Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23554-v75-faerjestad/)

olle 2015-03-27 10:41

V75-Färjestad

För första gången någonsin ska det köras dubbla V75 omgångar i påskhelgen. På långfredag är det Färjestads tävlingar som nu också får V75 spel innan det är dags för den ordinarie omgången på Romme påskdagen. Tänk på att det är dåliga spelförutsättningar för alla extra V75or. Aldrig några extra jackpotpengar, men alltid stor risk att det blir jackpot och pengar flyttas vidare. Utbetalningsprocenten till spelarna blir på extra V75 omgångar alltid mellan 26-65 procent av insatserna vilket är oerhört lågt.

De troliga V75 loppen blir de med högst prispengar men definitivt vet man först i eftermiddag. Så här är det anmält till de 7 troliga V75 loppen

Kallblodsloppet

Ett väldigt vanskligt kallblodslopp som det ser ut och tveksamt V75 lopp. Hela 8 norsktränade kallblod har kommit med och det är inte norska kallblod som spelarna känner till precis. Kan inte själv göra någon värdering av detta lopp på att se vad som är anmält.

Diamantstoet försök

Ser trevligt och spelvänligt ut. Ska man nämna två så är det kanske Twilight Eyes som såg ruskigt fin ut på barfotabalans på lunchtravet i Rättvik i onsdags och Tamali Winner som också lyfte sig senast barfota runt om ffg.

Fyraårsloppet

Känns också som ett vanskligt/tveksamt V75 lopp med tanke på att det handlar om fyraåringar av lite lägre klass och där nästan alla ser ut att årsdebutera vid en titt på anmälningslistan. Det blir mycket tombola att spela till sådana lopp.

Lärlingsloppet

Ser väldigt svårtippat ut också men fina hästar. Drar till med Tokio Hotel Hall som vinnare då den var fin i årsdebuten och fin senast då den fick stryk bara av en för dagen helt grym Order To Fly.

Stayerloppet

Är väl inte direkt någon sportlig höjdare. Ser ut att vara mycket utfyllnad. Indigious bästa hästen, men 60 meters tillägg och har inte startat sedan frankrikestarten den 1 feb när den blev diskad. Lohman är väl bäst på startvolten. Finfin i onsdags. Distansen ? på 20 m tilägg är det väl Asterix Hornline och Pantarei Ans som är mest intressanta.

Folke Hjalmarssons minneslopp

En av två sportsliga höjdare denna dag. Intressant med megastjärnan D One i årsdebut men spelmässigt brukar inte Walmann har sina kanoner på topp i årets första start. Kanske man ska titta på dom som startat i år i första hand. Fin bana och spelvärdet på Radysin America lär bli betydligt bättre än i onsdags, men hon möter helt annat motstånd också nu.

Prins Carl Philips jubileumspokal

Ett kanonlopp givetvis men det är väl inte riktigt samma sportliga klass ändå som det brukar vara. Charrua Forlan känns som vinnaren. Det lät i onsdags som att det var detta lopp HO hade i åtanke redan då.

Sammanfattningsvis en trevlig omgång men det är väl kanske inte den där sportsliga klassen riktigt som man hoppats på nu när denna långfredag fåttt V75 status med förhöjda prispengar. Hade nog lite större förväntningar. Ser dock inte ut som en iskall omgång spelmässigt.

MatsE 2015-03-30 12:01

Edge Boko och Charru Forlan blir troligtvis mina spikar

mackpeter 2015-03-30 23:20

V75-1

Vad gör man - klasshästen D'One som årsdebuterar mot några med hyfsad visad form?

Så ofta man garderat favoriten, som sedan vinner och man står med lång näsa och en handfull bortslösade streck.

mocka 2015-03-30 23:41

Stinker kass utdelning lång väg.

Om man nu inte spikar Tokio Hotel Hall i V75-4 så är Young Farmer och Renda L.B. åtminstone lite kul på strecken.

En barfotaförsedd Twilight Eyes kan vara en kul spik om man går för de större slantarna.

Man får väl hålla tummarna för galopp för 1 och 6 i V75-2 och jobba in någon av 3, 10, 14, 15.

Hoppas att Indigious har en dålig dag och jobba in någon av 9, 10, 11.

Känns vettigare i nuläget att spara slantarna till Romme på söndag.

olle 2015-03-31 15:15

Spikbud: Legend Brodde i avd 2. Mycket intressant info i vi tippa intervjun om lättning från tunga järnskor till barfota runt om. Hästen har aldrig tidigare tävlat barfota. Lopp i kroppen dessutom.

"Gick med järnskor och sulor i debuten, nu blir det
lättare balans. Eventuellt kanske vi t o m kör barfota runt om.
Ska bli spännande även om det inte saknas motstånd, säger
Ulf Stenströmer."

Noterar två andra intressanta ändringar som framkommer i deras intervjuer.

Donna Di Quattro avd 1: Ska lättas från tunga järnskor till lätta aluminium. Startsnabb och det finns ju rätt stor chans/risk att megafavoriten D One kommer köras snällt/preparé i årsdebuten då mycket viktigare uppgifter väntar framöver.

Asterix Hornline i avd 7 ska tävla med bakskor på fredag. Minus.

Dom har inte intervjuer för så många hästar så mer intressant info kan komma i veckan. Travronden har t ex ingen tippsservice till fredagens V75a i tisdagstidningen utan den kommer i tidningen på torsdag.

boozty 2015-03-31 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 419296)
V75-1

Vad gör man - klasshästen D'One som årsdebuterar mot några med hyfsad visad form?

Så ofta man garderat favoriten, som sedan vinner och man står med lång näsa och en handfull bortslösade streck.

Spela utgång på den då? ;D

affe56 2015-03-31 17:43

Hittar inga startlistor i Travronden? ??

Chiron 2015-03-31 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 419367)
Donna Di Quattro avd 1: Ska lättas från tunga järnskor till lätta aluminium. Startsnabb och det finns ju rätt stor chans/risk att megafavoriten D One kommer köras snällt/preparé i årsdebuten då mycket viktigare uppgifter väntar framöver.

Man vet aldrig hur Kihlström/Walmann tänker. Men om Kihlström provar att köra i ledningen är nog loppet över. Ingen kommer att pressa. Finns ju ingen Kolgjini i loppet. :)

Annars känns det väl att Radysin America "borde" vinna loppet om hon är nära höstformen. Borde väl vara närmast toppform (samt den du nämner) av de tävlande?

lejjan 2015-03-31 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 419389)
Man vet aldrig hur Kihlström/Walmann tänker. Men om Kihlström provar att köra i ledningen är nog loppet över. Ingen kommer att pressa. Finns ju ingen Kolgjini i loppet. :)

Annars känns det väl att Radysin America "borde" vinna loppet om hon är nära höstformen. Borde väl vara närmast toppform (samt den du nämner) av de tävlande?

Man bör nog ha i beaktning att hästen också har väldigt mycket pengar på sig och då limiteras antalet lopp den kan gå ut i . Sen att det är en ruskigt bra häst råder det inga tvivel om. Men som fallet denna gång lite vingel-läge, blir mycket streckad och möter bra motstånd, känns vettigt att gardera många om budet.

mackpeter 2015-04-01 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 419372)
Spela utgång på den då? ;D

Bolaget klarar bara ett rakt svenssonsystem.

Filmtokig 2015-04-01 20:52

Undrar om det kommer vara något folk på banan på Fredag? Rätt intressant faktiskt. Vad tror ni. Kan väl vara en rolig grej att gå på trav på påsk, eller tänker folk tvärtom?

Stekel 2015-04-01 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 419689)
Undrar om det kommer vara något folk på banan på Fredag? Rätt intressant faktiskt. Vad tror ni. Kan väl vara en rolig grej att gå på trav på påsk, eller tänker folk tvärtom?

Det är alltid mycket folk på långfredagen, även en del som aldrig går på trav annars kommer då. De måste ha profilerat sig bra genom åren med den där dagen! Rätt ljumna lopp nu på fredag, var bättre förra året trots att det väl inte var V75-omgång då. Men fint väder ska det bli så det kan bli ett banbesök då om man är i stan!

Filmtokig 2015-04-02 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 419733)
Det är alltid mycket folk på långfredagen, även en del som aldrig går på trav annars kommer då. De måste ha profilerat sig bra genom åren med den där dagen! Rätt ljumna lopp nu på fredag, var bättre förra året trots att det väl inte var V75-omgång då. Men fint väder ska det bli så det kan bli ett banbesök då om man är i stan!

Vad roligt. sånt behöver travet :)

luggen77 2015-04-02 09:27

Legend Brodde struken

krilla18 2015-04-02 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 419689)

Jag har fått med ett par kompisar & ett bord i Café Copiad :cheers:

Filmtokig 2015-04-02 10:57

Spelvärde har en fin rabatt för dessa som använder joker. Inte för att jag vet hur dem vet vilka som använder joker.

"Klippkort på 10 valfria omgångar på Spelvärdes omfattande V75-tipsmaterial - 295 kr! - Ordinarie pris 1192 kr!"

Men måste ändå ses som en bra deal?

Edit: Deras intervjuer m.m. i alla ära. Men nu måste dem börja leverera med systemförslagen, kan inte minnas senast ett generera i sju rätt som haft betydelse. Men det var längesen. Och så länge jag följt med har dem aldrig haft åtta rätt på V86. Ingen pik eller så, som sagt intervjuerna som intresserar mig mest. Men strömmen vill väl ha valuta för systemförslagen, imorgon tror jag systemförslaget ska vara klart vid 13.00 det kan kanske vara till en fördel.

Helge 2015-04-02 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 419764)
Spelvärde har en fin rabatt för dessa som använder joker. Inte för att jag vet hur dem vet vilka som använder joker.

"Klippkort på 10 valfria omgångar på Spelvärdes omfattande V75-tipsmaterial - 295 kr! - Ordinarie pris 1192 kr!"

Edit: Deras intervjuer m.m. i alla ära. Men nu måste dem börja leverera med systemförslagen, kan inte minnas senast ett generera i sju rätt som haft betydelse. Men det var längesen. Och så länge jag följt med har dem aldrig haft åtta rätt på V86. Ingen pik eller så, som sagt intervjuerna som intresserar mig mest. Men strömmen vill väl ha valuta för systemförslagen, imorgon tror jag systemförslaget ska vara klart vid 13.00 det kan kanske vara till en fördel.

Samma ägare till Spelvärde, Jokersystemet, Travronden, Einars Kalender och Mile Media.

olle 2015-04-02 12:07

Citat:

Ja det är väl ett rimligt pris med 30 kr per omgång. Betaltjänsternas priser är ju annars rena skämtet för vanliga spelare. Spelar man för någon eller några hundralappar till V75 som merparten av spelarna gör så är det ju helt orimligt att betala ungefär lika mycket för bara tillgång till en av betaltjänsternas svindyra material.

Undrar om det verkligen finns en marknad för 3 stora betaltjänster + en massa andra när det som är gratis blir allt bättre och mer omfattande. Både expressen och travronden har ju nu också börjat med liverapportering från banan under V75 tävlingsdagarna och atg live och tv4 har ju redan oerhört omfattande bevakning. Allt detta kostar ju ingenting eller bara en bråkdel av vad betaltjänsterna vill ha betalt för sitt material. Just till V75 är det väldigt sällan betaltjänsterna levererar något intressant infomässigt som man inte får via gratiskanalerna om man följer dom.

MatsE 2015-04-02 19:37

Kan kanske nr 3 Elegant N.O vara en utmanare till nr 2 Bellfaks?

Groknak 2015-04-02 21:04

Goopen varnade för den på björnkollen. Chansspik, så den stiger nog ett par procent.

Imself 2015-04-02 22:46

äger?

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 419770)
Samma ägare till Spelvärde, Jokersystemet, Travronden, Einars Kalender och Mile Media.

menar du ST?

Helge 2015-04-02 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 419911)
menar du ST?

som moderbolag

http://www.allabolag.se/5560785114/TR_Media_AB

michel65 2015-04-02 23:18

v75-1 prøver med de to på mit bon

11 Claudia
B.R. tog sig senast ut från inv läge i andraspår och hamnade utv utan rygg efter 500 körda.
Gick i närkamp 500 kvar med ledande Stylish Hanover och kopplade grepp om denna sista
200 m men fick se sig snörpligt slagen på linjen. Har ett trist läge här men tål att göra en del
jobb själv och är inte borta. 12 Lotuscherie årsdebuterade senast och galopperade då efter
150 körda. Svarade för en del fina insatser under förra året, där hon mestadels tampades med
de bästa i årgången och hon vann bland annat uttagningsloppet till Stochampionatet. I sista
starten för fjolåret gjorde hon det också bra då hon hamnade utv ledaren efter 550 körda via 3-
spår, kopplade grepp om denna 150 kvar men fick se sig nerspeedad av kamrater som
spurtade bra ut i banan men höll ändå mycket bra själv.

Manprinsen 2015-04-02 23:21

Efter några stadiga påskpromille under västen så ger jag er systemet för 7 rätt :drunk:

Avd 1: 4,5,6,7,11
Avd 2: Edge Boko
Avd 3: 1,3,6,9,12
Avd 4: 1,6,9
Avd 5: Elegant N.O
Avd 6: 3,5,6,8
Avd 7: 1,9,11

Klanke 2015-04-02 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 419921)
Efter några stadiga påskpromille under västen så ger jag er systemet för 7 rätt :drunk:

Avd 1: 4,5,6,7,11
Avd 2: Edge Boko
Avd 3: 1,3,6,9,12
Avd 4: 1,6,9
Avd 5: Elegant N.O
Avd 6: 3,5,6,8
Avd 7: 1,9,11

Du får bjuda damerna på en stänkare till påsken (hahaha)

mackpeter 2015-04-02 23:51

V75-6

Kan man nöja sig med streck på 3 och 6?
Vem tar ledningen - kan 8 göra det från ytterspåret?

elwiz 2015-04-03 00:28

v75-3

4 Siri Lock..... under 4% :omfg:
Mötte övermakten senast men gick bra, gången innan i stoloppet så va hon ju grym. Liknande förutsättningar.....startsnabb, bra spår, största hoten på bakspår. SPIK!

mackpeter 2015-04-03 00:31

V75-2

Här tar 6 ledningen från springspåret med Erik. Kan man spika en häst. som bara gjort fyra starter i sin V75 debut? Han har hoppat en gång. Alldeles för högt streckad.
10 brakade till ledningen senast efter första kurvan i tredje spår. Öppnade första varvet på 12,2 och vann på 13,0 på 1640. Borde kunna 14 på denna distans idag.
11 - vad är detta för en hoppetossa?
Kan 13 och 15 gå en låg 13-tid? Svårt att runda.
Vad är 14 för en amerikanare?

Antingen spikar man dagens största favorit, som också är dagens mest orutinerade startande 6 Edge Boko. Eller går kort på t.ex. 6,10 och 15. Eller måla på......

whalz 2015-04-03 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av elwiz (Inlägg 419926)
v75-3

4 Siri Lock..... under 4% :omfg:
Mötte övermakten senast men gick bra, gången innan i stoloppet så va hon ju grym. Liknande förutsättningar.....startsnabb, bra spår, största hoten på bakspår. SPIK!

Sluta!! Jag tänkte ju vara ensam på den :rolleyes: Tycker den är väldigt spelvärd i detta på förhand jämna loppet.

whalz 2015-04-03 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 419927)
Vad är 14 för en amerikanare?

Kenneth Haugstad om 14 King City (V75-2):
– En rätt så trevlig häst som vi har haft sedan lite innan jul. Han hade lite svårt mot de bästa i USA men höjde sig mot slutet där borta. Han har jobbat på bra i vinter men är såklart svår att sätta in i loppet. Troligen skor och med klaff kan han vara trea, fyra.

Kan vara en rolig skräll om favoriten har en dålig dag!

Stekel 2015-04-03 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 419931)
Kenneth Haugstad om 14 King City (V75-2):
– En rätt så trevlig häst som vi har haft sedan lite innan jul. Han hade lite svårt mot de bästa i USA men höjde sig mot slutet där borta. Han har jobbat på bra i vinter men är såklart svår att sätta in i loppet. Troligen skor och med klaff kan han vara trea, fyra.

Kan vara en rolig skräll om favoriten har en dålig dag!

Ja men Edge Boko bara vinner det där loppet så det är bara att bläddra vidare.

En annan som aldrig lägger felfri och frisk imorrn är Bellfaks. På senaste V75-floppen och uppehåll blir den väldigt mycket mindre favorit än senast det begav sig. Då var den i det närmaste överstreckad till skillnad från den här gången. Men jag spikar inte, förutsättningarna gör galopprisken ganska stor och det finns många spelintressanta motbud.

Vet inte om Indigious blir favorit till slut imorrn, men tycker det är väldigt snett om den blir det. Står 20 meter för långt bak för det. Ålands Vikingen är väl mest spelintressanta i loppet som jag ser det, oddshöjande med kuskbyte men jag tror inte chansen försämras mer än marginellt av den anledningen. Ratade vanemässigt Vikingen fram tills för några starter sedan. Man får lov att omvärdera den här skuttburken som stabiliserats väldigt om man jämför med ett tiotal starter sen. Det hela påminner om en annan Viking som utvecklat sig till en ganska stabil och svårslagen stayer...

Gidde_Palema 2015-04-03 06:48

Riktigt skönt att vara på väg till Färjestad! Fint väder ser det ut att bli också, vilket höjer stämningen ytterligare :)

krilla18 2015-04-03 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 419938)
Riktigt skönt att vara på väg till Färjestad! Fint väder ser det ut att bli också, vilket höjer stämningen ytterligare :)

Jag skall också dit :thumbup:
Har du några tips som man kan lira i luckan :whistling:

DavidP 2015-04-03 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av krilla18 (Inlägg 419942)
Jag skall också dit :thumbup:
Har du några tips som man kan lira i luckan :whistling:

Ta den med roligast namn

Espo 2015-04-03 09:25

Citat:

Var hittar man detta erbjudande?

Yankee 2015-04-03 09:31

Vilken tid är det spelstopp för v75 idag?

Migge 2015-04-03 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av Yankee (Inlägg 419947)
Vilken tid är det spelstopp för v75 idag?

14.30

NicklasJ 2015-04-03 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Gidde_Palema (Inlägg 419938)

Förväntar mig att du levererar en härlig skräll till kallisloppet i V4-4 :cheers:

Lazze 2015-04-03 10:30

Spelmässigt enormt intressant omgång!!
Citat:

Ja men Edge Boko bara vinner det där loppet så det är bara att bläddra vidare.
= Love it! , sällan sett en mer överstreckad häst , visst är det god vinstchans men..kom igen 66% och alla andra under 10%..enormt spelvärde att fälla denna , galopperat i 50% av starterna (räknar med provlopp här..) Shj snackar om bfro = kan bli bra..men kan bli galopp lika gärna imho.
Första tanken spiken kommer i nästa lopp =4 Siri Lock 4% ???? Tar spets och skall slås därifrån. V75:7 Goops bästa chans (enligt Goop själv) 9 Junior Troy ,bfro 7% ?
Finns många fler underliga tips/felstreckade i denna omgång.För att ta ett exempel: V75:6
Ett gratis V75 tips förordar spik på 2 Ark went in(3%) medan en betaltjänst rankar den sist..
Skall absolut ej vara rankad sist med dom tiderna+vinst % på distansen , men knappast en spik . Stallet andra häst 9 Alkalizer Am känns understreckad på 3% också.
Som sagt , väldig skillnad på tips , en häst med 4 livsstarter som gigantisk favorit. Bortglömda hästar i dom flesta avdelningar.Blir intressant , men kan ju såklart bli en favoritparad , men jag är skeptisk idag .Systemet blir inriktat på hög utdelning idag . Missar jag pga. Favoritomgång=so what..
Mvh ,
L
*Better to burnout,than to fade away**

Viroid 2015-04-03 10:34

Tankar och funderingar

V75-1: D'One årsdebuterar och möter en hel del hästar som tillhör andra länders stamböcker, till skillnad från de årgångslopp hon mest tävlat i tidigare. Flera av dem har form, och D'One kommer inte att få något gratis. Det behöver nog streckas en del här.

V75-2: Edge Boko är megafavorit. Orutinerad dock, och på tillägg står en del mer hårdhudade. 10 - 13 - 14 - 15 kan vara bra garderingsbud.

V75-3: Stolopp, och det känns som att det är rätt jämnt. Staket anbefalles.

V75-4: Lärlingslopp, men med många rutinerade lärlingar. Tokio Hotell Hall är en bra häst, men inte på något vis överlägsen. Det finns några betrodda där bakom som är bra garderingsstreck för den försiktige.

V75-5: Bellfaks är en bra chansspik tycker jag. Bakom är det ganska jämnt, så att spika här skär bort många rader. Han är förvisso yngst, och det är årsdebut, men har visat goda kvaliteter. Det här tror jag är en häst som går upp i högsta klassen för kallblod.

V75-6: Charrua Forlan har årsdebuten avklarad. Jag blir ärligt talat besviken på hästen om han inte städar av det här motståndet.

V75-7: Lohman har visat fin form efter lång vintervila, men inte precis mött det här motståndet. Pantarei Ans är första motbud, och vad Ålands Vikingen och Indigious kan prestera efter en tids frånvaro skall bli intressant att se.