Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22234-v75-jaegersro/)

oggeb 2014-11-25 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 386042)
jo det säger ju sig själv att royal fighter vinner detta om det blir normalt kört. Blir det inte det så är västerbo given i striden

Det säger sig självt att Banks vinner detta loppet oavsett hur det blir kört.

Espo 2014-11-25 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 386272)
han behöver nog visa en hel del till för att bli elitloppsaktuell. Loppet i somras på jägers var bra. men det finns en hel del hästar som klarar av att göra detsamma en bra dag. här blir han aldrig släppt till spets som han blev i malmö. Tilmann o untersteiner har rejält att köra med från början

Jag syftar väl inte direkt på loppet på Jägers som han iof vann åkandes efter 06 öppning första 500! Kolla som sagt klippet från Tyskland där han flyger till ledning mot startsnabba hästar via 1,02! och går sen en 09 tid med gott om krafter kvar ;-) Gör han om den prestationen lär inbjudan till elitloppet vara klar.

Dock var häste riktigt dålig i Danmark i augusti och vinterbana med skor nu? kanske inte alls passar? Även om jag gillar vad jag såg av Royal senast och Västerbo är grym om den är iordningställd, så ser jag inte elitlopps kapacitet i dessa. Hur som så finns det ändå ett par frågetecken att beaka innan man sätter i spiken på kupongen på lördag. Men kapacitet mässigt som sagt inget snack....

MikaF 2014-11-25 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av AMHC (Inlägg 386343)
Kommer med största sannolikhet ha Mister JP som min spik! Svårt att se att han förlorar!

Det rör sig trots allt om en 2 åring och övernattning nu? Tror inte att den vinner om galopp den här gången och bakom rensar det bra.

Om_sommaren 2014-11-25 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 386375)
Jag syftar väl inte direkt på loppet på Jägers som han iof vann åkandes efter 06 öppning första 500! Kolla som sagt klippet från Tyskland där han flyger till ledning mot startsnabba hästar via 1,02! och går sen en 09 tid med gott om krafter kvar ;-) Gör han om den prestationen lär inbjudan till elitloppet vara klar.

Dock var häste riktigt dålig i Danmark i augusti och vinterbana med skor nu? kanske inte alls passar? Även om jag gillar vad jag såg av Royal senast och Västerbo är grym om den är iordningställd, så ser jag inte elitlopps kapacitet i dessa. Hur som så finns det ändå ett par frågetecken att beaka innan man sätter i spiken på kupongen på lördag. Men kapacitet mässigt som sagt inget snack....

ta han sig förbi de invändiga o tar sig till spets så ska han vinna detta loppet. Men jag tror det kan bli knepigt trots vinklad vinge. Är övertygade om att både royal fighter och västerbo on the news har kapacitet att göra om samma prestationer som banks gjorde i somras. positionerna i loppet blir som vanligt avgörande o hur det blir kört

alle 2014-11-25 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 386264)
Nej det vinner kära Daniel.

Riktigt Kul att du har börjat skriva här igen Helge, du höll dig undan ett tag så jag trodde vi förlorat dig på sharps för gott! Riktigt skönt att bli motbevisad! :D :clap: :thumbup:

Helge 2014-11-25 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 386482)
Riktigt Kul att du har börjat skriva här igen Helge, du höll dig undan ett tag så jag trodde vi förlorat dig på sharps för gott! Riktigt skönt att bli motbevisad! :D :clap: :thumbup:

Tack Storfot ♥ Nu kör vi så får vi se om det funkar eller inte ;)

DIF 2014-11-26 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 386112)
Skulle Banks vara i närheten av formen från i somras kommer hästen explodera till ledning och gå en 10e tid. Men vinterförhållande och skor nu? gör väl det hela mer öppet? Men Banks är ju en monstersprinter som bör vara elitloppsaktuell!

Vinterförhållande?! :lol:
Vi snackar 3-6 plusgrader, ingen nederbörd och förmodligen bra bana med valfri balans.
F.ö. såg Royal Fighter snuskigt bra ut senast med dykarskor på fötterna. Alla vet att den blir 30 meter bättre utan. :thumbup:

sigh 2014-11-26 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 386541)
Vi snackar 3-6 plusgrader, ingen nederbörd och förmodligen bra bana med valfri balans.
F.ö. såg Royal Fighter snuskigt bra ut senast med dykarskor på fötterna. Alla vet att den blir 30 meter bättre utan. :thumbup:

Inte tränaren eller Tillman :D
Båda envisas med att det inte är någon skillnad

Espo 2014-11-26 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 386541)

Vad jag kan se pratar man eventuellt minusgrader natten mot lördag, så sommarbana lär det knappast vara, men går väl säkert köra barfota ändå.

Köper absolut inte ditt prat om 30m eftersom hästen gjort 2 av karriärens bästa lopp med skor runtom! Dock tror jag RF har bra chans att vinna om nu inte Banks är på topp...

putte64 2014-11-26 19:13

Den häst är inte född som är lika bra med skor.

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 386542)
Inte tränaren eller Tillman :D
Båda envisas med att det inte är någon skillnad

DIF 2014-11-26 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 386585)
Vad jag kan se pratar man eventuellt minusgrader natten mot lördag, så sommarbana lär det knappast vara, men går väl säkert köra barfota ändå.

Köper absolut inte ditt prat om 30m eftersom hästen gjort 2 av karriärens bästa lopp med skor runtom! Dock tror jag RF har bra chans att vinna om nu inte Banks är på topp...

För att det kanske blir någon minusgrad på natten så innebär det inte vinterlandskap och vinterbana. Jägers har ofta fin bana och valfri balans även mitt i vintern. Det blir 4-7 grader varmt, 0% för nederbörd enligt SMHI.
Vad gäller Royal Fighter, den har vunnit 10 lopp av 49 i karriären.
Den har gått barfota 3 gånger i sitt liv och vunnit plättlätt varje gång mot bra hästar, bland detta en final på Valla. = 100%
Ja, hästen var fin med pjuck sist, men ovan är fakta. :claps:

mackpeter 2014-11-26 22:36

V75-4

Har någon koll på rankingen av Untersteiners tre startande.

spalato 2014-11-26 23:06

Roger Wahlmans stall går som tåget just nu. Uppvisning av D' One på v86 ! Det gäller kanske också min bedövaride 11 Sandra Volo. Något att tänka på. Ett bra platslir om inget annat.

mackpeter 2014-11-26 23:30

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 386692)
Roger Wahlmans stall går som tåget just nu. Uppvisning av D' One på v86 ! Det gäller kanske också min bedövaride 11 Sandra Volo. Något att tänka på. Ett bra platslir om inget annat.

Att Sandra Volo ska vinna Silverdivisionen är väl ändå långsökt. Hon har vunnit ett stolopp i år. Nu är det sprinterdistans, bakspår, lång resa och h/v emot samt Eketorpets Tess från framspår.:no:

mackpeter 2014-11-26 23:40

Vi har flera rejäla favoriter på lördag. Det behövs ett par kioskvältare för att få en rimlig utdelning.
I Silverdivisionen har jag länge sneglat på 1 Overtaker By Sid. Kan han ta sådana som 2 Royal Fighter, 6 Banks och 9 Västerboonthenews? Eller 4 Eketorpets Tess? Han är i nuläget bara streckad på 6 %. Hur är han på sprint? Startsnabbheten putte?

Om_sommaren 2014-11-26 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 386698)
Vi har flera rejäla favoriter på lördag. Det behövs ett par kioskvältare för att få en rimlig utdelning.
I Silverdivisionen har jag länge sneglat på 1 Overtaker By Sid. Kan han ta sådana som 2 Royal Fighter, 6 Banks och 9 Västerboonthenews? Eller 4 Eketorpets Tess? Han är i nuläget bara streckad på 6 %. Hur är han på sprint? Startsnabbheten putte?

han är inte vidare startsnabb o distansen är ett minus. blir det en jäkla körning o han får lucka till slut är han väl inte helt borta. senaste starten var han ju riktigt bra

hugotheboss 2014-11-26 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 386692)

Känns oerhört långsökt i mina ögon, men visst, ett bedövande odds får du säkert. Vill man gå utanför 2,4,6,9 som de flesta lirar på så tror jag att Luddes nr 3, Vici Lane är intressantare. Vinsterna kommer på Jägers och den här hästen fixar Luddes körstil. Till skillnad från 4 Quick Fix i avd 2, som inte alls funkat med Ludde. Vici Lane tvålade dit rätt okay hästar vid vinsten på Jägersro 29/7, på en "hyfsat" okay tid dessutom.

NicklasJ 2014-11-26 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 386698)

Edit. Ser att någon redan svarat.

abandofhope 2014-11-27 02:01

Tjena alla och grattis till alla er som vann idag,

tänkte bara höra om det finns nån vänlig själ som kunde lägga ut intervjuen med

Knud Mönster i V75 lopp 4:

vore tacksamt mhv aband

Groknak 2014-11-27 09:41

Första gången BRO på Quick Fix avdelning 2 samt Sobel Jocke avdelning 4.

spalato 2014-11-27 11:23

Sydsvenskan rank

2.5.4.1.10.11.7.3.12.8.9.6
9.6.2.7.4.8.3.12.1.10.11.5
2.5.3.1.7.6.9.10.8.4
3.5.7.10.2.12.4.1.8.9.6.11
2.11.9.4.10.3.1.6.5.12.8.7
2.6.7.4.9.1.12.11.5.8.3.10
11.2.7.10.9.8.5.6.13.4.3.1.12

Sydsvenskans system= 2x5x2x8x2x6x1=1920rader/960kr

whaton 2014-11-27 16:03

björns 2 åring må vara grym men ludde och tomas lär inte va så snälla omgångens största favorit kommer inte få det roligt. :p

Emeffeff 2014-11-27 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 386700)
Känns oerhört långsökt i mina ögon, men visst, ett bedövande odds får du säkert. Vill man gå utanför 2,4,6,9 som de flesta lirar på så tror jag att Luddes nr 3, Vici Lane är intressantare. Vinsterna kommer på Jägers och den här hästen fixar Luddes körstil. Till skillnad från 4 Quick Fix i avd 2, som inte alls funkat med Ludde. Vici Lane tvålade dit rätt okay hästar vid vinsten på Jägersro 29/7, på en "hyfsat" okay tid dessutom.

Håller med. Jag fattar inte heller varför Ludde bara har startat honom fyra gånger på kort distans. Han har iallafall två segrar, en andraplats och en galopp på distansen. Gick särskilt bra under Åbergsdagen som du nämner.

Några andra roliga är Sucre på 3 % i tvååringsloppet (kommer ju aldrig sluta på det dock) och Tunika med Örjan i sulkyn. Jag plockar nog också med megaskrällen Race Cowboyland med favoriten Morten Friis bakom (om inte Banks spikas). Grym avslutning senast i bronsfinalen.

Helge 2014-11-27 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 386685)
V75-4

Har någon koll på rankingen av Untersteiners tre startande.

– I avdelning fyra så har jag tre hästar med i loppet och av dessa tycker jag att 7 Carabinieri är den som känns hetast på förhand. Alla tre är i bra form men han är den som utmärkt sig mest hittills och distansen talar för honom här. Själv kör jag 3 Da Vinci Boko som som är på gång formmässigt nu och han har ju dessutom det bättre läget men även om han är före i början men han kan få tufft att stå emot Carabinieri till slut är känslan. Båda två skall räknas tidigt ändå även om jag inte hunnit sätta mig in i motståndet helt ännu. Jag har även 6 Sobel Jocke med i loppet och där testar jag nu att ta av samtliga skor för första gången och hoppas det ska få effekt. Normalt så får även han svårt att stå emot Carabinieri men kan vara ett streck för den som garderar loppet.

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-peter-untersteiner-29-november-2014/

Där har ni en massa bra intervjuer!

criba 2014-11-27 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 386804)
– I avdelning fyra så har jag tre hästar med i loppet och av dessa tycker jag att 7 Carabinieri är den som känns hetast på förhand. Alla tre är i bra form men han är den som utmärkt sig mest hittills och distansen talar för honom här. Själv kör jag 3 Da Vinci Boko som som är på gång formmässigt nu och han har ju dessutom det bättre läget men även om han är före i början men han kan få tufft att stå emot Carabinieri till slut är känslan. Båda två skall räknas tidigt ändå även om jag inte hunnit sätta mig in i motståndet helt ännu. Jag har även 6 Sobel Jocke med i loppet och där testar jag nu att ta av samtliga skor för första gången och hoppas det ska få effekt. Normalt så får även han svårt att stå emot Carabinieri men kan vara ett streck för den som garderar loppet.

http://www.travtipset.se/v75-intervj...november-2014/

Där har ni en massa bra intervjuer!

Hej Helge,

Så kul att du hittat in till min hemsida. Ambitionen är att ge gratis information till spelare med liten budget. Härligt svårt lopp det där annars och på V75 blir det nog en bred pensel för min del. Gillar skorycket på Sobel Jocke då jag får flashbacks till Peters Gantab Håleryd som hade exakt samma spår i lägsta klassen på Halmstad för några veckor sedan. Den hästen hade inte heller visat någon startsnabbhet värd namnet innan skorycket men fick ett helt annat driv utan skor. Tänker att något liknande kan ske nu när skorna dras på 6 Sobel Jocke som kanske får ett vinnarlir ändå då Peter brukar veta vad han gör då skorna rycks.

Lycka till på lördag:)

Helge 2014-11-27 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 386989)
Hej Helge,

Så kul att du hittat in till min hemsida. Ambitionen är att ge gratis information till spelare med liten budget. Härligt svårt lopp det där annars och på V75 blir det nog en bred pensel för min del. Gillar skorycket på Sobel Jocke då jag får flashbacks till Peters Gantab Håleryd som hade exakt samma spår i lägsta klassen på Halmstad för några veckor sedan. Den hästen hade inte heller visat någon startsnabbhet värd namnet innan skorycket men fick ett helt annat driv utan skor. Tänker att något liknande kan ske nu när skorna dras på 6 Sobel Jocke som kanske får ett vinnarlir ändå då Peter brukar veta vad han gör då skorna rycks.

Alltid enormt intressant med Peters skoryck. Tack för en bra sida, mycket matnyttigt att läsa där. Hittade dit via twitter ;)

Detsamma!

psst Passade på att tipsa om din sida på twitter med , så fler kan hitta dit ;)

softpojk 2014-11-28 07:59

Klockan 15 kommer jag med info från Spelvärde.

krilla18 2014-11-28 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 386989)
Hej Helge,

Vad heter sidan ?

monimaker1 2014-11-28 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 387050)
Vad heter sidan ?

http://www.travtipset.se/v75-intervj...november-2014/

dado 2014-11-28 09:17

Noras Bean struken. nu vinner peter eller?

hugotheboss 2014-11-28 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 387053)
Noras Bean struken. nu vinner peter eller?

Det känns som att loppet öppnades upp för fler alternativ nu. 1,2,3,6,7,10 typ. 2 Solvato har väl andra lopp än det här i sikte, men mkt beror på balansen. 1 och 3 är väl ändå två av de mest troliga.
Hur snabb ut är Bullyoung i sista? Spets o slut efter nedstrykning till spår 1?

eveton 2014-11-28 10:44

50% av alla lopp som körs på Jägers vinns från spets!

Avd.1 – Står mellan 2 och 5 med fördel den senare som även blir favorit.
Avd.2 – 2,6,9 Trots spetsstatisken tror jag att 9 (Silver Annie) spurtar till seger. Bra startrygger i 2 (och 1)
Avd.3 – Helgarderat på 3 hästar efter strykningen av Noras Bean. 2,3,10 den sistnämnda till bra % med BG i vagnen första ggn, vilket måste ses som ++ jämfört med Daniel Olsson.
Avd.4 – 7,6,3 och 5? 7:an bäst enligt stallet, men ev. barfota runt om första ggn på 6, vilket kan få en avgörande effekt. Vidöppet bakom!
Avd.5 – Valparna. Favoriten såg inte rolig ut senast, men vann trots allt med galopp. I nuläget streckad på nära 70% - den ska vi fälla! Blir det 11 (Tunika)?!?
Avd.6 – Spik 2 (Royal Fighter) Bara 6 (Banks) emot och spets avgör.
Avd.7 – Riff Kronos… kanske också Bullyoung med tanke på spets.

hugotheboss 2014-11-28 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 387064)
50% av alla lopp som körs på Jägers vinns från spets!

Avd.1 – Står mellan 2 och 5 med fördel den senare som även blir favorit.
Avd.2 – 2,6,9 Trots spetsstatisken tror jag att 9 (Silver Annie) spurtar till seger. Bra startrygger i 2 (och 1)
Avd.3 – Helgarderat på 3 hästar efter strykningen av Noras Bean. 2,3,10 den sistnämnda till bra % med BG i vagnen första ggn, vilket måste ses som ++ jämfört med Daniel Olsson.
Avd.4 – 7,6,3 och 5? 7:an bäst enligt stallet, men ev. barfota runt om första ggn på 6, vilket kan få en avgörande effekt. Vidöppet bakom!
Avd.5 – Valparna. Favoriten såg inte rolig ut senast, men vann trots allt med galopp. I nuläget streckad på nära 70% - den ska vi fälla! Blir det 11 (Tunika)?!?
Avd.6 – Spik 2 (Royal Fighter) Bara 6 (Banks) emot och spets avgör.
Avd.7 – Riff Kronos… kanske också Bullyoung med tanke på spets.

En liten korrigering bara, det är tredje gången B Goop kör Prince di Poggio, 2 vinster av 2 möjliga har han på hästen, som är ny i klassen. :smoke:

eveton 2014-11-28 11:06

OK - my bad! :cry:

Tack för korrigeringen, dock :thumbup:

EDIT: Helt fantastiskt urdåligt att missa det faktum att BG körde hästen i senaste starten!!! :idiot:

Imself 2014-11-28 11:09

Hur kan man tro på lover face när cmk har spår innanför och är en kanon, inte ens samma klass! Amatörer! Men men vi för se på lördag men det blir svårt att ta detta forum på allvar ibland eller som att Sandra volo ska ha nåt med segerstriden att Göra? Men vem är jag och klaga :)

hugotheboss 2014-11-28 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 387068)
Hur kan man tro på lover face när cmk har spår innanför och är en kanon, inte ens samma klass! Amatörer! Men men vi för se på lördag men det blir svårt att ta detta forum på allvar ibland eller som att Sandra volo ska ha nåt med segerstriden att Göra? Men vem är jag och klaga :)

Tror att de flesta räknat med att Lovers face får överta ledningen av 4, då Lovers face är snabbare ut än CMK. Till skillnad från CMK så har dessutom Lovers face vunnit på V75, CMK har diskats 3 av 4. Fast jag vet ju inte hur andra tänker! Sandra Volo...förmodligen benbrott på sju andra betrodda...

Imself 2014-11-28 11:42

Ingen blir gladare än jag med streck på LF men att tro att reden ska släppa om den kommer till ledning är ju lika troligt som att tomten kommer ner genom skorstenar på julafton.

hugotheboss 2014-11-28 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 387071)
Ingen blir gladare än jag med streck på LF men att tro att reden ska släppa om den kommer till ledning är ju lika troligt som att tomten kommer ner genom skorstenar på julafton.

Det är ett stort "OM" där, en häst som diskats p g a galopp i 3 av 4 starter på V75 brukar normalt tas lite lugnare från start. Utöver det så tvivlar jag starkt på att han har den startsnabbheten. Att han dessutom är den ende 4-åringen bland äldre hästar (5-7 år) är inte heller ngt positivt. Det utesluter ju inte att det är en bra häst, men det finns en hel del som talar mot också. Att få in en spik i första är givetvis roligare än att ta bort den som vinner... :cheers:

sirlarsson 2014-11-28 11:54

Citat:

Fast Veijo har ju aviserat att det laddas för fullt och då kan mycket väl Lover Face gå till spets, därifrån tar ingen honom. Dessutom är CMK travosäker, ett bra djur i grunden men en "hyfsat" formtoppad LF kan vinna även från dödens.

hammmmmar 2014-11-28 11:55

Citat:

Är det någon som sagt att Reden skulle släppa? Vad jag ser är att Björn tar ledningen och släpper till LF. Släpper inte Björn vinner Reden