Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 13/9 Unionstravet - Jackpott (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21511-v75-13-9-unionstravet-jackpott/)

putte64 2014-09-10 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av commander (Inlägg 370501)
kolla coldtown senaste starter på v75 utanför solvalla. ej vinster. nurmos hästar bäst på valla

Han har dragits med infektioner, inga hästar har gått bra.
Men nu är stallet på gång igen.
Sedan kan jag hålla med att Nurmos är bäst på Valla, varför är en gåta.....

oggeb 2014-09-10 13:30

Som fördelningen ser ut nu måste man nästan spika Tekno Odin.. Månprinsen från spår 1 riskerar att bli jävligt fast

putte64 2014-09-10 13:38

Det är ett faktum, han blir jävligt över från början.
Sedan får vi se vad som händer.
Han är grymt gynnad av 2140, och grymt missgynnad av kusken.

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 370510)
Som fördelningen ser ut nu måste man nästan spika Tekno Odin.. Månprinsen från spår 1 riskerar att bli jävligt fast

Snapphanen 2014-09-10 20:59

ATG tar bort V7 med motiveringen att storspelare kliver in och snor pengar vid jackpottomgångar. Undrar vad Hassegubben har för motivering till att bjuda in ett helt jävla land till att ta del av våra jackpottpengar...

Stekel 2014-09-10 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 370659)
ATG tar bort V7 med motiveringen att storspelare kliver in och snor pengar vid jackpottomgångar. Undrar vad Hassegubben har för motivering till att bjuda in ett helt jävla land till att ta del av våra jackpottpengar...

Om jag minns rätt hur reglerna ligger nu så kommer de faktiskt inte få en krona av jackpottpengarna. Jackpottar som går in i gemensamma omgångar ska gå tillbaka till landet som bidrar med dem. Rätta mig om jag har fel, men för någon månad sedan vad detta uppe och det är beskedet som kom. Men det här vet nog inte gemene spelare (även här är vi ju osäkra) så norrmännen kommer nog och saltar potten i tron att de kan kamma hem allt :popcorn:

jellybelly 2014-09-10 23:13

Lite oflyt igår så tar jag nya grepp idag på V75 med en tidig. Fick feeling för ett par understreckade hästar.

Wish me luck!

:innocent: :moneybag:

http://i58.tinypic.com/5wl5xt.png

mackpeter 2014-09-10 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 370711)
Om jag minns rätt hur reglerna ligger nu så kommer de faktiskt inte få en krona av jackpottpengarna. Jackpottar som går in i gemensamma omgångar ska gå tillbaka till landet som bidrar med dem. Rätta mig om jag har fel, men för någon månad sedan vad detta uppe och det är beskedet som kom. Men det här vet nog inte gemene spelare (även här är vi ju osäkra) så norrmännen kommer nog och saltar potten i tron att de kan kamma hem allt :popcorn:

Men Hallå! Är det som Stekel skriver. Den som lämnar in en V75 kupong i Sverige får vid 7 rätt ca 30 mkr mer att dela på än den som lämnar in sin kupong i Norge. Då kan norrmannen köra över gränsen och lämna sin kupong i Strömstad och få större utdelning. Eller min kompis i Bergen skicka över stålar till mitt konto och jag lämna in för hen.
I så fall kommer sju rätt att ge ett antal gånger mer i Sverige än i Norge för samma rad. Det där känns ju som en dålig Norgehistoria!:no:
Däremot tror jag, att om det nu på lördag blir jackpott delas potterna i förhållande till omsättningen och går tillbaka till respektive lands nästa V75-omgång.
Men det ligger en stor poäng i Stekels beskrivning.

mikaels 2014-09-10 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370478)
Coldtown är startsnabb, blir inte förvånad om den håller spets.
Men helt säkert är det inte.

Innerspår bakom bilen på färjestad är nästan omöjligt att hålla spetsen från på 2140, verkar vara lite enklare på 1640...

Stekel 2014-09-10 23:56

Jag mailade atg för att få klarhet om jackpott-reglerna vid gemensamma omgångar nu. Men det är nog så som ni säger att baggarna får snylta på vårt när jag tänker efter...återkommer när jag fått svar.

draken 2014-09-11 00:09

Tycker att det lutar åt att det inte blir några pengar på 5 orna den här gången heller och det blir det förmodligen inte på Måndag heller då flera av det bättre tävlar i olika lopp. Kan bli en gigantisk summa att spela om nästa lördag.

varulv 2014-09-11 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 369982)
Super Photo Bood blir ospelad till helgen. Hoppas på överpace, den kan 13 och har sin bästa bit sista 200. Jeppson till 5% ???

Stenklar..:evilgrin39: Hästen går dessutom att köpa för den intresserade, om jag inte är helt fel informerad..

putte64 2014-09-11 05:02

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 370737)
Stenklar..:evilgrin39: Hästen går dessutom att köpa för den intresserade, om jag inte är helt fel informerad..

Låter bra...och hur bra var Ark Went In !!!
Vem behöver spets med en sådan...

Bra klass2 lopp, kanske måste gå 12 för att vinna ???

varulv 2014-09-11 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370748)
Låter bra...och hur bra var Ark Went In !!!
Vem behöver spets med en sådan...

Bra klass2 lopp, kanske måste gå 12 för att vinna ???

RUSKIGT bra!! hans aktion får dock mig att få en halv hjärtattack.. Lindgren har gjort ett fint jobb med den pållen, även Arken går att köpa om någon är intresserad..

V7 börjar jag kolla inatt.. :hattenav:

putte64 2014-09-11 10:15

Hade jag kunnat hade jag tränat som amatör, men jag kan inte ens gå in i ett stall. Brukade käka på stallbacken, och det var gränsfall jag fixade det. Var på Grosbois och var sjuk i 3 dagar.
Allergi är inte att leka med om man inte kan andas.
Annars hade jag köpt någon häst, Nuncio för 50 lök ??? :lol:

Edit: Travet är inte bra, men han ser sjukt spänstig ut och är 100% okörd i mål.
Den kommer gå som en raket genom klasserna, fattar inte hur den kunnat förlora tidigare.

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 370755)
RUSKIGT bra!! hans aktion får dock mig att få en halv hjärtattack.. Lindgren har gjort ett fint jobb med den pållen, även Arken går att köpa om någon är intresserad..

putte64 2014-09-11 10:26

Skumt att han vill sälja den.
Jag tror den går 10 inom 2 år.

Citat:

putte64 2014-09-11 10:32

Vet du vad han ska ha för hästen ?

Citat:

draken 2014-09-11 11:01

Super Photo Bood var ett kul drag men vart hamnar den. Ser ut att vara lite distansminus eller?

draken 2014-09-11 11:06

Jag tror att Westholm sätter dit Time machine på Lördag.

putte64 2014-09-11 11:09

Den är antagligen för dålig, men 3%-are brukar ju inte vara klara. :)
Hyfsad ut, tror faktiskt den kan få en fin resa.
Tror också distansen är ett minus, måste bli överpace då den alltid håller farten.
Några ser för bra ut, men jag jagar alltid skrällar...
Av det jag sett är den i alla fall bättre än 3%.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370761)
Super Photo Bood var ett kul drag men vart hamnar den. Ser ut att vara lite distansminus eller?

draken 2014-09-11 11:18

Har bara snabbkikat igenom loppet. Tycker det ser ut som att Jormas styrning borde vara nästan överlägsen. Är väl spåret som kan strula till det men annars klar förstahäst för mig. Tycker loppet är rätt uselt. Kanske kan skrälla rejält.
Anthologie har väl lite dåligt med förhandspel på sig. Väldigt fartfylld. Streckar nog en 5-6 stycken.

Tamuli 2014-09-11 16:37

Hmm Time Machine struken borde väl öppna upp lite mer för Underpaid Hanover. Funderar på om man skulle låsa på Underpaid och K.L.M nu när Time Machine försvann ur leken.

hugotheboss 2014-09-11 16:46

"Hjemmelaget har 1 Månprinsen A.M. (V75-6) med stolpe i raden. Vi har 3 Tekno Odin, men først og fremst 6 Lome Brage, norsk anker og banker (?) i løpet som rett og slett heter Unionskampen.

Alt eller ingenting
Han er 40 meter bedre enn i fjor og "god for en 20-tid på Färjestad" - skal vi tro Persson. Som ikke er svensk, men fra Høybråten.
- Det er alt eller ingenting. Vi slipper ikke til noen. Jeg har respekt for Månprinsen A. M. Skulle det løse seg for ham, kan det bli tøft. Selvfølgelig kan det det. Men innerst inne tror jeg at vi vinner dette løpet, sier Bengt Erik Persson "

hugotheboss 2014-09-11 17:02

Mina spikar den här omgången blir 4 Underpaid Hanover, avd 5 och 6 Lome Braga avd 6 i dubbeln är jag inne på 2, 10 evt spik för ngn av dem. Tror att Goop ska passas på Färjestad och att Månprinsen inte får ngn lucka.

mackpeter 2014-09-11 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 370888)
"Hjemmelaget har 1 Månprinsen A.M. (V75-6) med stolpe i raden. Vi har 3 Tekno Odin, men først og fremst 6 Lome Brage, norsk anker og banker (?) i løpet som rett og slett heter Unionskampen.

Alt eller ingenting
Han er 40 meter bedre enn i fjor og "god for en 20-tid på Färjestad" - skal vi tro Persson. Som ikke er svensk, men fra Høybråten.
- Det er alt eller ingenting. Vi slipper ikke til noen. Jeg har respekt for Månprinsen A. M. Skulle det løse seg for ham, kan det bli tøft. Selvfølgelig kan det det. Men innerst inne tror jeg at vi vinner dette løpet, sier Bengt Erik Persson "

Intressant uttalande av tränaren. Jag har tänkt hela veckan, att Lome Brage är en bättre häst än Tekno Odin. Har inte sett loppet när LB slog TO på Bjerke med några längder.
Månprinsen - kollektivets gullegris - får en omöjlig resa och offras inte av Gunnar Melander.
Lome Brage är en vettig spik till 17 %.:claps:

putte64 2014-09-11 17:52

Tänker inte heller spika Månprinsen, trots att jag tycker det är världens bästa kallblod.
Som sagt, kusken är inte det.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370899)
Intressant uttalande av tränaren. Jag har tänkt hela veckan, att Lome Brage är en bättre häst än Tekno Odin. Har inte sett loppet när LB slog TO på Bjerke med några längder.
Månprinsen - kollektivets gullegris - får en omöjlig resa och offras inte av Gunnar Melander.

mackpeter 2014-09-11 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 370901)
Tänker inte heller spika Månprinsen, trots att jag tycker det är världens bästa kallblod.
Som sagt, kusken är inte det.

Du uttalar dig inte så diplomatiskt om kusken som jag - putte!;)

putte64 2014-09-11 18:11

Det tjänar man inga pengar på.
Han är värdelös, och jag ska äta den här månaden också.
Folk som får lön verkar inte bry sig, men jag måste det.

Edit: Och jag har lite koll ...

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370904)
Du uttalar dig inte så diplomatiskt om kusken som jag - putte!;)

hugotheboss 2014-09-11 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370899)

Det är här hemma det är 17% tittar du in på norsk toto så är det betydligt jämnare mellan Månprinsen och Lome Braga!

oggeb 2014-09-11 21:12

Vem gynnas mest av spö? Lome eller Tekno?

Fulsprit 2014-09-11 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 370962)
Vem gynnas mest av spö? Lome eller Tekno?

Lome Brage tar spets och skall sedan slås - Månprinsen håller ALDRIG spets och skall sedan hitta ut och/eller runda dem från sista häst och det gör han aldrig - det är inga skithästar från Norge...

robust 2014-09-11 23:02

Mina spikar på lördag blir nog Up Date Hoss och Tekno Odin. :)

Fulsprit 2014-09-11 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 370980)
Mina spikar på lördag blir nog Up Date Hoss och Tekno Odin. :)

Grattis till högst 6 rätt!

robust 2014-09-11 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370985)
Grattis till högst 6 rätt!

Lätta pengar.

hugotheboss 2014-09-12 00:02

Tror att jag ska tippa från Norge i stället:
"Jackpot V75 Färjestad: Det er kjempepenger i spill på Färjestad travbane lørdag. Det kan bli snakk om tidenes pott i V75. Det vil minimum ligge 56 millioner kroner i syverpotten og 100 millioner i premiepotten totalt. Husk at innleveringsfristen er lørdag klokka 14.30.
Syverpotten har jackpot-påfyll fra to kjøringer i Sverige og har allerede 27 ekstramillioner. Forutsatt en total internasjonal V75-omsetning på 110 millioner norske kroner, så vil det minimum ligge 56 millioner kroner i syverpotten. Totalt vil det være mer enn 100 millioner kroner å spille om.

I tillegg er den norske Jokerpotten i spill. Om en eneste bong i det internasjonale V75-spillet inneholder syv riktige - og denne er levert hos norsk innleveringssted (bane/kommisjonær eller rikstoto.no) - så venter en sjekk på minimum 92 millioner kroner." - 92 miljoner Norska kroner alltså...

Lite tips och streckprocenten i Norge finns att läsa här:
https://www.rikstoto.no/Hjem/Samleside/

Fulsprit 2014-09-12 00:06

Hmmm! Vad blir mest gynnsamt för mig som kan spela i både Norge och Svedala då?

Fulsprit 2014-09-12 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 370991)
Tror att jag ska tippa från Norge i stället:
"Jackpot V75 Färjestad: Det er kjempepenger i spill på Färjestad travbane lørdag. Det kan bli snakk om tidenes pott i V75. Det vil minimum ligge 56 millioner kroner i syverpotten og 100 millioner i premiepotten totalt. Husk at innleveringsfristen er lørdag klokka 14.30.
Syverpotten har jackpot-påfyll fra to kjøringer i Sverige og har allerede 27 ekstramillioner. Forutsatt en total internasjonal V75-omsetning på 110 millioner norske kroner, så vil det minimum ligge 56 millioner kroner i syverpotten. Totalt vil det være mer enn 100 millioner kroner å spille om.

I tillegg er den norske Jokerpotten i spill. Om en eneste bong i det internasjonale V75-spillet inneholder syv riktige - og denne er levert hos norsk innleveringssted (bane/kommisjonær eller rikstoto.no) - så venter en sjekk på minimum 92 millioner kroner." - 92 miljoner Norska kroner alltså...

Lite tips och streckprocenten i Norge finns att läsa här:
https://www.rikstoto.no/Hjem/Samleside/

Vad blir denna i Sverige pott för svenska spelare då?

mackpeter 2014-09-12 00:55

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 370941)
Det är här hemma det är 17% tittar du in på norsk toto så är det betydligt jämnare mellan Månprinsen och Lome Braga!

Vi spelar väl för tusan i samma potter!!!!:ohmy:
Det är inte 1 april idag::idiot:

Skall ni också försöka inbilla mig, att man kan spela V7 hos baggtoton?:ful:

Fulsprit 2014-09-12 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370999)
Vi spelar väl för tusan i samma potter!!!!:ohmy:
Det är inte 1 april idag::idiot:

Skall ni också försöka inbilla mig, att man kan spela V7 hos baggtoton?:ful:

Nja, var inte så säker nu, mackpeter... Det finns särskilda regler som skiljer oss åt - hoppas någon smart, typ. Strappa71 kan räta ut dessa för oss...

För vi har INTE samma preferenser, glöm detta!

:cheers:

oggeb 2014-09-12 01:34

Citat:

Ursprungligen postat av Fulsprit (Inlägg 370967)
Lome Brage tar spets och skall sedan slås - Månprinsen håller ALDRIG spets och skall sedan hitta ut och/eller runda dem från sista häst och det gör han aldrig - det är inga skithästar från Norge...

Nej jag är också med på vilka hästar som gör upp om det men jag är fortfarande frågande till om någon av dom svarar bättre på spö än den andre.

Fulsprit 2014-09-12 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 371005)
Nej jag är också med på vilka hästar som gör upp om det men jag är fortfarande frågande till om någon av dom svarar bättre på spö än den andre.

Detta är elithästar och spö är av mindre/ingen betydelse - hade du haft en kuse som vinglar och far och/eller är trög i loppen, ja, då skulle jag förstå din fråga...

Men, detta är yttersta eliten som varken gynnas eller missgynnas av spö... De gör alltid vad kusken begär av dem ändå! De springer lika "spikrakt" och framåt som vilket varmblod som helst.

Kan INTE förstå att vi/ni svenskar kan tro så mycket på Månprinsen från detta läge... Förstår ni inte att han blir av med ledningen och då är loppet kört, troligtvis, för honom - han möter faktiskt världseliten och inga Skelleftetravare nu!!! Hur skall Lome Brage förlora i spets...?

Men, tackar - kör nu med eran Månprins, troligtvis trea, fyra i mål efter sen spurt...

Läs loppet, för i helvete...!