Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Milsson 2018-12-27 15:42

Det är väl antagligen lite foliehattsvarning på mitt resonemang men jag har än dock en svidande känsla av att det är något som inte är bra med andelsspelen.
Lägg där till utlandssystem som vi inte har någon kontroll på.

I och med att jag inte går plus på mina rader bör någon tjäna pengar, inte sant?
Är det kålle o Ada som får mina pengar för att dom spelar stora andelsystem på kiosken som en expert spelar så ser jag absolut problem med stora system.
Några är ner efter denna vägen så kommer gemene man inte spela trav då det enda man kan vinna är pengarna tillbaka, som bäst, på gigantiska travsystem gjorde på gottsundas spel och grönsakshandel.

Viroid 2018-12-27 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Milsson (Inlägg 599125)
Det är väl antagligen lite foliehattsvarning på mitt resonemang men jag har än dock en svidande känsla av att det är något som inte är bra med andelsspelen.

I och med att jag inte går plus på mina rader bör någon tjäna pengar, inte sant?
Är det kålle o Ada som får mina pengar för att dom spelar stora andelsystem på kiosken som en expert spelar så ser jag absolut problem med stora system.
Några är ner efter denna vägen så kommer gemene man inte spela trav då det enda man kan vinna är pengarna tillbaka, som bäst, på gigantiska travsystem gjorde på gottsundas spel och grönsakshandel.

ATG har ett spelavdrag på 35%. För varje hundralapp som går in, är det bara 65kr som går ut. De allra flesta går back.

Grant 2018-12-27 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 599126)
ATG har ett spelavdrag på 35%. För varje hundralapp som går in, är det bara 65kr som går ut. De allra flesta går back.

Jag tror att det är större chans att förlora mindre om man spelar själv.
Tror man motsatsen så är det bara att gå med i vilket andelsspel som helst.

Butiksandelsspelen är väl många tusen att välja på.
Min egen tveksamhet gäller %avgiften. Skatt på skatt eller
avgift på avgift, nja jag är tveksam. Låna pengar på bank till 6%
ränta, men för att få göra det tillkommer en uppläggningsavgift.

Mvh Uffe ;)

Grant 2018-12-27 16:11

12 st olika Sharpsandelsbutikssystem finns det idag.

"Prisa G*d här kommer skatteåterbäringen."

Som han sa på julafton den häringa Arne Weismuller.

Mvh Uffe ;)

Lazlo 2018-12-27 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 599129)
12 st olika Sharpsandelsbutikssystem finns det idag.

"Prisa G*d här kommer skatteåterbäringen."

Som han sa på julafton den häringa Arne Weismuller.

Mvh Uffe ;)

Det finns 4 system idag varav 3 är slutsålda. Imponerande att få det till 12 :lol:

Stekel 2018-12-27 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Milsson (Inlägg 599125)

Utan ATG Tillsammans och andra andelsspel skulle det se rätt mörkt ut för omsättningen nu. Och för bättre spelare är det inget annat än bra att det finns mycket andelsspel. De flesta går för att vinna ofta hellre än mycket och sväljer de flesta stora favoriter omotiverade eller inte. Och rätteligen så i de flesta fall, för kunderna vill vinna ofta (många säger att de vill vinna stort, men viljan att vinna ofta övertrumfar det där till syvende och sist även för majoriteten av dessa).

Grant 2018-12-27 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 599142)
Det finns 4 system idag varav 3 är slutsålda. Imponerande att få det till 12.

Det brukar vara så att jag imponerar å det grövsta på min omgivning.

Imponerande på riktigt däremot var vinsten på 2,4 i lördags.

Mvh Uffe ;)

Spiken64 2018-12-28 06:51

Het som en gris vinnare och plats på bet365 Leovegas sista tiden.

Eliot Coger

Roly Poly

Hallsta Winnex

Basse 2018-12-28 15:32

Atgs nya timer varning är ingen vidare tidtagare eller matematiker.

Loggade in på morgonen och spelade v4 australien som satt med liten vinst.
Loggade ut. Sen in igen före lunchtravet och spelade en V65 för 390kr.
Loggade ut efter ett tvillingspel och gick på lunch.

Passade på att göra ett uttag på 5000kr via atg kortet hos lokala ombudet.

Loggar in för att spela en V3 en timme senare och möts av varningen:

Hej Sebastian

Du har nu varit inloggad i 4 timmar (wtf! Snarare 2 sekunder) och förlorat 6000kr
Dags att ta en paus?

Man räknar tydligen uttag som förlust, jag kallar uttagen vinstpengar...

Billman 2018-12-28 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 599288)
Atgs nya timer varning är ingen vidare tidtagare eller matematiker.

Loggade in på morgonen och spelade v4 australien som satt med liten vinst.
Loggade ut. Sen in igen före lunchtravet och spelade en V65 för 390kr.
Loggade ut efter ett tvillingspel och gick på lunch.

Passade på att göra ett uttag på 5000kr via atg kortet hos lokala ombudet.

Loggar in för att spela en V3 en timme senare och möts av varningen:

Hej Sebastian

Du har nu varit inloggad i 4 timmar (wtf! Snarare 2 sekunder) och förlorat 6000kr
Dags att ta en paus?

Man räknar tydligen uttag som förlust, jag kallar uttagen vinstpengar...

Jag skrev till Dataskyddsombudet och fick svar att nu var lagen sådan att man hade omsorgsplikt gentemot spelarna.

Jag svarade att visst, jag har läst lagen om omsorgsplikt. Men det står inget i lagen om hur ofta eller på vilket sätt detta ska ske. Det bestämmer ju ATG. Och det är för ofta och för påträngande för min smak. Algoritmen är ju skriven så att den punktmarkerar ens spelkonto i första hand.Det känns kusligt. Jmfr Banklagen. Där kan inte någon nyfiken kassapersonal gå in och glo på mitt konto när det passar.

Den h'är lagen har säkert varit på remiss till alla utom spelarna, som inte har några ombud, men den har slunkit igenom litre väl lättvindigt utan debatt eller insikt i spelarnas(kundernas)beteende...

Viroid 2018-12-28 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Billman (Inlägg 599301)
Jag skrev till Dataskyddsombudet och fick svar att nu var lagen sådan att man hade omsorgsplikt gentemot spelarna.

Jag svarade att visst, jag har läst lagen om omsorgsplikt. Men det står inget i lagen om hur ofta eller på vilket sätt detta ska ske. Det bestämmer ju ATG. Och det är för ofta och för påträngande för min smak. Algoritmen är ju skriven så att den punktmarkerar ens spelkonto i första hand.Det känns kusligt. Jmfr Banklagen. Där kan inte någon nyfiken kassapersonal gå in och glo på mitt konto när det passar.

Den h'är lagen har säkert varit på remiss till alla utom spelarna, som inte har några ombud, men den har slunkit igenom litre väl lättvindigt utan debatt eller insikt i spelarnas(kundernas)beteende...

Man har rakt av anammat vad andra länder bestämt, och en gång i timmen är lite av en standard i världen. Det har fungerat ganska bra i andra länder, och vi lär väl oss att klicka bort den där rutan rätt så snabbt. Sedan behöver man t.ex. inte vara inloggad för att se ATG Live av vad jag har märkt. Det går att visa släkten lite trav utan att de ser vad man spelat för.

Grovport 2018-12-28 22:34

Tycker det är intressant att ATG först nu när dom får konkurrens verkar göra något sorts seriösare försök till spelansvar. Ett argument till att dom har haft monopol har ju varit att privata aktörer inte skulle göra det på samma sätt.

incitatus 2019-01-25 12:15

Har ST tagit bort flaggan för vissa rikstotolopp på sin sida, ja också irriterad att oddsen inte finns där.

långloppet som Sevilla vann på Jägersro är inte R klassat, Minnestads Ecuador

däremot har hästens Kalmarlopp ett R

Om loppet ligger på Kupongen borde det väl VARA R för Rikstoto eller STL , jag vill i vart fall ha rikstotoloppen markerade när jag tittar på en häst karriär, det är ju ganska mkt tuffar i V75 lopp vanliga lopp

Altoc 2019-01-25 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 603734)
Har ST tagit bort flaggan för vissa rikstotolopp på sin sida, ja också irriterad att oddsen inte finns där.

långloppet som Sevilla vann på Jägersro är inte R klassat, Minnestads Ecuador

däremot har hästens Kalmarlopp ett R

Om loppet ligger på Kupongen borde det väl VARA R för Rikstoto eller STL , jag vill i vart fall ha rikstotoloppen markerade när jag tittar på en häst karriär, det är ju ganska mkt tuffar i V75 lopp vanliga lopp

Tror det är så att enbart lopp som ingår i någon Klass/Division r-markeras. Är de loppen som är STL-lopp. Om loppet är med på ATGs V75-kupong eller inte kvittar.
ATG-oddsen får/kan inte visas av ST. Alla bolag ska behandlas lika. Det var ju såhär ”alla” ville ha det...
Om inte ATG köpt banprogrammen så hade vi inte haft oddsen där heller och heller ingen markering i huvudet på de lopp som ingår i V64/V65/V75 etc.

incitatus 2019-01-25 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 603748)
Tror det är så att enbart lopp som ingår i någon Klass/Division r-markeras. Är de loppen som är STL-lopp. Om loppet är med på ATGs V75-kupong eller inte kvittar.
ATG-oddsen får/kan inte visas av ST. Alla bolag ska behandlas lika. Det var ju såhär ”alla” ville ha det...
Om inte ATG köpt banprogrammen så hade vi inte haft oddsen där heller och heller ingen markering i huvudet på de lopp som ingår i V64/V65/V75 etc.

i så fall ny regel . som jag inte gillar ALLAV75 lopp på kupongen skall ha R,

kolla Sir Q,C, hans stayerlopp har R,

jo jag vet oddsproblematiken, ger en hel del info 2a till 32 ggr är många gånger en bättre prestation än vinst t 1,50 med Auto fr 3e