![]() |
Citat:
|
Orutinerad kusk i sammanhanget får allt serverat?
Jag har spånat mig fram till, genom klassisk badkarsanalys, att det är Riccardo Bianchi:s tur att defilera hem lopp ifrån spets!:evilgrin39: När det kommer till avdelning IV, så måste jag nämna att favoriten 12 Scarpia visat fartresurser och varit fin. Spåret och den anledningen att hästen visar mycket galopptendenser gör ändå att jag har svårt att ta till mig favoritskapet. Jag gillade nr 6 Calvados In som mest måttligt inledningsvis av tävlingskarriären. Tipssnacket var hett runt kusen inför tävlingsstarten. Först när hästen sedan vann den 6/12 gillade jag vad jag såg, men höjde endast en aning på ögonbrynet vid det tillfället. Det var sedan vid starten efter jag reagerade på att hästen åstadkommit två härliga segerryck och lämnat motståndarna på tilltalande vis. Det är ju i min smak det här, var genast tanken! Senast fick hästen inget fäste, så den starten glömmer vi.:yes: Conrads 5 Breidabliks G.T. visade härlig tåga över upploppet ifrån ledningen vid senaste vinsten, så den vill jag inte se startsnabbhet ifrån. Min tanke är att Örjan eller Johan kan ta spets initialt. Vad jag tror är att de faktiskt önskar söka rygg på Calvados In, just för att de båda hemmatränarna Johan och Peter högst troligt har sett segerloppen? I min värld får ekipaget som hamnar utvändigt om Calvados In ytterst svårt att hänga med när tempot dras upp på sluttampen, vilket talar för lucka ifrån vinnarhålet...:thumbup: Jag bär tro om att hästen kan visa sig "bara vara bäst", baserat på avslutningarna vid nämnda vinster.(Grattis då till Örjan eller Johan som kan snålåka i rygg fram till 2:a-platsen med flämtande och mycket trött häst i tömmarna!;)) |
Citat:
|
Hur ser ni på andra avdelningen?
3 är startsnabb och tar ledningen. 1 har överlägset bäst kapacitet. 10 har bakspår och kusken vinner 5 av 100 starter - dvs streckas ej på V75. Skall man tro, att 1 tar sig ut från innerspåret och spika dagens största favorit. Eller blir det ett taktiklopp, där Tino Ärling packar fältet med 3 och vinner med hals och huvud till 14 %. |
V75-5
Hade jag tänkt spika 2. Det är Johans bästa chans under dagen. Bfro och pappa släpper till ledningen. Förra V75 dagen på Halmstad vann väl Untersteiners över hälften av avdelningarna? Men efter att ha lyssnat på Björn Goop låses loppet på 2 och 10. |
Citat:
Ärling som ändå är hyfsat rutinerad i dom här sammanhangen borde ha en bra chans från spets. |
Hur snabb ut från start är USAIN HENNA.
Kan den tage ledningen? |
Citat:
Hur som så tycker jag att det vettigt att gå emot en gulddebutant när det finns bättre hästar emot. Motståndet som t.ex. Montgomery Hill mött på senaste tiden finns inte här, även om Kash's Cantab är med som fick världens smörlopp då han vann på Åby. Oasis Bi möter normalt sett inte detta klena motstånd och bör, trots vila, ha en väldigt vettigt chans att plocka ner VOTN. |
Citat:
Men visst, 1an ska vara jävligt bra för att vinna detta loppet om han inte sitter i spets initialt för då är loppet troligtvis över - om det, som nämnt tidigare, inte är någon som kör bara för körandets skull på honom. |
Citat:
Edit: Så var det =) https://www.youtube.com/watch?v=JxzGfJOHfl0 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Måste nog ta en whiskey till för att hedra dem. |
Citat:
|
Citat:
|
var dubbla openstretch också på åby då kan vilken häst som helst som ligger bakom ledarn vinna
|
Kommer inte Naglo del’Nord till spets i första?
2 Maffioso Face kör för spets och släpp.... 3 Caliber T.T. kör för spets och släpp.... Känns som det är i alla fall 50/50 att någon av dessa snor spets från 1an! |
Till dagens V75 finns det inga breddloppshästar med i startlistorna (hästar med mindre än 500 startpoäng). Det är första gången på mycket länge man lyckats få ihop det så, och det finns väldigt få hästar i dagens startlistor som saknar kapacitet att vinna med rätt löpningsförlopp.
|
Ang avd 1, hur snabb ut är Naglo del Nord jämfört med de utanför, tänker närmst på 5 och 7?
|
Citat:
http://piclair.com/data/z5srn.jpg |
Citat:
|
Citat:
Remee la marc är väl ganska startsnabb också och tar den sig till ledning så ska dom köra där säger dom. |
räcker med 2 i första...ON HOLD och FALCON HÅLERYD...det kommer bli strul för Veijo att komma fram , Kolgjini släpper ALDRIG spets...de gillar den hästen o där har han varit bäst...kommer bli spurtuppgörelse mellan 7,10..
|
Sos i första. Björn tror på bra chans med Oasis Bi och sos även där. Litar på grabbarna här som har koll och spikar Usain Henna. I sista måste Takter ha betydligt bättre chans än 5% från springspår på tilläggsvolten, hästen har tävlat mot de allra bästa utan att göra bort sig. Först fram och får överta här?
Registrerat spel Avd Ordinarie hästar 1 4 Naglo' del Nord 2 3, 5, 9, 10, 12 3 2 Oasis Bi 4 1, 4, 5, 6, 8, 9 5 4 Usain Henna 6 4, 5, 6, 7, 8 7 14 Radysin America 150 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 75,00 kr (ett litet extra tv-system) Registrerat spel Avd Ordinarie hästar 1 1, 4, 5, 6, 9, 10 2 1, 3, 5, 7, 10, 12 3 2 Oasis Bi 4 1, 5, 6 5 4 Usain Henna 6 4 Livacious Lindy 7 14 Radysin America 108 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 54,00 kr |
Citat:
|
Det blev tidig inlämning redan igår. Spikarna är Gordonston som jag tror håller upp ledningen, varmed det ska vara över (om ingen tokkör), Riff Kronos med lopp i kroppen och som är förhållandevis alldeles för lite streckad, samt Spirit Real som står svårt till i ett jämnt streckat lopp, men där det känns som att det står mellan den och Wilda Tigern Jack.
|
Spets o slut på 2 bra hästar? Varför krångla till det när båda kommer att sitta i spets o rinna undan?
V75 2 ) 1 Gordonston V75 7) 7 Windy Ways |
dagens absolut säkraste vinnare måste ju vara SPIRIT REAL....Mötte ju ett stenhårt gäng sist , galopperade o tappade runt 30-40 m , invändigt sedan o faktiskt fast med seger krafter...quick fix vann....:clap::KO:
|
Kan NBC blanda sig i spetsstriden från sitt 7e spår?
|
Citat:
Jag streckar 1,4,5,7 och 10 i första. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag streckar 2,4 och 10. |
Remee La Marc kommer köras i spets, men håller den på medeldistans? Jag får känslan av att det är en utpräglad sprintare?
|
Om man skall leta bortglömda med spelvärde idag så har jag vaskat fram några som jag tycker spelarkollektivet bedömer lite fel.
V75-1: 11 Nok'en Fräkkert som verkar ha fin form, men är helt bortglömd. V75-2: 7 Man Winner har form, och 8 Ribery med Ville Karhulahti behöver inte vara med i tokkörningen som det säkert blir, då kan en formstark upploppsspurt räcka hela vägen fram. V75-3: 11 Montgomery Hill håller formen i topp, och står på tur för en seger. V75-4: 1 Delicious Brown är orutinerad, men har form. Örjan upp. V75-5: 5 Boogie Man har alla glömt bort, varför då? V75-6: 7 Ark Went In kommer med ett staket, men ratas ändå av spelarna. 9 Young Farmer har mycket fin form, men har nästan inga streck ändå. V75-7: 6 Aroma Grim med Johan Untersteiner, på hemmaplan med en formstark häst, och knappt 4%??? |
Citat:
Idag är det springspår med en häst struken på tilläggsvolten samt kuskförstärkning med Johnny Takter och förhoppningsvis barfota enligt tränarintervju. Sedan är det 5% vs 20% i spelprocent vilket gör den mest intressant även om jag hade satt procenten till 10% vs 15% då jag vill vinna pengar och inte uteslutande går efter 7 rätt i första hand varje omgång. |
Citat:
|
positivt för veijo med strykning på caliber tt samt för goop med strykning på kamanda, bägge kommer ner ett hack ibanan.
|