![]() |
V86 Snackis
Spikar
Valkyria R.Ö.K. Kommer tävla med jänkarvagn och barfota bak & Al Dente |
Haha du spikar mina avslag ... Får se vem som har rätt
|
Valkyria var inget vidare senast, ganska långt efter fr spets som favorit , det gillas inte. kanske passade inte banan.
|
Valkyria känns absolut inte som nån spik med Lönnborg i sulkyn :no:
Al Dente tror jag bara är bäst, visat bra inställning och vinner även om det skulle bli dödens. Lite inne på att spika She Loves You FI, tror Goop håller ut Reden och sen offrar inte reden sin häst utan kryper ner i rygg. |
|
Finns det inte ett gäng hästar som ska ut i finaler på Elitloppshelgen och som kanske kör lite preparé..? Nån som har koll? Ni Talar Bra Latin i första är väl en sådan..?
|
Citat:
|
Ni Talar Bra Latin avd 1, i Klass II Final.
Delicious avd 2, i Lady Snärts Lopp eller inbjuden efter denna till Elitloppet? Honeydew avd 3, i Diamant Stoet. Secret Service avd 4, i ASVT Trottex Auktionslopp nästa Onsdag, 220k första pris. O Gready avd 5, i Sweden Cup. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
72% på Al Dente då försöker jag fälla. Nu tar jag inte med många hästar ifall Al Dente skulle vara bara bäst men ett par iaf. Endast 8 hästar till start och nästan alla får chansen. |
Owens face är mitt drag i loppet.. Avslag o avslag. Tycker inte den är så bra att den ska vara över 50%...unga hästar o litet fält nja
|
Spikar på Sugar Flax (från spets)
Art On Line (väl så bra bakifrån) Al Dente (varför göra det svårt...?) 1 7 10 1 3 4 3 5 6 7 8 9 4 10 6 4 5 8 10 1 6 7 Så här får det bli! Lämna in innan man manipuleras av "experter" |
|
Lägger sig verkligen alla på rygg i Avd 1 ? 67% på Ni talar bra latin känns lite väl magstarkt. Ledning känns väll inte helt givet ?, tycker det luktar lite dödens ifall någon väljer att svara. 1,2,4,6 alla snabba ut. 6,4, släpper. Osäker på hur Haugstad tänker, men Laugauer släpper väll aldrig om han spetsar ? Nej jag provar att ta med några stycken.
7,4,2,1,8,6 min Rank. |
1 % på Liberty Pellini i Avd 3 känns som ett jättefynd :) Tycker loppet känns ganska så öppet. Och i min bok står det ledning/ ledarrygg.
Ganska hårt spelad i två starter på v75 i Januari. Slutade med startgalopp i båda. Men var mycket bra från ledning på Åby i slutet av December. |
" Nästgångare" på Face’em i Avd 4. Skulle provas barfota idag läste jag, ledning i sikte. 9 % riktigt intressant !
|
håller på att kolla av v86 men så här mitt på dagen tycker jag "ni pratar bra latin" måste ha toppchans till seger. Hästen har varit helt fenomenal på slutet och visade fin skalle senast. En häst som väger för lätt i sin nuvarande klass. Kan vara en spik!
|
Den ska bara vinna, men jag gillar inte riktigt kommentaren...
Ni Talar Bra Latin (7) är inkvalad till finalerna under Elitloppshelgen, så jag kommer ge honom ett lite snällare upplägg och inte tömma honom helt den här gången. Det här är en riktigt fin häst med hög kapacitet, men samtidigt har han mycket nerver i sig. Han kommer mest troligt att tävla barfota bak igen och det blir inga ändringar i utrustningen, säger Peter Ingves Citat:
|
http://piclair.com/data/uuk0f.jpg
Citat:
|
|
Exakt.
Tar han det lugnt från start kanske det blir femte ut, och om han inte vill tömma hästen kör han antagligen inte till dödens 1100 kvar. Säg att han istället går på bortre lång 700 kvar och får fel ryggar, då kan det bli långt fram även om han är bäst. Citat:
|
Banks näst senaste lopp.
http://www.youtube.com/watch?v=Fn-LnBZeLeo Samt senaste. http://www.dantoto.dk/layout/video.a...rack=sk&race=8 Läckerbit! |
Riktigt fin, men 14 från rygg ledaren är det många som kan.
Runda alla i spåren är inte lika lätt. Citat:
|
fel post.........
|
Citat:
Fått stryk 2 ggr i livet, av Stelton och dagens Lindo Eden i samma lopp. |
Banks kommer alltså med 10 segrar och 2 andraplatser på 12 lopp. Mest intressanta från förra starten i Danmark är att den stod sig bra i hårt motstånd och att den klarade av att resa.
För att få ett hum vad hästen mött i sina lopp i Tyskland så har några av de värsta motståndarna varit: Tamburini Lindo Eden - vann vid enda loppet som Banks inte vunnit i Tyskland. Sir Mathijs Major Eck |
Här är loppet mot Lindo Eden, inte så imponerad.
Jag utgår från att den vunnit i svagt motstånd. Svenskt motstånd, bakspår, rekord på 13.8 från rygg ledaren. Ingen bra favorit med mitt tänk. Lindo Eden streckad till 2.4% från framspår, och Banks till 29% från bakspår. Hur tänker folk ??? http://www.youtube.com/watch?feature...&v=YtoDyb6xN6M Citat:
|
Citat:
senaste är mer intressant. Stelton skriker en del om till Elitloppet (inte jag) men nog hade jag rankat den etta här, såg lysande ut i loppet jag hänvisar till. Hur som, bra att alla kan spana in en kuse som inte visat sig här tidigare. Lindo Eden har då inte imponerat - möjligen det gått framåt med sina två lopp i kroppen. |
Citat:
Angående Eden har den ju varit rätt usel i två Svenska starter. Dessutom har den ju klart sämre statistik i loppen i tyskland också. Att den slår Banks en gång från rygg ledaren är väl sånt som kan hända. De har ju mötts en gång till och då vann Banks. Det blir alltid en gissning när en häst ska göra sitt första lopp i ett nytt land. I detta lopp krävs det kanske en 14 tid för att vinna. Det kan hästen absolut göra. När också värsta motbudet har spår 8 och dessutom är väldigt osäker i prestation och trav så är det inte helt konstigt att hästen är favorit. Sen är det absolut inte säkert att hästen presterar. Finns mycket som spelar in. Resa,bana,kusk,löpningsförlopp osv. Kan köpa att man tar fler olika vägar i sitt tänk i detta lopp. Frågetecken finns i en hästs första start i nytt land från bakspår. |
Klart banks kan vinna, men den är favorit därifrån
Själv tror jag Takter är stenklar Tyskt trav är i stort också värdelöst Har varit på gelsenkirchen och dienslaken, och 10 vinster där hetsar inte upp mig |
5 av 8 hästar från stall Melander i V86-2. Kan vara värt att tänka på...
|
Då ingen av den är direkt snabb så tor ja inte de spelar roll... Inte framme innan 400 m och ja tror redens travar en 10 tid. Blir svårt att hinna "offra". Dock tror ja goop är den enda övriga med chans
|
Citat:
|
Citat:
Jeppe själv är en av dom med Elitloppstankar kring Stelton. Givetvis var jag tvungen att surra kring Stelton och Orali med Jeppe. – Om Orali får en inbjudan till Oslo Grand Prix kommer Stelton att starta i femåringsloppet där. Och han är inte blyg när han pratar om dessa hästar. – Stelton får vänta med Elitloppet det här året och växa in i eliten, men jag tror att han kan vinna Elitloppet nästa år. / http://bloggar.expressen.se/rickardh...na-elitloppet/ Utgångshäst med en annan på SS, omgångens mest spelvärda spik på Spelvärde. Misstänkte dom skulle skrika om den men hoppades på annat. 29% just nu är ju kanon, lär ju öka, frågan vad den stannar vid.... |
Han kan börja med att försöka etablera sig i guld.
Om det går bra kan han vara med i några internationella lopp. När han vunnit ett par av dessa kan vi snacka elitlopp. 13 tider i årgångslopp går inte ens att jämföra med ett dåligt guldlopp på vintern. Folk i allmänhet förstår inte hur stort steget är från årgångslopp till eliten, men en kusk borde veta bättre. Citat:
|
Citat:
|
Första helstängt
Liberty Pellini Första barfota Face`Em (Eventuellt) Politiken (Eventuellt) Errol Boko (Eventuellt) |