![]() |
V86 Spikar Solvalla/Jägersro 18/2
Fundera på nedan som möjliga spikar.
V86-4: 2 What´s Your Limit? Tror stall Melander är lite på G. Intressant med Björn G. Björn försöker nog svara ut Yoga Brick mm. Annars kan man ju spela på namnet :) V86-7: 3 Vivo Per Lei. Takter tycker jag visar upp en bra form samtidigt som jag tycker stall U verkar på väg ner. V86-8: 6 Maffioso Face. Omgångens bästa spik som jag ser det. Erik kör snyggt till ledningen sedan är loppet över. Just nu bara 6% |
Så himla fin som Research varit i sina två senaste starter, så kan jag inte annat än tro det är omgångens bästa spik.
|
Själv ser jag fram emot revanschmötet Jourasi mot Shark Kronos!
Jag fick ju inte synat den matchen senast då Örjan körde galopp bakom bilen. Nu säger jag inte att enbart dessa gör upp, med de ska ha chans i loppet. Jobba Jourasi!:KO: |
ja 72% på shark är väl extremt överdrivet. Given att gardera.
|
Citat:
Om dem inte nu släpper. |
Citat:
|
Citat:
Shim's står även i min bok med stora bokstäver. Det gör en häst till i samma lopp. Jag syftar på Swing Kronos. Hästen föregås av gott rykte och näst senast hade hästen troligen vunnit över en såpass fin häst som Breidabliks G.T., ifall sluppit all otur på upploppet. Det räcker långt här och jag rekommenderar ett lås på två.(Fast självklar A-häst på din idé om jag måste välja. Den hästen fattar vad det går ut på...) __________ Omerta är ännu bättre barfota runt om, någonting jag hört i flera intervjuer.:) |
Ser på förhand ut som en väldigt högklassig v86 omgång. Många bra hästar och hela kuskeliten på plats. Ska bli mycket intressant att se hur en Kolgjinihäst presterar med en riktig elitkusk bakom tömmarna :yes:
|
Drar lite favoritanalys kort efter fem minuter med startlistan:
De två som ser ut att bli enorma är inget att hålla i handen, bakspår på 15 hästars spårtrappa, jag tackar jag! Lågklassigt med innerspår är också syn! Förmodade tredje största Twigs Voici är det också syn på. Toppspår och bra distans men kuskminus och grymt ojämnt streckat sett till chanserna kommer det bli här! Några favoriter som däremot ser bra ut är först och främst West Wing som var en bra häst redan hos Falsig och höjt sig minst ett snäpp nu. Ser ut som en mycket bra uppgift, motståndet är ju riktigt ljummet här! Tenzing har jag ingen koll på dagsstatus, men verkar allt bra inför ska den ju bara vinna det här? Quick On The Draw har 3/3 med Erik under samma förutsättningar, hoppar han bara inte så är det väl rusning mot segern och vinst med 20 oavsett hur mycket överskottskraft han gör av med före och under loppet? Good luck! |
Citat:
EDIT: Korrigering på Adrian-reflektionen, det är såklart det invändigt galopperande ekipaget som bryter ut och inget annat. Oklart hur jag lyckades missa det första gången... EDIT 2: Ny korrigering, invändigt galopperande häst bryter ut samtidigt Adrians också bryter ner lite på grund av den yviga drivningen (dålig kameravinkel, men ser ut så iallafall). Otur den här gången för Adrian, men ändå onödig styrning enligt mig... |
Stekel..."Lyssna" på Helge om Research och kolla arkivet. Du är nog inte bara dåligt uppdaterad på Tenzing utan även runt Susannes springare? Trist åka på en häst som visar maximal form och som övertygar stort för stunden, eller hur?:)
|
Omgångens mest intressanta häst: Portovenere! Gjorde en riktigt fin debut för Cattis och har nu lopp i kroppen. Se upp!
|
Citat:
|
Har ponziopilato stra bytt ägare? Eller drömde jag att det stog örjan som körsven i söndags?
|
Citat:
|
Omgången bästa är nog Research
Felfri vinner nog Quick on the Draw |
avd1. 4 West Wing har varit ute i knivskarpa gäng på slutet och förutom senast, då det blev galopp, har han hävdat sig väl. Lång distans är inga problem och han ska normalt ses med bra chans i ett lopp som detta.
avd2. 10 Research var tidigare en hygglig häst men i vinter har det hänt mycket med utvecklingen och de två senaste segerloppen har verkligen imponerat. Han har toppkapacitet för klassen och det är toppchans till ny vinst. 4 Exciter drog upp spurten senast och fullföljde duktigt som trea. Har form för att slå till när som helst. 5 Portovenere var duktig bakom en mycket bra vinnare i nya regin senast. Nu med lopp i kroppen. avd3. 11 Twist Shadow kommer över sundet med formen på topp, givet. 4 Navigator Face Kan bättre än vad man kan utläsa av resultatraden, spets nu!? avd4. 6 Quick on the Draw brukar vara svårslagen i klassen när hon fungerar på bästa sätt och senaste segern blev en övertygande triumf i V75. Erik Adielsson körde den gången och får nu åter chansen som kusk. Utvändigt spår bakom bilen är bästa tänkbara. Det är vinna eller försvinna. nr 4 har testats i tuff V75-konkurrens på slutet. Passas! avd5. 2 Pippi Reerstrup har inte fått till det fullt ut på ett tag, men fart finns och läget kan man knappast klaga på. 8 Rare Wise As kunde senast komma till ledningen i ett tidigt skede och väl där blev segern tämligen enkel. Denna gång är läget desto sämre, men formen sitter onekligen där den ska varför strecket trots allt är givet. nr 12 kan mycket och ska ses med god chans trots ett tråkigt läge, en av flera tänkbara. avd6. 10 Edge Boko är en toppstammad sort som börjat travkarriären väldigt lovande. Vann på bra sätt i ledningen i debuten men snubblade bort en vinst från samma position gången efter. Var snabbt tillbaka som en vinnare igen och jag ser fortsatta framgångar inom kort. 1 Shark Kronos har varit bra i alla sina fyra starter och det är fortfarande en häst som blir bättre för varje lopp. Får han aktionen att klaffa är han med i segerstriden. avd7. 3 Vivo Per Lei har fin styrka och kan dessutom öppna ganska bra från start. Han är dock inte helt att lita på, men i felfritt lopp blir han nog ytterst svårslagen. Drag! avd8. 8 Chip Dealer fick inte behålla segern senast. Har form för att ställa till det och kuskbyte till Jorma Kontio. 3 Diego M.Boko har haft fina framgångar inom rikstoton även han i vinter. Har vuxit med uppgiften och trivs med förutsättningarna. 11 Clara R.C. är en tuffing. God tur! |
Vad tror ni om dessa spikar:
West Wing Edge Boko Vivo Per Lei |
4 West Wing
5 Portovenere 5.9 2.3.4.6.8 1.4.8 1.10 2.3.6.7.9.10.11.12 Alla tolv 1440kr / 10 pers |
Hur kommer det sig att Whats your limit och Quick on a draw är så betrodda?
De var ju mil efter Yoga Brick och Bear Glide för drygt en månad sedan. Vad är det jag missar? :D Tycker Yoga Brick känns het här ju, Bear Glide har ju bakspår, så lite minus på det. Red: Är det för just Adielsson har bra historik med hästen (Vad gäller Quick on a draw alltså)? |
För att folk inte vet lika mycket som du.
Många läser bara tipsen och gör likadant. Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Omgångens mest intressanta förändringar när man snabbt kollade travblaskorna igår på Johan Untersteiners hästar
Rondine D Amore: Skor och vanlig vagn i debuten för JU. Nu aviseras jänkarbike och barfota runt om. Tyvärr lär det göra den till ännu större favorit. Klar favorit hos nätbookisarna. Dixie E: Skor runt om nu som det låter = minus West Wing: Skor bak, vet inte om det är avgörande |
Kommer vara på plats på "himmabanan" Jägersro idag. om jag ser och hör något spännande på stallbacken så hojtar jag till!
|
Citat:
Är väl mer sannolikt att hästen inte kändes bra i så fall? |
|
Citat:
Hästen såg fin ut och hade mycket krafter kvar. Satt med spik kvar på den så följde just Quick i det loppet. |
Citat:
Men ja, kapacitet har hästen. I mina ögon talar iaf formen mot + galopprisken. |
Citat:
Var mest en reflektion över att man inte ska väga in så mkt i att hästen var så långt efter i mål i just det loppet. Alldeles för överstreckad sett till chansen. |
Citat:
|
Maffioso Face har ju lite samma förutsättningar som QOTD men det är lite mer bäddat för svar och körning där som jag ser det, jämnare lopp både sett till hästar och startsnabbhet och det är öppen klass som drar upp risken för det. Tycker det är obegripligt att den är så mycket mer spelad. Måste vara för att folk har slut på streck när de kommer till åttonde...
|
Angående V4 snacket tidigare, Testar ett system med spik på Shims Legacy, samt Dogge Sting (barfota & jänkarvagn-snack på twitter)
|
Avd6. 9 Bruicer pace mötte kulltopp hästar förra året o har blivit kastrerad under uppehållet. Verkar ha tränat fint o jag tror den kan skrälla.
|
Citat:
|
Portovenere anmäld med skor, fanns ju förhoppningar på skoryck nu.
Däremot ¢¢ anmält på båda Melanders, Digital Winner och What's your Limit. Digital Winner även jänkarvagn idag, är det ffg? |
DD 1. 11 Max Bob varit grym
DD 2. 3 Diego M.Boko bra för örjan fixar |
Citat:
Härligt att Melander är ute i god tid för dagen, vi vill inte ha några sena skoryck idag. |
Citat:
|
Citat:
Full fart framåt.... |