Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Umåker 10/5-14 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20353-v75-umaker-10-5-14-a/)

zamora_79 2014-05-05 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340192)
Värst handicap för bakspår hästar på kort distans är det i guld divisionen. Då nästan alla hästar håller god kapacitet, blir inte lätt att plocka många meter.
Du såg ju inken själv i Lördags.

Någon på framspår vinner enligt mig.

Samma här tror Rocky vinner om inte Örjan kan hitta på nåt med Democrat.. :cheers:

Helge 2014-05-05 16:20

Bra jobbat! Viktig dag för banan.

Extra kuskflyg räddade V75

UMEÅ. En flygkärra för åtta lyfter efter Umåkers V75-tävlingar på lördag.
Ombord finns några av landets mest kända kuskar.
- Vi riskerade att hamna i kläm mellan utländska storlopp i helgen och risken fanns ett tag att vi skulle bli utan några av de etablerade kuskarna. Lösningen blev ett extrainsatt flygplan och det blev en jättebra omgång, säger travbanechefen Henrik Bäckström som även tycker sig ha en rolig spik till V75.

Hela året har travfolket i Umeå laddat för sin V75-dag. Normalt brukar travfesten ligga den sista helgen i april. I år flyttades V75 fram ett par veckor och hamnade samma helg som Danmarks största lopp Copenhagen Cup. Ett storlopp som körs på söndag i Köpenhamn med svenskintressen i en extrainsatt V75-omgång.
Reguljärt flyg gick inte att räkna med lördag eftermiddag från Umeå då bolagen slutar köra under eftermiddagen.
Ekvationen löstes när ett mindre plan kunde sättas in efter klockan 18.00. Nu kan kuskar som Örjan Kihlström, Erik Adielsson, Torbjörn Jansson och Jorma Kontio köra V75, och med marginal hinna ner till söndagens stortrav i Köpenhamn.
- Ett plan med två piloter från ett väletablerat bolag i Umeå kommer att ta gänget till Stockholm. Några av kuskarna menade att flyg var en förutsättning för att de överhuvudtaget skulle komma till oss den här helgen. ATG hade förståelse för det och tillsammans lyckades vi sy ihop det här, säger travbanechefen på Umåker Henrik Bäckström.

Tamuli 2014-05-05 19:48

Första tankar när man såg startlistorna för lördagens omgång:

Avd 3: Sunrise Lover en tänkbar chansspik kanske

Avd 4: Hallsta Lotus och Faksen J:R på framspår borde ju ha en chans att hålla undan för Månprinsen, autostart och kort distans med en Månprinsen som måste runda en del hästar nja tror inte det går.. spika Hallsta eller låsa på Hallsta och Faksen är frågan..

Avd 6: Beer Summit på framspår måste ju ändå ha en bra chans att kunna leda runt om, kan bli jobbigt för Erik och Örjan på bakspår att plocka ner Beer Summit.

Övriga loppen får jag ingen första känsla för. Bara att läsa på under veckan.

Helge 2014-05-05 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 340307)
Första tankar när man såg startlistorna för lördagens omgång:

Avd 3: Sunrise Lover en tänkbar chansspik kanske

Avd 4: Hallsta Lotus och Faksen J:R på framspår borde ju ha en chans att hålla undan för Månprinsen, autostart och kort distans med en Månprinsen som måste runda en del hästar nja tror inte det går.. spika Hallsta eller låsa på Hallsta och Faksen är frågan..

Avd 6: Beer Summit på framspår måste ju ändå ha en bra chans att kunna leda runt om, kan bli jobbigt för Erik och Örjan på bakspår att plocka ner Beer Summit.

Övriga loppen får jag ingen första känsla för. Bara att läsa på under veckan.

Har du inte kollat finnen i guld?

AndyMart 2014-05-05 22:26

Erik kör för Svante istället för Stickan i femåringsloppet. Känns som att detta händer allt oftare..

Viroid 2014-05-05 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 340378)
Erik kör för Svante istället för Stickan i femåringsloppet. Känns som att detta händer allt oftare..

Enligt anmälningslistorna anmälde Stig H Chapeau med Örjan som enda kusk, med körlöfte. Erik har lite svårt att försörja sig på att bara köra Stig H:s hästar, sedan Reijo tog med sig en del av stallet och drog. Han måste köra åt andra också, och då får han nog titta lite på vem som är bästa hästen. Jag tror till och med att Stig H inser att om han sätter hårt mot hårt så är risken stor att Erik väljer att köra åt någon annan för jämnan.

elwiz 2014-05-06 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 340243)
Bra jobbat! Viktig dag för banan.

Extra kuskflyg räddade V75

UMEÅ. En flygkärra för åtta lyfter efter Umåkers V75-tävlingar på lördag.
Ombord finns några av landets mest kända kuskar.
- Vi riskerade att hamna i kläm mellan utländska storlopp i helgen och risken fanns ett tag att vi skulle bli utan några av de etablerade kuskarna. Lösningen blev ett extrainsatt flygplan och det blev en jättebra omgång, säger travbanechefen Henrik Bäckström som även tycker sig ha en rolig spik till V75.

Hela året har travfolket i Umeå laddat för sin V75-dag. Normalt brukar travfesten ligga den sista helgen i april. I år flyttades V75 fram ett par veckor och hamnade samma helg som Danmarks största lopp Copenhagen Cup. Ett storlopp som körs på söndag i Köpenhamn med svenskintressen i en extrainsatt V75-omgång.
Reguljärt flyg gick inte att räkna med lördag eftermiddag från Umeå då bolagen slutar köra under eftermiddagen.
Ekvationen löstes när ett mindre plan kunde sättas in efter klockan 18.00. Nu kan kuskar som Örjan Kihlström, Erik Adielsson, Torbjörn Jansson och Jorma Kontio köra V75, och med marginal hinna ner till söndagens stortrav i Köpenhamn.
- Ett plan med två piloter från ett väletablerat bolag i Umeå kommer att ta gänget till Stockholm. Några av kuskarna menade att flyg var en förutsättning för att de överhuvudtaget skulle komma till oss den här helgen. ATG hade förståelse för det och tillsammans lyckades vi sy ihop det här, säger travbanechefen på Umåker Henrik Bäckström.

Bara de inte störtar och vi blir utan vår kuskelit.

Dodo 2014-05-06 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 340084)
& ser till min glädje att min stora favorit & "följehäst" Time Machine startar. Lär väl bli favorit från bra spår dock...men visst ska den ha bra chans !

Time Machine är en kanonhäst och visst är det toppchans här.
Hade det inte varit för BBS Sugarlight tror jag redan nu att Time Machine hade haft bra vinstchans i finalen Elitloppshelgen, oavsett spår.
Kanske BBS Sugarlight väljer att starta i Sweden Cup ?

Dodo 2014-05-06 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 340064)
Quid Pro Quo lär väl vara en bra spik.

Det är Beer Summit emot här men då QPQ är snabb ut och har rygg på just Beer Summit kan jag inte se annat än att Erik ser till att ge QPQ en bra position i loppet inte långt bakom ledande Beer Summit. Skall bli spännande att se på lördag om QPQ kan mala ner Beer S sista 700. Bra lås !

Dodo 2014-05-06 11:26

Vet att det är lönlöst att spekulera i skräll i kallblodsloppet men för er som jagar högt platsodds vill jag nämna hästen i loppet som har toppform. Det är Ulvsås Brasse. Visst krävs att någon av de mer betrodda hoppar bort sig eller är sjuk för plats på denna men helt omöjligt är det väl inte ?

muumiin 2014-05-06 17:39

Tänkte öppna mitt bolag igen så om någon är sugen PM. Ska även köra ett 500/andel till V75 lördag söndag till elitloppshelgen. 4 /10 tagna redan även där PM

Tamuli 2014-05-06 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 340376)
Har du inte kollat finnen i guld?

är bered att ändra min första tanke där..

finns ju bättre hästar med i guld.. vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag kikade igenom startlistorna hmm

mackpeter 2014-05-06 22:37

Vem tar ledningen i guld?
Är Rocky Winner snabb nog att hålla spetsen? Annars är det god natt för hans del.

Dodo 2014-05-07 08:17

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 340631)
Vem tar ledningen i guld?
Är Rocky Winner snabb nog att hålla spetsen? Annars är det god natt för hans del.

Democrat

Danmag 2014-05-07 10:57

bästa spik

Jag tror att västerbo fantast är bästas piken på lördag. Han kommer att få ett bra lopp

Dodo 2014-05-07 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Danmag (Inlägg 340680)
Jag tror att västerbo fantast är bästas piken på lördag. Han kommer att få ett bra lopp

Hmm...kanske....men nej, inte för mig. Räknas med chans på distans och kusk. Själv kan jag inte släppa Askö Q. Enligt mig är detta omgångens öppnaste lopp och en skräll ligger på lut här.

Bästa spiken är en felfri Regent Zet !

Edit: Time Machine är också en bra spik !

MatsE 2014-05-07 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tamuli (Inlägg 340592)
är bered att ändra min första tanke där..

finns ju bättre hästar med i guld.. vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag kikade igenom startlistorna hmm

Tror det kan vara spets o slut på finnen vilket gör det till en bra spik för mig iaf

mackpeter 2014-05-07 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 340666)
Democrat

Och vem släpper den till?
Sedan ligger storfavoriten Rocky W tredje inner.
Är det läge för att Beau Mec vinner detta?
Eller är det upplagt för finnen Sunrise Winner? Bara 13 % nu.:sleep:

putte64 2014-05-07 23:37

Varför skulle Democrat släppa över kort ?
Tror han kör 11.5 från spets.
Han var tom bra på 2140 senast.

Å andra sidan brukar Jorma köra i spets om han kan, och Sunrise Lover är startsnabb.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 340885)

spalato 2014-05-07 23:48

V75-1: 4 Uranus de Tyrole - dags nu!
V75-2: 5 Dreamer Doc - sylvass avslutning senast!
V75-3: 1 Rocky Winner - sluggar sig runt om!
V75-4: 10 Månprinsen A.M - prins blir kung!
V75-5: 3 Bartender In - bjuder alla laget runt!
V75-6: 3 Beer Summit - svårtuggad!
V75-7: 3Time Machine - svårtuggad!

spalato 2014-05-07 23:50

4 Uranus de Tyrole
5 Dreamer Doc
1 Rocky Winner
10 Månprinsen A.M
3 Bartender In
3 Beer Summit
3 Time Machine

mackpeter 2014-05-07 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 340896)
Varför skulle Democrat släppa över kort ?
Tror han kör 11.5 från spets.
Han var tom bra på 2140 senast.

Å andra sidan brukar Jorma köra i spets om han kan, och Sunrise Lover är startsnabb.

Då vinner väl Sunrise Lover. Bra om den välter storfavoriten Rocky Winner.:lol:

spalato 2014-05-07 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kackerlackan (Inlägg 340102)
Första intrycket inför V75 på Umåker:
Spik Beer Summit
Guld: Upp Date Hoss
Avslag: Månprinsen. ( fel distans, Bakspår, inge snabb ut.)

Tror tvärtom faktiskt! Prinsen vann utan att vara som bäst senast. Mkt svårtuggad! Omgångens bästa spik!

spalato 2014-05-08 00:00

Omgångens bedövare hittar jag i 5 Dreamer Doc. Sylvass avslutning senast. Blir totalt bortglömd bland dessa överdjur!!

mackpeter 2014-05-08 00:01

V75-1

Bergh tränar var tredje startande. Jag missar nästan alltid hans vinnare. Någon som har koll på hans hästar här.
Eller vinner bara storfavoriten Octopus?:sweatdrop:

trance_error 2014-05-08 00:05

Tror det blir svårt för Bartender In.

Tar Digital Photo spets spikar jag den utan att tveka, tror han kör i spets på korta distansen isf. Får studera imorgon spets striden :)

mackpeter 2014-05-08 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 340904)
Omgångens bedövare hittar jag i 5 Dreamer Doc. Sylvass avslutning senast. Blir totalt bortglömd bland dessa överdjur!!

5 Dreamer Doc har varit mycket bra i år. Men vinner inte så ofta. Får väl rankas fyra. Klart streckvärd på 3 %. Den streckar vi.:ful:

putte64 2014-05-08 00:44

Jag tror han får svårt att göra det.

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340907)

Tar Digital Photo spets spikar jag den utan att tveka, tror han kör i spets på korta distansen isf. Får studera imorgon spets striden :)

elwiz 2014-05-08 08:19

Ja....i mitt badkar så tar uffe spets med 4 Kirikou.

putte64 2014-05-08 08:20

Octopus hade jag spikat om inte Berg hade haft så många med och spår 12 själv.
Han kan mycket väl offra någon av sina för att få chansen själv.
De har gjort det förut med Uranus De Tyrole och tjuvsvarat i överljudstempo.

I andra kommer dagens mest överskattade favorit.
Att Västerbo Fantast är favorit på 37% är helt ofattbart, den borde stå i 5%, tror inte jag betalar för den.
Den var inte ens bra på Romme, Up To Belle var exempelvis klart bättre trots att den kom en placering efter.
Eftersom bästa hästen Venkatesh fått skitläge kan det skrälla.
Passa Up To Belle med Jorma från kanonläge.
Även Ivans andra, Askö Q ska passas.
Geisha Sund har fått ett för henne skitläge, 3e in ???

Rocky Winner är överstreckad, 3e in ???
Visste jag att Democrat tar spets hade jag spikat, måste kolla hur Jorma tänker med startsnabba Sunrise Lover innan jag bestämmer mig.

Synd att Pihlajan Aaroni fick spår 12, från framspår hade det varit spets och slut.

Tror att Bartender In kan hålla ut Regent Zet, här blir det också till att kolla in hur kuskarna tänker.
Kan vara spets och slut.

putte64 2014-05-08 09:01

I Time Machines lopp finns det ett gäng startsnabba.
Han är ganska snabb ut själv, men här gäller det att kolla upp hur kuskarna tänker.
Med tanke på att han nu är mest spelad på V7, samt att sista loppet alltid rensar bäst måste man veta om han riskerar svar.
Blir det så är garderingen given.

Dodo 2014-05-08 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 340885)

Det är inte säkert att Democrat släpper eftersom de tänkbara inte kan komma tidigt och ställa den frågan. Jag tänker på Rocky Winner och Up Date Hoss. Rocky kommer söka sig ut i andraspår så fort det går, om det går. Lyckas han, lär det gasas frammåt direkt. Up Date Hoss är väl den av de två jag tror har störst chans att få överta. Han har rygg på just Democrat i starten och kan följa denne när bilen släpper. Jag vet att det inte är så lätt att följa med och speciellt inte från det läget men Erik är duktig och vill han kan det lyckas.

Beau Mac vinner inte Guld över kort distans, inte ens den här skrala upplagan.

Sunrise Winner är en bra häst och har chans att vinna från alla positioner men skall helst gå i ryggar och lossa speeden sista 400.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen. Loppet är täckt på 1-4-11

Dodo 2014-05-08 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340907)

Digital Photo är en ickevinnare och i min ranking hamnar han i gruppen chanslösa.
Håller sig Regent Zet på benen finns det bara en häst på banan !

Dodo 2014-05-08 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 340916)
Octopus hade jag spikat om inte Berg hade haft så många med och spår 12 själv.
Han kan mycket väl offra någon av sina för att få chansen själv.
De har gjort det förut med Uranus De Tyrole och tjuvsvarat i överljudstempo.

I andra kommer dagens mest överskattade favorit.
Att Västerbo Fantast är favorit på 37% är helt ofattbart, den borde stå i 5%, tror inte jag betalar för den.
Den var inte ens bra på Romme, Up To Belle var exempelvis klart bättre trots att den kom en placering efter.
Eftersom bästa hästen Venkatesh fått skitläge kan det skrälla.
Passa Up To Belle med Jorma från kanonläge.
Även Ivans andra, Askö Q ska passas.
Geisha Sund har fått ett för henne skitläge, 3e in ???

Rocky Winner är överstreckad, 3e in ???
Visste jag att Democrat tar spets hade jag spikat, måste kolla hur Jorma tänker med startsnabba Sunrise Lover innan jag bestämmer mig.

Synd att Pihlajan Aaroni fick spår 12, från framspår hade det varit spets och slut.

Tror att Bartender In kan hålla ut Regent Zet, här blir det också till att kolla in hur kuskarna tänker.
Kan vara spets och slut.

Pihlajan Aaroni är i grunden en elithäst men har på slutet inte visat något som duger för vinst här. Han får smyga med och försöka haka på så gott det går och hoppas att han hittar tillbaka till sin gamla form sakta men säkert. Inget streck för nr.12 på mina kuponger :no:

trance_error 2014-05-08 13:23

Tycker ni inte det är lurigt i första avdelningen? Bergh har 4 hästar, lär ju förstöra för favoriten?

NicklasJ 2014-05-08 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 340967)
Tycker ni inte det är lurigt i första avdelningen? Bergh har 4 hästar, lär ju förstöra för favoriten?

Även om det är fel distans så ökar ju chanserna betydligt att man kör Uranus De Tyrole i ledningen med 3 hästar till från stallet med.

spalato 2014-05-08 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 340974)
Även om det är fel distans så ökar ju chanserna betydligt att man kör Uranus De Tyrole i ledningen med 3 hästar till från stallet med.

Tror Uranus släpper till favoriten . Vinner från rygg ledaren!

trance_error 2014-05-08 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 340980)
Tror Uranus släpper till favoriten . Vinner från rygg ledaren!

Tror inte Uranus släpper om han kommer till ledningen.

muumiin 2014-05-08 15:12

Navigator sib är de dags för nu. Blir spik på den och Beer Summit!

Ang. Navigator.

Bättre än någonsin. Men lite stel i ett jobb förra veckan. Bättre nu så ingen fara. Vi tror och räknar med topp 3. Tufft kräva seger men räknas absolut.

robust 2014-05-08 16:38

Robert Bergh är en skojare av högsta rang.