Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 2015-05-23 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23956-v75-gaevle-2015-05-23-a/)

Chiron 2015-05-23 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433363)
Bret Boko vann bluffloppet i Finland på 12,2. Det känns som den mest chanslösa av alla som ska vara med.

Den är väl inbjuden "bara" för att den är från Finland. Så att det blir mer internationellt...

Helge 2015-05-23 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433363)
Bret Boko vann bluffloppet i Finland på 12,2. Det känns som den mest chanslösa av alla som ska vara med.

Ja men jag gillar att Finland har häst med, kommer innebära invasion från finska lirare, det är kul!

mikaels 2015-05-23 16:58

...blir nostalgisk o tänker tillbaka, får hoppas att jag har fel...

Filmtokig 2015-05-23 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 433364)
Håller med. Royal Fighter är given. Sedan skulle jag vilja ge Creatine en chans till. Det skulle bli en riktig joker.

.................................................. ....................

olle 2015-05-23 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 433360)
Det gör jag inte heller och det blev mycket riktigt bara 34 spänn och jackpot på femmorna.

Nä. Som vanligt rena skämtutdelningen för alla som inte hade 7 rätt (99,7 procent av systemen hade inte 7 rätt idag)

rrylander 2015-05-23 16:59

Känns surt att man inte får mer när man sitter med spikar på mosaique, tangen och shadow woodland.

Yersinia1347 2015-05-23 16:59

MOSAIQUE FACE och Royal Fighter Framspår? hahaha ojojoj

Chiron 2015-05-23 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 433365)
...kan detta vara på förhand, det sämsta elitlopp som körts?

Med tanke på att den börjar nästa vecka kan vi inte svara på frågan. Beror mycket på hur loppet blir kört. Kanske inga "supernamn" men ändå fina hästar. Nuncio är väl intressant - de kanske försöker locka Åke Svanstedt, han sa ju att han kommer till Sverige bara för att köra den, hans vinnare...

drakdead 2015-05-23 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Yersinia1347 (Inlägg 433346)
Grattis Ludde till Elitloppet, Lär andra kuskar hur man kör häst, och vad ska man säga till er som inte gillar han? haha jaja skit samma ni vet att han pissar på er också :)

Oavsett vad man tycker om Ludde,så skulle travsverige vara mycket fattigare utan honom

olle 2015-05-23 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 433368)
Ja men jag gillar att Finland har häst med, kommer innebära invasion från finska lirare, det är kul!

Ja, det är bra med en finsk häst. Har inget emot att den kom med. Dom som har chans är redan med och de sista inbjudna blir nästan alltid utfyllnad.

Speedyearl 2015-05-23 17:04

Jag tycker sista åren är det alltid en massa snack om att det är de sämsta elitloppet hittills och bla bla bla....

Tror det kommer bli ett riktigt bra elitlopp med flera hästar som kommer stå för fantastiska prestationer!

Helge 2015-05-23 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433377)
Ja, det är bra med en finsk häst. Har inget emot att den kom med. Dom som har chans är redan med och de sista inbjudna blir nästan alltid utfyllnad.

Vill ha med Daley Lovin!

Chiron 2015-05-23 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 433381)
Vill ha med Daley Lovin!

Det borde vara den. Finns väl inte så många alternativ? Papagayo E.?

Helge 2015-05-23 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 433380)
Jag tycker sista åren är det alltid en massa snack om att det är de sämsta elitloppet hittills och bla bla bla....

Tror det kommer bli ett riktigt bra elitlopp med flera hästar som kommer stå för fantastiska prestationer!

Tycker det är ett kanon fält i år! Kan bli världsrekord!
Snabbaste tiden där 1.08,9 (Panne i försöket förra året) tror jag kommer slås i år.

Filmtokig 2015-05-23 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 433382)

Papagayo e har inget intresse av att vara med enligt kretsen kring hästen.

Hank Cracker 2015-05-23 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 433382)

:lol: NEJ TACK

Snapphanen 2015-05-23 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 433381)
Vill ha med Daley Lovin!

Vad sjutton skulle den bidra med i Elitloppet?

Är inte bra nog för att göra något själv i Elitloppet och om man nu ska bjuda in utfyllnadshästar så tycker i alla fall jag att man kan ta lite spännande ekipage. I min mening finns det inte mycket tröttare ekipage än Reden med en överskattad jänkare...

Shooter 2015-05-23 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 433380)

Jag tror också på ett roligt Elitlopp i år. En del nya stjärnor som ska visa upp sig. Det är bara hoppas att vädret inte ställer till det.

Snapphanen 2015-05-23 17:11

Få in Vincennes!

Chiron 2015-05-23 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 433387)
Vad sjutton skulle den bidra med i Elitloppet?

Är inte bra nog för att göra något själv i Elitloppet och om man nu ska bjuda in utfyllnadshästar så tycker i alla fall jag att man kan ta lite spännande ekipage. I min mening finns det inte mycket tröttare ekipage än Reden med en överskattad jänkare...

Då har du inte sett hästen. Trots åldern är den riktigt bra. Den gillar hårt tempo vilket det kan bli i år. Den lär nog inte vinna men ett bra lopp gör den säkert.

Finns väl inga spännande ekipage? Kolgjini var den som var spännande och den lär ju vara med. Är väl Vincennes då men blir det inte mycket franskt? Vilken häst tänkte du på? Månprinsen A.M. och Gunnar Melander - väldigt spännande? :p

hoola 2015-05-23 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 433392)
Då har du inte sett hästen. Trots åldern är den riktigt bra. Den gillar hårt tempo vilket det kan bli i år. Den lär nog inte vinna men ett bra lopp gör den säkert.

Finns väl inga spännande ekipage? Kolgjini var den som var spännande och den lär ju vara med. Är väl Vincennes då men blir det inte mycket franskt? Vilken häst tänkte du på? Månprinsen A.M. och Gunnar Melander - väldigt spännande? :p

"Den lär nog inte vinna men ett bra lopp gör den säkert."
Man vill ha potentiella vinnare och inte en som förmodligen bara gör ett bra lopp.

AndyMart 2015-05-23 17:18

Att folk säger att det är ett dåligt lopp är skrämmande, bättre än såhär kommer det ta lång tid innan det blir igen. Timoko, Maven, BBS. Sugarlight, Nahar, Voltigeur De Myrt, Magic Tonight, Univers De Pan, Nuncio, Mosaique Face och Ustinof Du Vivier är alla tillräckligt bra för att vinna Elitloppet, jämnare än såhär blir ett Elitlopp nog aldrig igen. Dessutom har vi Wind Of The North som kommer att sätta färg på loppet med sin explosivitet, Support Justice som är en joker och Royal Fighter, Bret Boko och On Track Piraten som är roliga ekipage att ha med i loppet.

Svårt att få till ett bättre fält, och att folk inte fattar att detta kan bli någonting alldeles extra är bara komedi.

Helge 2015-05-23 17:19

Citat:

Det var samma negativa tugg om Delicious plats förra året och som hon gjorde det ♥
Skulle vara skitspännande med Daley! Stallet håller honom högt och ägaren vill vara med i Elitloppet. Tror många skulle tappa hakan ;)

Chiron 2015-05-23 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 433393)
"Den lär nog inte vinna men ett bra lopp gör den säkert."
Man vill ha potentiella vinnare och inte en som förmodligen bara gör ett bra lopp.

Jaha, så alla inbjudna har realistisk chans att vinna?

AndyMart 2015-05-23 17:19

Drömmen hade ju dock varit att få in en till amerikanare nu, men det lär vara för sent. Tänk Bee A Magician som sista inbjudan, hade runkat hela kvällen för fasen!

Snapphanen 2015-05-23 17:20

Citat:

Vilken jag tänkte på? Skrev Vincennes men det missade du kanske. Att det eventuellt skulle bli för mycket franskt, tja, Vincennes är en kändis i Sverige som sannerligen har betydligt fler följare än Daley Lovin.

Och för att svara på ditt försök till hån - Ja, Månprinsen och Gunnar Melander hade varit betydligt mer spännande i elitloppet än Redén. Förstår mig inte på hypen kring den karln. Trots bättre förutsättningar än i princip alla tränare i Sverige så klarar han inte av att leverera mycket mer än sjuka hästar.

hoola 2015-05-23 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 433396)
Jaha, så alla inbjudna har realistisk chans att vinna?

Min motfråga är då: varför blir man annars inbjuden? Bara för att ägaren gärna vill vara med?

Filmtokig 2015-05-23 17:24

Det är ungefär som alla lag som är med i CL. Man kvalar in till CL. I vissa lopp, bara för man kvalar in till gruppspelet har man ingen realistisk chans och vinna. Såklart är det inte exakt samma sak, med tanke på att vissa får wildcards o.s.v. Men så långt ifrån är det inte.

Man är med för att man förtjänar och vara med, men det finns alltid en bättre häst. I mina ögon tror jag ingen kan utmana Timoko. Då han krossade några av årets deltagare enkelt förra året. Trea i PdA. Ser ingen vettig utmanare, att Maven skulle ha en chans mot denna är i mina ögon ett stort skämt.

Chiron 2015-05-23 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 433398)
Vilken jag tänkte på? Skrev Vincennes men det missade du kanske.

Klart jag missar när båda våra inlägg "postades" samtidigt...
Försök till hån? Please, inget hån. Men du hävdade att du letade efter intressanta ekipage och alla intressanta är redan med. Ett kallblod skulle ju vara spännande, annars spelar det nog ingen roll vilken den sista hästen blir, lär nog inte bli vinnaren...

Snapphanen 2015-05-23 17:26

Resonemanget om att han ska vara med för att han kan gå med i hårda tempon ger jag inte mycket för heller. I så fall borde Papagayo E, Creatin, Beer Summit och Panne de Moteur gå före. För att gå med i tempo klarade uppenbarligen de idag också, dessutom snabbare och i ett par fall utan att pressas över huvud taget också. Finns dessutom minst en i den kvartetten som hade varit en möjlig slutsegrare också.

Chiron 2015-05-23 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 433399)
Min motfråga är då: varför blir man annars inbjuden? Bara för att ägaren gärna vill vara med?

Finns inte så många hästar som är bra nog att vinna.

Ex. Champions League i fotboll. Barcelona är en potentiell vinnare, inte Manchester City...

olle 2015-05-23 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433400)
Det är ungefär som alla lag som är med i CL. Man kvalar in till CL. I vissa lopp, bara för man kvalar in till gruppspelet har man ingen realistisk chans och vinna. Såklart är det inte exakt samma sak, med tanke på att vissa får wildcards o.s.v. Men så långt ifrån är det inte.

Man är med för att man förtjänar och vara med, men det finns alltid en bättre häst. I mina ögon tror jag ingen kan utmana Timoko. Då han krossade några av årets deltagare enkelt förra året. Trea i PdA. Ser ingen vettig utmanare, att Maven skulle ha en chans mot denna är i mina ögon ett stort skämt.

En stor skillnad. Man får enorma pengar om man kvalar in till CL gruppspel. Läs Malmö FFs årsredovisning. Typ 150 mkr för att dom tog sig dit.

Kommer man med i elitloppet så kan det i värsta fall sluta med 0 kr och en knäckt häst.

mikaels 2015-05-23 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 433394)
Att folk säger att det är ett dåligt lopp är skrämmande, bättre än såhär kommer det ta lång tid innan det blir igen. Timoko, Maven, BBS. Sugarlight, Nahar, Voltigeur De Myrt, Magic Tonight, Univers De Pan, Nuncio, Mosaique Face och Ustinof Du Vivier är alla tillräckligt bra för att vinna Elitloppet, jämnare än såhär blir ett Elitlopp nog aldrig igen. Dessutom har vi Wind Of The North som kommer att sätta färg på loppet med sin explosivitet, Support Justice som är en joker och Royal Fighter, Bret Boko och On Track Piraten som är roliga ekipage att ha med i loppet.

Svårt att få till ett bättre fält, och att folk inte fattar att detta kan bli någonting alldeles extra är bara komedi.

...jämnt är det, men bra?...hoppas att jag har fel:)

Speedyearl 2015-05-23 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 433400)

Mycket avgörs i spårlottningen och Timoko är inte alls överlägsen till den grad att han vinner oavsett spår och löpningsförlopp!

Som någon skrev längre upp, jag tror det kommer dröja innan vi får se ett så jämnt elitloppsfält igen!!

hoola 2015-05-23 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 433403)
Finns inte så många hästar som är bra nog att vinna.

Ex. Champions League i fotboll. Barcelona är en potentiell vinnare, inte Manchester City...

Håller bara delvis med.
Inte som Man C. spelat på slutet.Men med Kompany på planen...

Viroid 2015-05-23 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 433343)
Ja. Elitloppet utan en Jägersrohäst vore som julafton utan julmat.

Och det var ingen turseger direkt. Trodde aldrig den skulle vara i det skicket idag efter vad man sett och läst hittills i år.

Jag håller med att det var en överraskande seger för Mosaique Face. Så som Ludde pratat hade man väl kanske förväntat sig ett lopp där den faller med flaggan i topp, men att vinna och så enkelt trodde jag inte. Nåväl, det är kul att ha fel åt det hållet ibland.

AndyMart 2015-05-23 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 433405)
...jämnt är det, men bra?...hoppas att jag har fel:)

Men är du sne eller?

Är inte Timoko bra? Är inte BBS Sugarlight bra? Är inte Nuncio bra? Är inte Maven bra? Är inte Mosaique Face bra?

mikaels 2015-05-23 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 433431)
Men är du sne eller?

Är inte Timoko bra? Är inte BBS Sugarlight bra? Är inte Nuncio bra? Är inte Maven bra? Är inte Mosaique Face bra?

Har varit med om ett antal e-lopp där det kokat, så är väl"lite sne"...men som sagt, kan ju bli succe även detta..

Speedyearl 2015-05-23 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 433441)
Det jag har lärt mig av dagens omgång är

1: Aldrig mera spika Daniel Reden!

Några andra reflektioner

1: Robert Bergh går frivilligt ner 3:e invändig med favoriten i v75-6. Personligen så tycker jag det inte var oväntat med tanke på hur kass den var senast. Dock så kan man ju ifrågasätta Anders Malmrot som travexpert spikar den då? Lukar ju konstigt om ni förstår.

2: Undra hur Anders Svanstedt tänkte när han pressar på ledaren i dödens i v75-1.
Inte heller detta konstigt enligt mig då han inte verkar ha ärvt något mer än den gröna kläderna.

3: Klöver alla over tar vi nästa gång!

4: Kul att ha Ludde med i Elitloppet!

Berghs häst var ju nära att rulla över i provstarten och kanske inte var 100% körbar i loppet heller. Därför valde han nog invändigt.

Svanstedt erkände väl efter loppet att han trodde han kunde plocka ner Shadow från dödens..men jag håller med om att det är ljusår mellan Åke och honom.

Klöver är inte lägre en utpräglad sprinter så jag håller med om att han skall passas framöver!

Ludde till elitloppet är perfekt!