Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/22757-v75-bergsaker/)

oggeb 2015-01-22 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401082)
Ålder är väl som regel inte heller någon nackdel för kallbloden, många blir till och med bättre. Något som är sällsynt bland varmbloden.

Visst är det så men det finns en gräns även för kallblod. Jag kan inte påstå att 15 år skulle vara någon optimal ålder, även om det är kallblod. När anser du att ett kallblod börjar bli för gammalt? 16-17?

Espo 2015-01-23 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av MatsE (Inlägg 401034)
Stamping 6% just nu ?
Bara att tacka o ta emot!

Tycker Stamping är totalt formlös och inte visat något i de senaste starterna. Har jag missat något?

LeBanner 2015-01-23 00:57

Verkar bli kallt och snöigt på lördag... Geisha Sund är en häst som trivs extremt bra på hårda banor. För två starter sen var den ute på Örebro på en stenhård bana och slog på full attack i utgången av sista kurvan. Tyvärr blev hästen störd av ett annat ekipage och tappade fart. Jag bedömer att det var segern som rök där. Gången efter vann man överlägset mot sämre motstånd, så formen sitter där den ska. Läget är inte det bästa nu och den verkar bli väl mycket streckad för min smak (Bergh på hemmaplan är aldrig bra för spelvärdet), men blir banan som den verkar bli tror jag den vinner.

För övrigt måste väl Mockingbird Face vara den skrällen med högst spelvärde i nuläget? 6% bara...

EDIT: Pave the way till 9% ser jag nu... Hmm... Då kanske det är den mest spelvärda "skrällen" istället. Borde vara favorit i mina ögon. Det står ju nästan spets i programmet. Vingel för Finish och sen sover Örjan i kön...ser ingen som ska kunna plocka ner den i spets då.

mackpeter 2015-01-23 01:07

Varje gång det är kallblod på V75 blir jag lika snurrig.
Jag tycker, att 8 Raske Rutger senast vann på ett sådant sätt, att han ska vinna detta.
På startfållan har 4 Mitt Hjärtas Lilja möjlighet.
5 Tangen Didrik vann senast och fick 20 m tillägg. Kan vinna men är för stor favorit.
11 Guli Järven är kraftigt kuskförstärkt. Vettig chans med Ohlssson.
13 Stamping har inte vunnit på 11 månader. Inte här heller.
14 Rino Dox visar form och vann alla sina tre segrar 2014 nyligen.

Rank 8-5-14-11-4.

Stekel 2015-01-23 02:28

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 401140)
Verkar bli kallt och snöigt på lördag... Geisha Sund är en häst som trivs extremt bra på hårda banor. För två starter sen var den ute på Örebro på en stenhård bana och slog på full attack i utgången av sista kurvan. Tyvärr blev hästen störd av ett annat ekipage och tappade fart. Jag bedömer att det var segern som rök där. Gången efter vann man överlägset mot sämre motstånd, så formen sitter där den ska. Läget är inte det bästa nu och den verkar bli väl mycket streckad för min smak (Bergh på hemmaplan är aldrig bra för spelvärdet), men blir banan som den verkar bli tror jag den vinner.

För övrigt måste väl Mockingbird Face vara den skrällen med högst spelvärde i nuläget? 6% bara...

EDIT: Pave the way till 9% ser jag nu... Hmm... Då kanske det är den mest spelvärda "skrällen" istället. Borde vara favorit i mina ögon. Det står ju nästan spets i programmet. Vingel för Finish och sen sover Örjan i kön...ser ingen som ska kunna plocka ner den i spets då.

Håller med om spelvärderna där! Men Geisha tror jag inte så mycket på, fullt fält och bakspår ser inget vidare ut. Är inte ens helt hundra på att det är bästa hästen i loppet faktiskt.

Tangen Didrik som den står inne i loppet är det en fruktansvärt dålig favorit! Eklas Superior i sista är väl den jag ser som mest spelvärda under 5% i hela omgången annars.

Icewinner 2015-01-23 02:44

https://tillsammans.atg.se/lagsida/13527

Om någon är intresserad av att joina på en andel.

Har börjat kryssa i lite streck som blir garanterade till på lördag :)

monimaker1 2015-01-23 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 401052)
Självklart är det så. JOP jöll på att konka innan han fick faxen, och den hade vi alla vunnit med. Nu har han fina avkommor, men han är fortfarande något av det sämsta jag sett.

Jag delar inte din uppfattning om JOP. Jag gillar han som kusk på kallbloden då han oftast placerar sig bra i loppen och har känsla för när han ska "styra på" eller avvakta i ryggar.
PS: Är övertygad om att du sett fler lopp med JOP än vad jag har, så övertyga mig gärna om vad som gör honom till en så dålig kusk :KO:

putte64 2015-01-23 09:17

Han tar fel beslut alldeles för ofta.
Att han vinner med överlägsna hästar blir jag inte imponerad av.

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 401168)
Jag delar inte din uppfattning om JOP. Jag gillar han som kusk på kallbloden då han oftast placerar sig bra i loppen och har känsla för när han ska "styra på" eller avvakta i ryggar.
PS: Är övertygad om att du sett fler lopp med JOP än vad jag har, så övertyga mig gärna om vad som gör honom till en så dålig kusk :KO:

bajenmartin 2015-01-23 12:09

Min kära flickvän pratade med sin faster idag som äger Nr 3 v75 4 Mr Jäger, hon hade i sin tur pratat med tränare och kusken Lennartsson som trodde på bra vinstchans. Dom har preppat mot detta i tre veckor nu. Roligt att ha med, just nu till 15 gånger degen och fina 8%. Hästen har toppform och har vunnit 2 av dom tre senaste. spurtade mycket fint in som fyra i sin debut på V75 för några veckor sedan bakom bland annat Nadal Broline.

SO 2015-01-23 12:48

Citat:

Tänk på att han i stort sett haft överlägsna hästar många gånger och då kan man självklart köra nästan hur som helst. Jag har nog sett JOP kanske tusen gånger och till slut skapar man en minnesbild som är rätt så pålitlig. Anser utan att darra på stämman att Jan-Ove Olsen är bättre kusk (alla dar i veckan). Men olika åsikter om kuskar är vardagsmat, det finns även sådana som anser Lutfi Kolgjini är sveriges bästa kusk. AMEN

Helge 2015-01-23 13:12

http://piclair.com/data/jt9zq.jpg

SO, den ser tom ut att bli omgångens största favorit. Bara jobba in Redéns då ;)

SO 2015-01-23 14:06

Citat:

Tänk på att han i stort sett haft överlägsna hästar många gånger och då kan man självklart köra nästan hur som helst. Jag har nog sett JOP kanske tusen gånger och till slut skapar man en minnesbild som är rätt så pålitlig. Anser utan att darra på stämman att Jan-Ove Olsen är bättre kusk (alla dar i veckan). Men olika åsikter om kuskar är vardagsmat, det finns även sådana som anser Lutfi Kolgjini är sveriges bästa kusk. AMEN

oggeb 2015-01-23 14:58

Någon som vet hur det ser ut uppe i Sundsvall? Vet ni om det kommer gå att köra barfota?

monimaker1 2015-01-23 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 401270)
Någon som vet hur det ser ut uppe i Sundsvall? Vet ni om det kommer gå att köra barfota?

Ser ut att bli hård bana, -12 grader under natten och -4 under dagen.

softpojk 2015-01-23 15:33

Spelvärde spikar i kallblodsloppet i Guli Järven. Intressant att spika kallblod!

oggeb 2015-01-23 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 401286)
Spelvärde spikar i kallblodsloppet i Guli Järven. Intressant att spika kallblod!

Vad spikar dom i femte?

softpojk 2015-01-23 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 401292)
Vad spikar dom i femte?

14 Geisha Sund.

tandpetare 2015-01-23 16:15

sessan kimbee i avd 5 tycker jag är intressant till 6 %.

trivs bra med T.jansson och går bra i både spets och bakifrån.
vann senast han körde den med skor.
Dock har den lite knepigt humör och kan hoppa emellanåt.

SO 2015-01-23 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 401162)
Håller med om spelvärderna där! Men Geisha tror jag inte så mycket på, fullt fält och bakspår ser inget vidare ut. Är inte ens helt hundra på att det är bästa hästen i loppet faktiskt.

Tangen Didrik som den står inne i loppet är det en fruktansvärt dålig favorit! Eklas Superior i sista är väl den jag ser som mest spelvärda under 5% i hela omgången annars.

Vill bara påminna om V75 loppet på Bergsåker exakt ett år sedan, Geisha Sund hamnade sist och alla var väl bergis på att hästen var borta från segerstriden. men med virvlande upplopp satte Bergh sin häst först på linjen.

SO 2015-01-23 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 401292)
Vad spikar dom i femte?

Jag säger bara kolla loppet Gulijärven gjorde vid segerloppet i Umeå
(malde ner Mel Odin) och nu är det Ulf Ohlsson igen
efter en radda med tveksamma JO styrningar.

Magnus 2015-01-23 18:41

Har inte Obi degato toppchans i sista?
Trolig spets med favoriten långt bakom sig och Berghs andra häst inlåst.
Sist Cashem kördes i dödens var den kanske inte i lika bra form som nu, men Oops trot (spets) som den fick stryk av är ingen segermaskin (5 i vinnar %)

Manprinsen 2015-01-23 18:42

Intressant reaktion på Ulf Ohlsson i vass eller kass när Bacardi Hornline kom på tal. Var ju nästan så den annars så lågmälde karln ville skrika rakt ut att den är stenklar?

mackpeter 2015-01-23 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 401341)
Intressant reaktion på Ulf Ohlsson i vass eller kass när Bacardi Hornline kom på tal. Var ju nästan så den annars så lågmälde karln ville skrika rakt ut att den är stenklar?

Jag blev också konfunderad. Ulf har inte kört hästen sedan i november. Därefter har den inte gjort något märkvärdigt. Bara streckad på 7 %.
Ulf kör ju hårt streckade i fyra andra lopp - men ansåg Bacardi Hornline vara hans bästa chans.

Manprinsen 2015-01-23 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 401344)
Jag blev också konfunderad. Ulf har inte kört hästen sedan i november. Därefter har den inte gjort något märkvärdigt. Bara streckad på 7 %.
Ulf kör ju hårt streckade i fyra andra lopp - men ansåg Bacardi Hornline vara hans bästa chans.

"2 Bacardi Hornline (Ulf Ohlsson) har ett bra läge. Jag tror nog att han får vara med i matchen direkt från början. Bra form, det känns bra i träning och allting. Det är nog min bästa chans på läget och att han känns bra också. Sedan är nog Missil Brodde mer en outsider, säger Mats Bucht."

Hade tänkt stänga det loppet på 1,2,3,5 men blev lite konfunderad när jag såg att Ögat rankar Beverly Boulevard som första A-häst? Känner ägarna till hästen och dom har inga som helst segerförhoppningar så jag fattar absolut nada om Ögats resonemang här...:lol:

Icewinner 2015-01-23 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 401346)
"2 Bacardi Hornline (Ulf Ohlsson) har ett bra läge. Jag tror nog att han får vara med i matchen direkt från början. Bra form, det känns bra i träning och allting. Det är nog min bästa chans på läget och att han känns bra också. Sedan är nog Missil Brodde mer en outsider, säger Mats Bucht."

Hade tänkt stänga det loppet på 1,2,3,5 men blev lite konfunderad när jag såg att Ögat rankar Beverly Boulevard som första A-häst? Känner ägarna till hästen och dom har inga som helst segerförhoppningar så jag fattar absolut nada om Ögats resonemang här...:lol:

3 Alternativ.

1. Han är full.

2. Han söker uppmärksamhet.

3. Han räknar in insatsprocent i rankingen (Så att en häst som har sämre vinstchans än en annan kan bli rankad högre om insatsfördelningen är tillräckligt låg, ja ni förstår..)

Själv tror jag på 1 eller 2.

Ztazze 2015-01-23 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 401349)
3 Alternativ.

1. Han är full.

2. Han söker uppmärksamhet.

3. Han räknar in insatsprocent i rankingen (Så att en häst som har sämre vinstchans än en annan kan bli rankad högre om insatsfördelningen är tillräckligt låg, ja ni förstår..)

Själv tror jag på 1 eller 2.

Förutom Åke S så finns det ingen kusk/tränare som är duktig på att bedöma sina och andra hästarts chanser.

softpojk 2015-01-23 19:25

Vill ni ha spelvärde kan jag ge er det privat, källan jag får det ifrån vill inte att jag ger ut det här officielt mer så jag måste repsektera det.

Mvh Softpojk

Ztazze 2015-01-23 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 401298)
Vill bara påminna om V75 loppet på Bergsåker exakt ett år sedan, Geisha Sund hamnade sist och alla var väl bergis på att hästen var borta från segerstriden. men med virvlande upplopp satte Bergh sin häst först på linjen.

Men statten talar emot. Hur många har vunnit från bakspår på 20 meters tillägg i denna typ av proposition ?

EDIT: Det var ju dessutom ett Klass II lopp med auto och hon startade från spår 6. Lite skillnad mot lördagens utmaning.

Shooter 2015-01-23 19:28

Canaka B.F. är jag lite inne på att singla. Bestämmer mig i morgon.

Ztazze 2015-01-23 19:31

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 401362)
Canaka B.F. är jag lite inne på att singla. Bestämmer mig i morgon.

Hur många gånger har hon vunnit i Guld mot hingstar?

Shooter 2015-01-23 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 401365)
Hur många gånger har hon vunnit i Guld mot hingstar?

Hur många gånger har She Loves You vunnit i Guld? Canaka har slagit henne. Och She Loves You har slagit Redéns häst. En väldigt dålig gulddivision och Canaka har mött bättre hästar än så här.

Ztazze 2015-01-23 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 401370)
Hur många gånger har She Loves You vunnit i Guld? Canaka har slagit henne. Och She Loves You har slagit Redéns häst. En väldigt dålig gulddivision och Canaka har mött bättre hästar än så här.

Hur ofta vinner ett sto i Guld?

Greenstar 2015-01-23 19:42

Korta tankar på hemmabanan:

Avd1: Wannabe Kemp leder länge, hela vägen? Frågetecken på det förmodade skotvånget gör att jag garderar. Västerbo Highflyer, Queasy, Caraamella givna, då, liksom Rebellion (står dumt inne, men vilket lopp den gjorde senast). Miljondraget är Fredrik Laday som har bättre form och kunnande än raden.

Avd2: Tror att Rino Dox är helt klar i ett lopp där många gaddar! På visad form tror jag att han rundar allt, Tangen Didrik står alldeles för fel inne för att räcka tror jag.

Avd3: Tror att Bergh håller ut Jorma och väl där finns ingen som kan göra nåt. Örjan smyger och Luckycharm spurtar för sent till andrapriset, tvillingen klar: 2-9.

Avd4: Gillar uppsynen och intrycket på Bretagne Hornline som vid segrarna vunnit väldigt lätt (i enklare gäng än detta, absolut) och fick senast stryk av en bra häst. Tror att styrkan fäller avgörandet imorgon och singlar till 10%.

Avd5: Vidöppet, strecka så mycket ni har råd med. Ingen feeling för nån här riktigt....

Avd6: Elles W Fill mötte guldhästar senast och TJ upp=plus! Riskerar dock att bli överfallen då det luktar körning utifrån från 2,3,6(mitt spetsbud trots allt). Blir inte TJ fast är det toppchans! Men om min tes om vild körning slår in så strecka givetvis Diego och rysaren Greenstar som är vass på en kortspeed och till 3% streckar vi!

Avd7: Cash'Em vinner detta oavsett löpningsförlopp tror jag. Gillar intrycket på den och tror att han är huvudet högre än övriga här.

Lycka till alla!

putte64 2015-01-23 19:45

Vilken tur.
Då slipper vi läsa fantasier från folk som klappat en häst.
Lika intressant som att alla föräldrar tror deras barn kommer vinna VM i snart sagt alla sporter.

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 401357)
Vill ni ha spelvärde kan jag ge er det privat, källan jag får det ifrån vill inte att jag ger ut det här officielt mer så jag måste repsektera det.

Mvh Softpojk

Shooter 2015-01-23 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 401371)

Tycker du att den här gulddivisionen håller hög klass? Det gör inte jag. Bra ston vinner även i guld. Du behöver dock inte tro som jag.

softpojk 2015-01-23 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 401378)
Vilken tur.
Då slipper vi läsa fantasier från folk som klappat en häst.
Lika intressant som att alla föräldrar tror deras barn kommer vinna VM i snart sagt alla sporter.

Vet inte vem som tvingar dig att läsa. Om du sätter dom i den kategorin som jag tror vunnit mer på Trav än du någonsin göra. Undrr vart du själv sitter. :cheers:

Mrmatteoo 2015-01-23 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 401371)

Häst mot häst är det väll inget tvivel om att Canaka är bästa hästen i loppet. Luktar dock dödens den här gången och hon presterar klart sämre med skor.

Ztazze 2015-01-23 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 401387)
Häst mot häst är det väll inget tvivel om att Canaka är bästa hästen i loppet. Luktar dock dödens den här gången och hon presterar klart sämre med skor.

9 Luckycharm Hanover har vi knappt sett på svenska banor. Lite svårt att uttala sig om bästa hästen då.

Mrmatteoo 2015-01-23 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 401396)
9 Luckycharm Hanover har vi knappt sett på svenska banor. Lite svårt att uttala sig om bästa hästen då.

Det kan jag hålla med om. Canaka har dock hävdat sig väll mot såväll den svenska som den europeiska eliten bland både ston, hingstar och valacker under året. Och Luckycharm har en del att bevisa innan han är där. Rankar nog ändå honom före Canaka i det här loppet på grund av dödens risk och skor på Canaka.