Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Boden (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24119-v75-boden/)

Shooter 2015-06-12 14:02

Överlåter den här omgången och koncentrerar mig på att göra systemet till Bjerke på söndag. Klart mycket intressantare. Ser lätt ut på lördag. Montdore känns som bästa spik.

Filmtokig 2015-06-12 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 438294)
Överlåter den här omgången och koncentrerar mig på att göra systemet till Bjerke på söndag. Klart mycket intressantare. Ser lätt ut på lördag. Montdore känns som bästa spik.

Om det ser lätt ut på V7 så ska man väl bara banka. Inte avstå?

:holms:

Shooter 2015-06-12 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438296)
Om det ser lätt ut på V7 så ska man väl bara banka. Inte avstå?

:holms:

Jag överlåter till ena brorsan att göra systemet. Har alldeles för mycket just nu (kommer inte vara hemma i morgon) och engagerar mig istället i söndagens som ser betydligt intressantare ut. Men på förhand så ser det väldigt lätt ut i morgon.

bjarnet 2015-06-12 14:52

är unique julia så bra som streckprocenten säger?, känns helt fel att ha 41 % på ensamt sto, nej tack…säger som en gammal vän som lirar mycket poker
"DAMER KOSTAR ALLTID PENGAR", för övrigt så verkar le lahar toköverspelad när inte ens linderoth ger den mer än max halvchans att korsa linjen först!

Filmtokig 2015-06-12 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 438312)
är unique julia så bra som streckprocenten säger?, känns helt fel att ha 41 % på ensamt sto, nej tack…säger som en gammal vän som lirar mycket poker
"DAMER KOSTAR ALLTID PENGAR", för övrigt så verkar le lahar toköverspelad när inte ens linderoth ger den mer än max halvchans att korsa linjen först!

Har ju gått tider som ingen annat lyckats med i fältet, är snabb ut.

Så jag skulle vilja säga att hon är det, då det är kortdistans.

Kyodai 2015-06-12 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438239)
Vet inte hur man definierar kanonväder i norra Norrland. Det finns i alla fall inget i nuläget i prognoserna som talar om nederbörd och det är det viktigaste när man läser på. Däremot är det nog vinterkläder på för dom som ska dit för det ska enligt SMHI max vara en 7-8 grader varmt under senare delen av kvällen. Hoppas inte det skrämmer bort besökare. Det arrangörerna drömde om i vintras var nog en mild afton men å andra sidan blir det inte samma mardröm som på Solvalla för två veckor sedan eller som i Östersund i lördags.

Norrlänningar vet hur man blir varm inombords när det knäpper

till lite grand utomhus... :whistling:

Chiron 2015-06-12 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438313)

Nja, inte så stora skillnader på tiderna. Berghs har bara testat sprint två ggr. 12,4 tid. Adielssons ska prova första gången (auto) men sett till medeldistans är det ingen skillnad mellan favoriten och denna. Sen har ju 9:an gjort 11.9 tid. Så det finns utmanare.

Verkar inte favoriten vara för ojämn? Annat stall nu förvisso...

Tirich 2015-06-12 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438313)

Fast rekordtiden senast sattes ju efter en ganska behaglig resa på innern med lucka till slut.
Men som storfavorit kanske hästen får sitta i fred i ledningen och bluffa bort det. Spetschansen är ju given iaf.

Jag tror nog att några kan tänka sig att syna dödens här, så hon ska va bra för att vinna

joalore 2015-06-12 15:37

Jag funderar på att spika Unique Julia , på grund av spetsläge. men jag är lite orolig för att hon är lite blöt. Någon som har en uppfattning om detta?

Dahle 2015-06-12 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av joalore (Inlägg 438324)
Jag funderar på att spika Unique Julia , på grund av spetsläge. men jag är lite orolig för att hon är lite blöt. Någon som har en uppfattning om detta?

Och jag tänker spika Global Revolver, som krossar Julia från dödens (tror jag)
:)

joalore 2015-06-12 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dahle (Inlägg 438328)
Och jag tänker spika Global Revolver, som krossar Julia från dödens (tror jag)
:)

Du kan ha rätt, var ju bra senast, kanske nöjer mig med utgång.

bjarnet 2015-06-12 16:15

Nån som har nån uppfattning om pix jubb, ny kusk och rekordtid senast på aktuell distans, tuffare lopp nu men med bra resa så borde han kunna smyga med!

olle 2015-06-12 18:30

Boden saxbana i kväll. Ser ut att ha regnat en hel del där idag och banan ser långt ifrån perfekt ut. Hoppas det blir uppehåll i morgon.

Chiron 2015-06-12 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 438334)
Nån som har nån uppfattning om pix jubb, ny kusk och rekordtid senast på aktuell distans, tuffare lopp nu men med bra resa så borde han kunna smyga med!

Mina tankar trots att jag ännu inte har läst på...

Kontio har kört den två ggr tidigare, resulterat i två nollor. Senaste rekordtiden var den nog inte delaktig i den snabba startrusningen, så tiden ska man nog inte bli så "imponerad" av. Men visst allt kan hända men det realistiska är nog en platschans...

Lycka till!

mackpeter 2015-06-12 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av joalore (Inlägg 438324)

Spelarservice säger i påan att dom har svaret. Vad säger dom?

SO 2015-06-12 19:30

9 Happygangster GL har jag MJÖLKAT sedan vinsten 18 okt 2013 i östersund (16 i odds)
eftersom min curlingkompis är med i tränar den och fått bra info mellan varven. Har aldrig varit bättre än nu sägs det. Gick enorma 11.9 senast endast slagen av Bartender In (11.8). Sedan gick Bartendern ner på Valla och städade av ett bra gäng. Lite jobbigt att spika Gangstern,. men jag har faktiskt råd med 2 hästar till i loppet. Plockar bort en ur gruppen 1-6-7. Inte bestämt mig än

Liljendahl 2015-06-12 19:36

Unika Julia lattjar undan imorn från spets... Veckans bank. Sen sätter väl takter ditt Valeur?? Trevlig helg vänner

Strappa71 2015-06-12 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 438381)
Spelarservice säger i påan att dom har svaret. Vad säger dom?

De spikar. Som alla andra typ.

Manprinsen 2015-06-12 19:49

Hulte Magnus känns mer och mer klar. Helstängt på i morgon och form + bästa kusken. Unique Julia har jag blött och stött hela dagen, är livrädd för Revolvern med Erik. Har lite svårt för hästar som brukar bli blöta tillslut.

mackpeter 2015-06-12 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438367)
Boden saxbana i kväll. Ser ut att ha regnat en hel del där idag och banan ser långt ifrån perfekt ut. Hoppas det blir uppehåll i morgon.

Det kladd man ser nu på Bodens bana ser inte roligt ut. Hoppas det ändrar sig under de närmaste 24 timmarna.

Chiron 2015-06-12 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 438403)
Hulte Magnus känns mer och mer klar. Helstängt på i morgon och form + bästa kusken. Unique Julia har jag blött och stött hela dagen, är livrädd för Revolvern med Erik. Har lite svårt för hästar som brukar bli blöta tillslut.

Är inte Mel Odin kvickare i starten? Om inte den har tappat något efter förkylningen (tror jag att det var) så borde den vara första häst i loppet?

Ang. Unique Julia kanske inte spets blir så bra om banunderlaget blir dåligt?

Jag kanske börjar bli irriterande med mina kommentarer... :)

Lycka till!

Manprinsen 2015-06-12 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438417)
Är inte Mel Odin kvickare i starten? Om inte den har tappat något efter förkylningen (tror jag att det var) så borde den vara första häst i loppet?

Ang. Unique Julia kanske inte spets blir så bra om banunderlaget blir dåligt?

Jag kanske börjar bli irriterande med mina kommentarer... :)

Lycka till!

Mel Odin ska gå med skor och då tycker jag han är sämre. Banan kommer bli kanon i morgon, har varit några ordentliga regnskurar men i övrigt soligt. Kommer torka upp till i morgon kväll och bli riktigt bra.

Blir ett 3000kr system i morgon så det gäller att ha tungan rätt i mun :p

SO 2015-06-12 22:05

https://www.gratistravtips.se/v75-ti...n-13-juni-2015

Det här var faktiskt värt att lyssna på. Klara ideér och inget svammel, bra analyser dessutom

Pudas 2015-06-12 23:37

Ögats spel/ranking. Någon som har?

tomtom2 2015-06-13 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 437527)
Visst är det perfekt med lördagsloppet inom V75. Borde vara så varje gång. Spelmässigt är omgången kanon. Minns sämsta V75 omgången tidigare i år, den där söndagen på Solvalla, extraomgången, då 75% av vinnarna gav dubbla pengar eller lägre.

Och jag minns V75 omgången på Boden 2013 då V75:an gav 90 kr på sjuorna och givetvis ingen utdelning på sex o fem rätt. Det är ju för övrigt inte enda gången det har varit usel utdelning när Boden kört sin omgång för året. Men med några få bra tillresta hästar som till stor del möter chanslösa norrlandshästar så blir det lätt väldigt ojämna lopp. Det enda loppet som håller någorlunda hygglig kvalitét är väl guldloppet, Norrbottens Stora Pris, och i någon mån silverförsöket. För övrigt är det mest skräplopp utfyllt med hästar vi ser i V64 från norrlandsbanorna.
Men, jag vet, det är helt valfritt att spela, så det behöver ingen påminna mig om....

tomtom2 2015-06-13 02:52

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 438173)
Vad sa Hultman om PDM?:ohmy:

Ska vi våga gissa på att han sa " Han har faktiskt aldrig känts bättre"....
Låter som vi har hört det förr från Hultman, inte bara om Panne...

chompipe 2015-06-13 05:45

intressant omgång det kan bli mycket pengar idag ..spik på HULTE ;)

SO 2015-06-13 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 438478)
Och jag minns V75 omgången på Boden 2013 då V75:an gav 90 kr på sjuorna och givetvis ingen utdelning på sex o fem rätt. Det är ju för övrigt inte enda gången det har varit usel utdelning när Boden kört sin omgång för året. Men med några få bra tillresta hästar som till stor del möter chanslösa norrlandshästar så blir det lätt väldigt ojämna lopp. Det enda loppet som håller någorlunda hygglig kvalitét är väl guldloppet, Norrbottens Stora Pris, och i någon mån silverförsöket. För övrigt är det mest skräplopp utfyllt med hästar vi ser i V64 från norrlandsbanorna.
Men, jag vet, det är helt valfritt att spela, så det behöver ingen påminna mig om....

Jag accepterar givetvis att du ser kvaliteten på loppen som helt avgörande. Det finns flera andra av samma åsikter. Jag däremot ser spelet som huvudsaken, spelvänliga lopp så att säga. Det är därför jag tyckte så illa om den där extradagen på Solvalla. Man kan njuta av sporten även om det saknas topphästar i varje lopp. Jag älskar breddloppsdagarna och tycker att det är in bra injektion för oss som är Spelare och gillar ordet odds. Tur att det finns olika åsikter eller hur?

Major 2015-06-13 07:49

Jag tror stenhårt på On track Piraten i sista!! FORZA Takter!!

SO 2015-06-13 07:55

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438458)
https://www.gratistravtips.se/v75-ti...n-13-juni-2015

Det här var faktiskt värt att lyssna på. Klara ideér och inget svammel, bra analyser dessutom

Underbar analys av avdelning 3. Ledning tar 8 Quality Questioned med Örjan hur lätt som helst. Kommer självfallet att svara när Bergh kommer med Montdore. Varför då kan man fråga sig? Jo för att stallkamraten 9 Venkatesh
ska få vilsam resa bakom dessa två och enkelt spurta hem loppet- Stallkörning? Javisst. Men so what?

SO 2015-06-13 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 438427)
Mel Odin ska gå med skor och då tycker jag han är sämre. Banan kommer bli kanon i morgon, har varit några ordentliga regnskurar men i övrigt soligt. Kommer torka upp till i morgon kväll och bli riktigt bra.

Blir ett 3000kr system i morgon så det gäller att ha tungan rätt i mun :p

Tydligen hade Melander trimmat på ordentligt för meningen var att Mel Odin skulle vara med i Elitkampen - har han sagt. Inte säkert att förkylningen, som tydligen gått över, behöver vara så negativt. Vi har ju sett vad Mel Odin kan när formen är på topp. Var ju bara en längd efter Månprinsen 29 april på B. Såg loppet. Hulte Magnus var minst 30 meter efter, men var långt ifrån formen den gången om jag fattat rätt. Det är i alla fall helt säkert att Mel Odin presterat bättre utan skor

SO 2015-06-13 08:22

Det finns en häst som bör bevakas om man vill gå utanför trion i kallblodsloppet och det är 9 Krusen. Formen är mycket bra och denne lite udda travare är ju som en tanks när han är i form. Bara mal på. Gjorde en bra insats på B 28/5 även om vinnaren Alsaker Faks var ännu bättre. Krusen mosade Qravatt som fick ledningen. Tiden på Krusen över 2680 25.1 kan nog växlas till en 24 tid över dagens distans och då är han med i matchen, om nu inte Hulte Magnus hittat formen förstås. Trots segern senast var ju Uffe inte helt nöjd med hästen. Jag är faktiskt lite spänd på vad Krusen kommer att prestera idag. Klart är i varje fall att hästen är mycket bättre än de 2% han står i just nu.

Bridgeman 2015-06-13 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438489)
Det finns en häst som bör bevakas om man vill gå utanför trion i kallblodsloppet och det är 9 Krusen. Formen är mycket bra och denne lite udda travare är ju som en tanks när han är i form. Bara mal på. Gjorde en bra insats på B 28/5 även om vinnaren Alsaker Faks var ännu bättre. Krusen mosade Qravatt som fick ledningen. Tiden på Krusen över 2680 25.1 kan nog växlas till en 24 tid över dagens distans och då är han med i matchen, om nu inte Hulte Magnus hittat formen förstås. Trots segern senast var ju Uffe inte helt nöjd med hästen. Jag är faktiskt lite spänd på vad Krusen kommer att prestera idag. Klart är i varje fall att hästen är mycket bättre än de 2% han står i just nu.

Jag kan aldrig se den hästen vinna på V75 med den kusken i sulkyn. Varje lopp han kört så kör han på som en tok i tredjespår till ledningen sedan på upploppet sjunker den som en sten. Nej inte med den kusken tyvärr.:no:

SO 2015-06-13 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 438490)
Jag kan aldrig se den hästen vinna på V75 med den kusken i sulkyn. Varje lopp han kört så kör han på som en tok i tredjespår till ledningen sedan på upploppet sjunker den som en sten. Nej inte med den kusken tyvärr.:no:

Men den gången han vinner vill jag vara med! Tycker du överdriver lite. Givetvis går det inte att jämföra kuskinsatsen med många andra men han har i varje fall 5 segrar sista två åren med hästen och här har han chansen att komma fram tidigt i loppet. Han blev ffg behandlad inför senaste loppet och var då finfin i travet. Och har dessutom gått framåt i loppet med den genomköraren. Jag vågar inte ge avslag även om det är det naturliga. Du vet väl att det är försent att strecka en häst när dom gått i mål. Övertygad om att Krusen gör en god insats.

Bridgeman 2015-06-13 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438492)
Men den gången han vinner vill jag vara med! Tycker du överdriver lite. Givetvis går det inte att jämföra kuskinsatsen med många andra men han har i varje fall 5 segrar sista två åren med hästen och här har han chansen att komma fram tidigt i loppet. Han blev ffg behandlad inför senaste loppet och var då finfin i travet. Och har dessutom gått framåt i loppet med den genomköraren. Jag vågar inte ge avslag även om det är det naturliga. Du vet väl att det är försent att strecka en häst när dom gått i mål. Övertygad om att Krusen gör en god insats.

Kan hålla med om att det är en bra häst. Men vad är det för kusk:cry:

olle 2015-06-13 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 438478)

7 rätt gav 80 kr 2013 och jag kan inte minnas någon annan V75 omgång där 7 av 7 streckfavoriter vunnit.

Jackpot 2 av de 3 senaste åren och det var väl i fjor när det var skitväder 7 rätt orkade upp till drygt 20 tkr.

Man ska ju inte måla fan på väggen men statistiskt brukar V75 på småbanorna i Norrland på sommaren inte vara de omgångar som ger bra utdelning. Troligen anledning att det är alldeles för mycket skräp som blandas med hästar från Bergh och Båth tränat från Bergsåker och ett antal solvallahästar.

Hoppas att det vänder i år. Annars kommer det snart omgångar som brukar ge väldigt bra utdelning. T ex sprintermästarlördagen i Halmstad.

Migge 2015-06-13 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438501)
7 rätt gav 80 kr 2013 och jag kan inte minnas någon annan V75 omgång där 7 av 7 streckfavoriter vunnit.

Det har bara hänt en gång i V75's 21-åriga livslängd med sju vinnande streckfavoriter.

Grant 2015-06-13 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 438502)
Det har bara hänt en gång i V75's 21-åriga livslängd med sju vinnande streckfavoriter.

Och händer det igen vill många vara med och "sjöa".

Mvh Ulf-Eddie

putte64 2015-06-13 11:41

Uffe vill köra i spets med Knows Nothing.

SO 2015-06-13 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 438493)
Kan hålla med om att det är en bra häst. Men vad är det för kusk:cry:

Jag skrattade lite när jag läste en av Betaltjänsterna. Krusen är KUSKLÖS stod det. Måtte han skärpa till sig i dag så att han får bättre rykte