Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla lördag (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24013-v75-solvalla-loerdag-jackpot/)

Speedyearl 2015-05-29 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 434797)
det gör han imorgon när örjan sätter allt på ett kort. tycker de låter mer tveksamma från stallet ju längre veckan går:)

Det kommer inte jag hålla andan på iaf...Örjan forcera sig till spets? Skulle tro det...3 invändigt kanske! ;)

Om_sommaren 2015-05-29 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 434798)
Har tyvärr med DÒne på det riktiga systemet men svider såklart.Ok skickar in skitet i det lilla också nöjd.?. men du blir skyldig mig en 20a om den inte vinner

he he. örjan bränner aldrig en sån chans nu när det vankas stora prispengar:)

Manprinsen 2015-05-29 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 434784)
Daniel bjuder på fina spikar både lördag och söndag, fint det!

http://i.gyazo.com/da525f633119f89e7a282ac09c47ab19.png

Vad tror du om Västerbo Highflyer som spik? :)

draken 2015-05-29 20:36

Vad tror du själv. Minna spikar alltid Rede`ns chanslösa men den här bara vinner. Morgondagens klaraste enligt mig.

Helge 2015-05-29 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 434802)
Vad tror du om Västerbo Highflyer som spik? :)

Det tror jag på, skrev ju ovan en fin motivering med, kika ;)

Tror mina två elitloppskandidater som inte deltog, Delicious och Daley Lovin är två spikar med.

Kan bli en till på söndagen, inte klar där än.

Manprinsen 2015-05-29 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 434804)
Vad tror du själv. Minna spikar alltid Rede`ns chanslösa men den här bara vinner. Morgondagens klaraste enligt mig.

Spelmässigt är den en klockren spik enligt mig. Värdelöst lopp att gardera om man vill ha pengar. Bra spår och hästen besitter en grym kapacitet. Dock är jag inte helt övertygad av Daniels egenskaper som kusk än.

Helge 2015-05-29 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 434804)

Ge fan i mina Redén hästar, kan bara betyda otur då :p

Men trist att SS, TT, Spelvärde och Stora Vinster spikat. Kommer sluta som favorit.

Groknak 2015-05-29 20:54

Hehe brukar du inte gå emot strömmen då? Fortfarande inne på RF själv. Dessvärre fick den 3 gröna i vass eller kass. Dom kunde ju nämna Napoleon som ska gå barfota ffg... Sätta griller hos folk.

Mikko 2015-05-29 20:54

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 434592)
Man får inte stirra sig blind på tider bara man måste också kolla på vilket motstånd hästen möt! Har hästen vunnit 100"kr lopp och nu är ute i 30"kr lopp ? Hästar som har 5 raka bara kanske har möt hästar i 30" lopp och skall nu möta tuffare hästar..

Ni vet Björnen som aldrig sover! dvs Björn Goop han kör sällan dåliga hästar!

Min filosofi: Man kan aldrig plocka bort Björn om man vill stora pengar!

Bättre att lägga pengar på ett proffs än någon lallare som man aldrig vet hur den kör hästen. Spelar man på Björn så vet man vad man får dvs inte 3:e/4:e invändigt.

Björn Goop är fan den enda kusken man kan lita på

Ja, det är f-n så.. Bättre o ha med Goop i alla lopp han kör än o lita på nån lallare..

Manprinsen 2015-05-29 20:55

Jag ska ha med Oskar Svanberg i sista. Om du läser detta Oskar så tror jag på dig! :cheers:

Speedyearl 2015-05-29 21:01

Jag kommer iaf inte spika Västerbo!

Har inte vunnit över medel på ett år och Daniel i sulkyn får inte mig att göra volter iaf! Vart hamnar han från start?

Ledningen är bara att glömma iaf. Mind your face kommer köras offensivt vet jag och Jorma backar knappast ner! Visst har Västerbo bra chans men med tanke på skriket de kommer bli på den så spikar iaf inte jag.

Manprinsen 2015-05-29 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 434818)
Jag kommer iaf inte spika Västerbo!

Har inte vunnit över medel på ett år och Daniel i sulkyn får inte mig att göra volter iaf! Vart hamnar han från start?

Ledningen är bara att glömma iaf. Mind your face kommer köras offensivt vet jag och Jorma backar knappast ner! Visst har Västerbo bra chans men med tanke på skriket de kommer bli på den så spikar iaf inte jag.

Har du nån bra chansspik då? Jag är inne på Montdore, spåret och procenten är attraktiva, och jag tror han får loppet om det blir körning mellan JM och QF.

Om_sommaren 2015-05-29 21:14

man kan ju fråga sig varför det är sån skillnad på% mellan order to fly och tokio hotel hall? den sistnämde sitter ju i spets

Speedyearl 2015-05-29 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 434821)
Har du nån bra chansspik då? Jag är inne på Montdore, spåret och procenten är attraktiva, och jag tror han får loppet om det blir körning mellan JM och QF.

Jag har ett par som jag väljer emellan. Första tanken jag hade när jag såg listorna var att spika Jeppe med tonicetobetrue. Har inte bestämt mig ännu men till 90% kommer jag spika den iaf!

Edge Boko tror jag kommer till spets och det är en riktigt fin häst som definitivt har störst chans att vinna.

Jag hoppas dock att endera Danne Edel eller Buzz Mearas kör fram tidigt och masserar vilket ger min tonicetobetrue chansen på upploppet!:p

Stankarn 2015-05-29 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 434595)
Twigs till ledning hårt utmanad av Aida och D´one. Bara hoppas att Pekka kör i spets och att Bakker har vett att inte ge sig in i en alltför lång körning. Andra ut på Aida med D´one i dödens.. Twigs räcker inte till seger. Jag tror Aida blir ruggigt farlig och på mitt system är hon rankad etta iaf. Aida+Delicious.. där har ni ett bra lås, om ni inte vågar spika ...:evilgrin39: Glöm inte loppet Aida gjorde ifjol..ruggig insats i dödens på Dileva Käll, torskade med en läpp.. Det är iordningställt från den gode Hagoort, det vågar jag garantera er..:clap:

Under 1.10 sista varvet från dödens. Jodå, banan var snabb men Aida var bra, inte tu tal om det. Så, det kanske inte är så roligt att sitta i spets och bli manglad?

Redéns flygmaskin ("flygmerca"=) visade ju dock höga kvaliteter i fjol, ute mot värsta tänkbara motstånd (inte enbart ston). Borde bli svår att stå emot om det blir körning hela vägen - och det blir det väl?