![]() |
V75 13/9 Unionstravet - Jackpott
Tekno Odin vs. Månprinsen?
BBS ut på banan igen? Kommer vara på plats, längtar! NU KÖR VI! :gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana: |
Kallblodsloppet är för ston så vi får nog inte se någon av de där herrarna. Sugarlight inte med heller.
Jeppas Maxi och Riff Kronos startar i brons, ser ut att höja sig över resten. Klass 2 är ett skräplopp över sprinterdistans. Hemmakillarna Jakobsson och Goop lär ha ställt iordning lite extra och borde göra upp. Seabiscuit i guld! Eller On Track Piraten som väl är bästa hästen och körs av bästa kusken (Erik). Coldtown i klass 1 hade väl varit klar om det varit på Valla, men med resa vete tusan med Nurmos-hästar... Långloppet kanske Lover Face som står på start kan ta hem. Iallafall om den är lika grym som senast. Poker Kronos blir väl ganska klar favorit, men står på lika start med bland annat On Hold nu! |
Vad är oddset för att det ska bli utdelning på fem rätt?
|
Ofan. Jag tog fasta på detta och bara antog.
http://www.travnet.se/blog/2014/09/0...-pa-farjestad/ |
Är du säker? Loppet ligger inte som nr7?
|
Citat:
https://www.travsport.se/hast/visa/737577/resultat |
Citat:
|
Månprinsen spår 1. Tekno 3. Balder 5. Jävligt spännande!
|
Citat:
du menar att den ska ha en chans mot jeppas maxi o riff kronors? knappast |
Citat:
|
Fanns ju skapligt många spikförslag i omgången. Luktar flerbong lång väg!
|
Citat:
|
Jeppas Maxi
Coldtown 3,5 2,5,7,9,12 1,3,4,5,9,10 Tekno Odin Poker Kronos x10 |
Örjan Kihlström skall köra fyra V75 lopp på lördag. I samtliga har han lottats till sista/ytterspåret. Hur stor är sannolikheten till detta? Någon som är matematiker?:popcorn:
|
Räkna med bråk...
Citat:
|
Citat:
Så känns det ibland för mig att få sju rätt på V75.:sweatdrop: |
Verkar som att det inte blir några högre utdelningar oavsett spelform på sistone, speciellt tråkigt med V75. Ser man på Stryktipset så har de inte samma problem.
De på ATG borde fundera över hur de kan göra några av loppen lite jämnare framöver. |
Citat:
Edit: ser nu att svaret redan fanns... |
Nu åker POker Kronos på sin första torsk på länge.
|
Ska bli kul att se hur Gunnar Melander kör.
Självklara valet är att backa och köra runt dem, men Melander är inte direkt någon taktiker. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Känns helt omöjligt. |
Citat:
Och med Melander är det 50/50. |
Super Photo Bood blir ospelad till helgen. Hoppas på överpace, den kan 13 och har sin bästa bit sista 200. Jeppson till 5% ???
|
Väntar med spänning på Björnkollen på Fredag. Vem tänker han förorda i V75 5? Sin egen Underpaid Hanover som gav Bret Boko en rejäl match utvändigt sista biten på Bergsåker. Eller Magiccarpetride US som han körde ett halvt preparè med i Lördags och som har spåret innanför Björns häst? Tvåhästarslås?
|
Citat:
|
Citat:
ANTAL MILJONUTDELNINGAR (ingen med 7 rätt=miljonutdelning) 2006: 7 av 53 =13,2 %.... sommar (juni-aug): 1 av 13 =7,7 % 2007: 19 av 53 =35,8 %.... sommar: 4 av 13 =30,8 % 2008: 10 av 54 =18,5 %.... sommar: 1 av 13 =7,7 % 2009: 9 av 55 =16,4 %.... sommar: 1 av 13 =7,7 % 2010: 16 av 56 =28,6 %.... sommar: 6 av 14 =42,9 % 2011: 16 av 59 =27,1 %.... sommar: 5 av 14 =35,7 % 2012: 15 av 62 =24,2 %.... sommar: 4 av 16 =25 % 2013: 10 av 64 =15,6 %.... sommar: 3 av 18 =16,7 % 2014: 5 av 47 =10,6 %.... sommar: 0 av 19 Totalen: 107 av 503 = 21,3 %.... sommar: 24 av 120= 20 % Just nu har vi 26 raka utan miljonutdelning. Under 2006-2012 var längsta serien 17 raka. 26 raka är ingen extrem siffra. Varken när man räknar på det eller i verkliga livet. 2013 avslutades med 19 raka och Ax 28 dec, där utdelningen var 1 057 000 med hjälp av en dubbeljackpot. Därefter följde ytterligare 11 raka. Kunde alltså varit 31 raka under höst o vinter! Under våren i år kom det 5 miljonutdelningar på kort tid. Både före och efter det alltså rejäla miljonutdelningsöknar. 1 av 57 under de (nästan sammanhängande) perioderna. Illa om trenden inte bryts rätt så snart. |
Här kommer min tidiga analys (som vanligt). Ska tas med en nypa salt dessa systemförslag, då dom sällan brukar sitta. Mina andra ordinarie bolagsspel skrivs på fredagar. Vill även tillägga att jag har inte har koll på de andra nordiska hästarna i vissa lopp , men i nuläget tror jag klart på "våra".
v75-1 Klar favorit i loppet blir säkert 2 Jeppas Maxi. Ni som vill spikar givetvis, men här ska penseln tas fram! Tar med hela åtta hästar och här får det gärna skrälla. "Bomben" i loppet är 7 I Am Dynamite. Vann lekandes lätt och såg smällfin ut! Får ej glömmas vid gardering. 12 Talk Talk är inne i en hysterisk form. Förvånar inte om Örjan sveper allt, då "gamlingen" vaknat till liv på sistone. 4 Pedro Bi står på tur för seger. 10 Riff Kronos kan rentav vara en chansspik för den som vågar. v75-2 3 Nearly Nine Feet är garanterad en bra resa oavsett löpningsförlopp. Möjligt att Björn kör till för att släppa eller komma ner i rygg på den troliga ledaren i 1 Coldtown. Låser med dessa två herrar. Flemmings häst 11 Red Rapide i reservrutan. v75-3 4 Up Date Hoss gjorde ett mycket fint lopp i Sundsvall Open Trot, där man slutade fyra. Såg ett tag lite segerfarlig ut , men fick ge sig mot en smygkörd. Detta sällskap känns betydligt enklare emot. Tumregeln viker jag på denna gång.(små fält garderas) Spik! v75-4 Tar med fem hästar som bör göra upp om segern. Vill varna lite extra för 5 Super Photo Bood , som spurtade bra i skymundan, men galopperade. (har ej mkt koll på de nordiska kusarna i detta lopp) v75-5 Här kommer mitt drag i omgången. 5 Highspeed Call är mkt startsnabb. Kunde inte ta en längd senast (Royal Fighter vann SOS). Taktiken var annars att krypa ner i rygg på denne, men blev hängandes. Hästen är allround och är om möjligt ute på rätt distans nu. Blir mkt svårslagen från spets , men kan även tänkas släppa om favoriten kommer i ett tidigt skede. Jörgen Sjunnesson är dessutom en s k "plankstrykare" , så scenariot är inte helt omöjligt, såvida han inte fått andra order om att köra så länge lampan lyser. Fegar dock ur och låser med favoriten i 4 Underpaid Hannover. 1 K.L.M Buymethemmon spurtade bra via OP senast , men sätts i reservrutan. v75-6 Kallblodsloppet bör bli en repris mellan 1 Månprisen A.M och 8 Hallsta Lotus med liten fördel för den sistnämnde, då denne verkar hittat storformen. Gunnar Melanders häst riskerar dessutom bli över från start. När två träter så tar jag även med en tredje part. 5 Gylden Balder kan allt ibland och ska inte förbises! Ulf Ohssons Hallsta Lotus är snabb nog att ta hand om ledningen. Taktiken? v75-7 12 On Hold får tipsettan, då hemmakuskar ofta brukar avgöra. (Magnus Jakobsson). Garderar dock upp loppet med 11 Poker Kronos och styrkefenomenet i 10 Prince di Poggio, som nu körs av Daniel Olsson (1/1). Hästen har radat upp fem raka segrar på ett imponerande sätt. Har bland annat slagit v75-hästen Rooibos. En fin skalp. 2 Lover Face ställs mot betydligt tuffare motstånd nu, och form brukar slå klass. Jag synar dock. Felval? 15 Mellby Amiral är på gång. Skrällbud. Systemförslag (inlämnat) v75-1: 2.3.4.5.7.9.10.12 (11) v75-2: 1.3 (11) v75-3: 4 Up Date Hoss (2) v75-4: 5.6.9.11.12 v75-5: 4.5 (1) v75-6: 1.5.8 (2) v75-7: 10.11.12 (8) 1440 rader / 720kr /Spalato |
Citat:
|
Kompissystemet
(gjort av okänd) 2spik 1.4.11 1.3 2.8.12 3.5.10 1.6 2.3.11.15 216kr |
Norrmännen kommer överspela sina bidrag till loppen vilket är både bra och dåligt... I första är Viking Va Bene chanslös - jag gillar hästen, men här ställs han mot svenska kanoner. Pedro Bi, om Reijo lyckas få till så att han inte springer och bryter så. Mitt drag är helt klart I Am Dynamite som såg ruggigt fin ut senast...
Rydens Indigoblue klara dagens distans utan problem i nuvarande form och blir farlig... Har feeling för On Track Piraten, men osäker på formen, där. Klass II oerhört svårt, måla på... Magiccarpetride såg lysande ut senast - toppchans över kort häcken! Lopp i kroppen och Jorma för första gången upp i jollen (tror jag). Spik på Lome Brage som norrbaggarna med fog tror oerhört mycket på. Månprinsen riskerar bli fast och backa sig sist och runda norrmännen, det gör han inte. SPIK! Säger bara Prince Di Poggio - oslagbar som denne sett ut på sistone - skiter totalt i att han står hårt inne på pengarna, denne bara vinner om Danne hittar ut... Nästan sett okörd ut, från dödens, i de senaste två segrarna... SPIK! Lätt DD, alltså! |
Flera pratar om I Am Dynamite ser jag men kan däremot inte se hur en så orutinerad kusk ska vinna brons från spår sju. Ska ju till en häst som är mycket bättre än övriga, och även om den här hästen är bra så inte fan klår den de bästa här med lika löpning väl? Och distansen kan knappast vara ett plus, det är aldrig en slump att en häst startat mest på långlopp.
|
Nej, det går ju inte.
Först och främst är den långsam ut och kommer garanterat långt efter. Och att den skulle kunna runda sånna här kanonhästar finns inte på kartan. Citat:
|
Behöver man så väldigt många fler hästar än 1 i första. Har väldigt svårt att se Maxi bomma det här. I am Dynamite känns i alla fall inte som en av de första man garderar med
|
Citat:
Skulle vara om Baggen sitter och svarar ut honom, då tror jag Veijo blir farlig. Får se om Baggen avslöjar taktiken, svarar han åker Veijos med. |
Citat:
|
Coldtown är startsnabb, blir inte förvånad om den håller spets.
Men helt säkert är det inte. Citat:
|
Citat:
|
kolla coldtown senaste starter på v75 utanför solvalla. ej vinster. nurmos hästar bäst på valla
|