Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21154-v86-bergsaker/)

trance_error 2014-07-29 21:27

V86 Bergsåker
 
Har ni något kul?

ops flirt kommer jag försöka fälla, 75%???

al dente lär jag dubbla med digital frame

wannacmyguns kommer jag inte betala för. Får visa bättre takter.

LudvigB 2014-07-29 21:35

Al Dente kommer jag förmodligen spika.

DIF 2014-07-29 22:08

Mina första tankar är dessa:
Västerbo Collect - tror den har bäst chans av Berghs, chansspikas.
Happygangster GL
Ahsoka
OP'S Flirt - överlägsen, möter inget som skrämmer.
Digital Frame + Al Dente + Othello Tilly - inga träd växer till himlen.
Lär komma in en och annan spänn till Stall Bergh i morgon.

Madstdk 2014-07-29 22:51

1,2,3,4
1,3,4,6,7,9,10
1,9,15
3,6
6
3
2,3,8,11
1

144 kr aflevere tidligt i morgen grundet CHL kval kamp her i Aalborg :) :)

capone 2014-07-30 06:30

Al Dente är nog v86 bästa spik

Diamond River tänkbar spik
Ops flirt måste vare en bra spik möter inte mycket till motstånd

Klanke 2014-07-30 08:47

avd1.
Ariel är bästa hästen men då hästen inte är så snabb ut kanske det kan innebära lite strul.
A 1-3-4

avd2.
Candor Hall är i toppslag och hittar Björn rätta ryggar kan det ge seger.
A 9-7

avd3
Omgångens bästa spik kommer från formstall.
A 15 B 1-6-14


avd4.
Många spikar björn men jag vill annat.
A 10-3-8 B 4-6

avd5
Bergh blir favorit men bränner han är spelvärdet högt.
A 6-3-4


avd6
digital frame var ruskigt bra senast, distansen är dock ett ? får tipset ändå..
A 2-3 B 1

avd7. Valquiras är bästa hästen men spåret är ett aber, hade spikat från spår 1-5
A 8-2 B 11-10

avd8.
Pang till slut och draget är fräckt...
A 8-1


Följer ni ramen kostar systemet 108 kr

olle 2014-07-30 09:24

Det viktigaste vad gäller balanser och annat:

Avd 1: Ariel Boko barfota fram. Allra bäst runt om

Avd 2: Lång rondenintervju med Burman, men dom glömde fråga om det blir barfota igen. Det är stort plus men inte hittat info.

Avd 3: Manne S.E ska för första gången tävla barfota runt om. Mycket intressant. Happygangster GL haft hovböld och måste gå med skor. Dessutom öppet huvudlag istället för helstängt. Två minus. Tobbe D varit tveksam i senaste joben. Stryks ? Cash EM norsk gas ffg på länge.

Avd 4: Dagens mest intressanta balansinfo. Barfota runt om ffg på U bergs Oppzi aviserat och uppår från stallet. Skräll (17 ggr i fast odds hos B365 mot strax under 10 hos UB)? Treåringar barfota ffg alltid intressant. Skriv också in i anteckningsböckerna inför framtiden att man säger att Okympia Tilly kommer bli rejält förbättrad den dagen första barfota kommer. Men det ska inte bli idag.

Avd 5: Anastacia Trot slitna hovar och skor i kväll, minus. Tell Me No Lies norskt huvudlag ikväll som den inte brukar gå med. Barfota runt om = optimalt. Björnjägaren nu barfota bak men kanske ännu mer intressant att den ska gå med helstängt huvudlag (ffg någonsin enligt tränaren). Borde passa den tröga hästen.

Avd 6: Har för mig att jag läste igår att Digital Fram ska gå med skor (minst bak) i kväll. Klart minus.

Avd 7: Todays Butterfly kan inte tävla barfota runt om i kväll. Minst skor bak. minus. Cherie Sund barfota bak i kväll. Brukar tävla med skor. Fortsatt skor och öppet huvudlag på Rebellion. Tävlade batrfota runt om hos Hultman.

Avd 8: Inga intressanta noteringar i nuläget.

Shooter 2014-07-30 09:30

Korrekt att Digital Frame ska gå med skor bak.

Greenovic 2014-07-30 10:13

Tack Olle för intressant info! Enligt skoinfon gick dock manne se barfota ffg förra gången? Är det felrapporterat?

olle 2014-07-30 10:30

Ja. Han säger i två olika intervjuer att det står fel .gick barfota bak ffg bara senast och det såg ut att bli bra men man verkar tro att skolöst runt om blir ännu bättre . Verkar osäkert med vädret. Ser ut att kunna bli allt från uppehåll till skyfall i kväll.

DIF 2014-07-30 10:33

Digital Frame var mycket fin senast, trist att det nu till 99% blir släpp till stallhästen och storfavoriten och så var det travloppet förstört. Tänk vad kul det skulle vara om Pelle svarar ut Al Dente....men chansen att det sker är 1% om ens det. (vet att cattis står på den ena...och tarzan på den andra)

Shooter 2014-07-30 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av Greenovic (Inlägg 360818)
Tack Olle för intressant info! Enligt skoinfon gick dock manne se barfota ffg förra gången? Är det felrapporterat?

Han gick barfota bak förra gången och ska gå så igen, fel i programmet.

DIF 2014-07-30 10:45

Känslan är att Nurmos inte har vidare form på sina hästar, någon som har lite siffror på det? Tycker ofta hans hästar går bäst på det kallare halvåret.

Shooter 2014-07-30 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 360825)
Känslan är att Nurmos inte har vidare form på sina hästar, någon som har lite siffror på det? Tycker ofta hans hästar går bäst på det kallare halvåret.

Har inga siffror, men håller med dig fullständigt. Bäst på vinterhalvåret och bäst på hemmaplan.

olle 2014-07-30 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 360824)
Han gick barfota bak förra gången och ska gå så igen, fel i programmet.

Han säger till både V75 guiden och Expressen att det blir skolöst runt om. Rondenintervjun säger barfota bak. .

putte64 2014-07-30 11:06

Det går inte att svara för den är inte tillräckligt snabb.

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 360823)
Digital Frame var mycket fin senast, trist att det nu till 99% blir släpp till stallhästen och storfavoriten och så var det travloppet förstört. Tänk vad kul det skulle vara om Pelle svarar ut Al Dente....men chansen att det sker är 1% om ens det. (vet att cattis står på den ena...och tarzan på den andra)


DIF 2014-07-30 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 360832)
Det går inte att svara för den är inte tillräckligt snabb.

I så fall är det i sin ordning, fick känslan att DF kunde hålla ut AD när dom är häst mot häst, men då måste man ju först och främst ha en snabb häst och sedan stor vilja att göra det. Kanske får tänka om och rätta in mig i ledet och spika en klaring istället:cheers:

Helge 2014-07-30 11:18

http://piclair.com/data/3py6w.jpg

putte64 2014-07-30 11:24

U bergs Oppzi gör dessutom ett mycket bra lopp senast, med dödens hela vägen.
Måste förstås ha tur, men hittar Uffe ner i slagläge kan hon bli en obehaglig överraskning till 4%

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 360814)
Det viktigaste vad gäller balanser och annat:

Avd 1: Ariel Boko barfota fram. Allra bäst runt om

Avd 2: Lång rondenintervju med Burman, men dom glömde fråga om det blir barfota igen. Det är stort plus men inte hittat info.

Avd 3: Manne S.E ska för första gången tävla barfota runt om. Mycket intressant. Happygangster GL haft hovböld och måste gå med skor. Dessutom öppet huvudlag istället för helstängt. Två minus. Tobbe D varit tveksam i senaste joben. Stryks ? Cash EM norsk gas ffg på länge.

Avd 4: Dagens mest intressanta balansinfo. Barfota runt om ffg på U bergs Oppzi aviserat och uppår från stallet. Skräll (17 ggr i fast odds hos B365 mot strax under 10 hos UB)? Treåringar barfota ffg alltid intressant. Skriv också in i anteckningsböckerna inför framtiden att man säger att Okympia Tilly kommer bli rejält förbättrad den dagen första barfota kommer. Men det ska inte bli idag.

Avd 5: Anastacia Trot slitna hovar och skor i kväll, minus. Tell Me No Lies norskt huvudlag ikväll som den inte brukar gå med. Barfota runt om = optimalt. Björnjägaren nu barfota bak men kanske ännu mer intressant att den ska gå med helstängt huvudlag (ffg någonsin enligt tränaren). Borde passa den tröga hästen.

Avd 6: Har för mig att jag läste igår att Digital Fram ska gå med skor (minst bak) i kväll. Klart minus.

Avd 7: Todays Butterfly kan inte tävla barfota runt om i kväll. Minst skor bak. minus. Cherie Sund barfota bak i kväll. Brukar tävla med skor. Fortsatt skor och öppet huvudlag på Rebellion. Tävlade batrfota runt om hos Hultman.

Avd 8: Inga intressanta noteringar i nuläget.


putte64 2014-07-30 11:27

DF är nog lika bra, men AD har ju en stor fördel i att den alltid sitter i spets.

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 360834)
I så fall är det i sin ordning, fick känslan att DF kunde hålla ut AD när dom är häst mot häst, men då måste man ju först och främst ha en snabb häst och sedan stor vilja att göra det. Kanske får tänka om och rätta in mig i ledet och spika en klaring istället:cheers:


AndyMart 2014-07-30 11:30

Åhh, är det Express nu igen? Dödstråkigt, man hinner ju inte analysera någonting mellan loppen.

Aja, man får försöka ändå då det ser ut att vara bra lopp ikväll;

Diamond River med Björn måste väl vara en bra spik? Han hittar andra-tredje ytter och sen kör han fram till ledningen när farten lugnats ner, sen blir det väl en promenad i parken?

Hur ska OP'S Flirt kunna förlora?

Även Al Dente bör vara överlägsen, nä jag tror nog att de mest spelade favoriterna infriar idag.


Känns som det är mer intressant spela V65 på Valla idag än att skriva en V86;a.

putte64 2014-07-30 11:39

Kör på favoriterna, heltäck 2 lopp, reducera och tillåt en skräll.
V86 ger kanonbra om 4a favoriter vinner, och det blir en skräll.
Superspel :D

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 360840)
Åhh, är det Express nu igen? Dödstråkigt, man hinner ju inte analysera någonting mellan loppen.

Aja, man får försöka ändå då det ser ut att vara bra lopp ikväll;

Diamond River med Björn måste väl vara en bra spik? Han hittar andra-tredje ytter och sen kör han fram till ledningen när farten lugnats ner, sen blir det väl en promenad i parken?

Hur ska OP'S Flirt kunna förlora?

Även Al Dente bör vara överlägsen, nä jag tror nog att de mest spelade favoriterna infriar idag.


Känns som det är mer intressant spela V65 på Valla idag än att skriva en V86;a.


AndyMart 2014-07-30 12:19

Kollat lite mer på omgången nu;

Första bör väl stå mellan Ariel Boko och Mermaid Ås? Kiss Me Kemp har inte sett lika bra ut på slutet som tidigare och känslan är att Västerbo Collect inte riktigt duger i sällskapet, men får den helt perfekt lopp kan den vinna. Kanske tar med VC ändå.

Tycker jag har en ganska intressant vinnare i andra V86;an och det är Ivar Sånna. Den har sett riktigt fin ut på slutet och om inte Aristocat Boko får en alldeles för bra resa bör den kunna vinna. Garderar ändå upp med 1, 4, och 9 som också kan vinna. New York U.S. har varit svag på slutet och Wannabe Kemp kommer från formlöst stall.

Tredje känns öppet och jag tar tio hästar. Vill varna för tre skrällar, 2 Lars Erik Eme, 6 Tellmeabout Larry och 14 U. Two Swing. Med lite klaff på vägen är alla tre kapabla att vinna ett sånt här lopp.

I fjärde bör väl Diamond River vinna men infon på U.Bergs Oppzi har fått mig att tänka över loppet rejält. Den har tidigare gjort några riktigt fina prestationer via tuffa resor och om den nu förbättras ytterligare något snäpp kan den bli farlig, även om det mest troliga är att Diamond River vinner lätt.

OP'S Flirt kommer köras till ledningen av Bergh och sen är det loppet över. Tvilling; 6 U-häst 2, 4 bakom.

Al Dente tar ledningen busenkelt i sjätte, de radar upp sig och över upploppet hör man TV12 experten säga "oj va fin han ser ut när han länsar undan". Digital Frame tvåa och Tarzan är glad.

Första tanken i DD-1 var att spika Vaqueyras som jag tror krossar rubb och stubb, men väljer ändå att gardera då det kan bli en för tuff uppgift från åttondespåret. 6 Cherie Sund är skrällen och med pangresa kan det smälla.

Sista står mellan tre hästar, varav jag tror den minst streckade vinner. 1 Jumble Ås och 3 Juniata Hanover kör om ledningen men det spelar ingen roll vem som tar den för starkast över upploppet är ULF, DET ÄR ULF, DE ÄR ULF OHLSSON OCH DANCE PHOTO!

:cheers:

Lycka till! :moneybag:

draken 2014-07-30 12:26

Tror det ska mycket till för att Jumble ås ska förlora det här men kan bli som du säger lite körning och Dance Photo får loppet.

draken 2014-07-30 12:47

Wiss Shadow går nästan alltid bra från toklägen. Det kan bli den som får loppet.
Lite sugen att gå på 2 Berg i dag. Tycker det är spikvärda från formstall. Potemkin och Rebellion.

varulv 2014-07-30 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 360850)
Kollat lite mer på omgången nu;

Första bör väl stå mellan Ariel Boko och Mermaid Ås? Kiss Me Kemp har inte sett lika bra ut på slutet som tidigare och känslan är att Västerbo Collect inte riktigt duger i sällskapet, men får den helt perfekt lopp kan den vinna. Kanske tar med VC ändå.

Tycker jag har en ganska intressant vinnare i andra V86;an och det är Ivar Sånna. Den har sett riktigt fin ut på slutet och om inte Aristocat Boko får en alldeles för bra resa bör den kunna vinna. Garderar ändå upp med 1, 4, och 9 som också kan vinna. New York U.S. har varit svag på slutet och Wannabe Kemp kommer från formlöst stall.

Tredje känns öppet och jag tar tio hästar. Vill varna för tre skrällar, 2 Lars Erik Eme, 6 Tellmeabout Larry och 14 U. Two Swing. Med lite klaff på vägen är alla tre kapabla att vinna ett sånt här lopp.

I fjärde bör väl Diamond River vinna men infon på U.Bergs Oppzi har fått mig att tänka över loppet rejält. Den har tidigare gjort några riktigt fina prestationer via tuffa resor och om den nu förbättras ytterligare något snäpp kan den bli farlig, även om det mest troliga är att Diamond River vinner lätt.

OP'S Flirt kommer köras till ledningen av Bergh och sen är det loppet över. Tvilling; 6 U-häst 2, 4 bakom.

Al Dente tar ledningen busenkelt i sjätte, de radar upp sig och över upploppet hör man TV12 experten säga "oj va fin han ser ut när han länsar undan". Digital Frame tvåa och Tarzan är glad.

Första tanken i DD-1 var att spika Vaqueyras som jag tror krossar rubb och stubb, men väljer ändå att gardera då det kan bli en för tuff uppgift från åttondespåret. 6 Cherie Sund är skrällen och med pangresa kan det smälla.

Sista står mellan tre hästar, varav jag tror den minst streckade vinner. 1 Jumble Ås och 3 Juniata Hanover kör om ledningen men det spelar ingen roll vem som tar den för starkast över upploppet är ULF, DET ÄR ULF, DE ÄR ULF OHLSSON OCH DANCE PHOTO!

:cheers:

Lycka till! :moneybag:

Tror du har fel i din analys av OP's flirt. Gin de Zeun tar spets, släpper till Skoglund, Bergh tar dödens. Tell me no lies skall köras i spets idag och OP kommer inte förbi av egen kraft.

Shooter 2014-07-30 13:13

Sugen på att spika Ivar Sånna, men blir inte riktigt klok på om de tänker köra för vinst eller inte, med tanke på att de siktar mot derbyt.

AndyMart 2014-07-30 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 360854)
Tror du har fel i din analys av OP's flirt. Gin de Zeun tar spets, släpper till Skoglund, Bergh tar dödens. Tell me no lies skall köras i spets idag och OP kommer inte förbi av egen kraft.

Du kan ha rätt men jag tror inte Skoglund svarar om Bergh ställer en allvarlig fråga. Gör han det kan det blu kämpigt för favoriten, även om jag tror OPFlirt vinner även från dödens. TMNL har inte imponerat på slutet trots gynnsamma resor.

Shooter 2014-07-30 13:23

Har inte tid med det här då jag ska dra till Uppsala om några timmar, så jag kör som jag har tänkt:

1) 1,2,4
2) Spik 7
3) 1,6,7,9,11,13,15
4) Spik 3
5) Spik 6
6) 2,3
7) 2,7,8,11
8) 1,3,6,8,9,10

TOBYTYKE 2014-07-30 13:26

Borde inte Aristocat Boko kunna trycka sig till spets i andra V86. Borde ju vara en bra vinstchans sen eller, tror inte Ivar Sånna tar en längd, och detta är ett lopp på vägen, Wannacmygungs håller nog inte spets. New York Us är osäker och har en kusk utan självförtroende i jollen dock startsnabb.

monimaker1 2014-07-30 13:33

Manne S.E går en 15-tid idag och vinner väl ganska enkelt. Bra spik till 20%
Vacqueyras kommer att tugga ner övriga ganska enkelt.
Kvällens rysare är I Me Mine som åter får formkusken T Jansson i jollen, borde haft mycket mer pengar på sig och står billigt inne i loppet.

doob 2014-07-30 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 360823)
Digital Frame var mycket fin senast, trist att det nu till 99% blir släpp till stallhästen och storfavoriten och så var det travloppet förstört. Tänk vad kul det skulle vara om Pelle svarar ut Al Dente....men chansen att det sker är 1% om ens det. (vet att cattis står på den ena...och tarzan på den andra)

Digital Frame KAN INTE svara även om dom skulle vilja! Al Dente ruskig ut! Dagens bästa spik! Bara en idiot garderar!

DIF 2014-07-30 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 360865)
Digital Frame KAN INTE svara även om dom skulle vilja! Al Dente ruskig ut! Dagens bästa spik! Bara en idiot garderar!

Jag har tänkt om efter att ha kollat lite öppningar tidigare. Inser att det blir gåsmarsch. Dumt att leta spöken som inte finns.:thumbup:

AndyMart 2014-07-30 14:04

V65 på Valla ser ju ruskigt intressant ut!

En sund spik i Al Dente och en väldigt spelvärd i Broslätts Repide. Broslätts Rapide svarar upp ledningen enkelt och sen får den dämpa lite och så håller den undan säkert. 17 % i nuläget, grymt spelvärt om den går barfota, inte annars.

Sen finns det flera intressanta lågprocentare, Dance Photo 7 %, Ramboldo Jet 14 %, Kennie 9 %, Ready After 3 %, Walk A Mile 6 % och Roosevelt Zet 2 %!

Finns pengar att hämta på V65an ikväll! :moneybag:

LudvigB 2014-07-30 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 360867)
V65 på Valla ser ju ruskigt intressant ut!

En sund spik i Al Dente och en väldigt spelvärd i Broslätts Repide. Broslätts Rapide svarar upp ledningen enkelt och sen får den dämpa lite och så håller den undan säkert. 17 % i nuläget, grymt spelvärt om den går barfota, inte annars.

Sen finns det flera intressanta lågprocentare, Dance Photo 7 %, Ramboldo Jet 14 %, Kennie 9 %, Ready After 3 %, Walk A Mile 6 % och Roosevelt Zet 2 %!

Finns pengar att hämta på V65an ikväll! :moneybag:

Det är där jag kommer placera mina pengar.

Imself 2014-07-30 14:09

Tycker Potemkin blir överstreckad visst är det nog bästa hästen i loppet men bakspår tillägg m.m min vinnare eftersom jag tror gallop på ettan så tellmeabout larry är min vinnare till 3-4% hoppas på lättning i balansen idag.

Alanya 2014-07-30 14:09

BET365 har släppt 2,65 på Ariel Boko!!!!! HUGG HUGG HUGG!!!!

LudvigB 2014-07-30 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Alanya (Inlägg 360870)
BET365 har släppt 2,65 på Ariel Boko!!!!! HUGG HUGG HUGG!!!!

Du kanske ska kolla balansen först?

Alanya 2014-07-30 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360872)
Du kanske ska kolla balansen först?

Det blir halvstängt huvudlag på nytt, och vad gäller balansen så blir det ju antingen barfota runtom eller barfota fram på henne... Hon går ju i princip lika bra med båda balanser... Ser ingen mening med att vänta på det beslutet och sedan spela till ett garanterat slashat odds istället för att hugga direkt till 2,65 vilket jag också gjorde...

Missförstå mig rätt nu! Jag är mkt väl medveten om diverse balanser och även dess betydelser men just Ariel är ett av få untantagsfall.... Ger henne bra chans från dödens här och oddset är för högt för att avstå

Alanya 2014-07-30 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360872)
Du kanske ska kolla balansen först?

b.t.w 2,65 blev 2,00 på en "grisblink" ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved