![]() |
V75 Umåker 10/5-14
Anmälningslistorna ligger uppe. Får ingen spontan känsla för någon utom Månprinsen AM, samma som kommer vara spik hos alla andra i Sverige. Känns lönlöst att försöka fälla så här på förhand.
Tankar kring omgången? |
Quid Pro Quo lär väl vara en bra spik.
|
Citat:
|
Själv spikar jag Pihlajan
|
Citat:
Chapeu, Quid Pro Quo, Blended Scotch |
Citat:
|
''Lär vara en bra spik'' haha du är ett skämt...
|
Otroligt tunt i guld. Inte ens fullt :thumbdown:
Ska bli intressant att se beau mec på kort :) |
Hoppas på framspår för Västerbo fantast då blir den svårslagen :yes:
|
Nu behöver ni inte längre spekulera. In och kolla startlistorna :cheers:
|
Robert Bergh har 18 till start på Lördag, varav 11 på V75. Jag tycker han har bra chans i de fem avdelningar hans hästar startar.
I övrigt var det rätt ojämna lopp på sina håll. Gulddivisionen håller ingen vidare klass, men det finns en del intressanta hästar där. Söndagskvällstipset till David Sisu. Femåringsloppet har väl Beer Suumit bästa chans i från sitt spår. QPQ fick ju bakspår liksom Chapeau. |
Mitt söndags tips får bli Digital Photo :)
|
& ser till min glädje att min stora favorit & "följehäst" Time Machine startar. Lär väl bli favorit från bra spår dock...men visst ska den ha bra chans !
|
Gulddivisionen är ju helt profillös?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hard livin blir mitt tips, även om han känns dom en " medhängare " |
Tidiga tankar..........
v75-1) 10,12,2 v75-2) 1 Geisha Sund v75-3) Lås på 1 & 4 v75-4) 2,9,4 v75-5) 1,5,3,4,6 v75-6) 3 Beer Summit v75-7) 1,9,4 270rader |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Inget illa mot honom men kul med Jorma! Bara körts av Ericsson Svante, Holmstedt M och Svedberg M B, alla sina 29 starter i livet. Ser man inte Jorma som enormt kuskplus och en genomtänkt maxning, så vet jag inte vad som skulle kunna vara det ;) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Att man gör denna långresa och önskade Jorma, säger mig, vill till Vallafinalerna E-helgen 24/5 :) Denna "toppning" aldrig gjorts innan, räknar med bfro och hela kittet. |
Första intrycket inför V75 på Umåker:
Spik Beer Summit Guld: Upp Date Hoss Avslag: Månprinsen. ( fel distans, Bakspår, inge snabb ut.) |
"Avslag: Månprinsen. ( fel distans, Bakspår, inge snabb ut.)"
Största avslaget är väl kusken? Alla glömt senaste loppet och kuskens "insats"? |
Faksen , hallsta och månprinsen borde ju vara heltäckt så ingen idé att snåla där:) Kul omgång, redan hittat flera drag som förhoppningsvis inte blir spelade så mkt! Skriver dock från mobilen så får ta det imorgon!
|
En annan kusk på Månprinsen o det hade varit en spik Helge.
|
känns som månprinsen blir rappare och rappare i benen. Svårt för vilken kusk som helst att undvika riktigt vida spår på lördag med prinsen. beroende på %kan jag tänka mig att spika
|
|
Går vinnaren i guld direkt till Elitlopppet denna gång också?
Omgångens bästa spik: Rocky winner |
Citat:
|
Citat:
(V75 Gävle 2014-05-17 Segrarna i Gulddivisionen på Momarken 22/3, Solvalla 29/3, Jägersro 5/4, Eskilstuna 12/4, Romme 20/4, Åby 26/4, Örebro 3/5 och Umåker 10/5 är direktkvalificerade till denna final. Övriga platser tillsätts av Gävle Travsällskap, Svensk Travsport och ATG i samråd. ) |
Citat:
Eller så jobbar man så går tiden i ett naffs och kommer hem till färdiga listor ;) |
Navigator Sib lär kanske bli lite bortglömd första nu, trots den gör bra insatser hela tiden.. mött riktigt bra hästar hela tiden ju, detta lopp håller inte samma klass som de han varit ute i på slutet..
Borde kunna ha bra chans trots bakspår till relativt låg procent! Men det är ju såklart bara spekulationer än så länge.. =) |
Tycker att månprinsen är så bra att det aldrig går att ge ett avslag på den samtidgt är kusken så vad ska vi säga oberäknilig så att det är aldrig heller en bra spik!
|
Silverdivisionen:
Leo On Line tar spets men släpper till Uranus de Tyrole. Vad händer sedan ? Svarar Uranus ledningen eller släpper han till Octopus ?? Hur förbättrad är Sunviks Saigon med ett lopp innanför västen ? Kan räcka med 4-5-6 Tror att Tresor Dinverne får svårt från spår 12.....Navigator Sib tror jag inte på, trots kanske något lättare emot denna gång. Om BBS Mandarino mot förmodan hittar till ledningen skall det vara vinstchans men jag tror inte den hittar till spets. |
Citat:
Själv tror jag loppet står mellan tre hästar. Rocky Winner, med lopp i kroppen och säkerligen förbättrad. Lika så med Up Date Hoss. Tredje strecket för Sunrise Lover som jag tycker är en bra sprinter i toppform och hoppas få vara med i Lilla Elitloppet i år igen. Hard Livin då ? Njaa, tror att han kommer att smygas och hoppas på tufft tempo. T.o.m. Redén har svårt att få honom att ge allt i slutstriderna..... Borde räcka med 1-4-11 |
Citat:
Du såg ju inken själv i Lördags. Någon på framspår vinner enligt mig. |
Regent Zet har imponerat på mig, blir den inte allt för stor favorit spikar jag.
|