Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Elitloppet 2014 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20125-elitloppet-2014-a/)

tomtom2 2014-05-20 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 343694)
att han kan gå en nio tid gör att han kan vinna elitloppet om han gör det igen. Svårt för vem som helst att gå utvändigt då och slå honom. Håller absolut med om att han saknar den hårdhet som hans mer rutinerade konkurrenter har och att det kan bli tufft för honom att gå två lopp samma dag. samtidigt tror jag att lars i som är ohört rädd om hästen vet vad han gör. jag tror han tar sig till final om takter väljer att chansa och gasa allt från start o i en final kan allt hända....

vad det gäller commander crowe så är han en gammal häst som har visat att han inte uppskattar långa distanser längre.

Tror inte att du ska haka upp dig alltför mycket på den där tiden från i lördags, Gävles bana är ( tillsammans med Färjestad) minst en sekund/1000m snabbare än t.ex solvallas bana. Jag säger inte att han inte kan gå till final, men genom åren har vi sett otaliga exempel på "dagsländor" som har fått en inbjudan och sedan gjort en väldigt slät figur när dom har ställts mot den riktiga eliten.

tomtom2 2014-05-20 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 343566)
BG lär kuta som fan efter att han vunnit med hästen, blir nog flera varv i löjligt hög fart. Det är ekipage som spelas! Förmodligen är BG 30 meter bättre än om en bakis frasse kör.
Klart att det finns undantag vad gäller startspår, men tror de flesta väljer bricka 1 i försök om dom får välja fritt. ruggigt bra läge att vara topp 4 och få en hyfsat vilsam resa till en final. Klart bättre än att behöva runda andra topphästar via spåren. Men visst finns det undantag. Hoppas du hittar något bra undantag att lira på:innocent:

Om nu Björn Goop skulle vara så överlägsen som kusk som du påstår så är det ju märkligt att han inte ståtar med högre segerprocent än vad som är fallet, t.o.m Ludde som oftast beskylls för att va en dålig kusk ligger ett par procent högre.......

Lillis 2014-05-21 09:06

Innerspår är alltid bäst. Bara kolla Södervalls "stjärna" Red chili pirat eller vad den hette. Gjorde aldrig en meter utan slängdes ner till plankan innan bilen släppt. Trea 2 ggr, en sån häst är ju helt onödig att ha med i EL

Va fan ligga tredje in hela tiden och veta att man e chanslös, varför bjuda in.

Nåja, årets lopp:

Klart Reden skrattar hela vägen, i alla fall för Shaq. Han borde spetsa lätt, kanske får någon tryckare, kanske släpper men han kommer troligtvis aldrig hamna sämre än rygg ledaren.

Delicious är det ju värre för, PdM borde om inte så ta en längd i alla fall bli släppt till ledningen. Om sen Örjan släpper till Ludde så sitter Delicious helt plötsligt tredje in och då blir det knivigare. Uncle Peter kan nog få loppet om de hittar andra ut på Raja om nu inte ÖK släpper.

Haha, så många OM i den där texten. Visar att man inte vet ett dyft, det som är så jävla kul med den här helgen. Alla spekulationer och alla som är helt säkra på att just de har rätt....

Lillis 2014-05-21 09:12

Personligen tror jag att följande tar sig vidare:

Shaq, Timoko, Maven, reven
Tror reven hittar rygg på shaq och liftar med den vägen

Uncle P, Raja, PdM, Delicious US

I finalen står det mellan UP, Shaq och Maven. Får Uncle P spår 1 i finalen är det SoS. Får den spår 2-3 så tror jag Maven vinner

draken 2014-05-21 10:09

Går emot strömmen.
Timoko,Maven,Digital Ink och Nahar från första.
PDM,Raja ,Caballion och Pascia`Lest från andra.
Slutvinnare Timoko el Raja.

JonathanH87 2014-05-21 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 343717)
Går emot strömmen.
Timoko,Maven,Digital Ink och Nahar från första.
PDM,Raja ,Caballion och Pascia`Lest från andra.
Slutvinnare Timoko el Raja.

Är med dig helt och hållet. Om inte Ludde mördar Raja i försöket tror jag den vinner. Annars Timoko. Sen är jag jättespänd på Uncle Peter efter det man hört.

Tamuli 2014-05-21 18:30

Jag tror att Timoko med Goop tar hem Elitloppet. En känsla jag haft sedan mitten av förra veckan så klarar han bara försöket blir mitt tips iaf Timoko.

doob 2014-05-21 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 343693)
"Raja Mirchi känns bättre än någonsin" enligt Lutfi....

DET har vi hört Ludde säga allt för många gånger om både den hästen och andra... Säger absolut INGENTING om du frågar mig! ;)

cochise 2014-05-21 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 343845)
DET har vi hört Ludde säga allt för många gånger om både den hästen och andra... Säger absolut INGENTING om du frågar mig! ;)

frågar inte dig! :lol:
citerar bara...sen får ni ta det precis som ni vill!:)

trance_error 2014-05-21 23:27

Örjan fixar biffen !!!

sirlarsson 2014-05-22 00:25

Någon som kan sia om trolig vinnartid? Under 1,10 på kilometern 1,60 eller över 1,10,1 2,20?

putte64 2014-05-22 06:46

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 343849)
Någon som kan sia om trolig vinnartid? Under 1,10 på kilometern 1,60 eller över 1,10,1 2,20?

Tittar man på statistiken de senaste 10 åren är det troligt att tiden ligger på 1.10 eller högre, men om det blir fint väder tror jag man kan vinna på en hög 09 tid.
Tycker fältet innehåller några som kan gå under 10.

Edit: Fint väder = inte regn

http://www.travrevyn.com/travstat/new_elitlopp.shtml

Sprite 2014-05-22 07:27

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 343849)

20 grader och sol är prognosen just nu. Har för dålig koll på Maven men segrarna senaste åren i elitloppet har tagits från innerspår (förrutom Nahar) och man har ju inte varit nära att gå under 1,10 de senaste 4 åren innan förra året då Nahars monsterform hade räckt med bättre väderförutsättningar. Men har någon häst visat en sådan monsterform på slutet och fråga två är om någon kan springa under 1,10 från andraspår eller är det bara ledaren/vinnarhålet som har chans på en sådan tid?

Jag hade aldrig spelat under 1,10 till det oddset. Tycker snarare att över 1,10,1 till 2.20 lockar.

Josve88 2014-05-22 12:00

Nån som har koll på hur ofta elitloppsvinnaren också vunnit sitt försök eller brukar det va bättre att va smygkörd och bara ta sig till final?