Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 uppnsack (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/21521-v86-uppnsack/)

Klanke 2014-09-08 20:44

V86 uppnsack

Kan lika bra börja tidigt... :D

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-09-10
Bana: Solvalla/Bergsåker
Spelform: V86, omg. 21

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 8 Nahar (2, 3)
2 8 Laurentius Romeo (1, 10)
3 7, 12 (9, 10)
4 7, 9 (6, 8)
5 8, 9, 12 (2)
6 2, 3, 8 (7)
7 3, 6, 9 (11, 8)
8 1, 7, 8, 10 (4, 9)

Vadet gäller startnummer

432 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 108,00 kr

Kvittonummer: 4B8A 551D :moneybag::moneybag::moneybag::moneybag: 1241

Spiken: Nahar har bara sig själv att tävla emot, annars överlägsen dessa..

Lillspiken: Laurentius Romeo har övertygat på slutet, trotts spåret bör det vara bra chans...

Dragen:

Hankypanky Pagan hoppade bort sig senast men har bra fart i sig. Segerstrider felfri...

Revene d amour och Beer summit är streckvärda då de har bättre chans än formlösa Digital ink.

Min lilla luring är kapabel men har inte fått nosen först ännu. Snart...

Stinger Hanover brukar segerstrida, formen är dock ??? men i normalt skick är han med dem i mål...

Fashion Diva har inte fått till det men har bra fart för att vinna detta, spets och slut? Navaronne är mycket kapabel, nya batterier och farlig med klaff. RESPLENDENT CAVIAR har toppform!

Shooter 2014-09-09 10:25

Nahar vinner om han inte tappat formen. Digital Ink verkar upp i form och jag tror han tar hem det här. Volstead har också toppchans. Tror ingen bråkar med Tarzans häst, utan han kan lugnt köra sig till ledningen. Så ser i alla fall mina förhandidéer ut, sedan kan det ändras beroende på vilken info som framkommer.

Klanke 2014-09-09 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 370228)
Nahar vinner om han inte tappat formen. Digital Ink verkar upp i form och jag tror han tar hem det här. Volstead har också toppchans. Tror ingen bråkar med Tarzans häst, utan han kan lugnt köra sig till ledningen. Så ser i alla fall mina förhandidéer ut, sedan kan det ändras beroende på vilken info som framkommer.

Tror inte Bergh tar ut honom i ett B gäng om han inte tror på chans. Straffspark när gänget är så litet, kan köra på säkerhet får ändå överta ingen som vill ha honom utvändigt sedan får han säkert köra i 22 tempo där framme, (skämt tempo) vinner han då inte det så är det avel som väntar... Lita på att Bergh ställt i ordning vill nog gärna visa sin hemmapublik vart skåpet skall stå.

Stefan Melander har inte rosat marknaden i år, haft för få framgångar, Digital ink streckas av de flesta på gamla meriter men även om formen är på gång är den inte 100%ig. En sådan som Reven d amour är i gott slag för dagen och får åter Björn i sulkyn, Beer summit laddar och får kanske överta, man siktar kanske på ryggen för att eventuellt ta honom på speed eller få en bra premie hem men att ta ledningen för att sedan tro på promenad i parken är lite väl oroväckande. Jag låser igen på 7-9 vill se mer av Inken innan jag tar honom igen, han är skyldig mig lite pengar men vill inte lägga mer på honom innan jag ser resultat.

Sedan kan mycket väl Volstread vara bäst en riktigt fin häst, jag var dock inte imponerad senast och vet ej om formen är 100%ig, skall normalt vinna detta men med tanke på senaste loppet tar jag med två streckvärda...

draken 2014-09-09 10:52

Vinner Nahar om han inte tappat formen Shooter. Hmm. Var ju totalt usel senast och blev kvävd starten innan de. Vilken form menar du?. Kroppsformen? Skulle nästan säga att det mer är en favorit i fara (trots riktigt lusigt motstånd) än att han är klar.

putte64 2014-09-09 11:10

Beer Summit får inte överta, han tar spets av egen kraft.

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 370229)
Tror inte Bergh tar ut honom i ett B gäng om han inte tror på chans. Straffspark när gänget är så litet, kan köra på säkerhet får ändå överta ingen som vill ha honom utvändigt sedan får han säkert köra i 22 tempo där framme, (skämt tempo) vinner han då inte det så är det avel som väntar... Lita på att Bergh ställt i ordning vill nog gärna visa sin hemmapublik vart skåpet skall stå.

Stefan Melander har inte rosat marknaden i år, haft för få framgångar, Digital ink streckas av de flesta på gamla meriter men även om formen är på gång är den inte 100%ig. En sådan som Reven d amour är i gott slag för dagen och får åter Björn i sulkyn, Beer summit laddar och får kanske överta, man siktar kanske på ryggen för att eventuellt ta honom på speed eller få en bra premie hem men att ta ledningen för att sedan tro på promenad i parken är lite väl oroväckande. Jag låser igen på 7-9 vill se mer av Inken innan jag tar honom igen, han är skyldig mig lite pengar men vill inte lägga mer på honom innan jag ser resultat.

Sedan kan mycket väl Volstread vara bäst en riktigt fin häst, jag var dock inte imponerad senast och vet ej om formen är 100%ig, skall normalt vinna detta men med tanke på senaste loppet tar jag med två streckvärda...

Shooter 2014-09-09 11:10

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370230)
Vinner Nahar om han inte tappat formen Shooter. Hmm. Var ju totalt usel senast och blev kvävd starten innan de. Vilken form menar du?. Kroppsformen? Skulle nästan säga att det mer är en favorit i fara (trots riktigt lusigt motstånd) än att han är klar.

Klart han vinner om han inte tappat formen. Det är det som är frågan efter de senaste starterna. Varför tar Robban ut honom igen? Är det för att testa formen eller bara för att leka hem loppet?

draken 2014-09-09 11:39

Han har ingen form. Eller form kanske han har men frågan är kanske mer törs han ta i eller är han rädd för att bli strypt igen. Hoppas att han vinner med ett halvt upplopp vilket han bör göra mot dessa men jag skickar ut ett frågetecken om vart han står mentalt.

monimaker1 2014-09-09 11:43

Aisle Stand vinner enkelt! Var ju enorm senast!

Kyodai 2014-09-09 12:16

Vinner inte Bergh avd 1 så är det avel som väntar! Och då får han f-n leverera :evilgrin39:

BeepBeep 2014-09-09 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 370244)
Vinner inte Bergh avd 1 så är det avel som väntar! Och då får han f-n leverera :evilgrin39:

Något säger mig att Nahar får det tufft i aveln som valack?

Kyodai 2014-09-09 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av BeepBeep (Inlägg 370289)
Något säger mig att Nahar får det tufft i aveln som valack?

Nahar?? det var ju Bergh det gällde! :lol:

Klanke 2014-09-09 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av Kyodai (Inlägg 370309)
Nahar?? det var ju Bergh det gällde! :lol:

Haha

Pappersnunnan 2014-09-09 20:08

ja släpper bomben i stöveln helt obegränsat

Pappersnunnan 2014-09-09 20:09

:claps::thumbup:
oggmokk=aggmokk

doob 2014-09-09 22:05

Bästa skräll och chansspik: Eleanor Rigby 7% just nu!

spalato 2014-09-09 22:11

8spik
6.10.12
7.10.11.12
3.6.7
1.8.12
3spik
2.7.8.11
1.4.8

Ej inlämnat bara tankar än så länge

mackpeter 2014-09-09 23:04

Känns som att Nahar och Reven d'Amour nu möter betydligt lättare motstånd. Trots dåliga startspår får dom bli spikar.:popcorn:

mackpeter 2014-09-09 23:15

V86-2.
Putte och andra startfantomer!
Kan Yes We Can ta ledningen. Eller finns det några startraketer här?:sweatdrop:

doob 2014-09-10 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370431)
V86-2.

Yes We Can är chanslös på ledning!

Nahar känns inte helt stenklar trots allt. Ej optimal balans och mellanstart inför större uppgift. Jag garderar och siktar högt. Digital Ink uppåt och dagens bästa spik då Reven har bakspår!

Tamuli 2014-09-10 00:26

Nahar frågetecken för formen, kan inte spika utan blir till att gardera och hoppas han faller tungt. Funderar dock på om det räcker att gardera med Clear Sign, Labero Broline och David Sisu

varulv 2014-09-10 00:28

Citat:

V86-2.

Nej, Yes we can kan inte hålla upp ledningen. Snabba ut är:

Fantastic ås
Staro F
(Arc went in)
Re doc
Laurentius

Skriver Arc went in inom parantes då han absolut inte är någon katapult bakom bilen.

Jag tror Staro F tar en längd på Fantastic, Jag tror sedan att Goop får sån pass fart på Arc att han kan hålla ut Re doc och Laurentius in i svängen. Staro F släpper villigt till Goop och sedan skall han slås från ledningen, jag tror ingen klarar det imorgon. :KO:

Fulsprit 2014-09-10 00:52

Det är dags för Linslusen i kväll!

AMHC 2014-09-10 02:25

Funderar på att spika följande:

8 Nahar i V86-1
10 Eleanor Rigby i V86-3
9 Reven D'Amour i V86-4
3 Volstead i V86-6
1 Open Range i V86-8

Trots att jag ska spela ett väldigt litet system vill jag nog gardera i alla fall en av dessa som är mina tänkbara spikar - men frågan är vilken och med vad?
Vilken av dessa anser ni har minst chans att vinna?
Eller ska jag spika alla fem och på så sätt kunna fylla på ytterligare lite extra i övriga lopp?

doob 2014-09-10 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 370446)
Nej, Yes we can kan inte hålla upp ledningen. Snabba ut är:

Fantastic ås
Staro F
(Arc went in)
Re doc
Laurentius

Skriver Arc went in inom parantes då han absolut inte är någon katapult bakom bilen.

Jag tror Staro F tar en längd på Fantastic, Jag tror sedan att Goop får sån pass fart på Arc att han kan hålla ut Re doc och Laurentius in i svängen. Staro F släpper villigt till Goop och sedan skall han slås från ledningen, jag tror ingen klarar det imorgon. :KO:

Jag tror Re Doc flyger till spets!

doob 2014-09-10 07:31

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 370451)
Funderar på att spika följande:

8 Nahar i V86-1
10 Eleanor Rigby i V86-3
9 Reven D'Amour i V86-4
3 Volstead i V86-6
1 Open Range i V86-8

Trots att jag ska spela ett väldigt litet system vill jag nog gardera i alla fall en av dessa som är mina tänkbara spikar - men frågan är vilken och med vad?
Vilken av dessa anser ni har minst chans att vinna?
Eller ska jag spika alla fem och på så sätt kunna fylla på ytterligare lite extra i övriga lopp?

Mina tankar...

Nahar - överlägsen kapacitet och borde bara vinna men jag tycker den har visat kraftig nedåtform i senaste starterna. Nog för att den kan vinna på ren grundkapacitet Bergh aviserar mellan raderna att preparé kan vara alternativet om bara någon tävlar emot och inte vinkar fram till spets! Skulle inte förvåna mig då om Bergh backar ner för att undvika dödens!

Eleanor Rigby - har jag redan utnämnt till chansspik och dagens bästa skrällbud! Tror Hankypanky Pagan står och studsar från start och i mitt tycke är det bara sjuan från spets emot! Dock är jag inte imponerad av den och Eleanor är myckre tyngre i spurten och hårdare häst vid häst upploppet ned!

Reven DÁmour - helt klart en de bättre i loppet men bakspåret gör att jag absolut inte skulle singla! Digital Ink uppåt och alla tjänsters drag sist. Då en behövlig sparsam resa och fast med gott om krafter med fin spurt till slut! Sänker detta gäng från dödens men jag tror den kör sig till spets. Dagens bästa spik!

Volstead - "INGEN" streckad bakom men nu aviserar Melander skoryck och fan ta den lömska jäveln om han ändrar sig. Barfota runt om vinkas den till spets och sedan är det slut!

Open Range - helt klart bäst kapacitet i fältet och vinstchans har den men då måste den hitta ut! Omgående dessutom! Tror den kan få problem på vägen för spets tar den inte av egen kraft!

dado 2014-09-10 08:02

kallblodslopp ser jämnt ut, vågar man chansspika Vladimir eller ??? tacksam för hjälp, jag är väldigt dålig när det gäller kallblod, har ingen känsla för såna lopp...

putte64 2014-09-10 09:12

Citat:

V86-2.

Det ska han inte kunna göra.
Witasp har inte tryckt av honom på länge, och han är snabbare ut än visat på slutet.
På Valla var han jämnsnabb med Staro Family, men Witasp kunde inte köra då han blev av med spetsen till annan häst.
Laurentius Romeo är snabbast ut, men man är aldrig säker på hur de resonerar från spår 8.
Trycker Uffe av honom tar han spets, på kort borde han väl göra det ?
Spets och slut är väl ett bra koncept ?

putte64 2014-09-10 09:51

Låter som Nahar ska gå med skor idag.
David Sisu och Labero Broline kan nog 12.5, kan det vara en favorit i fara ?
Var inte så imponerande senast, nedåtform ?

draken 2014-09-10 10:27

Ja inte får han vara mycket sämre än senast. Då blir det däng i dag även om t o m en dålig Nahar borde spöa det här skitgänget med bakbenen ihopbundna. Ska inte finnas förlust men jag chansar på det om jag nu lämnar in något. Skrev senast förra veckan att jag skulle bojkotta V86 då jag tycker det är för svårt. Tur att minnet ibland är kort;)

putte64 2014-09-10 10:30

Bella Donna är väldigt startsnabb. Kanske kan hon hålla undan för tuffingarna där bak ?

putte64 2014-09-10 10:32

Lysande spel.
3 favoritspikar, 4 högst rankade i 3 lopp, helgardera 2 lopp och reducera.
100 laxar med en skräll.
Enkelt, min käre Watson :lol:

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370473)
Ja inte får han vara mycket sämre än senast. Då blir det däng i dag även om t o m en dålig Nahar borde spöa det här skitgänget med bakbenen ihopbundna. Ska inte finnas förlust men jag chansar på det om jag nu lämnar in något. Skrev senast förra veckan att jag skulle bojkotta V86 då jag tycker det är för svårt. Tur att minnet ibland är kort;)

draken 2014-09-10 10:42

Ja det är ju det egentligen men jag bommar alltid på minst en och 7 rätt ger aldrig någonting. Blir bara förbannnad varenda gång jag lämnar in. Hittills aldrig haft 8 rätt och lär säkert aldrig få det. Men skam den som ger sig.
Tror att Resplended Kaviar kan bli obehaglig över upploppet i dag för rätt många om den lyckas komma i väg någorlunda och få en vettig position..

putte64 2014-09-10 10:54

Den är inget vidare startsnabb, och släpar på Elin.
Har liiite svårt för henne, luktar häx lång väg.
Å andra sidan har den kanonform och står i 6% :D

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370479)
Ja det är ju det egentligen men jag bommar alltid på minst en och 7 rätt ger aldrig någonting. Blir bara förbannnad varenda gång jag lämnar in. Hittills aldrig haft 8 rätt och lär säkert aldrig få det. Men skam den som ger sig.
Tror att Resplended Kaviar kan bli obehaglig över upploppet i dag för rätt många om den lyckas komma i väg någorlunda och få en vettig position..

draken 2014-09-10 11:17

Open Range är en lus. Går inte att tro på idag:p. Här vinner Kemas Winnie. Vann V75 senast. Bara åker hem det här och vi har ett snyggt DD spel till spelbart odds. 6-9. Klart. Hmm. Börjar förstå varför jag aldrig sätter 8an hahaha. Nej . Jag skiter i det här idag. jag orkar inte hålla på med 8 lopp. Det är för många.

mackpeter 2014-09-10 11:22

V86-5.

Det snackas om att det i streckspelen länge varit mycket favoritvinster, låga utdelningar och ideliga jackpottar. Och att atg borde skriva ut jämnare och mer svårspelade lopp. Då har de väl lyckats med kvällens kallblodslopp. Sådana som jag inte kan något om och därför hatar..... Men det här är väl klurigt?

Alla tre favoriterna 1,8 och 12 kan vinna.
- 12 har i sitt livs 19 starter vunnit 11 och varit på plats resten. Han är travsäker men fick dåligt spår.
- 8 var före 12 i mål i Rättvik men felade och diskades. Klurigt spår längst ut på vingen.
- 1 är stark och bra. Vet inte hur snabb han är från spår 1.
Bakom dessa finns flera bra skrällkandidater.

Eller sitter någon av er och gömmer på en stenklar. Du blir hjälteförklarad av mig, om du stiger fram!:hattenav:

dado 2014-09-10 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370491)
V86-5.

Det snackas om att det i streckspelen länge varit mycket favoritvinster, låga utdelningar och ideliga jackpottar. Och att atg borde skriva ut jämnare och mer svårspelade lopp. Då har de väl lyckats med kvällens kallblodslopp. Sådana som jag inte kan något om och därför hatar..... Men det här är väl klurigt?

- 12 har i sitt livs 19 starter vunnit 11 och varit på plats resten. Han är travsäker men fick dåligt spår.
- 8 var före 12 i mål i Rättvik men felade och diskades. Klurigt spår längst ut på vingen.

Eller sitter någon av er och gömmer på en stenklar. Du blir hjälteförklarad av mig, om du stiger fram!:hattenav:

har samma problem,, jag skulle också va tacksam:)

draken 2014-09-10 11:32

Har också svårt för de här lågklassiga luspaltloppen. Kan inget om dem. Tittar man på spelet så är 1,8,12 spelade, resten nästan inget. Ser man på spåren så tycker iaf jag att 1 brukar vara lite bättre 8 och 12 så jag skulle nog spika nr 1. Bära eller brista annars kan det nog dra i väg en hel del streck.
Vet att iaf Tangens Haap är en kapabel häst. De flesta i loppet vet jag absolut ingenting om,inte sett de och vet inte mer än det som finnas att läsa men skulle kunna gissa att skrällchansen är ganska stor i loppet.

putte64 2014-09-10 11:43

Kvickers Kaxe kan öppna rätt bra.
Jag gillar inte JOP men om han kör från start vinner han.
Blir nog U häst, eftersom jag inte alls litar på kusken.
Tar man många tycker jag Höstbo Krabat ska med, startsnabb och 3% är lite roligt.

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 370491)
V86-5.

putte64 2014-09-10 11:46

Rasmus kan inte hålla spets och måste ha tur.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 370493)
Har också svårt för de här lågklassiga luspaltloppen. Kan inget om dem. Tittar man på spelet så är 1,8,12 spelade, resten nästan inget. Ser man på spåren så tycker iaf jag att 1 brukar vara lite bättre 8 och 12 så jag skulle nog spika nr 1. Bära eller brista annars kan det nog dra i väg en hel del streck.
Vet att iaf Tangens Haap är en kapabel häst. De flesta i loppet vet jag absolut ingenting om,inte sett de och vet inte mer än det som finnas att läsa men skulle kunna gissa att skrällchansen är ganska stor i loppet.

rawr 2014-09-10 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 370460)
kallblodslopp ser jämnt ut, vågar man chansspika Vladimir eller ??? tacksam för hjälp, jag är väldigt dålig när det gäller kallblod, har ingen känsla för såna lopp...

Står 20 meter sämre än JOPs Kaxe. Plus tolfte spår.
Känns inte aktuell.
3-5-8 helgarderat