Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v64 åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/20459-v64-aby/)

dado 2014-05-15 07:42

v64 åby

Riktig superkväll med kval till både Kungapokalen och Drottningens Pokal, Toppsport rakt igenom och vilka hästar....Spik Rolex...draget Drogba bob

nu kör vi................:):):)

putte64 2014-05-15 09:30

Du menar alltså att Rolex Bigi ska slå Rokkakudo från dödens ???
Otroligt dålig favorit, mot kriterievinnaren som släpps till spets av Jorma.
Men det måsta bara ändra på sig, han kan helt enkelt inte bli favorit från spår 7 mot dessa djur.

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 342553)
Riktig superkväll med kval till både Kungapokalen och Drottningens Pokal, Toppsport rakt igenom och vilka hästar....Spik Rolex...draget Drogba bob

nu kör vi................:):):)

Om_sommaren 2014-05-15 09:48

Hur många går vidare till final från varje heat?

xanathaar 2014-05-15 10:07

Så klart Rolex ska vara favorit. Kolla raden. Sen vet jag inte om det är rätt för det, sjunde spår som sagt och AS är inget man håller i handen direkt.

Rokkakudo i all ära, men får nog visa lite mer färsk form i år innan man kan tro på den. Kapacitet finns betvivlar jag inte.

putte64 2014-05-15 10:16

Naturligtvis ska den inte vara favorit.
Ett fotbollslag som vunnit alla matcher i division 3 ska inte vara favorit mot något allsvenskt lag.
Du måste se på motståndet, inte antalet segrar.
Från spår 7 blir den troligtvis hängande, sedan måste den köra fram till dödens eller backa, och i bägge fallen vinner den inte.
Sedan är väl inte 13.8 efter galopp direkt dåligt ?
Klart den är i ordninggjord inför kval till storlopp.

Citat:

Ursprungligen postat av xanathaar (Inlägg 342567)
Så klart Rolex ska vara favorit. Kolla raden. Sen vet jag inte om det är rätt för det, sjunde spår som sagt och AS är inget man håller i handen direkt.

Rokkakudo i all ära, men får nog visa lite mer färsk form i år innan man kan tro på den. Kapacitet finns betvivlar jag inte.

xanathaar 2014-05-15 10:26

Ja ja, vi tycker olika. Svårt att se en häst med endast en start med galopp, även om den gick bra efter, bli favorit oavsett. Rolex har visad form och form slår klass nio gånger av tio.

Sen skulle jag aldrig spika AS, speciellt inte från spår sju, men det är en annan femma.

varulv 2014-05-15 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 342558)
Men det måsta bara ändra på sig, han kan helt enkelt inte bli favorit från spår 7 mot dessa djur.

Personligen håller jag inte med dig Putte. Rolex Bigi slog tex Express Duo från dödens ifjol. Jag håller den betydligt bättre än "jag dansade en sommar i två lopp" Rokkakudo (Tror inte ens den tar sig till final idag). Rolex är helt ok ut och jag kan inte tänka mig att NÅGON vill ha honom i dödens idag, släpps till ledningen sen är det över. Givet att han skall vara favorit i detta kval. Det är kul hur olika vi alla läser och ser på loppen, motstånd osv. Det som gör travet och spelet roligt. :claps:

varulv 2014-05-15 10:41

P.s.. Övertygad om att han slår Rokkakudo även från dödens...

putte64 2014-05-15 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 342573)

I jämna lopp brukar löpningsförloppet avgöra.
Dödens brukar aldrig gå vägen.

Får han spets är det en helt annan sak, då kan han vinna.

1,3,5 mot Bearhawaii.
Kan bli bra, lycka till.

putte64 2014-05-15 10:56

Då var han nära att torska mot Radieux, av alla hästar.
En sån som Poochai tycker jag är bättre än Luddes, 3 ut blir den farlig om lillsvanen synar dödens.

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 342572)
Personligen håller jag inte med dig Putte. Rolex Bigi slog tex Express Duo från dödens ifjol. Jag håller den betydligt bättre än "jag dansade en sommar i två lopp" Rokkakudo (Tror inte ens den tar sig till final idag). Rolex är helt ok ut och jag kan inte tänka mig att NÅGON vill ha honom i dödens idag, släpps till ledningen sen är det över. Givet att han skall vara favorit i detta kval. Det är kul hur olika vi alla läser och ser på loppen, motstånd osv. Det som gör travet och spelet roligt. :claps:

dado 2014-05-15 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 342573)

håller med dig varulv...rolex är en kanonhäst ,,, kanske kan Sir ­Ratzeputz utmanna men rokkakudo har ingen chans mot rolex,,,min uppfatning men ofta har jag fel :) så ....he he ...vad sager du om Bearhawaii ??? lite rädd för Drogba Bob ....

varulv 2014-05-15 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 342574)
I jämna lopp brukar löpningsförloppet avgöra.
Dödens brukar aldrig gå vägen.

Får han spets är det en helt annan sak, då kan han vinna.

1,3,5 mot Bearhawaii.
Kan bli bra, lycka till.

Så är det självklart. Tror inte heller han bara vinner från utvändigt, däremot slår han i min bok Rokkakudo från just dödens. Nu tror jag dock han sitter i ledningen och bara finåker hem kvalet. Håller med dig om Poochai. Radieux känns bortlottad tyvärr.

Ja det ser bra ut på förhand, ikväll vet vi! :)

dado 2014-05-15 11:02

hur bra är D’One efter vila nån med info?? kan det vara en chans spik i öppet lopp

varulv 2014-05-15 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 342576)
håller med dig varulv...rolex är en kanonhäst ,,, kanske kan Sir ­Ratzeputz utmanna men rokkakudo har ingen chans mot rolex,,,min uppfatning men ofta har jag fel :) så ....he he ...vad sager du om Bearhawaii ??? lite rädd för Drogba Bob ....

Allt ser bra ut, inget att klaga på alls. Varit i kontakt med skötaren under morgonen, han har ätit och druckit bra, låg och sov (hahahaha) imorse när hon skulle utfodra.. han är riktigt lugn och cool!

Drogba? Den är iaf inte jag rädd för. :KO:

Helge 2014-05-15 11:06

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 342561)
Hur många går vidare till final från varje heat?

Dom tre första i varje uttagningslopp går vidare.
Lottning till finalen sker direkt efter sista uttagningsloppet, runt 21:00.

dado 2014-05-15 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 342581)
Allt ser bra ut, inget att klaga på alls. Varit i kontakt med skötaren under morgonen, han har ätit och druckit bra, låg och sov (hahahaha) imorse när hon skulle utfodra.. han är riktigt lugn och cool!

Drogba? Den är iaf inte jag rädd för. :KO:

lycka till Varulv ikväll...håller tummar

tomtom2 2014-05-15 13:02

Citat:

Rolex Bigi, 8 segrar och en andraplats totalt i karriären, har mött topphästar och går lätt 13-tider full distans. Och du tycker inte den ska va favorit??? Undrar vilken värld du lever i, ditt Svanstedthat tar sig lite löjliga uttryck ibland måste jag säga.....

dado 2014-05-15 13:09

sena strykningar i lopp 6 gör att Ruhuna vinner eller? vågar vi spika ?

dzeno 2014-05-15 13:53

Spikar D'One och Ruhuna Tea
Lycka till alla

trance_error 2014-05-15 13:55

Spikar 2 icke favoriter idag.
Bearhawaiii (ta med 5 om ni garderar, endast på 7%) och Rosso Pomodoro

gl till varulv ikväll :)

Mrmatteoo 2014-05-15 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av dzeno (Inlägg 342619)
Spikar D'One och Ruhuna Tea
Lycka till alla

Känns alltid lurigt att förlita sig till Örjan när det handlar om kvallopp

kennyvirre 2014-05-15 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 342580)
hur bra är D’One efter vila nån med info?? kan det vara en chans spik i öppet lopp

Så här skriver AB iaf:
Citat:

Kommentar: D’One var kullens drottning i fjol och hon avslutade en fantastisk säsong genom att vinna Oaks i imponerande stil. Nu återkommer hon efter vila och vinterträning och skulle ha startat i påsk men blev då struken för feber. Roger Walmann rapporterar att hästen ändå är mycket väl förberedd inför det här loppet och normalt sett är det en toppchans. Det är öppet bakom och vi väljer att spika.

sigh 2014-05-15 14:42

Någon som vet varför Pokalerna kommer så tätt inpå elitloppshelgen? Känns ju onödigt att ha dem så tätt inpå.
Dessutom extra tråkigt att fyraåringseliten i år blir lidande.

Om_sommaren 2014-05-15 14:45

djali boko har skyhög kapacitet och står endast i 7 % just nu. Har inte fått det att fungera i år men sist blev han faktiskt störd till galopp i sista sväng. Jag tror nordström släpper i väg honom idag och siktar på spets. då vågar ingen invändigt ta emot antagligen då de riskerar att få en het häst utvändigt. möjlig chansspik.

kennyvirre 2014-05-15 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 342621)
Spikar 2 icke favoriter idag.
Bearhawaiii (ta med 5 om ni garderar, endast på 7%) och Rosso Pomodoro

gl till varulv ikväll :)

Jag låste på Bearhawaii och Reckless. Plockade bort 5 Jarl af Solnäs. Han har väl segrat mot lätt motstånd. Dessutom Peter Untersteiner som kört själv då. Inget illa mot Ingves!
Djali boko har grym kapacitet men formen finns väl inte.

Fast nu kommer Djali eller Jarl att vinna bara för det.

Helge 2014-05-15 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 342627)
Någon som vet varför Pokalerna kommer så tätt inpå elitloppshelgen? Känns ju onödigt att ha dem så tätt inpå.
Dessutom extra tråkigt att fyraåringseliten i år blir lidande.

Rutten planering. Anders Svanstedt tar upp just det i Klubb33
"tycker det är lite dåligt planerat att lägga tre stora fyraåringslopp (Kungapokalen, Ina Scots Ära och fyraåringseliten) så tätt att man måste välja ett att vara med i."

sigh 2014-05-15 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 342631)
Rutten planering. Anders Svanstedt tar upp just det i Klubb33
"tycker det är lite dåligt planerat att lägga tre stora fyraåringslopp (Kungapokalen, Ina Scots Ära och fyraåringseliten) så tätt att man måste välja ett att vara med i."

Men de har ju flyttat pokalerna just i år. Ingen kan ju vara så korkad att de missar att det är elitloppet sista söndagen i maj...
Någon tanke måste de ju haft med flytten. Skulle vara trevligt att höra från de ansvariga.

sally 2014-05-15 15:24

Ska till Åby ikväll. Nån som har ett roligt vinnar/plats spel?

trance_error 2014-05-15 15:25

Boys going in ffg barfota.

kennyvirre 2014-05-15 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av sally (Inlägg 342634)

Jag tror iaf plats på My gliding angel i fjärde med Goop

greenj 2014-05-15 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av sally (Inlägg 342634)

För dig borde väl Sally Hill passa bra!

NicklasJ 2014-05-15 15:50

Citat:

Har Jorma någonstans uttryckt att han vill släppa? Varför skulle han vilja släppa till Rokkakudo?

Helge 2014-05-15 15:51

Rolex Bigi har trampat på något och även om han är haltfri och inga problem har av det så kan han ej köras bfro. Det blir lätta skor bak idag. Aldrig gått med skor i regi Svanstedt x 2.

Detta fattar jag dock inte alls!?

http://piclair.com/data/dxxgh.jpg

Vad menar Anders?

Används inte dessa regler i finallottningen ikväll?

"Vid val av startspår i final lottas mellan segrarna i varje
försöksavdelning om vem som ska välja startspår i turordning.
Därefter lottas mellan tvåorna i varje försöksavdelning om vem
som ska välja startspår i turordning och så vidare."

trance_error 2014-05-15 15:58

Denim Boko blir alltid hårt spelad, har inte visat något på ett bra tag.
Omgångens mest överstreckade för mig.

Säger inte att den e chanslös men för mycket streck.

Shooter 2014-05-15 15:59

Mycket fina lopp idag. Sedan vet man inte hur kuskarna resonerar, vilka som kör för vinst eller inte.

1) 2,5,7,8
2) Spik 1
3) 1,4
4) 2,5,9
5) 3,5,6,9
6) Spik 1

Helge 2014-05-15 16:05

Bevisat nu att det är Matteus som skriver tweetsen till Jorma ;)

http://piclair.com/data/sxmct.jpg

http://piclair.com/data/9xinl.jpg

Helge 2014-05-15 16:11

Den övre tweeten raderades snabbt! Hehe han glömde logga in på rätt konto :p

putte64 2014-05-15 16:20

Ja, den tvärstannar sista 100 och tar då också med sig Mellby Briolett i fallet.

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 342641)
Denim Boko blir alltid hårt spelad, har inte visat något på ett bra tag.
Omgångens mest överstreckade för mig.

Säger inte att den e chanslös men för mycket streck.

putte64 2014-05-15 16:22

Inte vad jag vet, men jag tror han tycker det är en bra rygg.

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 342639)
Har Jorma någonstans uttryckt att han vill släppa? Varför skulle han vilja släppa till Rokkakudo?

Trinity 2014-05-15 16:27

1: 7
2: 1,2,3,7,9
3: 2
4: 9
5: 3,4,5,6,9
6: 1,9

Lycka till!