![]() |
v64 AXEVALLA jackpot
Spännande att se Shaq och Plombier ikväll..Vilka favoriter ska vi fälla??? kanske spela flerbong? eller...
nu kör vi :) |
Shaq och Bar P blir gigantiska favoriter. Men samtidigt mycket som talar för dom. Båda gör årsdebut men båda vann sina årsdebuter i fjor väldigt enkelt och motståndet i kväll skrämmer inte för någon av dom.
Hittar man något spelvärt drag i övriga lopp kanske det trots allt finns anledning att spela när det är jackpot, men givetvis bara V6 i så fall om man väljer två spikar som har enormt stor del av insatserna i respektive lopp. |
Citat:
Har du hört den förut, med Ewert Ljusberg och Margareta Kjellberg bjöd på både trivsel och fyndigheter! De höll på i 13år. Hur länge ska du upprepa dig? Varför bara V6 om man väljer just de två omnämnda som spikar och inte så givet annars? Lirar folk ständigt för småslantar eller med mest spelade som spikar?!:ful: |
Därför att chansen till pengar i övriga vinstpooler är obefintlig om man har två spikar med över 60 resp 70 procent av insatserna. Spikar man två hästar med 10 procent av insatserna så finns det helt annan potential till pengar även i övriga vinstpooler.
Det finns inget defintitivt facit, men just på V64 ska man nog alltid välja V6 för att optimera vinstchanserna långsiktigt. De gånger man har 6 rätt får man så mycket mer jämfört med de gånger man får lite småpengar på 5 och 4 rätt. |
Amour Du Coglais är stenklar idag tycker jag!
Känns som man kanske skall prova en flerbong idag |
Ikväll vila från trav
Nu är det bara hockey FBK - BIF Imorgon ska v86 in Lycka till alla ikväll Glöm inte CHAMP WALK IN ikväll |
Citat:
|
Citat:
Tror den slår detta motstånd med en klackspark |
Grejen med att jag spelar v6 upp till ett visst belopp är att om dunder favoriter bränner och nån riktig skräll går in så får jag lite pengar tillbaka att omsätta.
Fördel med kostnadskrävande Joker. .. |
Citat:
Mvh Ulf-Eddie |
LIVE Unik service – värmningstips till V4, V64 & DD
http://bloggar.sla.se/travbloggen/20...ill-v4-v64-dd/ |
Citat:
|
Lasken Palema bortkörd senast. Idag tar jag tillbaka pengarna.
Eller dubblar med storfavoriten.:popcorn: |
Citat:
|
Citat:
:cheers: |
|
Någon som har koll på vilken tid Unibet brukar släppa spel till tex dagens V64?
|
Citat:
|
Citat:
psst Däremot Jorma ett finbesök enkom för att köra Bar Plombier ;) Han har även två andra körningar på kvällen Opus Ribb och Caipirinha Royal, båda ffg med Jorma. |
Citat:
|
4 SHAQ IS BACK hade inte rätta fästet vid förra årets besök på
Axevalla (enligt kusken i segerintervju), fäste lär han behöva ikväll över sprintdistans, kollas noga i värmning! |
Citat:
|
Citat:
|
Lira inget system utan Super Photo Bood nu då gott folk! Missade sexan på Örebro sist för att den tappstartade, spurtade kanonbra efter det och var bara för sent ute. Omgångens i särklass sämsta favorit är med i loppet också, en fyraåring som inte startat på ett halvår, bara gjort fyra starter och har 4 i volt. Tränare och kusk i all hära men mer ohet än så blir man knappast! Trick Express i samma lopp är också ett måstestreck, mycket bättre än raden. De är lite påpassade de här två, men fortfarande mycket spelvärda skulle jag säga.
Champ Walk in är väl ingen väldigt överlägsen häst, men uppgiften ser onekligen bra ut. Förutom frågetecknet för vad Adrian hittar på är väl risken överhängande att de ger loppet till favoriten mer eller mindre. Skymaster jättebetrodd från spår 12 förstår jag inte riktigt, comebackande hästar brukar oftast underskattas men här är det tvärtom. I sista loppet är också Flemming från högsta möjliga spårnummer hårt betrodd. Mer motiverat här med tanke på två strykningar, dokumenterad form och bättre häst men scenario 1 att PU tar ledningen och stannar där i mål ser jag som troligast faktiskt. Jag låser på två, spikar man ska man gå på spetshästen! Barfotadansaren Eternity Of Joy i tredje ser väl för övrigt ut att vara intressantaste "utrustningsvärde-vinnaren". Optimala spår på favoriterna, blir en liten multibong med spik på de tre stora och kort i övriga lopp. Plus: 1: Spik 5 2: Målar med utgång 5 / spik 5 3: Målar med utgång 3,4 / går kort på 3,4,7 4: 4,8,10,14 5: Spik 5 / målar 6: 6,11 |
Vilket brutalt skitlopp femte är, borde trots distansminus bli svårt för Ybanos att lägga om favoriten inte håller för dagen??
|
ATG's nyhetsbrev.
Sundholms Keynote tränar som en demon ”De får vara bra om de ska slå honom” Klaus Kern är mycket optimistisk med sin Sundsholms Keynote i V64-3. Han tror att hästen kan besegra favoriten Amour du Coglais. - Sundsholms Keynote känns som en demon i jobben. Nu kör vi i ledningen och häst mot häst är han som en tiger, säger Kern. Starke Sundsholms Keynote har gjort två lopp efter ett tävlingsuppehåll. Först vann han enkelt ett lärlingslopp i Kalmar från ledningen, och senast blev han tvåa bakom Light Brodde. Ikväll är läget perfekt för den startsnabbe travaren som har spår tre bakom bilen. I sulkyn sitter Kim Eriksson och taktiken är given enligt tränare Kern. - Ingen kan ta ledningen från Sundsholms Keynote och ikväll kör vi i spets. Han har gått framåt med två lopp i kroppen och känns som en demon i jobben. I senaste jobbet var han riktigt, riktigt fin och distansen är ett plus, säger Klaus Kern. - Amour du Coglais får vara bra om han ska slå min häst för han klarar en 1.14-tid hur lätt som helst. Han känns mycket bättre än han gjorde i fjol och häst mot häst är han som en tiger. Jag tror mycket på honom och det blir barfota fram igen, jänkarvagn, rycktussar och stängt huvudlag som vanligt. |
Citat:
|
Nu hittade jag
|
Citat:
43% på streckspelet nu. Du får leta bättre i programmet:cheers: |
Citat:
Favorit / Knapp andrahandare Loppet stängt vid 475k / 400k Ludde på utsidan med motbudet / Marcus "prepare-mannen" Lindgren -"- Släpp aviserat / Spets -"- Klaus Kern i sulkyn / Kim Eriksson -"- Vet inte om man kan göra så mycket mer för att vända mörkret till ljus. Känslan är väl att det är den enskilt mest spelvärda hästen i omgången kanske? |
Det sitter i generna! Adrian kan/får inte släppa! Allt tyder på att hästen hade mått bra av rygglöpning inför framtiden.
|
Gillar Top Model, brukar oftast avsluta snabbt, bakspår och ett långt upplopp med BG i vagnen. Mycket intressant om Bar P behöver lopp i kroppen. Flyg förbi dom sista 100 Björn!!
|
Blir en flerbong för mig idag, läser väl loppen som de flesta andra härinne, så gör ingen lång utläggning om det.
Det jag istället säger, är att jag låser V64-2 på två hästar: Champ Walk In (som jag tror har bäst chans), och INTE Flemmings styrning, utan Dalborgs Chippen Ås. Första start för Dalborg som tränare (och kusk), nedstruken till spår 6 och bfro till 4%. Känns spelvärt ifall det skulle bli patrull för Goops styrning |
Chansar lite i första, 2% är på tok för lågt.
I andra tycker Jag att 7 Chippen Ås kan vara värd ett streck till 4%, ny regi.. Tar ställning i sista till 13%, fint läge återigen, och har vunnit sina tre senaste lopp på Axevalla. Registrerat spel Datum: Tisdag 2015-03-10 Bana: Axevalla Spelform: V64, omg. 48 Avd Ordinarie hästar 1 1 Simb Ruby 2 1, 6, 7, 10 3 3, 4, 10 4 6, 10, 14 5 5 Bar Plombier 6 3 Alston Hall Vadet gäller startnummer 36 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 36,00 kr Kvittonummer: |
Har Fleming givit avslag på 12 i 2a? Lät så på liven?
|
Registrerat spel
Datum: Tisdag 2015-03-10 Bana: Axevalla Spelform: V64, omg. 48 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 5 Shaq is Back (2) 2 1, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12 (2) 3 3 Sundsholms Keynote (4) 4 1, 4, 6, 8, 9, 10, 14 (3) 5 3, 5, 10 (9) 6 3, 6, 9, 11 (4) Vadet gäller startnummer 672 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 672,00 kr Kvittonummer: 4F08 5392 XXXX XXXX Spikarna: 5 Shaq Is Back - skön inledande spik som får glida till spets och defilera utan att behöva vara på topp! 3 Sundholms Keynote - VÄLDIGT uppsnackad. Man ska bara bomba till spets och vinna. Överdrivet från Stall Kern såklart men räcker för att Lindgren inte ska pressa på allt för mycket. Kim är MYCKET bättre kusk än Lindgren och psykkriget vinner slaget! Sundholms Keynote får bestämma tillräckligt för att rinna undan. Lindgren är en riktig lallare i sulkyn vilket avgjorde det hela! Skrällarna: 3 Melwin L.A. - en kanonhäst! Nu viskas det om toppform och bra insats igen och 4% är inget annat än ett stort jävla skämt! Avslag på 12! Björns förstastreck men Melwin klar tvåa i min rank! 11 Crazy Foot Mambo - i sitt livs form! Om överpace så kan den vinna! Ännu ett fynd! 3 Ybanos - 3% med optimal balans....? FOLK SUPER FÖR MYCKET MITT I VECKAN! 3 Alston Hall - spetsar och om form igen är den trolig vinnare från spets! 13% taget! Vad kan 9 Bahama Mama?? Tar 9% på ren grundkapacitet! Går såklart enbart för 6! Lycka till! |
Citat:
|
Tur Flemming felade....
|