Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   v65 Åby Fredag 31/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22030-v65-aby-fredag-31-10-a/)

Gidde_Palema 2014-10-31 17:32

Hur lägger man upp en bild? Måste man ha en länk eller vad?

Stekel 2014-10-31 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 380511)
Vinstlistan säger inte ett dugg. Jag bryr mig inte. Tänker bara på alla stackare här inne som måste skriva med ett troll.

Han postade faktiskt multibongarna som gick in innan omgången avgjorts häromdagen, och den stämde exakt överens med det vinstlistan visade. Kan ju vara andrahandsinformation om bongen han postade då, men inget talar för det tycker jag. Han försöker inte sälja något, bara få kontakt.

Men snälla Gidde: Kan du vara snäll och låta bli att bemöta precis alla påhopp, berättigade eller ej. Ta grejer lite för vad de är, läs mellan raderna, säg att vi får vara överens om att vara oense om du hamnar i en diskussion som inte leder någonvara, och lägg energi på sånt som är viktigt istället. Ni klottrar ner trådarna så man inte kan läsa det som räknas när ni hållare på så här. Om någon misstror dina vinster, så kan du dela med dig av någon analys så inser nog folk att du inte snackar skit med att du är insatt och kunnig.

Och släpp det där med att din edge försvinner så fort du delar med dig något till andra, visst om du skriker ut en vinnare på ett ramlopp på lunchen går ju spelvärdet rakt ner i källaren om den vinner. Har du någon riktigt bra info i såna fall förstår jag helt och fullt att du vill hålla det för dig själv. Men att dela med sig av generella tankar om rank eller spetsstrid i ett lopp t ex tappar man ingen fördel av. Tvärtom kanske man hamnar än bättre på det genom att ge sig in i diskussionen. Det behöver inte alltid vara av någon som är mer påläst eller klokare man lär sig något av här i livet.

Gidde_Palema 2014-10-31 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 380521)
Gidde_Palema - här får du ytterligare ett gratistips: Ring lokalredaktionen på AB, Expressen eller lokaltidningen och presentera dig som veckans miljonvinnare på travet. Ta med vinstkupongerna för fotografering. Det blir säkert intervju och du får den uppmärksamhet och erkännande som proffstippare du eftersöker.

Detta råd är gratis. Som PR-konsult debiterar jag annars mina kunder 4000 kronor/timme inkl moms.

Jag har inte vunnit en miljon. Dock över 600 000 kr.

Gidde_Palema 2014-10-31 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 380523)
Han postade faktiskt multibongarna som gick in innan omgången avgjorts häromdagen, och den stämde exakt överens med det vinstlistan visade. Kan ju vara andrahandsinformation om bongen han postade då, men inget talar för det tycker jag. Han försöker inte sälja något, bara få kontakt.

Men snälla Gidde: Kan du vara snäll och låta bli att bemöta precis alla påhopp, berättigade eller ej. Ta grejer lite för vad de är, läs mellan raderna, säg att vi får vara överens om att vara oense om du hamnar i en diskussion som inte leder någonvara, och lägg energi på sånt som är viktigt istället. Ni klottrar ner trådarna så man inte kan läsa det som räknas när ni hållare på så här. Om någon misstror dina vinster, så kan du dela med dig av någon analys så inser nog folk att du inte snackar skit med att du är insatt och kunnig.

Och släpp det där med att din edge försvinner så fort du delar med dig något till andra, visst om du skriker ut en vinnare på ett ramlopp på lunchen går ju spelvärdet rakt ner i källaren om den vinner. Har du någon riktigt bra info i såna fall förstår jag helt och fullt att du vill hålla det för dig själv. Men att dela med sig av generella tankar om rank eller spetsstrid i ett lopp t ex tappar man ingen fördel av. Tvärtom kanske man hamnar än bättre på det genom att ge sig in i diskussionen. Det behöver inte alltid vara av någon som är mer påläst eller klokare man lär sig något av här i livet.

Jag har väldigt svårt för folk som anklagar folk för saker som de inte har en aning om eller saker som är direkt felaktiga, därför har jag velat svara på detta. Det kanske inte gynnar mig som person, men det är en annan sak. Får prova att sluta med det.

Tack för att du visar förståelse för mig iaf.

Tobbe-Travkarl 2014-10-31 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380500)
Lopp 7, Axevalla på tisdag.

Det loppet vinner 5 Ruffino. Värmde lysande senast inför debuten, klev iväg bra från start och vann otroligt lätt från ledningen via dryga 1,13 sista 500 m. Såg även mycket bra ut i kvalet. Där har ni en vinnare, hoppas det är till belåtenhet.

Att läsa det där var mycket roligare och mer intressant än
efterhandare för mig i a f. Det var nog roligare för dig med, eller hur? :)
Tack för tipset

Gidde_Palema 2014-10-31 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe-Travkarl (Inlägg 380529)
Att läsa det där var mycket roligare och mer intressant än
efterhandare för mig i a f. Det var nog roligare för dig med, eller hur? :)
Tack för tipset

Klart att det är roligare, det är det! Men risken finns att oddset sjunker och att jag kan vinna mindre pengar. Då jag lever på detta så är det givetvis viktigt att jag får ut så mycket som möjligt ur mina drag.

Haha lugnt :)

elwiz 2014-10-31 17:46

Kul för dig Gidde att det har gått bra . Absolut!
Men du måste förstå att det som händer är att det oftast blir mothugg. Vi är många som som postar efterhandare ibland. Däribland jag (glad amatör) och även "proffs" som Varulv och Huselius gör det.

Det finns en stor skillnad i detta, mot det som du nu har hamnat i. Många här sitter och skriver tips och analyser och även gläds med andra, flera av oss saxar ut info som man har hittat, man blir liksom tjenis med varandra och kan även få ett tips på en god öl mellan raderna.

Du Gidde började bra förra hösten och skrev lite tankar men sedan så försvann du i januari 2014 och inte ett ljud. Sedan så dyker du upp som gubben i lådan och vill någonting som tolkas som bekräftelse på att du kan hitta alla rätt.

Nu kommer väl du svara som du har gjort ca 30ggr den här veckan "jag vill inte ha bekräftelse!"

Slappna av, diskutera, analysera och dela tankar är ju det som detta forum är till för.

Stekel 2014-10-31 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380525)
Jag har väldigt svårt för folk som anklagar folk för saker som de inte har en aning om eller saker som är direkt felaktiga, därför har jag velat svara på detta. Det kanske inte gynnar mig som person, men det är en annan sak. Får prova att sluta med det.

Tack för att du visar förståelse för mig iaf.

Jag är likadan, men man orkar inte gå genom livet om man principfast ska hålla sig till det tyvärr. Så gör dig själv en tjänst och släpp lite på det där. Och oss som ska sålla mellan inläggen på forumet :)

Ps. Det finns en funktion så man slipper se inlägg från väl valda personer. Gå in på användarens profil -> Användarlistor -> Lägg till i din ignorelista. Mycket användbar.

Gidde_Palema 2014-10-31 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 380538)
Kul för dig Gidde att det har gått bra . Absolut!
Men du måste förstå att det som händer är att det oftast blir mothugg. Vi är många som som postar efterhandare ibland. Däribland jag (glad amatör) och även "proffs" som Varulv och Huselius gör det.

Det finns en stor skillnad i detta, mot det som du nu har hamnat i. Många här sitter och skriver tips och analyser och även gläds med andra, flera av oss saxar ut info som man har hittat, man blir liksom tjenis med varandra och kan även få ett tips på en god öl mellan raderna.

Du Gidde började bra förra hösten och skrev lite tankar men sedan så försvann du i januari 2014 och inte ett ljud. Sedan så dyker du upp som gubben i lådan och vill någonting som tolkas som bekräftelse på att du kan hitta alla rätt.

Nu kommer väl du svara som du har gjort ca 30ggr den här veckan "jag vill inte ha bekräftelse!"

Slappna av, diskutera, analysera och dela tankar är ju det som detta forum är till för.

Att jag försvann beror på personliga skäl.

Det är inte så lätt att diskutera och säga vad man tror när man har det som sitt jobb. Dels tar det tid och sen så finns risken att spelvärdet sjunker på sina idèer. Men jag ska försöka bli bättre på det.

mackpeter 2014-10-31 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380524)
Jag har inte vunnit en miljon. Dock över 600 000 kr.

Gör inget i sak. Rubriken blir STORVINNARE.
Grattis förresten!

Gidde_Palema 2014-10-31 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 380539)
Jag är likadan, men man orkar inte gå genom livet om man principfast ska hålla sig till det tyvärr. Så gör dig själv en tjänst och släpp lite på det där. Och oss som ska sålla mellan inläggen på forumet :)

Ps. Det finns en funktion så man slipper se inlägg från väl valda personer. Gå in på användarens profil -> Användarlistor -> Lägg till i din ignorelista. Mycket användbar.

Du har rätt, blir bara så fruktansvärt arg när jag ser sånt. Det gäller inte bara inom travet och detta forumet, utan det gäller i alla sammanhang.

Men du har såklart rätt, ska försöka sålla. Tack för tipset. :)

Gidde_Palema 2014-10-31 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 380543)
Gör inget i sak. Rubriken blir STORVINNARE.
Grattis förresten!

Tack så mycket!

Väntar nog med det tills vinsten (om det nu kommer någon sån) är värd rubriken "Storvinnare". Men tack för tipset. :)

Gidde_Palema 2014-10-31 17:53

Ni som inte möjer er med vinstlistan och vill att jag ska lägga ut en printscreen på mina vinster? Hur lägger man ut en printscreen från mobilen? Har bilden men får inte in den i ett inlägg, hur gör man?

draken 2014-10-31 18:03

Jag misstror dig inte blir bara förvånad. Vad har hänt sista året. Hade du sagt det för ett år sedan att du tänkte försöka satsa på travet hade ingen misstrott dig men att du plötsligt skulle få så mycket luft på knappt ett år och tror att du vet mest av alla irriterar ju bara de flesta. Luktar ju troll lång väg.Det måste du förstå.
Mycket möjligt att du har vunnit en halv mille sista veckan och 600 som mest men då är det lite konstigt när du säger att du inte är mångmiljonär. För ett år sedan spelade du V75 för ett par hundra. Visa lite stake och smäll upp en fet analys till V75 i morgon med dina inpluggade drag så får du ett erkännande värd en vinnare.

Gidde_Palema 2014-10-31 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 380555)
Jag misstror dig inte blir bara förvånad. Vad har hänt sista året. Hade du sagt det för ett år sedan att du tänkte försöka satsa på travet hade ingen misstrott dig men att du plötsligt skulle få så mycket luft på knappt ett år och tror att du vet mest av alla irriterar ju bara de flesta. Luktar ju troll lång väg.Det måste du förstå.
Mycket möjligt att du har vunnit en halv mille sista veckan och 600 som mest men då är det lite konstigt när du säger att du inte är mångmiljonär. För ett år sedan spelade du V75 för ett par hundra. Visa lite stake och smäll upp en fet analys till V75 i morgon med dina inpluggade drag så får du ett erkännande värd en vinnare.

Jag pratar helst inte om vad som har hänt då jag anser det vara personliga skäl, har varit väldigt nere en längre tid på grund av detta.

Har tidigare haft ett litet kapital men har nu jobbat upp det. Jag anser inte att man behöver vara mångmiljonär för att kunna göra en V65 för knappt 3000 kr om man tycker att man har ett riktigt bra drag, samt att det är jackpott.

Okej, skriver en lång V75 analys imorgon.

draken 2014-10-31 18:13

Ok. Det kan alla ha. Det vet jag om någon. Jag har haft typ alla problem man kan ha i livet men jag är nästan30 år äldre än dig. Kämpa på. Lite analys fram över ok. Respekt

Gidde_Palema 2014-10-31 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 380563)
Ok. Det kan alla ha. Det vet jag om någon. Jag har haft typ alla problem man kan ha i livet men jag är nästan30 år äldre än dig. Kämpa på. Lite analys fram över ok. Respekt

Tråkigt att höra, ja det var väldigt jobbigt att gå igenom.

Ska skriva lite mer analyser!

draken 2014-10-31 18:50

kul att du vinner men tror allvarligt att du ska satsa mindre på streckspel och hårdare på andra spel om du har tänkt att leva på trav. I längden är det för liten chans att bli vinnande för de flesta psyken om du ska spela flera tusen om dagen på streckspel. Satsa större delen av pengarna på något lite "säkrare"spel. Risken för totaltorka mellan vinsterna är för stor om man satsar på streckspel om du nu inte har en väldigt fet att slösa ifrån.

mackpeter 2014-10-31 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380559)
Jag pratar helst inte om vad som har hänt då jag anser det vara personliga skäl, har varit väldigt nere en längre tid på grund av detta.

Har tidigare haft ett litet kapital men har nu jobbat upp det. Jag anser inte att man behöver vara mångmiljonär för att kunna göra en V65 för knappt 3000 kr om man tycker att man har ett riktigt bra drag, samt att det är jackpott.

Okej, skriver en lång V75 analys imorgon.

Ser fram mot din analys. Gärna ikväll eller tidigt imorgon. Gör mitt analysarbete under natten.

Gidde_Palema 2014-10-31 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 380581)
kul att du vinner men tror allvarligt att du ska satsa mindre på streckspel och hårdare på andra spel om du har tänkt att leva på trav. I längden är det för liten chans att bli vinnande för de flesta psyken om du ska spela flera tusen om dagen på streckspel. Satsa större delen av pengarna på något lite "säkrare"spel. Risken för totaltorka mellan vinsterna är för stor om man satsar på streckspel om du nu inte har en väldigt fet att slösa ifrån.

Jag spelar i huvudsak vinnarspel och head to head. Att jag bara gjorde en V65:a idag var ett undantag då jag tyckte det var bra spelvärde med min spik plus att det var jackpott.

sirlarsson 2014-10-31 18:54

Head to head går inte att leva på bara tyvärr, där sätter spelbolagen stopp rätt tidigt. Vinnarspel går utmärkt via ATGn, men oddset blir därefter om man är elefant (går in med stor summa).

Gidde_Palema 2014-10-31 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 380587)
Head to head går inte att leva på bara tyvärr, där sätter spelbolagen stopp rätt tidigt. Vinnarspel går utmärkt via ATGn, men oddset blir därefter om man är elefant (går in med stor summa).

Spelar inte för några stora summor på varken H2H eller vinnarspel, ytterst sällan.

sirlarsson 2014-10-31 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380590)
Spelar inte för några stora summor på varken H2H eller vinnarspel, ytterst sällan.

Ok tyckte precis att du skrev att du främst lirar vinnare och h2h. :cheers:

Gidde_Palema 2014-10-31 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 380594)
Ok tyckte precis att du skrev att du främst lirar vinnare och h2h. :cheers:

Stämmer, men jag spelar många spel, inte några stora summor på ett enskilt spel.

sirlarsson 2014-10-31 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380595)
Stämmer, men jag spelar många spel, inte några stora summor på ett enskilt spel.

Samma taktik som jag har på sportsbettingen då, limiteringarna gör att man inte kan spela på annat sätt, rätt sorgligt.

Gidde_Palema 2014-10-31 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 380597)
Samma taktik som jag har på sportsbettingen då, limiteringarna gör att man inte kan spela på annat sätt, rätt sorgligt.

Ja precis, man måste göra så.. På unibet blev man ju limiterad direkt och jag kan max spela en tjuga på ett spel.. Det är tråkigt att de måste göra så. Är dock inte limiterad på tex Bet365.

draken 2014-10-31 19:06

Menar du att du sätter småsummor på säkra spel men spelar tusenlappar på streckspel. Nu börjar jag snart hosta lite

Gidde_Palema 2014-10-31 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 380602)
Menar du att du sätter småsummor på säkra spel men spelar tusenlappar på streckspel. Nu börjar jag snart hosta lite

Småsummor och småsummor, någonstans mellan 200-2000 kr på ett enskilt spel på till exempel H2H är där jag ligger.

Var ett stort spelvärde på V65 idag, därav det relativt stora systemet.

Inascott 2014-10-31 19:18

Gidde_Palema

Snyggt spelat och lycka till framöver :claps:

draken 2014-10-31 19:21

sorry. Läste bara att du var limmad till en 20a. Stannade där:lol:

Gidde_Palema 2014-10-31 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Inascott (Inlägg 380614)
Gidde_Palema

Snyggt spelat och lycka till framöver :claps:

Stort tack! :)

Gidde_Palema 2014-10-31 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 380616)
sorry. Läste bara att du var limmad till en 20a. Stannade där:lol:

Haha okej, lugnt! :)

Major 2014-10-31 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 380513)
Herregud. Vad menar du med att jag skulle vara ett "troll"? Du ska få en printscreen så kanske du blir nöjd och slipper anklaga mig för att inte ha något vinstkvitto.

Jag väntar med spänning på en printscreen från V65 Åby

Gidde_Palema 2014-10-31 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av Major (Inlägg 380640)
Jag väntar med spänning på en printscreen från V65 Åby

Jag väntar på någon som kan förklara hur jag ska gå till väga för att kunna posta en printscreen från mobilen. Hur gör man? Har bilden men förstår inte hur jag postar den.

sirlarsson 2014-10-31 20:18

lägg upp den på imgur.com tex sen posta länken här.

Gidde_Palema 2014-10-31 20:19

Kan någon förklara för mig hur man postar printscreenen så lovar jag att ni kommer få se ett kvitto också. Har suttit och funderat men förstår inte hur jag ska göra.

Gidde_Palema 2014-10-31 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 380642)
lägg upp den på imgur.com tex sen posta länken här.

Okej, tack, ska prova direkt!

draken 2014-10-31 20:22

Vilket krångel. Jag hade bara fotat bongen och lagt ut den. Hur svårt kan det vara men ser det som rätt onödigt. Vill hellre se en bra analys inför morgondagen

Gidde_Palema 2014-10-31 20:24

Borttaget inlägg

AndyMart 2014-10-31 20:24

Annars går tinypic.com också bra. Snabbt och smidigt.