Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Startlistor Bjerke (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24120-startlistor-bjerke/)

yoozoo 2015-06-14 12:41

Sudbury blir över från start så någon spik är han definitivt inte, däremot känns det rätt att gå emot Emmet Brown som får visa vad han kan innan jag börjar tro på honom igen, Muchmoremuscles?

Grant 2015-06-14 12:42

Nja..

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 438790)
Jag tror du har missförstått den största poängen med sko-info.

Jag har inte missförstått.

Jag gjorde bara ett konstaterande, 3,5-3,5.

Minst 100% av travhästarna travar bättre utan skor, ett konstaterande.

Jag tycker att det skulle vara förbjudet att tävla barfota, ett konstaterande.

Inga sanningar bara åsikter...

Mvh Ulf-Eddie

spiifii 2015-06-14 12:44

En lite rolig tanke som slog mig med Inchgower Level i avdelning två.. Även om det är 500 meter längre än de två senaste starterna han gjort så måste det väl kännas som att springa på moln nu när banan är bra? Tung och Något tung i de senaste starterna :clap:

Jobbalitemer 2015-06-14 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av yoozoo (Inlägg 438793)
Sudbury blir över från start så någon spik är han definitivt inte, däremot känns det rätt att gå emot Emmet Brown som får visa vad han kan innan jag börjar tro på honom igen, Muchmoremuscles?

Jo Muchmoremscles imponerade lite smått senast. Ingen koll på Sudburys startsnabbhet så pik är väl att ta i. Får lov att kolla i arkivet även om jag tror dig. Lutar åt ett gäng kusar i det loppet för mig.

AndyMart 2015-06-14 12:48

Hände med liven?

olle 2015-06-14 12:48

Sändningsuppehåll på atg live precis när tävlingarna på Bjerke ska dra igång.

Shooter 2015-06-14 12:51

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438792)
Ser man en chans att fälla den så är väl gardering given på en häst som har över 70 procent av insatserna. Den mötte väl dessutom bara ston senast på Solvalla.

Var det inte det jag skrev? Att frågan är om det finns några vettiga möjligheter att fälla den, eller om de inte kommer att tävla.

Filmtokig 2015-06-14 12:52

Skön spik på V4an! Härligt Goop.

Lycka till idag alla sharpsvänner.

Josve88 2015-06-14 12:56

ska fleetfoot gå med skor? eller är det skoinfon som krånglar nån som har koll på den?

yoozoo 2015-06-14 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av Jobbalitemer (Inlägg 438796)
Jo Muchmoremscles imponerade lite smått senast. Ingen koll på Sudburys startsnabbhet så pik är väl att ta i. Får lov att kolla i arkivet även om jag tror dig. Lutar åt ett gäng kusar i det loppet för mig.

1 Sudbury (Björn Goop) var jättebra senast på Valla. Vann säkert till slut. Fick i och för sig en jättefin resa och allting. Det blev kört i halsen på honom men jag tyckte att han avgjorde på ett bra sätt. Tycker också att han svarade bra på norsken som vi ryckte för första gången på honom. Han är hyfsad ut från spår ett. Vet inte var han hamnar men med en bra position och lucka till slut så kan han vara långt framme. Har ingen chans på ledningen, säger Anton Sverre i team Goop.

Chiron 2015-06-14 13:07

Jag har inte läst på något då jag inte ska spela idag men i avd 2 ska Kihlström köra 9 Vicky Corner, endast 3 %. Är inte den rätt så intressant idag? Den gjorde väl rätt så bra prestationer i Sverige för en tid sedan?

olle 2015-06-14 13:12

Vilka race. Lunchloppen är ju 2 klasser bättre än V75 loppen var i Boden igår.

Yersinia1347 2015-06-14 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 438790)
Jag tror du har missförstått den största poängen med sko-info.

Den mesta av nyttan kommer inte från att veta vilka som går barfota. Utan snarare från att veta vilka av de betrodda hästarna som går och inte går med den för hästen optimala balansen.

Sedan är såklart alltid bfro ffg jätteintressant på mindre betrodda hästar. Det misslyckas oftare än det lyckas såklart. Men det är sällsynt att det skräller på sommaren UTAN bfro.

Denna kanske hjälper lite, kanske du har den?

http://skoinfo.se/

Shooter 2015-06-14 13:38

Går på första tanken och garderar storfavoriten i första, så får vi hoppas att det blir rätt.

Filmtokig 2015-06-14 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 438812)
Går på första tanken och garderar storfavoriten i första, så får vi hoppas att det blir rätt.

Ja, sylvester america kommer gå med skor och få ett snällt lopp. Så där har man inte mycket att hämta. Men kanske någon annan kan utmana vem vet. Men efter kollat värmningen på Billie har jag svårt och se någon utmana.

Chiron 2015-06-14 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av spiifii (Inlägg 438784)
Kan någon vara snäll och hjälpa mig lösa Kallblodsloppet? :) Tekno Odin ett måste att ha med? Lannem Silje tar ner dessa frön spår 9 och kort distans? Kan Lome Brage hålla spets? Kanske tom SOS? Tack på förhand!

I övrigt är Mosaique Face ett måstestreck efter prestationen på Elitloppet!
Och i sista tycker jag att For Pleasure As ska med på lappen, eftersom denne kuse ofta gör femstjärniga prestationer!

Lycka till idag!

Jag har inte läst på men om jag hade spelat så: De du har nämnt är givna men jag tycker att det finns en häst till som borde räknas om du vill gardera; 2 Tin Tveiten

Lycka till! :cheers:

Emeffeff 2015-06-14 13:49

Jag kan inte se något scenario där en frisk Billie de Montfort inte vinner med minst ett par ländger. Så pass överlägsen bör hon vara. Frankrikes bästa fyraåriga sto vi pratar om trots allt.

spiifii 2015-06-14 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438814)
Jag har inte läst på men om jag hade spelat så: De du har nämnt är givna men jag tycker att det finns en häst till som borde räknas om du vill gardera; 2 Tin Tveiten

Lycka till! :cheers:

Den hade ju rätt bra tider, kanske farligt att missa den på lappen :)

Shooter 2015-06-14 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438813)
Ja, sylvester america kommer gå med skor och få ett snällt lopp. Så där har man inte mycket att hämta. Men kanske någon annan kan utmana vem vet. Men efter kollat värmningen på Billie har jag svårt och se någon utmana.

Så är det, men jag testar och hoppas att ettan håller upp ledningen och körs där. Sylvester skulle gå med skor bak tror jag det var. Kan vinna ändå om det blir körning.

Chiron 2015-06-14 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av spiifii (Inlägg 438816)
Den hade ju rätt bra tider, kanske farligt att missa den på lappen :)

Har besegrat Tekno Odin ett par ggr har jag för mig...

Filmtokig 2015-06-14 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 438817)
Så är det, men jag testar och hoppas att ettan håller upp ledningen och körs där. Sylvester skulle gå med skor bak tror jag det var. Kan vinna ändå om det blir körning.

Lycka till idag.

Shooter 2015-06-14 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438819)
Lycka till idag.

Tack detsamma! Fina förutsättningar för roliga lopp. :)

asgaya3141 2015-06-14 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438808)
Vilka race. Lunchloppen är ju 2 klasser bättre än V75 loppen var i Boden igår.

Norges elitloppshelg

Khiarshoor 2015-06-14 14:08

Alltså blir skraj för Billie!

Bryr mig inte om procenten, det är inte därför! Inget vidare spelvärde, men vinner den så vinner den? Då kvittar de om de är 70% ...

Men är den verkligen så säker? Känns som att banan missgynnar den på något sätt. Ser framför mig hur de failar bara.. Får dåliga vibbar!

Samtidigt finns det ytterst få konkurrenter som kan mäta sig med denna någorlunda idag.

1-5-8 + BDM och de känns heltäckt. Men får man pröjs för sin gardering? Någon kommentar?;)

Khiarshoor 2015-06-14 14:11

Om jag inte minns fel var väl den galopperande hästen senast väldigt segerfarlig? Utvändigt om BDM...

Ingen startraket. Luktar gardering för min del.

znipstern 2015-06-14 14:11

[QUOTE=Khiarshoor;438822]Alltså blir skraj för Billie!

Bryr mig inte om procenten, det är inte därför! Inget vidare spelvärde, men vinner den så vinner den? Då kvittar de om de är 70% ...

Men är den verkligen så säker? Känns som att banan missgynnar den på något sätt. Ser framför mig hur de failar bara.. Får dåliga vibbar!

Samtidigt finns det ytterst få konkurrenter som kan mäta sig med denna någorlunda idag.

1-5-8 + BDM och de känns heltäckt. Men får man pröjs för sin gardering? Någon kommentar?;)[/QUO

Värmningsintrycken är ju översvallande positiva.
Jag spikar på ett litet "för att vara med "- system.

/znip

Stekel 2015-06-14 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438822)

1-5-8 + BDM och de känns heltäckt. Men får man pröjs för sin gardering? Någon kommentar?;)

Björn kan du ju ta bort, Björn är stort plus och hästen är bra men spår 8, ej optimal balans och rätt hårt spelad. Jag kommer ta tre, favoriten som utgång och Hamres spelvärda duo på ramen!

Chiron 2015-06-14 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438822)

Om BDM förlorar beror det väl på balansändringen?

10 Jontte Boy - ny balans.
9 Pippa Barosso - ganska ny hos Souloy.
6 Expo Express - årsdebut men Kontio, vann tyska derbyt i fjol.

Lycka till!

mackpeter 2015-06-14 14:18

Ser lätt ut idag. Blir ingen hög utdelning på lappen nedan. Men jag vill vara med.

1) 3 (alla som såg loppet senast på valla spikar - hon påminner om Gelinotte)
2) 2 (2 blir en bra häst, har aldrig sett 3)
3) 1,2,3,5,6,10,11 (ston - då får vi gardera)
4) 1,9 (bra lås)
5) 2,4,9,10,11,12 (känns helgarderat)
6) 2,3,4,5,7,8,9,10 (alla utom utfyllnaden, tror/hoppas på 8 som bör ha vant sig vid Norden nu)
7) 15 (möter loppor)

Kostar 336:-. Detta blir en fin sportdag. Liret får stå i andra hand.

Khiarshoor 2015-06-14 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 438824)
Värmningsintrycken är ju översvallande positiva.
Jag spikar på ett litet "för att vara med "- system.

/znip

Jo, har för mig att den såg övernaturlig ut sist också i värmningen.

Hmm klart jag tror på bra chans. Men den var ju ingen raket ut heller. Plus att jag kom på att den såg "hotad" ut senast innan galoppen kom. Tror definitivt den kan göra en bra insats, men ändå förlora.

Speciellt om de tvekar det minsta idag och inte får bestämma så mkt

znipstern 2015-06-14 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438829)
Jo, har för mig att den såg övernaturlig ut sist också i värmningen.

Hmm klart jag tror på bra chans. Men den var ju ingen raket ut heller. Plus att jag kom på att den såg "hotad" ut senast innan galoppen kom. Tror definitivt den kan göra en bra insats, men ändå förlora.

Speciellt om de tvekar det minsta idag och inte får bestämma så mkt

Med de pengar jag har till förfogande att spela för kan jag inte gå emot en skjutare av Billies kaliber. För de bättre bemedlade spelarna är det naturligtvis rätt att gardera en så stor favorit.

/znip

SO 2015-06-14 14:24

V4;an 96 kronor...! Visst var det mycket spelvänligare lopp i Boden? Hoppas det händer lite på V75;an nu, inga favoritparader tack

Strappa71 2015-06-14 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438831)
V4;an 96 kronor...! Visst var det mycket spelvänligare lopp i Boden? Hoppas det händer lite på V75;an nu, inga favoritparader tack

I enpotts-spel behöver det inte vara ospelvänligt bara för att det blir någon favorit för mycket.

För V75 håller jag med dig helt. Här måste minst vi få bort en eller annan storis.

Stekel 2015-06-14 14:27

Väldigt skiktad omgång idag, det kan bli en eller två skrällar men mer blir det inte. Ser ut att vara stor chans för de första två favoriterna att plocka hem det. Spelar man mycket litet kan man spika dem och ta "alla som kan vinna" i resten, kostar inte mer än drygt 200 spänn att helgardera resten.

Härlig sport får vi iallafall!

Filmtokig 2015-06-14 14:29

Många garderar Billie. Jag tror hon bara vinner, enkelt. Tråkig som jag är så spikar jag.

olle 2015-06-14 14:31

Vinner favoriten avd 1 så är det nästan garantijackpot. Läst på några timmar nu och har svårt att hitta någon potential spelmässigt i omgången. Utdelningen denna omgång har varit mellan 11-29 tkr de senaste tre omgångarna Sverige deltagit i V75 spel på Bjerke enligt spelvärde.se och deras betaltips.

Shooter 2015-06-14 14:32

Otroligt klantigt att inte få igång loppet i tid, utan att hästarna ska stå utan kuskar pga. invigningen. Det kan ju påverka en och annan häst.

Shooter 2015-06-14 14:34

Kör en kul tvilling med 1,5 och 8 runt om och hoppas på det "omöjliga".

Chiron 2015-06-14 14:36

Souloys hästar brukar ju vara "bra" - tvilling 3-9 ger ju bra...