uppehåll, du kan inte träna dom till det. Det får du i loppen. Visst, fjol så plockade han ner Bon frecia från dödens och höll ifrån sig Oasis Bi, bra gjort! I morgon får han göra loppet utvändigt om en ruskigt bra sprinter. Jag tvivlar som sagt. Önskar dig lycka till dock. (Panne åker dock med på Jokern som ett B lås med Traveling man)

Fulsprit 2014-03-18 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 328420)
Gillar helt klart din entusiasm.. Om nu Panne är så bra i morgon som du tror så är jag den första att :hattenav: Jag tror han måste gå en 11 tid i dödens i morgon för att vinna, jag tror helt enkelt inte han kan det i årsdebuten. Det är en sak att vara väl förberedd, vilket han säkert är. En annan att ha det temot i sig i årsdebut efter ett långt uppehåll, du kan inte träna dom till det. Det får du i loppen. Visst, fjol så plockade han ner Bon frecia från dödens och höll ifrån sig Oasis Bi, bra gjort! I morgon får han göra loppet utvändigt om en ruskigt bra sprinter. Jag tvivlar som sagt. Önskar dig lycka till dock. (Panne åker dock med på Jokern som ett B lås med Traveling man)

Ja, jag glömde skriva det men jag tror han vinner på en hög 10-tid i morgon, om banan och vädrets makter är med oss...

Pannan är i år 6 år och tar därmed till sig grundträning klart bättre än äldre kusar... Nu är iofs TM endast ett år äldre så han får då "godkänt" i detta fall då jag tror att denne är den ende som kommer vara i närheten av Pannan i morgon - men då fastlåst i rygg, eller en längd bakom efter att Pannan "dödat" TM från dödens...

Hur mycket ni än vill se att TM är lika bra som Pannan och att denne möjligtvis slår "min" kuse, så måste jag säga att för varje ord jag ser er skriva och mig själv för den delen, så blir jag bara än mer överbevisad om att jag har rätt!

Det är sådan klasskillnad mellan dessa så härifrån och till månen inte är nog... PUNKT!

Jag tror det bara blåser till från start och så sitter lille Johan där i säcken och när släppte Örjan ut, en liten pågapojk från Skåne, från rygg ledaren senast som dessutom sedan slog av honom...? Händer ALDRIG!!! ALDRIG, sa jag ju!!!

Bästa spiken på länge - runt 55% är inget att yvas över, det är okey...

Ni som garderar - gråt inte sedan över spilld mjölk i morgon - jag har SKANDERAT ut veckans klaraste! Pannan kommer stå i 3,00 som vinnare utav Elitloppet efter uppvisningen i morgon kväll!

Lycka, till alla!

:cheers:

varulv 2014-03-18 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 328428)
Ja, jag glömde skriva det men jag tror han vinner på en hög 10-tid i morgon, om banan och vädrets makter är med oss...

Pannan är i år 6 år och tar därmed till sig grundträning klart bättre än äldre kusar... Nu är iofs TM endast ett år äldre så han får då "godkänt" i detta fall då jag tror att denne är den ende som kommer vara i närheten av Pannan i morgon - men då fastlåst i rygg, eller en längd bakom efter att Pannan "dödat" TM från dödens...

Hur mycket ni än vill se att TM är lika bra som Pannan och att denne möjligtvis slår "min" kuse, så måste jag säga att för varje ord jag ser er skriva och mig själv för den delen, så blir jag bara än mer överbevisad om att jag har rätt!

Det är sådan klasskillnad mellan dessa så härifrån och till månen inte är nog... PUNKT!

Jag tror det bara blåser till från start och så sitter lille Johan där i säcken och när släppte Örjan ut, en liten pågapojk från Skåne, från rygg ledaren senast som dessutom sedan slog av honom...? Händer ALDRIG!!! ALDRIG, sa jag ju!!!

Bästa spiken på länge - runt 55% är inget att yvas över, det är okey...

Ni som garderar - gråt inte sedan över spilld mjölk i morgon - jag har SKANDERAT ut veckans klaraste! Pannan kommer stå i 3,00 som vinnare utav Elitloppet efter uppvisningen i morgon kväll!

Lycka, till alla!

:cheers:

hahahaha...Det låter i mina öron mer som du försöker bevisa för dig själv hur "klar" Panne är i morgon.. ;) Ingen har heller påstått att TM är lika bra som Panne, för det är han inte...förutom i morgon då.. ;) Och tillsist... TM är 3 år äldre, inte 1 år äldre..

Fulsprit 2014-03-19 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 328432)
hahahaha...Det låter i mina öron mer som du försöker bevisa för dig själv hur "klar" Panne är i morgon.. ;) Ingen har heller påstått att TM är lika bra som Panne, för det är han inte...förutom i morgon då.. ;) Och tillsist... TM är 3 år äldre, inte 1 år äldre..


Hehe, genomskådad, månne! Nej, men jag tror så hårt på denne så att det måste till en smärre dissning utav Hultman i LiveTv eller utav Örjan efter värmning/provstart! Och TM kommer ALDRIG vara bättre än Pannan - inte i kväll/morgon och inte någonsin! PUNKTUM!!! (Faaen, får sluta jobba i oljeland, då språket börjar ta över vardagen också, hehe...).

SPIIIIIIIIIIIIIKKK!!!!!!

:cheers:

varulv 2014-03-19 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 328433)
Hehe, genomskådad, månne! Nej, men jag tror så hårt på denne så att det måste till en smärre dissning utav Hultman i LiveTv eller utav Örjan efter värmning/provstart! Och TM kommer ALDRIG vara bättre än Pannan - inte i kväll/morgon och inte någonsin! PUNKTUM!!! (Faaen, får sluta jobba i oljeland, då språket börjar ta över vardagen också, hehe...).

SPIIIIIIIIIIIIIKKK!!!!!!

:cheers:

"Panne de Moteur var inne på Solvalla och gick jobb i torsdags och travade då 1.17,0/1 600 meter utvändigt om Random Shot. Med det hade han inget sparat i mål." :claps::claps:

Fulsprit 2014-03-19 00:42

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 328435)
"Panne de Moteur var inne på Solvalla och gick jobb i torsdags och travade då 1.17,0/1 600 meter utvändigt om Random Shot. Med det hade han inget sparat i mål." :claps::claps:

Bara bra - en liiten "urblåsare" mot ett lik - behöver nu bara sänka tiden med 6.5 sekunder så bör segern bli enkel, kan räcka med 6, hehe...!

Ju lägre jag hör de ligger med hästen, dvs. om det inte kommer några otroliga dissningar, så ju mer övertygad om vinst blir jag...! Detta ÄR klasskillnad och det kommer vi få se i kväll - det vet även du, min käre, varulv...!

:drunk:

varulv 2014-03-19 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 328436)
Bara bra - en liiten "urblåsare" mot ett lik - behöver nu bara sänka tiden med 6.5 sekunder så bör segern bli enkel, kan räcka med 6, hehe...!

Ju lägre jag hör de ligger med hästen, dvs. om det inte kommer några otroliga dissningar, så ju mer övertygad om vinst blir jag...! Detta ÄR klasskillnad och det kommer vi få se i kväll - det vet även du, min käre, varulv...!

:drunk:

Det kommer bli ofantligt roligt att läsa din text när Panne torskar i morgon...:evilgrin39:

Fulsprit 2014-03-19 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 328437)
Det kommer bli ofantligt roligt att läsa din text när Panne torskar i morgon...:evilgrin39:


Har inte ens börjat öva på denna ännu!!! Vet att det inte behövs... Däremot ser jag framemot en djävla massa sharps och gratulationer att jag i alla fall satt ett rätt på denna djävla V86!!!

Skall vi säga 1.11.5, från ledningen...?! Tackar!!!

:cheers:

muumiin 2014-03-19 05:07

Looooovar panne inte vinner från dödens!!

Nu är bara frågan hamnar han där....

Fulsprit 2014-03-19 06:02

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 328444)
Looooovar panne inte vinner från dödens!!

Nu är bara frågan hamnar han där....


Vinner från dödens om han måste, men troligtvis får han överta redan efter 200 meter - här lovar jag att det är rejält påställt! Racerbalans direkt - vad säger detta dig...

Spets och slut - hämta ut!!!

:cheers:


Edit: Kanske dags att lägg sig och sova ett par timmar...?!

:drunk:

Viroid 2014-03-19 07:53

PDM hade det ganska jobbigt förra året innan han fick Elitloppsbiljetten. Han for upp till Umeå och fick stryk av David Sisu i ett femåringslopp, och två veckor senare lyckades han vara först på Solänget utan att imponera, och fick då nådiga nicken.

Om PDM skall vinna det här är det för att Örjan sitter kall i kön medan Tarzan tokpressar på Travelling Man med Friction. Första 1000 efter 1.10,5 eller något sådant.

Det börjar bli dags för dem som aspirerar på en en plats i Elitloppet (vilket brukar garantera plats i flera av sommarens stora lopp) att börja vakna nu. Kentucky Fibbers lopp har länge varit "första elitloppsuttagningen" och även om det kommer fler chanser så är det ju skönt att ha biljetten klar.

varulv 2014-03-19 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 328445)
Vinner från dödens om han måste, men troligtvis får han överta redan efter 200 meter - här lovar jag att det är rejält påställt! Racerbalans direkt - vad säger detta dig...

Spets och slut - hämta ut!!!

:cheers:


Edit: Kanske dags att lägg sig och sova ett par timmar...?!

:drunk:

Säger absolut ingenting då det är hans ordinarie balans. Han har gått så i varje start i 2 år, förutom ett lopp i december då det var omöjligt pga banan. Jag lovar dig, det har inte varit påställt i varje start i 2 år.. Så om detta är vad du baserar "han vinner åkandes från dödens på" så bör du tänka ett varv till min gode MOONSHINE! ;)

varulv 2014-03-19 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 328191)
Ser ut som en väldigt spelvänlig v86 omgång. Blir Panne De Moteur och Mosaique Face favoriter så känns det mycket intressant. Traveling Man spikar jag uppemot 25-30% om allt är som det ska. Samma sak med Dreams Take Time. Spets och slut på båda.

Har precis insett att Dreams Take Time är i mål med 3 ben.. överlägset omgångens bästa spik. :)

JonathanH87 2014-03-19 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 328463)
Har precis insett att Dreams Take Time är i mål med 3 ben.. överlägset omgångens bästa spik. :)

På förhand bäst chans i loppet. Men inbillar mig att dom allt för ofta har släppt spets med hästen? Eller har jag fel?

dzeno 2014-03-19 08:51

Absolut Newport stor favorit från bakspår. Funderar på att chansspika Quangaroo Zet, ser ut som SOS.
Sen ska Pelikan Trio med i sista, lopp i kroppen, under 5%



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved