Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V86 13/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23905-v86-13-5-a/)

Jeppelicious 2015-05-12 12:22

V86 13/5

Hur går tankarna?

capone 2015-05-12 12:25

Att det är BÄSTA SPELET

Rickart 2015-05-12 12:26

V86 är flyktigt! HEHE!

trance_error 2015-05-12 13:38

Spets o slut Jarl Af Solnäs, tror den lyckas hålla ut övriga.

mackpeter 2015-05-12 23:09

V86-3

Ska man spika 5 Moni To Spare till 61 % - som vunnit de tre lopp han startat i. Med Haugstad i jollen. Ägs och tränas av en amatör.
Även 12 Araw Hoss har vunnit sina tre starter. Körs av Kontio. Ägs och tränas av Nurmos.

Här får man bra dragning vid favoritfall. Jag streckar nog 1,3,5,6,8,12.

mackpeter 2015-05-12 23:16

V86-4

Vilken av Walmanns tre favoriter vinner detta?
Bäst är väl Walmanns just nu minst streckade 3 Pimpinette Face?

Champinj0nen 2015-05-12 23:48

Blitz Buitenzorg tror jag har bra chans att leda runt om i avd5! Spets från spår 8a sist med samma kusk.

olle 2015-05-13 01:06

Ögnade igenom tipstidningarna någon timme efter kvällens CL fotboll. Några intressanta noteringar

1

Jättefavoriten gick barfota fram ffg senast och ska gå så igen. Favoritspelarna får hoppas att loppet sist inte satte sig på skallen på hästen då sådana tömningar inte alltid är positiva.

Origo Tilly skor runt om nu = minus

2

Jarl Af Solnas ska gå med optimal racerbalans (barfota, bike mm) vilket den inte alltid gör.

3

Barfota runt om ffg och bike på Top Of The World. Lopp i kroppen. Väldigt intressant på en just nu 4 procentare.

4

Haugstad säger till vi tippa att Pimpinette Face ev ska tävla barfota ffg någonsin i morgon. Ingen info Walmannstallet avslöjar i de andra intervjuerna hittills.

Marcus S i stall Stefan Melander säger i en intervju att det kan bli att man testar Time For Muscles barfota ffg i morgon och alla vet vilket drag det då blir spelmässigt på en Stefan Melander häst på Solvalla.

5

Integrated ska enligt en intervju gå med skor i morgon och det är i så fall att klart minus

6

Im Just A Sund blev som en ny häst senast när Redén gick från järnskor till barfota runt om ffg på den. Helt bortglömd då av V86 spelarna trots överlägsen vinst. Nu är spelvärdet borta.

Mest intressant nu så klart att Walmannstallet pratar om barfota runt om ffg på Pythagoras Face.

Dom båda hästarna är jämnspelade favoriter just nu.

7

Låter som att jättefavoriten Charrua Forlan bara ska gå barfota fram igen. Tänk på att hästens sex senaste vinster tagits när den tävlat på optimal barfota runt om balans.

8

Öppet lopp där jag inte noterat något i nuläget vad gäller intressant spelinformation.

Lycka Till !

Shooter 2015-05-13 09:29

Linus Boy anmäls barfota runt om, men kommer troligen att gå med skor.

Filmtokig 2015-05-13 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 430072)
Linus Boy anmäls barfota runt om, men kommer troligen att gå med skor.

Varför kommer den gå med dojor?

Shooter 2015-05-13 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 430073)

Vet ej, men den brukar gå med skor och har vunnit sina två senaste lopp så. Stallet twittrade infon.

grönvitt 2015-05-13 09:41

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 430073)

Timos not på Twitter.

Timo Nurmos @StallTimoNurmos
· 12 tim för 12 timmar sedan
Linus Boy har gått bra varje gång för oss och blir bättre varje vecka. Går sannolikt med skor, men kommer anmälas utan skor.

P44mmn 2015-05-13 11:44

Spåren alltid viktiga nu när banorna börjar bli snabba med nedförslut på upploppet, lutar åt spik i första trots overklig streckprocent på ca 80
I andra kan 6 Shadow Woodland få överta spets från Prins Alf som han nog slår från dödens om det behövs
I avd 4 imponerade 6 Spoil me senast på en låg 14-tid med runt 10/500 till slut, bra chans idag.
I avd 6 har I´m just a sund bästa spåret o bästa kusken, bra chans!

Helge 2015-05-13 12:11

Olle, såg i Aftonbladet att lill Svanen rycker skorna ffg med.

"9 Come and See (Anders Svanstedt) har fått dålig utdelning på annars mycket fina prestationer. Jag hade gärna sett ett framspår men nu är det som det är. Tanken är att rycka skorna runt om för första gången, något jag tror kommer falla mycket väl ut. Vi möter några bra men hon kan vara farlig att lämna utanför systemet, anser Anders."

Manprinsen 2015-05-13 12:39

Haugstad och Sundberg på tok för hårt streckade sett till deras segerfrekvens. Givet att gå emot.:popcorn:

olle 2015-05-13 12:57

Det är oftast stallpersonal som uttalar sig för de stora tipstidningarna.

Enligt Stefan Melanders krönika i expressen idag och enligt vad Roger Walmann själv säger till expressen i onsdagstidningen blir det skor på

Time For Muscles
Pimpinette Face
Pythagoras Face

Det jag skrev sent igår var intervjuer från tisdagsronden, V75 guiden, vi tippa och kvällstidningarnas tisdagsupplagor.

Men dessa tränare är inte mycket att lita på så det är kanske nya besked i kväll, men just nu ska man nog ranka dessa hästar efter att det blir balansen dom gått med innan.

AndyMart 2015-05-13 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 430076)
Timos not på Twitter.

Timo Nurmos @StallTimoNurmos
· 12 tim för 12 timmar sedan
Linus Boy har gått bra varje gång för oss och blir bättre varje vecka. Går sannolikt med skor, men kommer anmälas utan skor.

Denna logiken är hemsk och det är sjukt att det tillåts. Lurar massvis av spelare.

olle 2015-05-13 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 430114)
Denna logiken är hemsk och det är sjukt att det tillåts. Lurar massvis av spelare.

Det är så ett antal tränare gör kontinuerligt utan att bry sig det minsta om spelarna. "Vi anmäler barfota runt om för säkerhets skull, men ändrar till skor innan defileringen"

Robert Bergh
Roger Walmann
Björn Goop

Är tre lysande exempel.

Om alla tränare brytt sig lika lite om spelarna som finansierar deras verksamhet så hade det stått barfota runt om på alla hästarna i alla lopp fram till 10-15 min innan loppet körs.

Obegripligt att inte svensk travsport gör något åt det för det har varit likadant i många år och det är oerhört irriterande för kunskapsspelarna (de spelare som vill veta hur hästarna ska gå balanserade innan dom lämnar in sina spel).

hammmmmar 2015-05-13 14:01

Går Redéns utan dojjor idag igen i avd6?

Filmtokig 2015-05-13 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 430120)

Står bf runt om på hemsidan iallafall.

Helge 2015-05-13 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 430120)

Jajamen, enligt mig dagens bästa spik! Omgångens minst streckade favorit men den bästa.

Helge 2015-05-13 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 430117)
Det är så ett antal tränare gör kontinuerligt utan att bry sig det minsta om spelarna. "Vi anmäler barfota runt om för säkerhets skull, men ändrar till skor innan defileringen"

Robert Bergh
Roger Walmann
Björn Goop

Är tre lysande exempel.

Om alla tränare brytt sig lika lite om spelarna som finansierar deras verksamhet så hade det stått barfota runt om på alla hästarna i alla lopp fram till 10-15 min innan loppet körs.

Obegripligt att inte svensk travsport gör något åt det för det har varit likadant i många år och det är oerhört irriterande för kunskapsspelarna (de spelare som vill veta hur hästarna ska gå balanserade innan dom lämnar in sina spel).

Melander anmält balans på alla sina redan nu, skor på är anmält.

Shooter 2015-05-13 14:38

A.Hannibal struken och Tarzan rycker dojorna på intressanta Showit N Glowit. Där är jag dock inne på att Nurmos har vinnaren.

Jarmop 2015-05-13 14:40

Ser att Malmrot har samma drag som jag ikväll...Manilla d'Atout, förbannat :(

Shooter 2015-05-13 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 430127)
Ser att Malmrot har samma drag som jag ikväll...Manilla d'Atout, förbannat :(

Han sätter Manhattan Club som "favorit i fara". Jag är inne på att göra sparlopp med Manhattan och Buits.

Jarmop 2015-05-13 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 430128)
Han sätter Manhattan Club som "favorit i fara". Jag är inne på att göra sparlopp med Manhattan och Buits.

Ta med Manilla, jag funderar faktiskt på att spika den...

Filmtokig 2015-05-13 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 430126)
A.Hannibal struken och Tarzan rycker dojorna på intressanta Showit N Glowit. Där är jag dock inne på att Nurmos har vinnaren.

Då måste Jorma sänka rekordtiden ett par sekunder, vilket jag anser är omöjligt idag. Haugstad kanske inte är världens bästa kusk. men detta torskar han inte, aldrig inte en chans. sitter i spets tidigt, sen har dom andra inte en chans.

Shooter 2015-05-13 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 430130)
Ta med Manilla, jag funderar faktiskt på att spika den...

Den har förvisso slagit rätt bra hästar tidigare, men jag måste lämna in tidigt idag och tror inte att jag vill lägga om systemet. Lycka till!

Jarmop 2015-05-13 14:50

Det går knappast att plocka en meter ifrån bakspåren nu när det börjar bli hypersnabba banor.

Den enda jag tror kan vinna ifrån bakspår idag är Star Advisor Joli, ruskig utveckling på den hästen, problemet är nog bara att Örjan kör för sent som vanligt..

Shooter 2015-05-13 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 430131)
Då måste Jorma sänka rekordtiden ett par sekunder, vilket jag anser är omöjligt idag. Haugstad kanske inte är världens bästa kusk. men detta torskar han inte, aldrig inte en chans. sitter i spets tidigt, sen har dom andra inte en chans.

Varför skulle han behöva sänka ett par sekunder? Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Han har ett 12:e auto så det är inget tillägg. Det blir nog tidigt fram i dödens och så mosar han ledaren, vem det nu blir. För övrigt så finns det säkert någon sekund att ta för den hästen. Lycka till ikväll! För övrigt surväder i Stockholm med regn just nu.

Filmtokig 2015-05-13 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 430134)
Varför skulle han behöva sänka ett par sekunder? Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Han har ett 12:e auto så det är inget tillägg. Det blir nog tidigt fram i dödens och så mosar han ledaren, vem det nu blir. För övrigt så finns det säkert någon sekund att ta för den hästen. Lycka till ikväll! För övrigt surväder i Stockholm med regn just nu.

Moni to spare, som sitter i spets lunkar enkelt en 12 tid. Då måste han sänka pb, så tänker jag.

Tack detsamma.

Shooter 2015-05-13 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 430136)
Moni to spare, som sitter i spets lunkar enkelt en 12 tid. Då måste han sänka pb, så tänker jag.

Tack detsamma.

OK, men det är medeldistans nu och jag är inte så säker på att Moni går lika fort på medel som den gjort på kort. Jormas har varit okörd i sina starter.

Filmtokig 2015-05-13 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 430138)
OK, men det är medeldistans nu och jag är inte så säker på att Moni går lika fort på medel som den gjort på kort. Jormas har varit okörd i sina starter.

Japp så är det.

Däremot Top of the World vunnit 4/4 från spets, är väl inte enkelt att blåsa till spets från bricka 8. Men skulle denne förmodligen vara där. mm..
Nä spikar nog Haugstad. Dock given gardering på favoriten i avd 1. Finns mycket bra motbud, och det värsta lär sitta i dennes rygg.

Helge 2015-05-13 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430123)
Jajamen, enligt mig dagens bästa spik! Omgångens minst streckade favorit men den bästa.

Femte rankad hos TT!! Tappade hakan. Undra om personen som postat TT skrivit fel? Är ju helt galet.

Jarmop 2015-05-13 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430143)
Femte rankad hos TT!! Tappade hakan. Undra om personen som postat TT skrivit fel? Är ju helt galet.

Det är nog helt korrekt skrivet men däremot kan man ju ifrågasätta TT dom senaste veckorna :)

Helge 2015-05-13 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 430145)
Det är nog helt korrekt skrivet men däremot kan man ju ifrågasätta TT dom senaste veckorna :)

Ja, jösses. Men är ju bara småttingar till pojkar som tippar där nu.. ;)

AndyMart 2015-05-13 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430143)

Erik på redan solklara Reden-hästar måste ju ha en segerprocent på över 50 % iallafall. Håller med dig om att detta är dagens bästa spik!

Spelar bara V5 idag då jag inte gillar V86, men för er som ska lira V86 kan jag meddela att Martiniwithmuscle och Exodus Hanover i första är riktigt bra och att Moni To Spare är överstreckad. Top Of The World går bfro ffg och jänkarvagn och Jormas är ingen duvunge..

Jarmop 2015-05-13 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430146)

Hehe, är inte Malmrot med och gör tipsen nåt mer? eller han kanske räknas till småttingarna? :)

Från en sak till en annan, vad tror vi om Origo Tilly ikväll? Känns som att den är kraftigt på gång nu, men blir väl omöjligt att slå italienaren utvändigt :)

Shooter 2015-05-13 16:05

Kvällens spikar blir Sciacallo O.M. och Araw Hoss.

Kyodai 2015-05-13 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 430146)

Har Daniel redan bytt?? :innocent: