Citat:
Ursprungligen postat av JonathanH87
(Inlägg 342586)
Mack Grace SM har tackat nej. Så även Solvato/Orali och Universe De pan samt Oasis Bi.
Jag vill personligen se Beau Mec med tanke på loppet i lördags. Piraten kanske kan hävda sig? Den som är roligast från guld på Lördag i alla fall och förmodligen bara den och Kadett CD som skulle tacka ja.
Annars Mosaique Face men den tackar dom nog också nej med. Vad finns kvar?
Rapide Lebel? Älskar det monstret men den är ju också skör och utan form.
Skulle inte förvåna mig om vi typ får Mr.Picolit, Digital Ink och typ On Track Piraten.
Vad tror vi om Beckman trots galoppen senast?
Elitloppet är elitloppet men med tanke på de superinbjudningar som var i början känns det blä såhär mot slutet.
|
Jag är ganska övertygad om att vem som än vinner på Lördag så är det en häst i form, och form slår nästan alltid klass. Jag tycker också det känns rimligt med 2-3st i varje heat som är klara favoriter, och att resten känns lite svalare. Det har väl aldrig hänt att det finns 16 riktigt heta hästar som vill vara med.
Roi du Lupin från Frankrike vann ett större lopp igår, och kommer kanske få frågan. Norges hopp verkar stå till Mr X.F.Royal på Lördag. Finland har inget att komma med, Orali har tydligen tackat nej, Indigious från Tyskland har inte visat något av värde än, Kaka A.T. från Österrike har inte visat elitloppsklass, Holland har inte så mycket att komma med i eliten, från Australien/Nya Zeeland är det inte någon aktuell. Det blir då mycket svenskt, och så några gäster från USA, Frankrike och Italien. Tyvärr känns det inte så internationellt, men jag är övertygad om att det inte kommer köras något bättre lopp i Europa i år ändå. Det här är vad som finns.
|