![]() |
v75 Jägersro 7/9 söndag
v75-1
3 Spark Rick svarade för ett osannolikt lopp senast i mördartempo. Kan absolut vinna igen, men garderingen kittlar. 1 Nissan Broline är en tuff motståndare och blir svår att knäcka. 5 Dewey Luvs Britt fick en genomkörare inför detta senast och Jim Oscarssons hästar ska passas framöver. 9 Rosso Pomodoro har en bra startrygg. Kan få loppet. 12 Nerone Bigi storskrällde från samma spår till 62ggr. Repris? v75-2 1 Moonshine Muscles har tidigare vunnit från just innerspåret och sannolikheten kan vara en repris, månne? Låser loppet med 6 Lizette Sisu som trivs ypperligt på Jägersro , och favoriten 5 Wish Me Luck US. v75-3 Bäst på startfållan är utan tvekan 4 Tor Mento. Galopperade i danska derbyt i söndags. Får en ny chans nu. 8 Alfas da Vinci diskades som måletta senast. Revansch ligger på lut. 12 Art On Line får Örjan i jollen och blir att räkna med även denna gång. 11 Navigator Sib har varit ett litet stallskrik på V75. Tredje gången gillt? 6 Radieux är stark och kan tugga ner allt. V75-4 Här spikar jag 5 Remember My Name. Bästa kusk och lärling i Håkan B. Johansson. v75-5 Johhny Takter var lyrisk över 2 Darling Bokos insats senast på Jägersro. Så pass mkt att han ville bli delägare! Inte ofta man hör sådana ord från honom....både ettan, trean och fyran är också givna. Bedövarna i loppet är 9 Stelina och 11 Wingait Ida!! v75-6 Svenskt Travderby. Ett härligt lopp! 4 Archangel Am ska testas barfota runt om ffg. Intressant info och en möjlig spik om man vill gå kort. 2 Ivar Sånna imponerade stort senast, men lämnar bort denna och ger plats till två bedövare istället . 12 Tiberius F. !!! Helena Burmans häst skrällde i E3-finalen 2013 till ett megaodds. Hästen hade lite otur i försöket nu senast på Jägersro, där man fick en galopperande häst framför sig, men lyckades ändå sluta tvåa. 10 Maverick Man ska testas barfota runt om är dt tänkt. Kapabel herre som kan överraska stort. Slog Archangel Am för några starter sedan. Kan göra det igen! v75-7 14 Eketorpets Tess har sett bländande ut på sistone. Spikas! v75-systemförslag v75-1: 1.3.5.9.12 v75-2: 1.5.6 v75-3: 4.6.8.11.12 v75-4: 5 Remember My Name (3) v75-5: 1.2.3.4.9.11 v75-6: 4.10.12 v75-7: 14 Eketorpets Tess (11) |
Citat:
|
Citat:
Är barfotakörningen ett vinnande koncept? Känns lite som en gambling, men kan ju vara så att den är helt överlägsen också.....fifty/fifty......kanske slår min bedövar-idé till istället? Vilka smaskiga dd-odds med Tiberius som vinnare,,,,, |
Är Björn Goop avstängd? Olle kör ju istället. Får man inte dispens för ett lopp som Derbyt, märkligt.
|
Björn kör i Norge som har "alla" unghästloppen på en dag
|
Spark rick vinner!
men vinner Darling boko? |
Det skulle vara roligt om Lövgren fick ordning på Alfas startsnabbhet i framtiden!
|
Citat:
Tror däremot mera på Neona Princess än Darling Boko. |
Med Luddes stallform så känns det vemodigt att lägga pengar på Archangel Am. Åke lär väl köra på Ludde allt var som går vilket bäddar för Ivar Sånna och/eller Maverick Man. Att Svante sitter med fyra hästar i loppet ska inte heller negligeras då han kan styra loppet lite som han vill.
|
Citat:
|
Kan Västerbo Fantast hålla ut Nimbus C.D blir det rygg på Ludde som drar hårt och det är helt perfekt!! Annars bör det bli 3-inv och i hårt tempo, vilket bör bli fallet med en felfri Archangel Am och det behöver inte vara fel det heller, men från rygg på Luddes tror jag det är TOPPCHANS! :)
|
Funderar på att spika Moonshire Muscles i V75-2, kan det funka? Bör väl ta spets? Eller? Hur startsnabb är hon? Och hur bra är Wish Me Luck Ås?
Och V75-1, vem tar spets av Nissan Broline och Spark Rick? Det står huvudsakligen mellan de två, eller? Hur funkar annars Ne Me Quitte Pas från sitt spår 8? 9 Rosso Pomodoro? V75-3: lås på 4-8? V75-4: lås på 3-5? V75-5: känns väldigt öppet? Vem tar spets? Neona Princess? D'One? Kanske hård körning mellan de där framme vilket öppnar för 10 Rigatoni på slutet? V75-6: 1-2-4? V75-7: spik på Eketorpets Tess? Hur bra håller 1 Lingbo Helen i detta sällskap? 5 Roxie Lavec? 7 Artemis? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Roxie Lavec borde väl vinna V75 epilogen?! Lycka till!
|
Mina tankar inför imorgon:
Avd 1) Tror Erik får ledningen ganska tidigt och sen håller hela vägen så inleder med spik på Spark Rick 2) Örjan favorit men känns som han inte vinner lika ofta just nu, så blir till att gardera. Ett intressant drag bakom de mest betrodda 2 M.T.Illustrious hyfsat bra form och Erik upp på den bra kombo? Får iaf en plats på mitt system man vet ju aldrig. Tar nog även med 1-6-7 3) Var inne på att spika Alfa Da Vinci först för det luktar revanschlust efter senaste debaklet, men dubblar med Navigator Sib måste vara dags för första segern i år snart. 4) Borde väl stå mellan Remember My Name och Saxo Holmsminde. Roliga skrälldrag i detta lopp 7 och 8 . 8:an ska ju vara blixtsnabb och kan ju tack vare det kanske hamna bra till från start även om det är risk för vingel. 7 ska ju förmodligen gå med jänkarvagn för andra gången och första gången den gjorde det gick det ju bra så varför inte skrälla imorgon. 5) Här väljer jag iaf att ta ställning och spikar den som jag tror kommer sitta i ledningen och sen kommer styra och ställa 1 Neona Princess. Spik! 6) Ja vad säger man om Derbyt, svårt svårt och åter svårt tycker jag. Ludde ingen vidare stallform men kan inte räknas bort, Ivar Sånna grymt bra sist ska ju självklart med på kupongen också. Sauveur vågar jag inte chansa bort längre för de gånger jag gjort det har den vunnit så ska med imorgon. Svante Båth har ju flera hästar med men väljer ändå att plocka bort två och bara ta med Västerbo hästarna. Sen kan ju Bergh ha en räv bakom örat med Banditen så just nu blir det iaf: 1-2-4-5-6-8 på mitt system. 7) Här var jag inne på att spika Eketorpets Tess, grymt bra häst och grymt bra form men läget? Finns ju en på framspår som jag tror kan vara med och utmana och det är Flemming med Roxie Lavec. Ser ut som att jag kommer avsluta med att låsa på 5-14 Lycka till imorgon allihopa. |
Citat:
|
Citat:
Vad jag vet så kör inte Ludde andra hästar än hans egna så där vansinnigt ofta..? |
Den gula kavajen kommer troligen tillhöra Thomas Uhrberg. Johan Untersteiner kommer möjligtvis "dominera" allihopa...??!!
|
Spikar Ave Amazon & Alfas da Vinci
|
Alfas Da Vinci är bästa spiken imorgon! Jupiter Ronny tvåa och tung tvilling på den!
Fattar inte varför ingen nämner Derbyvinnaren? Poochai är ju stenklar! Tyckte den gav bäst intryck i kvalet! Saveur är loppets outsider om klaff och Ludde blir årets mest överstreckade! |
Luddes häst i avd6 är bäst men alla glömmer bort dominator 2% den ska med.
|
Archangel Am!
|
Citat:
Kvalade in för Björn är bäst |
Citat:
|
Tror på bra utdelning på söndag fattar inte att folk spikar i ett amatörlopp med många formlösa kuskar. Tokdragetär nr 2 med Ingmar
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Nissan Broline är otroligt överstreckad! 18% och andrahand på en häst som bäst får tredje invändigt! Schas! More Caviar och inte minst Drogba Bob är mer intressanta!
Remember My Name lika klar spik som Alfas! Blir dålig utdelning imorgon också! Godiva Ås kanske kan skrälla? Artemis är för lite streckad! |
Citat:
|
Remener My namne kan vinna men är duktigt överspelad
|
Citat:
|
Citat:
|
Som jag skrivit i en annan tråd så är Ivar Sånna så klar som en häst kan bli i eftermiddag - har ni inte sett loppen denne gjort på sistone? Perfekt spår, bra kusk, toppform, utvecklingskurvan pekar rakt uppåt - inga moln på himlen alls. Något de flesta andra ekipagen har...
|
Blev en mångkupongare
1: 3 2: 1,6 3: 8 4: 3 5: 2,4 6: 2,4 7: 5,14 16 rader |
Har kikat igenom arkiven och kommit fram till...
AVD1 En rysare sticker ut i mina ögon och att Ludde kör kan enbart vara positivt, ledningen eller andra utvändigt hade varit bäst för hästen. 2%. nr 3 är dock bra men något osäker.. Bakom kör vi många.. AVD2 Jag har blivit smått imponerad av min vinnare där Lasse talar från hjärtat och tror på en fin insats idag. Har gjort några gedigna lopp på slutet och när många har lite halvform kan spiken vara ett faktum! AVD3 Alfas har varit ojämn på slutet, jag lyfter fram 2 skrällar.. bl.a SCIROCCO SISA som trivs på jägersro 5% AVD4 Amatörer och folk spikar!? Håkans häst blir överspelad även om han kör bästa hästen!? Min bedövare är Energitj som har fina kvaliteer och fick ett fint läge, formen på topp. Passa den! .. Sergio är med dem i mål.... AVD5 En fyrling höjer sig, i vårt lås har vi med en jättetalang Godiva ås.... AVD6 Ludde har bästa hästen, men stallformen!? Ivar sånna är en het kandidat och så vill jag varna för Dominator som har form och kapaciet! Åke Lindblom är lyrisk idag, vi tar med... AVD7 Felfri och då blir det seger för Flemming! men jag dubblar med Peters flygmaskin! |
Hej alla glada!
Idag blir det pengarså här kommer ett roligt system :) 1) 1.3.5.9 2) 1.2.3.5.6 3) 6.8.12 4) Spik 3 5) Spik 1 6) 1.2.3.4.6 7) 1.2.5.7.8.14 Lycka till! Mvh Chompipe |
Kul med derbyt, måste kännas fint för Svante som har 4 med, tror någon av hans vinner, vågar ej säga vem dock. Tror det blir körning i omgångar här.
Alfas har ju toppchans, men trög ut. Tycker det ska bli mycket spännande att se Örjan på Art On Line, kanske barfota idag också. Pricka starten och sedan full fart framåt. Hade inte Örjan kört hade jag spikat Alfas..... Lingbo Helen känns som en sund vinnare, bara ta spets och sedan borde det vara över. Ocean Kronos och Seronera tycker jag är alldeles för glömda idag. Liksom Donna di Quattro. |