![]() |
Citat:
Inte nån som sticker ut vid första anblicken... och Rob Skoglund fick ju bakspår så det blir nog bra odds. Han har sagt om han inte bränner krut från början har hästen riktigt bra speed. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Om du inte skryter om din förträfflighet kommer vi inte att håna dig. Men vi ger dig vår aktning och en massa sharps. Välkommen och Lycka Till!:) |
Citat:
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/398599-post.html Vad tycker du? eller denna Romme omg. 2 ATG Team Lördag 2015-01-10 2015-01-10 14:23 HÄSTAR RES 1 2 ART ON LINE 2 1 DIABLE D'INVERNE 3 2, 3, 5, 6, 7, 9 4 2, 3, 5, 8, 12 5 13 RASKE RUTGER 6 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 12 7 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 2160 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 080,00 kr C54C 4511 32CD 1345 Utbetalt: 1 727 kr |
Citat:
|
Citat:
Det finns en efterhandartråd, posta där och håll dig till kommande V75:a här. Tack :) |
Vi ska kämpa tillsammans absolut, bästa med trav är att man får så mycket information hela tiden, ibland kanske för mycket?
|
Citat:
Dina bevis för din storhet som travtippare övertygar inte på mig. Vad jag skriver är att kom med några bra idéer i framtida omgångar. Ditt gamla Rommesystem utbetalade t ex långt under mitt - som hade fyra streck, där jag missade. Även om jag fick en bit över 5' skulle jag inte drömma om att skryta över en sådan struntbedrift. Mitt system publicerades långt före start och var inte en efterhandare. Det är vad jag tycker - när du nu ställer frågan. Men jag vill gärna ändra mig, om du visar kvaliteter i framtiden. Inte i baktiden. |
Känns som Bergh kommer dominera på lördag när jag kollar på startfälten lite snabbt...
|
Fantastisk nivå på forumet just nu :rolleyes:
|
Citat:
Okej det lugnt, Klart jag kommer komma med spelförslag men när man är väl lite i underläge, så försöker man kanske automatiskt förklara sig, det inte så att jag får in allt på trav, det förstår vem som helst att man inte kan få in allt, men ska göra mitt bästa. kommer lägga ut i morgon någon tips till V4 På Romme om du vill ta del av det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Så lägg ner!!! |
Tidiga tankar innan djupdykning i arkivet:
She loves you F.I ingen stjärna, men möter inget motstånd och det bör va spets och slut. Diego m boko klart bästa hästen och hade varit solklar spik från bra spår. Inte given från bakspår på kort, men kan vara en chansspik. |
-12 på natten, -7 vid 13.00 tiden på SMHIs 10-dygn prognos på Lördag, Ska man räkna med ett skotvång och leta efter hästar som går med skor?
Omgångens lås: Avd 1 - Västerbo Highflyer & Queasy - Välkomnar ett eventuellt skotvång på Caramella B.F. då hon gått åtminstone barfota fram på sistone. Sto kontra valack/hingstar brukar inte hålla i längden heller. Men hon kommer dra på sig streck vilket är trevligt. Omgångens spik Avd 3 - She Loves You F.I - Love You avkomma i regi Bergh, går som tåget. Gått bra med skor (och brodd?) vinner denna också. |
God afton herrar o damer :)
Vill bjuda på tre tidiga funderingar inom V7 Caramella B.F. hur bra är inte den? Vinterformen håller i sig Raske Rutger mycket bra senast, bra chans igen Cash'em slipper resa, avgör detta på ren styrka i epilogen MVH |
Citat:
|
Aldrig sett en norrlandsomgång som är så öppen på förhand! Brukar vara en del ihåliga och rejält skiktade lopp, men här ser jag inga på förhand lättlösta lopp. Till och med guld som bara har 9 startande kräver fyra streck för att vara fullständigt säker.
Canaka BF ser ut att kunna vara en mycket spelvärd spik. Är nog bäst i loppet och från ett bra läge bör hon ha hygglig chans så länge de inte ger Bergh walk over fullständigt (vilket å andra sidan är ganska troligt). Pave The Way har en bra uppgift också. Piper den till spets blir den svårslagen, och inte ens Fredde är väl så dum att han släpper i det här gänget? |
Ser ut som en halvintressant omgång på hemmabanan Bergsåker på Lördag.
Nog måste väl She Loves You, ha en lämplig uppgift i guld, samtidigt som jag tkr mig hittat en riktigt bra spik även i klass 2 försöket, där Digital Collection bör ha toppchans(ja möjlighen halvpartisk, då det ägs en bit av honom) ;) , oavsett om han tar sig direkt till ledning, eller likt senaste starten på Valla får gå bakifrån. Kallblodslopp som sig bör på bergsåkers v75omgång och även här har väl Robban ett spännande bidrag, Norberg var ju, som ngn nämnde här tidigare, mkt nöjd med hur den kändes senast. Rigeljärven kan väl annars vara lite av en rysare i det loppet, då han trivs med skor, och bör kunna få en trevlig resa. Finish Future bör väl också ha skaplig chans, trots ett något trist utgångsläge...såg fin ut över mål senast.¨ I övrigt ett par ganska öppna lopp, där jag för stunden har svårt att göra ngn riktig bedömning gällande förväntad streckprocent osv, och återkommer med eventuella drag och bedömningar senare i veckan. Tjing |
5 sidor söndag kväll!!? Rekord!! :clap:;)
Elles W. Fill spik till låg procent på lördag! Första tanken liksom Bergh x2 (vinner tredje och sista)! Dock mindre roliga! Rak DD 1-3! 20 ggr? Elles W. Fill har verkligen toppform! Fin vid vinst och fast i tredje in sist mot guldluffare! Vred ut tre spår i rät vinkel 100 kvar och accelererade fint! Bricka ett och Jansson upp är plusplus!! Bra feeling!! Vinner! |
Off topic och en vecka sen men måste säga...
Stall Denco! Vilka jävla pissluffare! Kan inte dottern bara få en ponny? Är det tacken? Meddela via SMS! Skämmes ta mig fan!! Hoppas Solvato vinner PdA och sedan aldrig mer! |
V75-1
2 Västerbo Highflyer har ett drömläge. Spets och slut? Riskerar att få 6 Caramella B.F över sig. När två träter , så kliver 4 Queasy in i matchen. 10 Fredrik Laday får bli loppets bedövare. V75-2 5 Tangen Diedrik vann trots stor markförlust/galopp. Starkt gjort. Femtespåret är väl inte helt idealiskt. 8 Raske Rutger är ingen bluff. Gjorde grovjobbet senast , fast hästen behöver ett smyglopp för att komma till sin rätt. 13 Stamping är på gång. Får ej glömmas ! V75-3 2 She Loves You är strålande för dagen. Spik! Motbuden är främst Canaka B.F. och 9 Luckycharm Hannover som nu får Örjan i jollen. Små fält bör garderas om man vill följa den tumregeln slaviskt. V75-4 1 Rocket Speed gjorde ett topplopp senast på V75. Kan absolut vinna nu istället. Motbudet är väl främst 4 Mockingbird Face. Plugga på ! V75-5 14 Geisha Sund överlägsen senast. I striden. 13 Cherie Sund får Örjan i sulkyn. Intressant ! 11 Nikita Broline är en tuffing som nu fått lopp. 6 Eunice Boko lär väl bli favoritspelad återigen. Motiverad sådan?8 Sonata Ås har vi väntat på. Dags nu? 3 Gin T. Deluxe står med ett bra läge nu jämfört med senast. Plugga på ! V75-6 9 Diego M Boko fick dt visserligen aningen serverat senast, men visade prov på härlig skalle. Klar tipsetta !11 Västerbo Paymyday håller knallform för dagen. Kan strida trots ett smått omöjligt läge. 12 Super Thirst har inte fått visa sitt kunnande ännu.7 Finish Future lär få göra grovgörat nu, vilket kan bädda för bakspårshästarna. 3 Pave the Way vinner inte ihjäl sig , men är ute över önskedistans nu. Chansspik för den våglige. 5 Hot Deposit är inte så tokig och kan överraska. 2 Navaronne är snabb ut och kan anföra hela vägen! Kusken är inne i ett flyt för tillfället..... V75-7 Draget i loppet är onekligen 1 Jethro Tull. Svarade för ett mkt bra lopp på Jägersro. Tobbe upp nu ! 3 Cash ' em lär dra på sig många streck. Dt tackar vi för. Plugga på ! |
Citat:
Veijo har haft grym form på grejerna och fanns absolut noll anledning till detta. Dessutom var sättet det genomfördes på vidrigt. Tror dock stall Denco förlorar mer på detta än Veijo i långa loppet. |
Citat:
Såvida inte Veijo pippat hans fru.:innocent: |
Citat:
Fru? Tänkte dotter jag :) |
System-förslag i nuläget
2.4.6.10 5.8.13 2.5.9 1 Rocket Speed (4) Alla femton 2.3.7.9.11 1 Jethro Tull (3) 2700 rader |
Citat:
|
Citat:
För att citera den gamle Fermentaegyptiern: Här ligger det en gravad hund |
Citat:
|
Citat:
Själv tycker jag att Nikita broline är en rolig häst, nu med springspår så kan man hoppas att hon kan trampa iväg bra och uffe hittar ner till vettigt läge. Visade ju en fruktansvärd tävlingsinstinkt i Breeders försöket där hon slog av Amazon AM från dödens! |
Skoglund tycker han har bra chans med sin häst på lördagen, tappade andra platsen senast sa han på telefon.
|
Prata med Janne Nord igår! Han tyckte inte att varesej Rigeljärven el Rigelodin va på topp stått över lite för länge för att ha absolut toppform, Rigeljärven har ett smickrande läge men Janne trodde inte det räcker till vinst? Nöjd med skaplig slant tyckte han. Jag far in te stall J.O.Persson i veckan å hör mej för om Guli järven
|
Citat:
|
Man kan ju undra om Robert Bergh svor när Jan Norberg vann senaste loppet med Tangen Didrik så att han klev över tilläggsgränsen i V75-loppet. :-)
Ett andrapris och han hade stått på startfållan nu, men med 20 meter extra så får han mitt avslag i omgången trots ett mycket bra lopp senast. Normalt är han väl ganska likvärdig med Rigeljerven, men nu står han 20m sämre till. Nu var det väl ingen formtopp på Rigeljerven å andra sidan. Krusen 1%?? Nu slipper han att springa lång distans där han aldrig gjort några resultat och garderar man här borde man nog fundera på att plocka med honom till 1% |
Citat:
|