![]() |
Citat:
|
Lät ju bra på Oasis Bi i Björnkollen, vore riktigt fräckt att spika den.
Viktigt att lyssna på liven i morgon innan man tar ställning i det loppet. Björn skulle köra för SOS om hästen känns bra som jag fattade det. |
Citat:
är aldrig roligt. Jodå whalz, Quick Fix kan mycket väl vinna, Är absolut ett roligt chansspik! Känns som det kan gå nästan hur som helst och garderar på själv.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har svårt att se spelvärde i att spika VBOTN? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Cash's Kantab vann f.ö från spår 1 på Åby 17/1. Då slog han hästar som Harry Haythrow och Noras Bean. Nu var det förvisso skobana vill jag minnas men helt borta är han inte trots att Stig H tycker att han är lite av en ickevinnare.
|
tittar du på prestationerna på slutet så får man förstå att han är förstahäst när dessutom oasis b saknar lopp i kroppen. håller med om att han känns överstreckad när han kan få en knepig väg. Men att chansspika oasis b tycker jag är galet det lär fattas i hästen och det är inte troligt att han får fuska bort detta loppet
|
Citat:
Får se om lite rödtjut kan omkullkasta det:yes: |
Citat:
|
Citat:
Så resonerar jag. |
Citat:
|
Citat:
Har folk inte sett Västerbo? Finns kapacitet så det räcker och blir över för att plocka ner Oasis Bi. Kan dock förstå att folk som garderar upp loppet imorgon men att se Oasis Bi som en konkurrent till segern? Jösses. Jag tror Västerbo bara vinner imorgon. Hoppas Ingves ger det ett rejält försök från start, är Björn mot förmodan dum nog att svara så hoppas jag att Ingves bara sätter sig tillrätta i dödens och måttar in honom. För slår Oasis, ja det gör han 10 av 10. |
Hur snabb ut från start är Encore Zon?
|
Citat:
|
Citat:
Västerbo är en jävligt fin och kapabel häst, var helt överlägsen i silver, men nu går han upp i guld och möter helt andra djur. Mycket möjligt att han är överlägsen även här, men jag tycker det finns spelvärde i att försöka fälla. |
Citat:
- VOTN gör debut i guld... hur många sådana har vunnit sista åren? 4-5 st? - Oasis B har slagit hästar som Digital Ink, Orechietti, Ed You Nahar m.fl. - Spår innanför, Goop positiv, går bra efter vila, startsnabb, Goop tror han kan hålla ut 4an... VOTN streckad på 56% , Oasis B på 13%... Och du tror han slår Oasis 10 ggr av 10? Kan du motivera det lite mer? För jag tycker procenten borde vara det omvända... Sen säger jag inte Oasis B bara vinner, tror mest på 10 Riff Kronos i loppet då det lär bli körning från start... Garderingslopp för mig iaf. Men spika du VOTN som majoriteten i Sverige gör, den kanske vinner, vad vet jag... =) Man ska tro på sig själv så! =) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det är sant! =) Dock optimalt lopp och uselt motstånd den gången.... men visst går det! Den var dock inte spelad till 56% och därmed lite mer spelvärd att ha med =) |
Citat:
Skrev i ett tidigare inlägg att Cash's Kantab segrade 17/1 från spår 1 över hästar som Harry Haythrow och Noras Bean. Nu verkar denna häst bli 4:e handare i morgon på strecken. Tror knappast VBOTN hade varit streckad på dryga 60% i nuläget om HH or NB hade varit med. Det säger en del om hur sjukt överstreckad VBOTN är. |
Citat:
Ska bli ytterst intressant att se hur inledning i det där loppet avlöper! |
Väljer BG att köra Oasis i ledningen så finns det inte en chans i helvetet att VBOTN vinner från dödens. Antingen håller Oasis undan eller så vinner någon annan. Har nog aldrig under alla mina år varit med om att en gulddebutant vunnit från dödens, påminn mig gärna NÄR det hände isf?
Livacious Lindy fattar jag inte hur folk ens kan strecka imorgon.. Dagens sämsta favorit. Lycka till alla |
Citat:
Tidigare till synes överlägsna sos-vinster (som ser myyycket bättre ut än vad de är) som hästarna blir hårt betrodda på är spelarens bästa vän när de kommer till lopp där samma löpscenario inte är i närheten lika sannolikt. |
Att VBOTN skulle möta helt andra djur bara för att det är en klass högre vet jag inte. Hälften av det här fältet hade inte varit några vinstmaskiner i silver och den andra hälften är antingen ute på fel distans, har fel läge eller har inte startat på länge.
Att Oasis Bi skulle gå bra efter vila, är det något som naiva Steffe P har babblat ut? Har vunnit 1 av 5 efter längre vila och då har han ändå haft bra mycket lättare uppgifter än att vinna över en formtoppad VBOTN. |
Funderar på att spika Dream With Me NL. Kan det funka?
Stallet anser att det är deras bästa chans i omgången samt att Quick Fix är den som är den värsta motståndaren i loppet. Med andra ord lär vare sig Pedro Bi eller Livacious Lindy knappast få sitta ifred i ledningen. Den har dessutom gått rakt upp i streckprocenten den senaste dagen, vilket brukar vara ett bra tecken. |
Pedro Bi känns som en av de mest överstreckade i omgången. Bra intryck sist när den fick fritt då Super Otto galopperade, tror inte den får samma flyt i loppet igen. Den kommer dessutom få LL i dödens till en början och Dream With Me N.L som avlöser när krutröken lagt sig.
Tror 6-8 räcker långt och kul som lås i avdelning 6 |
Citat:
Skulle jag spika någon där så är det Diego M Boko isåfall på förmodad tokkörning. |
Citat:
Chimall T.T vann från dödens 2011-07-09 i sin gulddebut. Detta minns jag kristallklart då jag satt med den som enda spik och belönades med ca 350K :D:evilgrin39: Edit: https://www.youtube.com/watch?v=dTFucPfo8cI |
Oasis chanslös VBOTN med... Bara spika riffen..dream with me N-L med klar!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Förmodligen kan inte Oasis svara VBOTN, brukar behöva ett par lopp innan startsnabbheten sitter där den ska för honom. Det jag skrev var att VBOTN inte vinner från dödens, stor skillnad... LL vinner inte loppet oavsett upplägg.. eller rättar mig själv lite, kan säga såhär, enda chansen att vinna är om Adrian kör gunga. Därmed inte sagt att Dream with me vinner från dödens, det tror jag inte nämligen. |
Citat:
Mycket snack om två lopp imorrn, verkar som resten kommit i skymundan. -Gordonston borde ha en tämligen dålig chans att hålla spets från innern och är i mitt tycke tveksam som favorit ens. -Geisha sund mycket bra men är killarna där bak lite ute för att sätta dit henne kan det bli mycket trafikproblem och extra meter att gå. Det talar också extra mycket för Björn om de lurpassar för länge i kön. Bra chansspik på WW för den som vill gå kort där. |