Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20312-allt-om-trav-haer-kan-man-snacka-allmaent-om-allt/)

Stekel 2019-10-07 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 642552)
De som du nu hört talas om som har slutat med trav, vad har deras anledning varit?

De har dött. Eller pga tidsskäl då de skaffat familj. Ett konkurrerande intresse som tydligen tar en jävla tid. Svårt att göra något åt de där sakerna också. Så utmaningen blir att värva nytt folk.

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 642634)
De slutar inte, utan problemet är att de inte börjar.

Ja, där är vi överens. Men jag tror att anledningarna att de inte börjar är helt andra än att några hästar här och där startar på V75 utan att ha gått lopp tidigare under året.

Henkes 2019-10-08 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 642498)
Travets tillkortakommanden har kostat mycket utebliven nyrekrytering av spelare.

Jag är nybliven spelare och jag tror att det som nya spelare kan bli mycket tveksamma inför är misstanke om att ett lopp kan köras mjukare än fullt ut maximalt. Travet måste göra allt man kan för att ta bort sådana misstankar, tex kännbara straff på det, eller så får man gå ut med det i förväg, så man vet det, att t ex stallet har flera hästar i loppet och hellre ser en annan före, eller att en häst mest behöver ett lindrigt träningslopp.
Som ny spelare vet man inte mycket om hästarna, men en sak måste man kunna lita på, och det är att kusken gör allt han eller hon kan för att vinna.

Stekel 2019-10-11 18:58

Lite kul att följa dagens auktion. Jävla köpsugen man blir! Ska bara skramla ihop en storvinst först...

https://youtu.be/aSrKdCBqydU

Lobo 2020-01-21 22:56

Och varför i helvete har det tagits väck "a" för amatör i program och startlistor på ATG. Är det för att en amatör inte ska bli diskrimerad genom att han är amatör?

Jag tycker det är en nog så viktig information att tillhandahålla spelarna om vilken nivå tränare/kusk håller till på.

thenisses 2020-01-25 14:12

Hej, är det någon som kan hjälpa mig, jag har ett lag på ATG tillsammans men kan inte lämna in filspel, det står att jag ska godkänna filspel på omgången men hittar inte var?

Gotland 2020-01-25 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av thenisses (Inlägg 665673)
Hej, är det någon som kan hjälpa mig, jag har ett lag på ATG tillsammans men kan inte lämna in filspel, det står att jag ska godkänna filspel på omgången men hittar inte var?

När du öppnar omgången ska du välja alternativet "lämna in fil".
Går även att ändra i efterhand!

:KO:

thenisses 2020-01-25 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 665681)
När du öppnar omgången ska du välja alternativet "lämna in fil".
Går även att ändra i efterhand!

:KO:

Tackar, löste det????

Altoc 2020-01-30 17:31

Försöket med gemensam pool för enloppsspelen på vardagsluncherna verkar fungera bra. Från och med lördag utökar ATG detta till att gälla alla tävlingsdagar förutom de där V86, V75 eller GS75 ingår.

Viroid 2020-01-30 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 667083)
Försöket med gemensam pool för enloppsspelen på vardagsluncherna verkar fungera bra. Från och med lördag utökar ATG detta till att gälla alla tävlingsdagar förutom de där V86, V75 eller GS75 ingår.

Och det är bra!

Altoc 2020-01-30 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 667173)
Och det är bra!

Absolut!

Stekel 2020-03-16 13:18

Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.

abborre 2020-03-16 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 676233)
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!

Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas.

Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning.

Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.

Ta i ordentligt o diska om du kör innanför tex 3 pinnar eller som i Frankrike där det gäller en endaste pinne. Hur många genar inte i ledningen 250 kvar. Kommer ihåg Joakim Lövgren där nere: :KO:

mikaels 2020-03-16 15:28

Citat:

Måldomarkonferensen, om man ska vara noga;)...

Stekel 2020-03-16 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av abborre (Inlägg 676236)
Ta i ordentligt o diska om du kör innanför tex 3 pinnar eller som i Frankrike där det gäller en endaste pinne. Hur många genar inte i ledningen 250 kvar. Kommer ihåg Joakim Lövgren där nere: :KO:

Ja men det är ju inga maskiner man kör och de kränger mer eller mindre kusarna. I förlängningen blir det ju då några meter längre för varje häst i andraspår om de på innerspår ska vara livrädda för att ta en enda pinne. Och det är väl jobbigt nog att gå i spåren som det är. 3 pinnar låter som en sund gräns tycker jag iallafall. Det får bort det medvetna fuskandet och genandet, men man kuskarna kan fortfarande rejsa ordentligt med hästarna och behöver inte ägna en massa fokus åt att vara rädda för pinnarna.

Men de kunde ju gärna plocka bort det här understrukna. Annars kan de väl aldrig diska för "vanligt" genande i ledningen t ex i sista kurvan.

Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.

Fulsprit 2020-03-16 18:17

Citat:

Eftersom de inte varken kan mäta med tumstock, eller med övertygelse helt komma överens när en "reultatpåverkande fördel" fås, så kommer det fortfarande vara subjektiva bedömningar som blir rådande... Tyvärr - varför inte vara otroligt klara med vad som gäller? De är så skitnödiga så att hälften räcker... I dagens teknikeffektiva samhälle - skulle det inte kunna gå ha någon form utav "hawkeye" som på millimetern kan avgöra ex. om luckan funnits?

Kul skulle också, vid varje tävling, använda sig utav ett måldomarteam, som sitter, skit samma var, men inte på banorna och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde ksukarnas framfart!