Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23784-v75-orebro/)

Chiron 2015-05-02 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 427312)
Om du överlever dom 2 första så sitter du bra till. Inget fel på hästarna men Kontio och Jansson känns hopplösa nuförtiden. Åldern hinner ikapp även dom bästa. :cheers:

Jo jag vet, i första tyckte jag att tränaren var väldigt positiv (vet inte hur han brukar vara) och stallformen är riktigt bra. Kontios kuskform är också i topp. Kändes som en eller alla här.

I andra tycker jag att Stig H var riktigt positiv för att vara Stig. Han tyckte att skorycket skulle ge önskad effekt och kunnigare person får man leta efter. Jansson är inte i form men någon gång ska det vända, varför inte idag. Känns som högt tempo i loppet...

:cheers:

Manprinsen 2015-05-02 14:39

Alltså jag blir inte klok på skoinfon gällande NBC. Nu sa Peter "Det är lite grövre material än vad vi är vana vid söderöver, men det ska gå att köra barfota" :lol:

Shooter 2015-05-02 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 427316)
Alltså jag blir inte klok på skoinfon gällande NBC. Nu sa Peter "Det är lite grövre material än vad vi är vana vid söderöver, men det ska gå att köra barfota" :lol:

Peter har sagt tidigare i veckan i intervju att hästen ska gå barfota fram. Att han sa att det går att köra barfota är ju inte samma sak som att hästen ska gå barfota runt om.

Manprinsen 2015-05-02 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 427318)
Peter har sagt tidigare i veckan i intervju att hästen ska gå barfota fram. Att han sa att det går att köra barfota är ju inte samma sak som att hästen ska gå barfota runt om.

Ja då är det väl så helt enkelt. Fattar inte vad han ska börja med helstängt för, men han kanske ser detta som ett preparélopp och vill testa lite.

Stekel 2015-05-02 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 427294)
Jag undrar om det verkligen stämmer? Låter ju helpunschigt om Untersteiner ska ladda med helstängt osv när hästen ändå inte går med optimal balans?

Varför skulle han inte ladda bara för att det är två skor på? Ska han ta det lugnt och hamna fjärde inner? Det är ju inget alternativ såklart, helt oavsett utrustning.

Mellby Collector krossar dem idag, spets eller lugn dödens spelar ingen roll.

Kan Ha ganska chanslös som någon redan sagt, behöver ledning och det blir det icke! De kör jänk på Diffacolt igen, och oddshöjande med läget och Olle i vagn!

Nothing But Class lika chanslös. Hade inte haft närheten av vad den var spelad till även om den gått bfro. Magic vinner om han är i ordning och inte hoppar, men bakom är det toköppet.

Love Lini klar om han tar längden på Chivas Boko. Tror han gör det, antingen av egen kraft eller med hjälp av smyg-Örjan. Kuskstärkningen och lättningen på No Gelt Face gör den till en av de mest intressanta lågstreckade i omgången.

Resaca De Nando så gott som stenklar.

Greenleaf Slim sårbar. Verkar inte tillräckligt startsnabb och behöver nog ledning för att kunna vinna. Adielsson eller Jansson kommer flygande långt ute i banan till seger.

Frozen mer eller mindre klar.

trance_error 2015-05-02 14:49

Royal Fighter anmld med skor nu?

Om_sommaren 2015-05-02 14:53

diggers elias klockren värmning goop ivagnen given vid gadd

Chiron 2015-05-02 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 427326)
Royal Fighter anmld med skor nu?

Ja, visar så nu...

Trinity 2015-05-02 14:54

Chansar lite och hoppas att jag är rätt ute, Då omgången ser otäckt svår ut..(varje fall för mig. )

Tror det skäller till direkt och då i Seek And Destroy som hamnade helt fel på det från ett åttonde spår senast..
Som är startsnabb men från ett fjärdespår blir det svårt att ta ledningen..

Spikar Kan Ha som jag är inne på att det blir spets och slut.

1: 1,2,3,4,5,6,7,11
2: 6 Kan Ha
3: 4,7
4: 3 Digger Elias
5: 13 Buzz Mearas
6: 2,4,5,6,12
7: 1,2,5,6,8,10,11,12,15

Lycka till!

Om_sommaren 2015-05-02 14:55

man märkte på ingves att han va nöjd med edward ale. kanske lite form på g!

Chiron 2015-05-02 14:56

Gillade värmningen på Oskar J:s häst i avd 4. Måste nog dubbla med den...

Trinity 2015-05-02 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 427328)
Ja, visar så nu...

Tack!
Blir då en nödlösning och spikar då Magic Tonight på systemet ovan..
och kostnaden blir halverad.

Manprinsen 2015-05-02 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 427324)
Varför skulle han inte ladda bara för att det är två skor på? Ska han ta det lugnt och hamna fjärde inner? Det är ju inget alternativ såklart, helt oavsett utrustning.

Mellby Collector krossar dem idag, spets eller lugn dödens spelar ingen roll.

Kan Ha ganska chanslös som någon redan sagt, behöver ledning och det blir det icke! De kör jänk på Diffacolt igen, och oddshöjande med läget och Olle i vagn!

Nothing But Class lika chanslös. Hade inte haft närheten av vad den var spelad till även om den gått bfro. Magic vinner om han är i ordning och inte hoppar, men bakom är det toköppet.

Love Lini klar om han tar längden på Chivas Boko. Tror han gör det, antingen av egen kraft eller med hjälp av smyg-Örjan. Kuskstärkningen och lättningen på No Gelt Face gör den till en av de mest intressanta lågstreckade i omgången.

Resaca De Nando så gott som stenklar.

Greenleaf Slim sårbar. Verkar inte tillräckligt startsnabb och behöver nog ledning för att kunna vinna. Adielsson eller Jansson kommer flygande långt ute i banan till seger.

Frozen mer eller mindre klar.

För att den hästen inte vinner annat än barfota runt om. Hade nog valt att spara extraväxeln med helstängt till ett lopp med realistisk vinstchans. Men det är vad jag tycker, Peter kan det där bättre. Tycker bara det var lite märkligt.

Manprinsen 2015-05-02 15:00

Spikar Mellby, Magic och Frozen idag. Kladdar på lite i övriga lopp men det blev ett ytterst begränsat system idag. Får ingen riktigt feeling alls, och så är jag lite bakfull... :sweatdrop:

Manprinsen 2015-05-02 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 427333)
Gillade värmningen på Oskar J:s häst i avd 4. Måste nog dubbla med den...

Tyckte också den var intressant. Tror faktiskt det är lite plus att Oskar kör :)