Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Boden (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24119-v75-boden/)

Strappa71 2015-06-13 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 438547)
Köper inte snacket om distansminus. Han vann ju både Jubileumspokalen och Sundsvall Open Trot över aktuell distans.

Jubileumspokalen = bara 5åringar
SOT = smörresa

I ledningen har han skrynklat ihop sig ibland över distansen när inte formen varit maxad. T ex New Line.

kasse 2015-06-13 15:48

tror love dancer leder runt om....!;)

Manprinsen 2015-06-13 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av kasse (Inlägg 438551)
tror love dancer leder runt om....!;)

Inte med Raz Mackenzie på utsidan i alla fall.

Chiron 2015-06-13 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 438548)
Jo men vi är 6 pers som spelar och ingen av oss är intresserad av att vinna 10000, utan systemet måste ha miljonpotential. Därav känns Venkatesh intressant som spik byggt på att det blir körning mellan QQ och Montdore. Det andra alternativet var Unique Julia, men jag hatar att spika hästar som kan bli blöta även om den förmodligen håller undan. Isåfall kan jag lika gärna spika PDM i sista då dom är jämnspelade, men där man vet vad man får med PDM. Fast det är så förbannat trist att spika i sista.

:cheers:

Ah, ok ni är flera personer, trodde att du gick "all-in" idag... :D

Jag hade hellre spikat Aristocat Boko istället för Venkatesh. Både har lite svårt för att vinna, men Ohlsson är bättre. T.o.m. Kricken CD med Takter känns mer intressant om du tror att favoriterna kör mot varandra.

Tänk på att Montdore inte ska springa barfota runt om. Den kan galoppera eller så kanske den presterar sämre än vanligt? En galopperande Montdore betyder väl att QQ bestämmer i spets?

Jag hade nog hellre kört med en spik och tagit bort ett par av "långskotten"...

Ni får gå på känslan helt enkelt. Känns det rätt så, men spika inte den "bara för att"...

Helge 2015-06-13 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 438543)
Vart har du hittat den informationen?

Expressen och där spikar han inte, vet inte om han tippat på annat håll.

http://i.gyazo.com/43b34c19597dd42939e1f7494fdcb08a.png

bjarnet 2015-06-13 16:07

precis vad jag menar att qq kommer vilja ha spets med Montdore utvändigt som driver upp tempot för att hans chans med skor är att få överta! = högt tempo.. Och den som vinner på det är "trumvirvel"... Venkatesh

Citat:

Ursprungligen postat av KonsultTT (Inlägg 438546)
För mig är QQ klar förstahäst i loppet. Härdad i Silver och fick knappt stryk av Oliver Kronos näst senast. Både Venkatesh och Montdore är nya i Silver. Venkatesh står dessutom väldigt hårt inne med endast 814' intjänat.
Varför ska QQ släppa till Montdore som jag inte ens tror kommer att försöka överta då den ju vunnit från dödens tidigare och dessutom ska gå med bakskor nu?

21:20 i kväll får vi se hur det gick.

/ TT

kasse 2015-06-13 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 438552)
Inte med Raz Mackenzie på utsidan i alla fall.

hästen är jättebra inte kusken...hoppas jag har rätt:)

Manprinsen 2015-06-13 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438553)
Ah, ok ni är flera personer, trodde att du gick "all-in" idag... :D

Jag hade hellre spikat Aristocat Boko istället för Venkatesh. Både har lite svårt för att vinna, men Ohlsson är bättre. T.o.m. Kricken CD med Takter känns mer intressant om du tror att favoriterna kör mot varandra.

Tänk på att Montdore inte ska springa barfota runt om. Den kan galoppera eller så kanske den presterar sämre än vanligt? En galopperande Montdore betyder väl att QQ bestämmer i spets?

Jag hade nog hellre kört med en spik och tagit bort ett par av "långskotten"...

Ni får gå på känslan helt enkelt. Känns det rätt så, men spika inte den "bara för att"...

Har en till variant där jag låser på QQ och Venkatesh samt Unique Julia och Global Revolver. Hulte Magnus ensam spik.

Chiron 2015-06-13 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 438557)
Har en till variant där jag låser på QQ och Venkatesh samt Unique Julia och Global Revolver. Hulte Magnus ensam spik.

Enligt mig verkar den varianten "sundare"... Kanske inte blir "ensam vinnare system" men hur ofta blir det sådana omgångar?

draken 2015-06-13 16:29

Den här omgången brukar inte ge så mycket. Säkert inte i dag heller men det skiter jag i. Spelar bara ett litet på skoj idag.

Tirich 2015-06-13 16:42

Dax för Henrik Svensson att spräcka 0:an på V75 idag?
So Gå Hero tidig tycker jag

Chiron 2015-06-13 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 438560)
Dax för Henrik Svensson att spräcka 0:an på V75 idag?
So Gå Hero tidig tycker jag

Den värmde ju otroligt bra senast. Synd att det är volt, lär nog tyvärr galoppera...

Altoc 2015-06-13 16:59

Tant Grön (Margareta W-K) har rest upp till Boden. Skulle ALDRIG ske om inte Hultman givit klartecken på Panne. Efter avd 7 får vi se henne kramandes Örjan i vinnarcirkeln.

Filmtokig 2015-06-13 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 438562)
Tant Grön (Margareta W-K) har rest upp till Boden. Skulle ALDRIG ske om inte Hultman givit klartecken på Panne. Efter avd 7 får vi se henne kramandes Örjan i vinnarcirkeln.

När gav han klartecken? Var han helt hundra?

Han var ju högst osäker i veckan, och även Örjan igår va osäker på formen och tyckte Panne ska garderas. Viktig info för mig.

Altoc 2015-06-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438563)
När gav han klartecken? Var han helt hundra?

Han var ju högst osäker i veckan, och även Örjan igår va osäker på formen och tyckte Panne ska garderas. Viktig info för mig.

Visst, vet vad Hultman sagt officiellt. Men internt måste han ha gett klartecken.

Filmtokig 2015-06-13 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av HisMajesty (Inlägg 438565)
Man får inte vara blåögd.... Var det bara jag som såg Panne senast?
Snacket om lång distans är bara snack typ SS SkitSnack mm.
Planhelvetet är försenat tar en Cerveza till :cheers:

Skål broder! :cheers:

Galoppen 2015-06-13 17:26

Dagens spikar blir lawless laday och hultemagnus. Känns som hela sharps går bort om Hulte missar! haha

Bridgeman 2015-06-13 17:28

Montdore bfr...

SO 2015-06-13 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438558)
Enligt mig verkar den varianten "sundare"... Kanske inte blir "ensam vinnare system" men hur ofta blir det sådana omgångar?

Blir ofta miljonutdelning även om stora favoriter vinner, så varför leta kantbollar bland favoriterna. Bättre att få med så många lågprocentare som möjligt. Det är dom som gör utdelningen. Tycker jag i varje fall

Chiron 2015-06-13 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 438568)
Montdore bfr...

Lär ju ändras senare...

Chiron 2015-06-13 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438570)
Blir ofta miljonutdelning även om stora favoriter vinner, så varför leta kantbollar bland favoriterna. Bättre att få med så många lågprocentare som möjligt. Det är dom som gör utdelningen. Tycker jag i varje fall

Jag har svårt att se att dagens omgång resulterar i miljonutdelning. Blir nog som mest något mellan 50' och 100'. Jag kan ju självklart ha fel.

Att det kan bli miljonutdelning när stora favoriter vinner håller jag med om men då brukar omgången vara väldigt svår på så sätt att kvarvarande avdelningar är så jämna i kvalitet att det oftast brukar vara svårt att få med alla hästar. Dagens omgång är inte så jämn kvalitetsmässigt, finns ett antal "icke-vinnare". Visst kan även sådan vinna ibland, men då måste de betrodda köra i toktempo, samtidigt som ett par andra galopperar - hur ofta händer det i ett par avdelningar...?

Det finns självklart ett par spelvärda skrällar i omgången. Men inte så många, dessutom ska man ju inte bara ta med skrällar bara för att man kan. Det måste ju finnas en anledning. Jag tycker inte om att chansspika en häst jag inte har någon känsla för bara för att vara ute efter "the big bucks"...

Lycka till idag! :cheers:

AndyMart 2015-06-13 17:45

Indigious underskattas enormt.

drakdead 2015-06-13 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438574)
Jag har svårt att se att dagens omgång resulterar i miljonutdelning. Blir nog som mest något mellan 50' och 100'. Jag kan ju självklart ha fel.

Att det kan bli miljonutdelning när stora favoriter vinner håller jag med om men då brukar omgången vara väldigt svår på så sätt att kvarvarande avdelningar är så jämna i kvalitet att det oftast brukar vara svårt att få med alla hästar. Dagens omgång är inte så jämn kvalitetsmässigt, finns ett antal "icke-vinnare". Visst kan även sådan vinna ibland, men då måste de betrodda köra i toktempo, samtidigt som ett par andra galopperar - hur ofta händer det i ett par avdelningar...?

Det finns självklart ett par spelvärda skrällar i omgången. Men inte så många, dessutom ska man ju inte bara ta med skrällar bara för att man kan. Det måste ju finnas en anledning. Jag tycker inte om att chansspika en häst jag inte har någon känsla för bara för att vara ute efter "the big bucks"...

Tycker du har rätt,och en utdelning på 50-100k är högvinst för mej

Lazze 2015-06-13 18:27

Citat:

Indigious underskattas enormt.
Instämmer ,tror den krossar Panne från dödens..tänkbar chanspik.
Lycka Till ,
L

AndyMart 2015-06-13 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 438580)
Instämmer ,tror den krossar Panne från dödens..tänkbar chanspik.
Lycka Till ,
L

Iofs inte barfota runt om, det är ett minus.

criba 2015-06-13 18:32

Jaha, då var Montdore anmäld barfota runt om istället för aviserade barfota fram. Skulle personligen vilja lira en slant på att den hästen kommer att gå med bakskor när väl starten kommer. Skulle dessutom bli förvånad om stallet har tillräckligt stor respekt för spelarkollektivet för att justera anmälan till barfota fram innan spelstopp. Vore ganska typiskt det stallet om ändringen sker efter inlämningsstopp... Barfotasystemet har onekligen sina brister. Har själv spikat Quality Questioned utifrån icke optimal balans på Montdore så då känns detta otyg mindre skoj. Blir det så att Montdore verkligen går barfota runt om så säger jag inget men får nu hoppas att så inte sker.

SO 2015-06-13 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438574)

Helt rätt, behöver inte ens kommentera ditt inlägg, Folk som letar spikar bland 5%-are är oftast snett ute

drakdead 2015-06-13 18:35

Känns som Erik och Björn kör för bästa resultat,vilket man kan tvivla på ibland

drakdead 2015-06-13 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 438585)
Känns som Erik och Björn kör för bästa resultat,vilket man kan tvivla på ibland

Menar att inte alla andra gör det

Helge 2015-06-13 18:40

Haapakangas, fortsätt så resten av kvällen.

:drunk:

Helge 2015-06-13 18:58

Tog till lopp 4 innan de kunde slå Umeå hästarna och där var inte Digigirl långt ifrån heller ;)

lelle_16 2015-06-13 19:20

Chelsea Boko är struken...synd..hande spikat den alla dagar i veckan...

Bridgeman 2015-06-13 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av lelle_16 (Inlägg 438592)
Chelsea Boko är struken...synd..hande spikat den alla dagar i veckan...

Det är ju ingen nyhet precis att den är struken... Är någon dag sedan..:whistling:

ricBLo636 2015-06-13 19:29

Jag drar till med en riktig rövare och spikar Pix Jubb till 4%
Barfota och blir jänkarvagn idag.
Säger att det finns ingen ide att släppa om han når spets.
Så jag gör en chansning! =)

Mina spikar blir Hulte, Pix Jubb och PDM.
Lycka till! :D

Grant 2015-06-13 19:39

Avslagservicen

Avslagservicen ligger klar under Service Plays, man undrar ju lite vad dom
använder för tärning.

Mvh Ulf-Eddie

SO 2015-06-13 19:40

Dagens Bomb blir en tvilling med 12 Rapid Ray. Eftersom folk är fulla så är streckprocenten 0 (just det NOLL). Kolla segrarna i lopparkivet så ska procenten vara högre. Jag passar på
Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-06-13
Bana: Boden, omg. 16
Lopp: 11
Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
U-hästar: 12 Rapid Ray

Vadet gäller startnummer

14 x 10,00 kr Totalt: 140,00 kr

Kvittonummer: 2544 9938 2E42 8058

Grant 2015-06-13 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438597)
Dagens Bomb blir en tvilling med 12 Rapid Ray. Eftersom folk är fulla så är streckprocenten 0

Frågetecken för distansen?

Tillräckligt många för att inte räcka mer än till en peng?

Mvh Ulf-Eddie

Stankarn 2015-06-13 19:45

Tyvärr har de strukit Chelsea Boko, klaringen (7%) som jag spikade förra veckan. Så vi får väl försöka hitta något annat då, ikväll.

V75:1 - 6,7 (alla)
V75an inleds med ett högst mediokert V4-lopp över 2640 meter med voltstart, i princip omöjligt att bena ut. Sure, Roger hittar till spets och sen är det spets och slut - absolut tänkbart. Men lika tänkbart också att den står och studsar efter start. Jag tycker att se ska bli intressant att se Hanna Olofssons tre-åring och hur den ska stå sig mot sina lite äldre kamrater. Ser inte oäven ut från start. Går barfota igen precis som ytterligare ett par andra, bland annat 5 Mystic Accident som var i princip jämnspelad med favoriten i senaste starten. Tror att man behöver alla här om man vill vara säker, men 6+7 som utgång kanske kan fungera?

V75:2 - 10 Mel Odin
Men visst är väl det här bästa kallblodet, trots skor?

V75:3 - 1,4,5,8,9,10
Bara att spika Erik A? Nja, det är nog favoriterna man borde gå på här, Montdore och QQ, garderar med ett gäng.

V75:4 - 1,9,10
Ytterligare ett skräplopp. Står över favoriten och låser på 1,9,10. Alsén andra raka?

V75:5 - 7 LeLAhar (alla)

V75:6 - 3 Speed Delicious
Envisas med att spika den här. Tycker att det är klart bästa hästen och tror att den går felfritt från ok spår.

V75:7 - 4,6,9,10 (5,8,3,1)
Roligaste loppet ikväll. Och jag funderar på att gå "all-in" på 4 Nahar. 8 ggr pengarna! Garderar med ett gäng och spelar tvilling på 4,6,9,10.

Lycka till!

ricBLo636 2015-06-13 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438597)
Dagens Bomb blir en tvilling med 12 Rapid Ray. Eftersom folk är fulla så är streckprocenten 0 (just det NOLL). Kolla segrarna i lopparkivet så ska procenten vara högre. Jag passar på
Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-06-13
Bana: Boden, omg. 16
Lopp: 11
Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
U-hästar: 12 Rapid Ray

Vadet gäller startnummer

14 x 10,00 kr Totalt: 140,00 kr

Kvittonummer: 2544 9938 2E42 8058

Nice! Tack för tipset, Ryggar fast kör en VP 50:-