![]() |
v64 åby
Riktig superkväll med kval till både Kungapokalen och Drottningens Pokal, Toppsport rakt igenom och vilka hästar....Spik Rolex...draget Drogba bob
nu kör vi................:):):) |
Du menar alltså att Rolex Bigi ska slå Rokkakudo från dödens ???
Otroligt dålig favorit, mot kriterievinnaren som släpps till spets av Jorma. Men det måsta bara ändra på sig, han kan helt enkelt inte bli favorit från spår 7 mot dessa djur. Citat:
|
Hur många går vidare till final från varje heat?
|
Så klart Rolex ska vara favorit. Kolla raden. Sen vet jag inte om det är rätt för det, sjunde spår som sagt och AS är inget man håller i handen direkt.
Rokkakudo i all ära, men får nog visa lite mer färsk form i år innan man kan tro på den. Kapacitet finns betvivlar jag inte. |
Naturligtvis ska den inte vara favorit.
Ett fotbollslag som vunnit alla matcher i division 3 ska inte vara favorit mot något allsvenskt lag. Du måste se på motståndet, inte antalet segrar. Från spår 7 blir den troligtvis hängande, sedan måste den köra fram till dödens eller backa, och i bägge fallen vinner den inte. Sedan är väl inte 13.8 efter galopp direkt dåligt ? Klart den är i ordninggjord inför kval till storlopp. Citat:
|
Ja ja, vi tycker olika. Svårt att se en häst med endast en start med galopp, även om den gick bra efter, bli favorit oavsett. Rolex har visad form och form slår klass nio gånger av tio.
Sen skulle jag aldrig spika AS, speciellt inte från spår sju, men det är en annan femma. |
Citat:
|
P.s.. Övertygad om att han slår Rokkakudo även från dödens...
|
Citat:
Dödens brukar aldrig gå vägen. Får han spets är det en helt annan sak, då kan han vinna. 1,3,5 mot Bearhawaii. Kan bli bra, lycka till. |
Då var han nära att torska mot Radieux, av alla hästar.
En sån som Poochai tycker jag är bättre än Luddes, 3 ut blir den farlig om lillsvanen synar dödens. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ja det ser bra ut på förhand, ikväll vet vi! :) |
hur bra är D’One efter vila nån med info?? kan det vara en chans spik i öppet lopp
|
Citat:
Drogba? Den är iaf inte jag rädd för. :KO: |
Citat:
Lottning till finalen sker direkt efter sista uttagningsloppet, runt 21:00. |
Citat:
|
Citat:
|
sena strykningar i lopp 6 gör att Ruhuna vinner eller? vågar vi spika ?
|
Spikar D'One och Ruhuna Tea
Lycka till alla |
Spikar 2 icke favoriter idag.
Bearhawaiii (ta med 5 om ni garderar, endast på 7%) och Rosso Pomodoro gl till varulv ikväll :) |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Någon som vet varför Pokalerna kommer så tätt inpå elitloppshelgen? Känns ju onödigt att ha dem så tätt inpå.
Dessutom extra tråkigt att fyraåringseliten i år blir lidande. |
djali boko har skyhög kapacitet och står endast i 7 % just nu. Har inte fått det att fungera i år men sist blev han faktiskt störd till galopp i sista sväng. Jag tror nordström släpper i väg honom idag och siktar på spets. då vågar ingen invändigt ta emot antagligen då de riskerar att få en het häst utvändigt. möjlig chansspik.
|
Citat:
Jag låste på Bearhawaii och Reckless. Plockade bort 5 Jarl af Solnäs. Han har väl segrat mot lätt motstånd. Dessutom Peter Untersteiner som kört själv då. Inget illa mot Ingves! Djali boko har grym kapacitet men formen finns väl inte. Fast nu kommer Djali eller Jarl att vinna bara för det. |
Citat:
"tycker det är lite dåligt planerat att lägga tre stora fyraåringslopp (Kungapokalen, Ina Scots Ära och fyraåringseliten) så tätt att man måste välja ett att vara med i." |
Citat:
Någon tanke måste de ju haft med flytten. Skulle vara trevligt att höra från de ansvariga. |
Ska till Åby ikväll. Nån som har ett roligt vinnar/plats spel?
|
Boys going in ffg barfota.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Rolex Bigi har trampat på något och även om han är haltfri och inga problem har av det så kan han ej köras bfro. Det blir lätta skor bak idag. Aldrig gått med skor i regi Svanstedt x 2.
Detta fattar jag dock inte alls!? http://piclair.com/data/dxxgh.jpg Vad menar Anders? Används inte dessa regler i finallottningen ikväll? "Vid val av startspår i final lottas mellan segrarna i varje försöksavdelning om vem som ska välja startspår i turordning. Därefter lottas mellan tvåorna i varje försöksavdelning om vem som ska välja startspår i turordning och så vidare." |
Denim Boko blir alltid hårt spelad, har inte visat något på ett bra tag.
Omgångens mest överstreckade för mig. Säger inte att den e chanslös men för mycket streck. |
Mycket fina lopp idag. Sedan vet man inte hur kuskarna resonerar, vilka som kör för vinst eller inte.
1) 2,5,7,8 2) Spik 1 3) 1,4 4) 2,5,9 5) 3,5,6,9 6) Spik 1 |
Bevisat nu att det är Matteus som skriver tweetsen till Jorma ;)
http://piclair.com/data/sxmct.jpg http://piclair.com/data/9xinl.jpg |
Den övre tweeten raderades snabbt! Hehe han glömde logga in på rätt konto :p
|
Ja, den tvärstannar sista 100 och tar då också med sig Mellby Briolett i fallet.
Citat:
|
Inte vad jag vet, men jag tror han tycker det är en bra rygg.
Citat:
|
1: 7
2: 1,2,3,7,9 3: 2 4: 9 5: 3,4,5,6,9 6: 1,9 Lycka till! |