Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Testpiloter för nya ATG (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23974-testpiloter-foer-nya-atg/)

SO 2015-05-19 22:57

Testpiloter för nya ATG

Håller på bland och försöker se positiva skillnader på dagens ATG och morgondagens när jag plötsligt fann en märklig sak.-

När man på testversionen hör ordet kör och ser hästarna starta har dom hunnit ur första kurvan i dagens version. Märkligt, men det kanske finns en logisk förklaring. När jag vill kolla loppet live och klickar på helbild så funkar det inte alltid. Men det är kanske min dator som är orsaken ?

Viroid 2015-05-20 05:46

Den nya sajten har ännu så länge en ganska stor fördröjning i sin sändning. Att komma under 30 sekunder är svårt, och det drar ibland iväg och blir över minuten. De är medvetna om problemet och jobbar på det.

Helskärm är inga problem här. Jag använder Google Chrome som webläsare för nya ATG då jag märke att Firefox som jag tidigare hade använde mycket mer resurser från datorn.

Strappa71 2015-05-20 06:55

Internet Explorer hackar trots att jag använder nyast möjliga version.

Precis som Viroid flyter beta-sidan inkl live-delen bäst med Google Chrome.

boozty 2015-05-20 07:02

Bara av nyfikenhet, nån som testat med project spartan?

Har inte tillgång till beta sidan själv så kan inte.

Solo 2015-05-20 08:01

Jag brände två stora vinnare på att loppet hunnit starta och gick tillbaka till ATG. I efterhand hade det nog räddat pengar, men eftersläpning är något man inte kan acceptera med rörliga odds.

Sammantaget tycker jag en hel del ser intressant ut, men vissa teknikval och även designval är inte perfekta enl mig. Men vi får se vad de utvecklar framöver.

Strappa71 2015-05-20 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 431994)
Jag brände två stora vinnare på att loppet hunnit starta och gick tillbaka till ATG. I efterhand hade det nog räddat pengar, men eftersläpning är något man inte kan acceptera med rörliga odds.

Sammantaget tycker jag en hel del ser intressant ut, men vissa teknikval och även designval är inte perfekta enl mig. Men vi får se vad de utvecklar framöver.

Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning.

Mitt förslag till ATG+K75 är att fixa en klocka i bilden som visar "kamera"-tiden. På det sättet skulle man alltid kunna veta hur mycket fördröjning man har vid varje givet tillfälle. ( Fördröjningen är på inget sätt alltid lika för alla heller! )

Som vanligt är det som att tala inför döva öron. ( FinTotos livesändning har precis en sådan klocka så det kan inte vara särskilt tekniskt svårt. Det känns som att man inte vill visa fördröjningen bara! )

MoniMakerApp 2015-05-20 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432015)
Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning.

Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/

AndyMart 2015-05-20 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av MoniMakerApp (Inlägg 432027)
Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

Annars bara drar du en HDMI sladd från liven i datorn till TV:n och sätter igång, så får du samma sak för en engångskostnad av cirka 2-300 beroende på hur lång HDMI sladd du vill ha.

Hur enkelt som helst och det enda du behöver göra är att starta datorn.

MoniMakerApp 2015-05-20 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 432028)
Annars bara drar du en HDMI sladd från liven i datorn till TV:n och sätter igång, så får du samma sak för en engångskostnad av cirka 2-300 beroende på hur lång HDMI sladd du vill ha.

Det hjälper tyvärr inte mot eftersläpning i sändningen om det fortfarande går via datorn/internet.

Solo 2015-05-20 11:21

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432015)

Mitt förslag till ATG+K75 är att fixa en klocka i bilden som visar "kamera"-tiden. På det sättet skulle man alltid kunna veta hur mycket fördröjning man har vid varje givet tillfälle. ( Fördröjningen är på inget sätt alltid lika för alla heller! )

Som vanligt är det som att tala inför döva öron. ( FinTotos livesändning har precis en sådan klocka så det kan inte vara särskilt tekniskt svårt. Det känns som att man inte vill visa fördröjningen bara! )

Jag skickade faktiskt in en liknande synpunkt, efter mina problem. fick känslan av att de bestämt utvecklingsstegen redan och att endast buggar kunde slå sig in på den listan närmsta tiden.

Att eftersläpningen är olika gång till gång och mellan användare är problem men förståeligt. Jag tippar ofta ihop med en kompis och då pratar vi ofta mellan loppen och måste säga hej då när starten går pga detta 😊

Viroid 2015-05-20 11:25

Citat:

Jag tror vi kan glömma allt trav i TV4 om man gör så. Det är nästan troligt att TV4 skulle förneka att det finns något som heter trav då.

Eftersom det är mindre fördröjning på flashsidan och på Classic, så lär man säkert lösa det på nya ATG också.

MoniMakerApp 2015-05-20 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 432032)
Jag tror vi kan glömma allt trav i TV4 om man gör så. Det är nästan troligt att TV4 skulle förneka att det finns något som heter trav då.

Möjligen, men jag tror det skulle egentligen vara ganska ofarligt för TV4. Endast de riktigt travintresserade skulle vara beredd att betala t.ex. 199kr i månaden för kanalen. De flesta skulle nog nöja sig med gratis-streaming eller reklamfyllda TV4 som det är idag. Men TV4 har säkert någon klausul/rättighet som säger att de har ensamrätt till sändningen i kabel-tv-nätet förutom till live-ombuden och en del travtränare som har tillgång till sändning genom digital-box.

Strappa71 2015-05-20 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 432030)
Jag skickade faktiskt in en liknande synpunkt, efter mina problem. fick känslan av att de bestämt utvecklingsstegen redan och att endast buggar kunde slå sig in på den listan närmsta tiden.

Att eftersläpningen är olika gång till gång och mellan användare är problem men förståeligt. Jag tippar ofta ihop med en kompis och då pratar vi ofta mellan loppen och måste säga hej då när starten går pga detta ��

Fast just det där med klocka i live-bilden har inget med "nya atg.se" att göra. Det är helt och hållet en fråga för Kanal75 som producerar videoinnehållet. Och de verkar vara helt ointresserade. Nästan rentav så att de inte VILL visa upp hur stor fördröjningen är i verkligheten.

Strappa71 2015-05-20 11:54

Citat:

En hel del fotbollssändningar genom åren som visades på "gamla TV4Sport", dvs innan det blev TV12, hade fördröjningar på upp till 90 sekunder.

Att flytta över det hela till en TV-operatör ger inte alltid minimal fördröjning.

Strappa71 2015-05-20 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 432028)

Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).

MoniMakerApp 2015-05-20 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432045)
Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).

Trådlöst = ännu mer fördröjning

Strappa71 2015-05-20 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av MoniMakerApp (Inlägg 432046)
Trådlöst = ännu mer fördröjning

Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.

MoniMakerApp 2015-05-20 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432047)
Fördröjning har man som sagt alltid. Att alltid få veta vilken fördröjning man har är nyckeln.

Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.

SO 2015-05-20 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 431986)
Den nya sajten har ännu så länge en ganska stor fördröjning i sin sändning. Att komma under 30 sekunder är svårt, och det drar ibland iväg och blir över minuten. De är medvetna om problemet och jobbar på det.

Helskärm är inga problem här. Jag använder Google Chrome som webläsare för nya ATG då jag märke att Firefox som jag tidigare hade använde mycket mer resurser från datorn.

I somras råkade jag ut för en lustig eller olustig historia. Gjorde ett spel på datorn och gick och satte mig i TV fåtöljen och såg loppet i lugn och ro och tänkte inte mera på det. Jag tvingades göra en utredning efteråt och begärde då hjälp från ATG. Tur att man har bra kontakter ibland. Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen.

Lindvallen 2015-05-20 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 432045)

Förklara detta för en okunnig.

Köper ChromeCast och placerar denna i USB i tvn?

Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?

putte64 2015-05-20 20:57

https://www.google.se/chrome/devices/chromecast/

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 432360)

Är detta sedan en applikation i smart-tvn där man öppnar denna Chromecast och kan flytta bilden från datorn?

Strappa71 2015-05-20 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lindvallen (Inlägg 432360)

Inte riktigt. ChromeCast-prylen tar emot info om var DEN ska hämta stream-en på nätet. I dagsläget är det dator med webläsaren Google Chrome och insticks-appen ChromeCast som gäller.

Man trycker på Chrome-cast-knappen i webläsaren ( se bild ) http://imgur.com/WVjDlzv och klickar på helskärmssymbolen.

Voilá! Nu har man livesändningen i TV-n på den HDMI-ingång man placerat ChromeCast-prylen.

Vill man lägga spel och eller göra annat så går det att öppna en web-flik till och logga in på atg där. Live-sändnings-fliken påverkas inte alls av detta.

Lättast skulle såklart vara om ATG utvecklade smart-tv-appar så att man inte behöver extraprylar eller kablar men nu är det som det är. För mig fungerar det klockrent.

Edit: Bild-jäveln vill tydligen inte visas. http://imgur.com/WVjDlzv

MoniMakerApp 2015-05-21 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 432206)
Man kom då fram till att det var 8 sekunders fördröjning på TV-sändningen.

8 sekunders eftersläpning lät som ganska mycket för att vara direktsänd trav från svenska banor. Det kan ha sin förklaring i hur du tar emot sändningen. Var du bor (fysiskt avstånd från leverantörens utsändningspunkt) Kör du t.ex. via boxer med "vanlig" tv-antenn sker distributionen sista biten trådlöst vilket tar längre tid. Även IPTV har normalt en ganska lång eftersläpning, se vad t.ex. Telia skriver nedan om play+. Sedan beror det såklart på hur materialet distribueras ut från producenten/kamerorna. Går det via satellitlänk läggs ytterligare tid på för att studsa signaler trådlöst långa avstånd. Bäst är om man har fiberkabel hela vägen eftersom det är det snabbaste kommunikationsmediet samt snabb elektronik i boxen som tar emot och konverterar signalen. Sedan kan sändningen också vara medvetet fördröjd av operatören i vissa fall http://sv.wikipedia.org/wiki/Direkts%C3%A4ndning

Programmen du ser genom Play+ kan ha en viss fördröjning, cirka 10-30 sekunder, jämfört med vanlig tv.
Detta kan vara bra att tänka på om du till exempel tittar på ett program där du vill rösta eller ser på sport live.

Filmtokig 2015-05-21 10:31

Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?

MoniMakerApp 2015-05-21 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432527)
Detta med ChromeCast. Är det värt att köpa denna om man har en smart tv redan? Är det som en trådlös HDMI kabel?

Beror lite på om du har en Smart-TV där du kan ansluta en nätverkskabel (alternativt trådlöst) direkt från TV:n till din bredbandsrouter och sedan nyttja TV:ns inbyggda webbläsare för att logga in och se sändningen. De flesta webbläsare i Smart-TV-prylar är dock väldigt begränsade när det gäller att spela upp flashmaterial (som dagens ATG.se använder sig av). Kanske blir bättring där med nya sajten? Jag föredrar i dagsläget att använda mig av en liten HTPC (mediadator ståendes vid TV:n) som är ansluten med nätverkskabel till router samt HDMI-kabel till TV och sedan ett litet trådlöst smidigt tangentbord med touchpad (Logitech K400r) som man kan använda sittandes i soffan. För Rikstoto Direkte går det dock bra att använda Smart-TV:ns webbläsare direkt.

Strappa71 2015-05-21 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 432527)

Jag använder den till Viaplay ( som en del smart-tvs klarar men inte alla ), Netflix ( som de flesta smart-tvs klarar ), TV4Premium Sport ( som långt ifrån alla smart-TVs klarar ) och MagineTV som få smart-TVs klarar. ( Och ATG-live då! )

Eftersom jag kan spegla valfri flik i GoogleChrome till TV mha ChromeCast-prylen tycker jag att den är smidig.

ChromeCast kräver dock ALLTID en till enhet av något slag för att starta stream-en. Antingen trådlöst nätverk och dator eller surfplatta eller smartphone. Om man inte har något av detta redan så blir det såklart en omväg. Omvänt, om man redan har dessa prylar så är ChromeCast-prylen billig och mycket användbar.

boozty 2015-05-24 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av MoniMakerApp (Inlägg 432048)
Absolut borde det redovisas. Jag tror också att med en digital betalkanal skulle man komma bra mycket närmare riktig live-sändning. Om man tittar på sändningen hos live-ombuden så är det väl max ett par sekunder i fördröjning om ens det. Jag tror man skulle kunna uppnå något liknande i t.ex. com hems kabelnät om den fanns som digital betalkanal där. Skulle också vara trevligt med sändning i HD.

Som kvaliteten är idag hos ombuden så skulle jag nog vilja ha betalt för att ha det i satellit utbudet, är ju bedrövligt dålig kvalitet! Om det är nån storhelg brukar jag ta med mig laptopen på jobbet och köra hdmi för att man ska kunna se att det faktiskt är hästar som springer =)

putte64 2015-05-24 00:07

Du vet vad du gör, men det har inget med atg att göra !

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 433450)
Har dragit in fiber hemma i huset. Har köpt en switch med VLAN så man kan dela upp trafiken /IPTV / Intenet /IP Telefonin. Stadsnätet delar annars ut IP adresser hur som helst! Jag vill ju ha min Router som dhcp här hemma. Har dragit TP kabel cat6 (1000Mbit) *2 till alla rummen. Kör just nu 100/10 och inga problem med 4 TV apparater + ladda ner samtidigt från internet.

Ni som har problem med IPTV trådlöst så skaffa kabel istället. Kan vara mycket störningar via trådlöst och helst om man bor i ett hyreshus.

För mig hackar inte den nya siten alls!

putte64 2015-05-24 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 433446)
Det är väldig mycket scrollande på nya siten + att det är rörigt

Ett jävla hoppande fram och tillbaka.
Är jag på ett ställe vill jag inte bli flyttad någon annanstans.
Har gnällt, men de fattar inte vad jag pratar om.
Kommer inte använda nya siten förrän jag måste, kan tom sluta lira om det tar dubbelt så lång tid som det gör idag.
Har inte den tiden, räcker med 40 timmar per vecka.

MoniMakerApp 2015-05-24 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 433464)
Som kvaliteten är idag hos ombuden så skulle jag nog vilja ha betalt för att ha det i satellit utbudet, är ju bedrövligt dålig kvalitet!

Låter konstigt om det är så dålig kvalitet på sändningen hos ditt ombud. Mitt närmsta ombud har en helt okej kvalitet på sändningen i paritet med en "vanlig" SD-kanal i kabelnätet. Jag skulle dock gärna se att ATG-live fanns i HD som en valbar kanal hos t.ex. comhem. I Norge kan man prenumerera på Rikstoto Direkte för 199kr i månaden samt då ingår tillgång till lopparkivet via webben.

På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12?

Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen:
http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/

Viroid 2015-05-24 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av MoniMakerApp (Inlägg 433505)
Låter konstigt om det är så dålig kvalitet på sändningen hos ditt ombud. Mitt närmsta ombud har en helt okej kvalitet på sändningen i paritet med en "vanlig" SD-kanal i kabelnätet. Jag skulle dock gärna se att ATG-live fanns i HD som en valbar kanal hos t.ex. comhem. I Norge kan man prenumerera på Rikstoto Direkte för 199kr i månaden samt då ingår tillgång till lopparkivet via webben.

På tal om travsändning i HD så har det direktsända kvällstravet nu flyttat in i TV4 Sport. Är det någon här som har TV4 Sport HD och kan kommentera kvaliteten på sändningarna. Är det i HD-kvalitet? Är de lika besudlade med reklamavbrott som i TV12?

Nytt upplägg för travsändningar i tv4-gruppen:
http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/nytt...i-tv4-gruppen/

Det har pratats en del om HD, men faktum är att utrustningen som används på sina håll och kanter inte klarar av det hela.

Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet.

Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt!

På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.

MoniMakerApp 2015-05-24 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 433510)
Det har pratats en del om HD, men faktum är att utrustningen som används på sina håll och kanter inte klarar av det hela.

Kameror behöver uppdateras, i flera fall behöver länkutrustningen bytas ut, och belysningen på flera banor är av sådan klass att det ändå kommer bli svårt att leverera bra bildkvalitet.

Igår klockade vi eftersläpningen från Gävle genom att en person som var där ringde med mobilen och så mätte jag med sändningen. Ibland var den över två minuter, mycket sällan fick vi den under en minut på betan. Det är dåligt!

På vanliga ATG släpade det 15-30 sekunder.

Oj, det låter ju inte bra alls. Du skriver visserligen inte vad du har för uppkoppling hemma men jag antar att det är fiber via stadsnät eller motsvarande så att mätningen inte påverkas av ett långsamt bredband hemma? Testade ni även att klocka TV12-sändningen i kabelnätet? Låter ju märkligt om Kanal75/TV4-gruppen inte skulle ha modern utrustning/länk när man är på V75-banan som Gävle stod som värd för igår. Att eventuella saxbanor har gamla kameror, och "trötta" förbindelser kan jag köpa men inte där V75-cirkusen drar fram.

Viroid 2015-05-24 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av MoniMakerApp (Inlägg 433514)
Oj, det låter ju inte bra alls. Du skriver visserligen inte vad du har för uppkoppling hemma men jag antar att det är fiber via stadsnät eller motsvarande så att mätningen inte påverkas av ett långsamt bredband hemma? Testade ni även att klocka TV12-sändningen i kabelnätet? Låter ju märkligt om Kanal75/TV4-gruppen inte skulle ha modern utrustning/länk när man är på V75-banan som Gävle stod som värd för igår. Att eventuella saxbanor har gamla kameror, och "trötta" förbindelser kan jag köpa men inte där V75-cirkusen drar fram.

Jag har 100mit fiber här, så det är inte där förseningen ligger.

Däremot har vi inget kabelnät här alls, sådant är för städer och jag bor "på landet". Jag har inga betalkanaler via satellit eller Boxer heller, det finns att se på ändå.

När V75 kommer på besök finns det så klart utrustning som klarar HD, men när det är lunchtrav och bilden sköts av en kamera på läktarens tak blir det värre.

Det här är en fråga som varit uppe till diskussion, för det handlar om 100 miljoner eller mer som man skulle kunna investera i bättre TV-utrustning. Ytterligare lika mycket på bättre belysning. Det finns många andra hål också att stoppa pengarna i, så frågan är om man får bäst utväxling av HD-sändningar. Min tro är att man inte får det ännu, men att man vid byte av gamla grejer bör uppgradera.

Strappa71 2015-05-24 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 433518)
Jag har 100mit fiber här, så det är inte där förseningen ligger.

Däremot har vi inget kabelnät här alls, sådant är för städer och jag bor "på landet". Jag har inga betalkanaler via satellit eller Boxer heller, det finns att se på ändå.

När V75 kommer på besök finns det så klart utrustning som klarar HD, men när det är lunchtrav och bilden sköts av en kamera på läktarens tak blir det värre.

Det här är en fråga som varit uppe till diskussion, för det handlar om 100 miljoner eller mer som man skulle kunna investera i bättre TV-utrustning. Ytterligare lika mycket på bättre belysning. Det finns många andra hål också att stoppa pengarna i, så frågan är om man får bäst utväxling av HD-sändningar. Min tro är att man inte får det ännu, men att man vid byte av gamla grejer bör uppgradera.

Själv betalar jag gärna i kvalitet för att minska fördröjningen. ( Så länge det som sparas i arkivet är högsta möjliga kvalitet såklart. Men där snålas det förmodligen av lagringskapacitetsskäl! :( )

Viroid 2015-05-24 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 433536)
Själv betalar jag gärna i kvalitet för att minska fördröjningen. ( Så länge det som sparas i arkivet är högsta möjliga kvalitet såklart. Men där snålas det förmodligen av lagringskapacitetsskäl! :( )

Jag tror att det är någon inställningsgrej vad gäller hur de hanterar cachén. Man får ju ibland en bild som ligger betydligt längre fram i utsändningen när man startat Live, men sedan väljer den att börja streama från en tidpunkt längre bak. I vanliga ATG har man betydligt mindre fördröjning, så att nå dit borde inte vara så svårt. Att komma närmare än 20-30 sekunder är kanske svårare.

Jag tycker inte att lång fördröjning eller dålig kvalitet skall vara ett val. Det måste fungera om man skall kunna utveckla ATG och spelet framöver. Dagarna i TV4 är snart förbi, och då behöver man en modern lösning för att kunna se på travet ute i stugorna. Om det sedan är en mobiltelefon, en 65" HDTV eller något där emellan har ingen roll, det skall fungera.

(Och för kabelentusiasterna så är den tiden snart också förbi där man är inlåst i diverse kanalpaket med tablå-TV. Vi kommer inte begripa hur vi kunde hålla på med sådant om 10 år. Att satsa på ATG Live i kabelnäten tror jag är för sent).

Arkiv är viktigt. Jag vill att man kompletterar och håller ST:s databaser så långt bak i tiden som möjligt är. Varför skall man inte kunna så upp resultaten från V65:s första omgång? Eller första V75-loppet, eller första tävlingsdagen på Vaggeryd, eller något annat man finner intressant? Varför inte kunna se resultaten som Stig H hade på 1980-talet när han var som mest dominant? Och varför inte kunna se Björn Goops eller Erik Adielssons första V75-start i lopparkivet?

Jag förstår att lagringsutrymme kostar, och att många lopp kommer ses av väldigt få människor, men det finns ett värde för travsporten att kunna visa upp sin historia. Gamla försyndelser behöver inte betyda att man kan fortsätta synda. Naturligtvis i bra kvalitet, så att man om ett decennium eller två fortfarande tycker det ser OK ut när vi tittar på det med framtidens bildskärmar.

Menvafan 2015-06-07 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 433466)
Kommer inte använda nya siten förrän jag måste, kan tom sluta lira om det tar dubbelt så lång tid som det gör idag.
Har inte den tiden, räcker med 40 timmar per vecka.

Håller med 100% Kommer att sluta spela samma dag sidan lanseras. Vilken jävla röra ! Fattar inte vad fan de pysslar med nuvarande sidan suger men är det åt det här hållet man är på väg finns det inget hopp ! Känns inte ens lönt att lämna synpunkter när man ser vad andra skriver . Det blir väl att göra allt från HPT då behöver man bara logga in på skiten och lämna in filen bästa skulle ju va om man kom åt lopparkivet från HPT men det kanske inte är möjligt. Den här dyngan är fan värre än robotar och spel efter spelstopp !

Migge 2015-06-07 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 433466)

Vad händer på nya atg.se när det blir som i ovanstående exempel??? :ohmy:

putte64 2015-06-07 13:41

Var ett tag sedan jag skrev, men jag vill minnas jag var stenförbannad på att:
- När du tittar på ett lopp i lopparkivet från V75-7, flyttas du upp till V75-1 när du sett loppet.
- Då måste du scrolla tillbaka för att se nästa lopp i V75-7.
- Sedan får du göra 45 ggr om du vill se 3 lopp * 15 hästar, och då pratar vi bara om V75-7.
- Det finns ju sex lopp till :rant:

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 437384)
Vad händer på nya atg.se när det blir som i ovanstående exempel??? :ohmy: