![]() |
|
Tränarna klagar på att det inte finns några stolopp för högre klasser, men i April är det minst 4 stolopp
April 2 V75 Solvalla stoeliten April 11 Halmstad (playing tua ) April 21 Bollnäs Delicious April 31 ÅbyOlympiatravet bara 5 åriga ston i detta men 250papp i 1a, Det ser i mina ögon ut som ganska bra med starttillfällen för ston i högre klasser , de kan ju dessutom möta hingstar om de vill Men travtränare är kanske de nya bönderna, man skall alltid klaga, är det inte starttillfällen är det prissumman eller .......eller |
Citat:
Jag skulle vilja att man öppnade Silverdivisionen för alla ston, oavsett startprissumma. Då skulle man kunna ta bort Stoeliten och ge våra bästa ston chansen att tävla mer kontinuerligt mot ett motstånd som jag tror skulle bli intressant för alla. |
Öppna silver för ston upp till xxxx kr är en god ide, men Delicious eller D'One borde inte vara med i Silver, det blir ju lite som gårdagens bollnäslopp för övriga startande
Playing Tua slog världsrekord, men det är knappast att man ser det som omöjligt att vinna loppet när hon är med i startlistan, Delicious ja då är det omöjligt. Visst man kan alltid önska fler lopp, men det är ju inte så många ston med + 700 000 som tävlar, blir som barndomens snabblopp på 70-talet, samma hästar mötes vecka efter vecka, olika spår och distans med enstaka kuskbyte. Sen är det väl fritt att starta i Silver Guld med bra sto - Blended Scotch hade väl inte gjort bort sig i morgondagens Olympiatravuttagning |
Är det fler än jag som fått "prova på" nya versionen av ATG's sida? Den där man kan flytta runt modulerna själv?
|
Citat:
Visst kan ston anmälas till guld, men de brukar ha väldigt svårt att vinna där. Vi såg ju t.ex. Maven förra året som utklassade elitstona, men hade svårt att vinna i gulddivisionen. |
Skitväder på Umåker riktigt skitväder, klassen OK med men lite ojämna lopp, men flera riktigt riktigt bra hästar .
Ändå var publiken gott å väl 1 000 personer fler än Jägersro förra veckan, eller 25% mer. Spelet är OK men publikmässigt är storbanorna en katastrof, malmö vad är det typ 7-800 tusen svenskar som har under 1 timme med bil till banan, + danskarna, Sovalla lika illa publikt Tusan om inte Åby kan få en bra siffra nästa vecka. Men storbanorna har problem, stora - deras driftkostnader är ganska stora jmfrt med småbanorna. |
Citat:
Sportsligt blir det ju också förödande att strö ut prispengarna på orten. Hästarna i Norrland springer in pengarna väldigt mycket snabbare än hästarna på storbanorna och därför är dom sen chanslösa på rikstoton och i större unghästlopp. |
Citat:
|
Enligt Umåkers program tog de 150kr i entré idag. Med 5.500 redovisade i publiken bör de haft i alla fall 4.000 betalande, och 600.000kr i publikintäkt. Tillåt mig tvivla på det. De bilder som visades innehöll ju inga stora folkmassor precis. Jag skulle gissa på att de hade runt 2.000 betalande och kanske runt 3.000 totalt antal besökare inkl funktionärer och aktiva.
|
Stämmer nog, de hade förmodligen lånat Umeå IK:s publikräknare från deras glanstid.
|
Citat:
Sen så är malmös befolkning inte så intresserade av trav. Hälften vet knappt vad en häst är. Tror inte "folket" från no go zonerna drar på trav |
Åke svanstedt med resolve till elitloppet? Det hade varit nått.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22666538.ab |
Hoppas den appen blir bättre än nya hemsidan...Någon som har hunnit testa betan? betyg?
http://www.expressen.se/sport/trav/a...ras-inom-kort/ |
Nästan 17 000 personer på plats på Jägersro idag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk |
Citat:
2) Gratis inträde. Visst är det kul när det är 17000 besökare på travtävlingar. Men raderna för spelomsättning och biljettintäkter är ändå ingen munter läsning. |
|
|