Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Åby (Jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23892-v75-aby-jackpot/)

Sprite 2015-05-16 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 431252)
Vet inte vad man ska göra riktigt. Jag är tveksam till att man ska lägga in lågklassiga lopp på V75 för det känns viktigt att det är de bästa hästarna som tävlar inom V75.

Frågan är om man inte måste börja fundera på att ändra propositionerna för det kan inte vara en slump nu längre när det bara är ett fåtal lördagar under hela 2015 som det blivit någon utdelning på 5 rätt.

Atg kommer nog inte ändra till två vinstpooler för sanningen är ju att det är spelbolaget som gynnas mest av alla dessa jackpots. Åtminstone till den dagen när spelarna flyr V75 spelet i stora skaror pga att det blir ett rätt värdelöst spel när det blivit så här.

Ett guldlopp, två stycken lärlingslopp, ett kallblodslopp och två stycken voltlopp hade gjort susen. Sen får det sista vara vad det vill.

Ett voltlopp på 3140m och ett på 2140m, blanda klasserna lite där och kör bara de klasser vi har idag med silver, brons, klass 1, klass 2 och klass 3 varannan vecka istället för varje vecka. Ena veckan är det tex silver, klass 1 och klass 3. veckan efter är det brons, klass 2 och något mer.

Varför inte ett lärlingshandikapp på ett lopp kanske? Elitkuskarna får sämsta spåren, börja med 8,12,11,7,10,6,9 medans lärlingarna börjar i andra änden, 1,2,3,4,5,9.

olle 2015-05-16 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 431255)
Ett guldlopp, två stycken lärlingslopp, ett kallblodslopp och två stycken voltlopp hade gjort susen. Sen får det sista vara vad det vill.

Ett voltlopp på 3140m och ett på 2140m, blanda klasserna lite där och kör bara de klasser vi har idag med silver, brons, klass 1, klass 2 och klass 3 varannan vecka istället för varje vecka. Ena veckan är det tex silver, klass 1 och klass 3. veckan efter är det brons, klass 2 och något mer.

Varför inte ett lärlingshandikapp på ett lopp kanske? Elitkuskarna får sämsta spåren, börja med 8,12,11,7,10,6,9 medans lärlingarna börjar i andra änden, 1,2,3,4,5,9.

Ja det låter intressant. Det är dock viktigt tror jag att det är de bästa hästarna som syns på V75, för om man som med lördagsloppet börjar lägga lopp för hästar i de riktigt låga klasserna på V75 och hänvisar hästarna som spelarna känner igen till ramloppen så är det också farligt. Det är nästan som att CMore eller Viasat skulle börja visa div 3 matcher i stället för elitmatcher pga att man bedömer att div 3 matcherna är mer öppna. Intresset för att köpa dessa matcher skulle nog inte vara så stort.

Men det kan gå snabbt utför nu med V75 omsättningen om denna jackpotdynga bara fortsätter och fortsätter.

incitatus 2015-05-16 17:34

From 17e Januari har vi

- spelat om jackpot
- eller skapat en ny jackpot

varenda vecka i 4 månader

ett undantag finns , extra omgången på Lunden, med man kan säga att jackpotpengarna från extra omgången från Färjestad under påsken skulle kunnat gå dit, nu gick dom till bästa V75 omgång, inte nästa extra omgång.

incitatus 2015-05-16 17:40

gnälll Walmann ( fast han har blivit bättre )

Han gnäller på Åby openstretch

Men på Åby var det mer eller mindre garantispets på Magic tonight

Om det inte varit OS kan jag tänka mig att Reven svarat, dvs stor risk för dödens på Magic, idag är jag tveksam att den räckt till vinst fr dödens. Inte var vinnaren något extra, pliktskyldigt på en OK tid, men nog fattas det en hel del tills formen han visat när han varit på topp.

olle 2015-05-16 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 431259)
From 17e Januari har vi

- spelat om jackpot
- eller skapat en ny jackpot

varenda vecka i 4 månader

ett undantag finns , extra omgången på Lunden, med man kan säga att jackpotpengarna från extra omgången från Färjestad under påsken skulle kunnat gå dit, nu gick dom till bästa V75 omgång, inte nästa extra omgång.

Ja, därmed har jackpot blivit urholkat. Jackpot ska väl vara något extra vid enstaka tillfällen. Nu går det knappt att hitta V75 omgångar utan jackpot på ett eller annat sätt. Det är omgångar utan jackpot innan eller efter omgången som blivit unikt.

mackpeter 2015-05-16 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 431255)

Om man skall sänka kvalitén för att göra det svårt för spelarna kan man väl lika gärna köra V75 med Vaggeryds breddlopp med 10' i förstapris eller loppen på Aalborg en tisdagkväll.

Eller köra omgången på Gröna Lunds "hästkapplöpningsbana" och ersätta kunskap hos spelarna med ett random övervakat av notarius publicus.

Seriöst nu. Kanske slå ihop och köra gemensam V75 för Sverige, Norge, Finland och Danmark. Med 200' i förstapriser. Så att vi kommer upp i nivå med Vincennes.

draken 2015-05-16 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 430891)
1a är öppet men jag tycker att Ruby Trap såg mycket fin ut i försöket. Bör stå mellan 9,3,1,6,2 som jag ser det

Fint lopp. Vinnaren bör finnas bland 3,4,6,7,9

Segraren bör finnas bland 1,7,8,9,12.

MT vinner

Tror man klarar sig långt på 1,2,3,4,6,8

Fint lopp 1,2,3,4,5,7,12 Känns bra.

Tror liksom de flesta att Örjan vinner detta. 6,4,2,9,7,10
Kör ett Matematiskt på 1050 rader.

9
3,4,6,7,9
1,7,8,9,12
2
1,2,3,4,6,8
1,2,3,4,5,7,12
6

Kunde ha blivit bra om det skrällt lite i de 2 näst sista men jaja . Vad är en bal på slottet. Lite är bättre än inget

olle 2015-05-16 18:05

Nästa lördag har nog inte spelbolaget något emot att det blir jackpot igen, för helgen efter är det elitloppshelg och lönehelg, och det vore väl inte optimalt efter alla jackpotlördagar att den största lördagen av dom alla skulle bli en omgång utan extra pengar.

Men guldloppet i Gävle verkar bli mycket intressant och sen innehåller de ordinarie propparna även ett kallblodsloppslopp med hästar på olika volter och där elitkallbloden är utestängda.

Dock är det 5 autolopp och Gävle är en riktig spetsbana.

Jajjan 2015-05-16 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 431068)
Hela twitter svämmas över av arga spelare som inte kunde lämna in, sätta in pengar och även på tillsammans sidan.

För att återkoppla till ett inlägg tidigare i veckan,
så konstaterades att Sveriges nu enda levande???
FORTRAN programmerare jobbar inte söndagar.
Nu vet att det även gäller lördagar också.

Eller kan det vara så att stansoperatriserna på ATG hade kafferast?

Kanske en funktion av båda orsakerna?

Bara affärsutvecklaren Skarplöth vet.

putte64 2015-05-16 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 431271)

Verkliga problem finns inte.
Virtuella möjligheter löser allt.

Viroid 2015-05-16 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 431271)

Det är inga som helst problem att hitta kompetenta programmerare för både Fortran och Cobol i Sverige. Hålkort har man också gått ifrån för länge sedan.

Däremot är systemen som ATG har många och gamla. De skall kommunicera med varandra, och det fungerar inte alltid när belastningen blir hög. ATG behöver investera massor i nya system, de är nästa lika misskötta som stallbackarna och publikläktarna på travbanorna. Men att förklara för hästsverige idag att ATG behöver 1000 miljoner på tre år för att köpa ett nytt modernt datasystem är inte riktigt möjligt.

overpace 2015-05-16 19:40

Vanstyre->Vanskötsel->Hyckleri->Panik->Krasch...., nej, jag skojar ju bara! Det ser bra ut.

olle 2015-05-16 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 431274)
Det är inga som helst problem att hitta kompetenta programmerare för både Fortran och Cobol i Sverige. Hålkort har man också gått ifrån för länge sedan.

Däremot är systemen som ATG har många och gamla. De skall kommunicera med varandra, och det fungerar inte alltid när belastningen blir hög. ATG behöver investera massor i nya system, de är nästa lika misskötta som stallbackarna och publikläktarna på travbanorna. Men att förklara för hästsverige idag att ATG behöver 1000 miljoner på tre år för att köpa ett nytt modernt datasystem är inte riktigt möjligt.

Du som har koll på det mesta. Varför ska Östersunds V75 omgång lörd 6 juni köras sent på kvällen ? Första start den dagen är 18.15 och det innebär väl V75 start tidigast kl 20. Gissar att det har något med nationaldagen att göra men har dom verkligen när dom bestämde det haft koll på att Champions Leauge finalen i Berlin går samma kväll ? Det känns ju som en superkrock att köra V75 samtidigt som årets kanske största fotbollsmatch ska gå av stapeln.
Vad jag vet har Östersunds V75a aldrig körts på kvällen.

shjuve9le 2015-05-16 19:55

Härma Bodens koncept ? Lite midnattstrav

asgaya3141 2015-05-16 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 431243)
Tävlingen han är med i är öppen för alla att gå in och kika på, ett gäng tippare med varierande bakgrund i travet. Även Ögat är med där tex.

Var hittar man den tävlingen Helge?

Jajjan 2015-05-16 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 431274)

Du kan väl meddela Skarplöth att
det finns en källarbutik i Fruängen
utanför Stockholm, som fortfarande
lagar skrivmaskiner.

Källa P1 i torsdags.

Ace 2015-05-16 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 431240)
Men det är väl tveksamt om det är så bra reklam när betalsidan han är profilen på återigen floppade med sina tips. Vad tänker då dom som ryggar spelvärde och ser att han lirat helt annorlunda själv jämfört med de tips han är med och säljer ?

Kollar som vanligt på betalskämtsidorna och vad man ska passa sig för..
Ni som lägger ut tipsen, TACK.
Nu vet vi vilka kusar som saknar spelvärde VID SPELSTOPP.

Och, precis som du påpekar olle.. Profilen på skämtsidan lämnar ett spelförslag mot betalning men lämnar in nåt helt annat för egen räkning!
Kan inte bli klarare...

Jajjan 2015-05-16 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Ace (Inlägg 431299)
Kollar som vanligt på betalskämtsidorna och vad man ska passa sig för..
Ni som lägger ut tipsen, TACK.
Nu vet vi vilka kusar som saknar spelvärde VID SPELSTOPP.

Och, precis som du påpekar olle.. Profilen på skämtsidan lämnar ett spelförslag mot betalning men lämnar in nåt helt annat för egen räkning!
Kan inte bli klarare...

Gissar att de skrattar hela vägen till banken.

Jajjan 2015-05-16 23:40

Ang betaltjänsternas tips;

Vem minns inte radio Hassan,
då de ringde Aftonbladets tipstelefon
(tidningen lovade upp till 6.666:- för
ett bra nyhetstips) och lämnade det
sensationella tipset; - "Att Honken bor
i Johanneshov."

Ace 2015-05-17 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 431303)
Ang betaltjänsternas tips;

Vem minns inte radio Hassan,
då de ringde Aftonbladets tipstelefon
(tidningen lovade upp till 6.666:- för
ett bra nyhetstips) och lämnade det
sensationella tipset; - "Att Honken bor
i Johanneshov."

Glömmer man aldrig..
Nu till Ace tipstefon, helt gratis and only for you Jajjan:drunk:
Vermo lopp 7 nr 2 Arctic muscles (plats)
lopp 10 nr 1 Orderly (plats)
En dubbel och vi skrattar hela vägen till banken!!

Viroid 2015-05-17 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 431276)
Du som har koll på det mesta. Varför ska Östersunds V75 omgång lörd 6 juni köras sent på kvällen ? Första start den dagen är 18.15 och det innebär väl V75 start tidigast kl 20. Gissar att det har något med nationaldagen att göra men har dom verkligen när dom bestämde det haft koll på att Champions Leauge finalen i Berlin går samma kväll ? Det känns ju som en superkrock att köra V75 samtidigt som årets kanske största fotbollsmatch ska gå av stapeln.
Vad jag vet har Östersunds V75a aldrig körts på kvällen.

Det finns väl inga riktigt rationella skäl till det annat än att man vill försöka kopiera Bodens koncept. I Travrondens semesterbilaga sidan 20 kommer man med något krystat om att folk skall hinna fira nationaldagen först... Jag är inte alls säker på att man gör rätt. Det blir ett litet helvete för de tränare och kuskar som skall köra Guldstoet på Axevalla med tävlingsstart klockan 14 dagen efter.

Helgen efter, när Boden kör är, det ju Oslo GP dagen efter midnattstravet. Jag gissar att det blir något chartrat flyg för kuskar, tränare, TV-folk och journalister bägge dessa helger.

Knutman 2015-05-17 01:50

Jag gillar Åby!, i dag fina tävlingar- live, slapp Per Skoglund på
TV 4 och atg, han blir jobbig, tar över allt, Skoglund måste stoppas,
alla gråter inte.

, kanal 75, det är inte en såpa det är allvar!

Värmningsexperter skall ha klappat en häst, ni anlitar"puckos"!
Låt oss travintresserade slippa Robin, Anton var mycket bättre!!!!!!!!

putte64 2015-05-17 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 431185)
Ojojoj Putte. Helt korrekt! Som vanligt!:hattenav:

Jag prioriterar startmomentet.
Tycker det är viktigt att veta vad som händer där.

Strappa71 2015-05-20 06:19

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 430909)
Inte kanske, de HAR testat det hemma på gården.

Du får ta och kolla upp dina källor tror jag.

Från Aftonblaskan

"I samma veva avslöjar Melander:

– Jag var mest spänd på hela dagen att se Ruby Trap i värmningen. Vi ryckte skorna för första gången och det var i ärlighetens namn en stor chansning på henne. Jag brukar inte göra så, jag brukar prova före, men hon såg väldigt bra ut
"

AMHC 2015-05-20 22:46

Vad tror ni om Oliver Kronos? Kan han ta sig förbi Rocket Zet? Vinna utvändigt denna?
Oliver Kronos sällan laddats ifrån start om jag förstått det rätt?

robfri 2015-05-21 06:02

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 431988)
Du får ta och kolla upp dina källor tror jag.

Från Aftonblaskan

"I samma veva avslöjar Melander:

– Jag var mest spänd på hela dagen att se Ruby Trap i värmningen. Vi ryckte skorna för första gången och det var i ärlighetens namn en stor chansning på henne. Jag brukar inte göra så, jag brukar prova före, men hon såg väldigt bra ut
"

Haha, den var rolig. För till media är ju tränarna alltid ärliga i sin kommunikation, speciellt Melander. Kamma dej, du vet bättre (hoppas jag).