Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-19, 21:57   #1
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Testpiloter för nya ATG


Håller på bland och försöker se positiva skillnader på dagens ATG och morgondagens när jag plötsligt fann en märklig sak.-

När man på testversionen hör ordet kör och ser hästarna starta har dom hunnit ur första kurvan i dagens version. Märkligt, men det kanske finns en logisk förklaring. När jag vill kolla loppet live och klickar på helbild så funkar det inte alltid. Men det är kanske min dator som är orsaken ?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 04:46   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Den nya sajten har ännu så länge en ganska stor fördröjning i sin sändning. Att komma under 30 sekunder är svårt, och det drar ibland iväg och blir över minuten. De är medvetna om problemet och jobbar på det.

Helskärm är inga problem här. Jag använder Google Chrome som webläsare för nya ATG då jag märke att Firefox som jag tidigare hade använde mycket mer resurser från datorn.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 05:55   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Internet Explorer hackar trots att jag använder nyast möjliga version.

Precis som Viroid flyter beta-sidan inkl live-delen bäst med Google Chrome.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 06:02   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Bara av nyfikenhet, nån som testat med project spartan?

Har inte tillgång till beta sidan själv så kan inte.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 07:01   #5
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Jag brände två stora vinnare på att loppet hunnit starta och gick tillbaka till ATG. I efterhand hade det nog räddat pengar, men eftersläpning är något man inte kan acceptera med rörliga odds.

Sammantaget tycker jag en hel del ser intressant ut, men vissa teknikval och även designval är inte perfekta enl mig. Men vi får se vad de utvecklar framöver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 09:23   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Jag brände två stora vinnare på att loppet hunnit starta och gick tillbaka till ATG. I efterhand hade det nog räddat pengar, men eftersläpning är något man inte kan acceptera med rörliga odds.

Sammantaget tycker jag en hel del ser intressant ut, men vissa teknikval och även designval är inte perfekta enl mig. Men vi får se vad de utvecklar framöver.


Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning.

Mitt förslag till ATG+K75 är att fixa en klocka i bilden som visar "kamera"-tiden. På det sättet skulle man alltid kunna veta hur mycket fördröjning man har vid varje givet tillfälle. ( Fördröjningen är på inget sätt alltid lika för alla heller! )

Som vanligt är det som att tala inför döva öron. ( FinTotos livesändning har precis en sådan klocka så det kan inte vara särskilt tekniskt svårt. Det känns som att man inte vill visa fördröjningen bara! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:13   #7
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning.
Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:15   #8
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/
Annars bara drar du en HDMI sladd från liven i datorn till TV:n och sätter igång, så får du samma sak för en engångskostnad av cirka 2-300 beroende på hur lång HDMI sladd du vill ha.

Hur enkelt som helst och det enda du behöver göra är att starta datorn.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:19   #9
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Annars bara drar du en HDMI sladd från liven i datorn till TV:n och sätter igång, så får du samma sak för en engångskostnad av cirka 2-300 beroende på hur lång HDMI sladd du vill ha.

Hur enkelt som helst och det enda du behöver göra är att starta datorn.
Det hjälper tyvärr inte mot eftersläpning i sändningen om det fortfarande går via datorn/internet.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:21   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Eftersläpning är helt normalt vid ALL streaming. Som allra bäst kanske man kan komma ner på 5-10 sekunders fördröjning.

Mitt förslag till ATG+K75 är att fixa en klocka i bilden som visar "kamera"-tiden. På det sättet skulle man alltid kunna veta hur mycket fördröjning man har vid varje givet tillfälle. ( Fördröjningen är på inget sätt alltid lika för alla heller! )

Som vanligt är det som att tala inför döva öron. ( FinTotos livesändning har precis en sådan klocka så det kan inte vara särskilt tekniskt svårt. Det känns som att man inte vill visa fördröjningen bara! )
Jag skickade faktiskt in en liknande synpunkt, efter mina problem. fick känslan av att de bestämt utvecklingsstegen redan och att endast buggar kunde slå sig in på den listan närmsta tiden.

Att eftersläpningen är olika gång till gång och mellan användare är problem men förståeligt. Jag tippar ofta ihop med en kompis och då pratar vi ofta mellan loppen och måste säga hej då när starten går pga detta 😊
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:25   #11
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/
Jag tror vi kan glömma allt trav i TV4 om man gör så. Det är nästan troligt att TV4 skulle förneka att det finns något som heter trav då.

Eftersom det är mindre fördröjning på flashsidan och på Classic, så lär man säkert lösa det på nya ATG också.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:50   #12
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror vi kan glömma allt trav i TV4 om man gör så. Det är nästan troligt att TV4 skulle förneka att det finns något som heter trav då.
Möjligen, men jag tror det skulle egentligen vara ganska ofarligt för TV4. Endast de riktigt travintresserade skulle vara beredd att betala t.ex. 199kr i månaden för kanalen. De flesta skulle nog nöja sig med gratis-streaming eller reklamfyllda TV4 som det är idag. Men TV4 har säkert någon klausul/rättighet som säger att de har ensamrätt till sändningen i kabel-tv-nätet förutom till live-ombuden och en del travtränare som har tillgång till sändning genom digital-box.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:52   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Jag skickade faktiskt in en liknande synpunkt, efter mina problem. fick känslan av att de bestämt utvecklingsstegen redan och att endast buggar kunde slå sig in på den listan närmsta tiden.

Att eftersläpningen är olika gång till gång och mellan användare är problem men förståeligt. Jag tippar ofta ihop med en kompis och då pratar vi ofta mellan loppen och måste säga hej då när starten går pga detta ��
Fast just det där med klocka i live-bilden har inget med "nya atg.se" att göra. Det är helt och hållet en fråga för Kanal75 som producerar videoinnehållet. Och de verkar vara helt ointresserade. Nästan rentav så att de inte VILL visa upp hur stor fördröjningen är i verkligheten.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:54   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Jag skulle gärna se att man hade ATG-live med som en valbar betalkanal hos kabel-tv leverantörerna. Allt för att få så liten fördröjning av sändningen som möjligt. Tänk vad skönt att få slippa TV4/TV12-reklamen mellan loppen och ändå kunna se det som en "vanlig" digital tv-kanal. Precis som norrmännen har möjligheten att se Rikstoto Direkte via Canal Digital.

https://kabel.canaldigital.no/Produk...stoto-Direkte/
En hel del fotbollssändningar genom åren som visades på "gamla TV4Sport", dvs innan det blev TV12, hade fördröjningar på upp till 90 sekunder.

Att flytta över det hela till en TV-operatör ger inte alltid minimal fördröjning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-20, 10:55   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Annars bara drar du en HDMI sladd från liven i datorn till TV:n och sätter igång, så får du samma sak för en engångskostnad av cirka 2-300 beroende på hur lång HDMI sladd du vill ha.

Hur enkelt som helst och det enda du behöver göra är att starta datorn.
Eller "prylen" ChromeCast ( för 310kr ) för att lösa det hela trådlöst från dator till TV. ( Kräver dock trådlöst nätverk ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td