Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Startlistor Bjerke (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24120-startlistor-bjerke/)

Filmtokig 2015-06-14 16:49

Björn gav BBS vinsten. Snyggt! Släppa i ett sådant här lopp, så sjukt fegt.

Khiarshoor 2015-06-14 16:49

HAHAHHA o där sprack alla drömmar om en någorlunda fin slant på denna sjua!

olle 2015-06-14 16:50

Det blev inte mycket till lopp så det var rökt för dom där bak.

Shooter 2015-06-14 16:50

Återigen en bortkörning av en fransman. Han gav ju inte Univers en chans. Hästen går dock bra till slut i sjättespår.

Khiarshoor 2015-06-14 16:50

Tråkigaste loppet på länge. Får varva på 12,6?!

WTF....

Ingen körde något i detta lopp... Hahahaha....

Chiron 2015-06-14 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438963)

Kanske släppte för att han var rädd för att Mosaique Face skulle pressa utvändigt... :)

Migge 2015-06-14 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438964)
HAHAHHA o där sprack alla drömmar om en någorlunda fin slant på denna sjua!

Lär ju bli en go jackpot till midsommar kombinerat med lönehelg, kan bli riktigt bra omsättning! :moneybag:

Stekel 2015-06-14 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438963)

Tyckte det såg ut att vara taktiskt helt rätt kört av Björn, låta favoriten hänga lite första halvvarvet och sen släppa. Han hade inte vunnit det här loppet från spets. Nu blev det en enkel andraplats och närapå seger.

olle 2015-06-14 16:52

Är omsättningen på 35 mkr både för Sverige och Norge ? I så fall blir det väl bara det som omsatts från Sverige som går vidare till Kalmar från 5 rättspoolen och det blir ju då en rätt klen jackpot ?

olle 2015-06-14 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 438969)
Lär ju bli en go jackpot till midsommar kombinerat med lönehelg, kan bli riktigt bra omsättning! :moneybag:

Det är väl för de flesta lönehelg först veckan efter midsommar (25e) men det finns ju SMS-lån ;)

Stekel 2015-06-14 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 438971)
Är omsättningen på 35 mkr både för Sverige och Norge ? I så fall blir det väl bara det som omsatts från Sverige som går vidare till Kalmar från 5 rättspoolen och det blir ju då en rätt klen jackpot ?

Ja.

Khiarshoor 2015-06-14 16:55

Gäsp, med sju hästar vinner BBS. Och på det sättet. Ingen kör något... Papagayo, börjar störa mig på att man alltid kör så med den hästan. Va är det för mening? Sitta o skryta om en häst som gör en rykare till slut varje gång. GE HÄSTEN EN CHANS NÅGONGÅNG!

Filmtokig 2015-06-14 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438968)
Kanske släppte för att han var rädd för att Mosaique Face skulle pressa utvändigt... :)

Jag personligen tycker det är så extremt tråkigt att ge favoriten loppet sådär, utvändigt vinner inte BBS. Tror inte Björn ev kanske vinner heller men är inte sämre än tvåa ändå. Nu kom luckan men försent. Det är topphästar här, här ska man köra i ledning punkt. Men nej, Goop gav BBS detta i mina ögon, sällan sett någon fått något såhär enkelt.

znipstern 2015-06-14 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438968)

Då kunde han väl släppt till den istället för att släppa ned Untersteiner framför sig?

Chiron 2015-06-14 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438975)
Jag personligen tycker det är så extremt tråkigt att ge favoriten loppet sådär, utvändigt vinner inte BBS. Tror inte Björn ev kanske vinner heller men är inte sämre än tvåa ändå. Nu kom luckan men försent. Det är topphästar här, här ska man göra i ledning punkt. Men nej, Goop gav BBS detta i mina ögon, sällan sett någon fått något såhär enkelt.

Björn gjorde nog det rätta. Verkar inte ha den rätta formen/kapaciteten. När väl Peter var där framme väntade resten på Adrian och hoppades på den sedvanliga "all-in stilen". När inte ens Kolgjini pressade onödigt mycket blir det tyvärr ett tråkigt lopp. Fast Adrian gjorde ju rätt...

Chiron 2015-06-14 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 438976)
Då kunde han väl släppt till den istället för att släppa ned Untersteiner framför sig?

Det hade aldrig gått så. Skulle Untersteiner acceptera att MF skulle passera BBS (när Peter redan var utvändigt om Oasis) och att han själv sedan skulle hamna utvändigt om Mosaique?

Filmtokig 2015-06-14 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438977)
Björn gjorde nog det rätta. Verkar inte ha den rätta formen/kapaciteten. När väl Peter var där framme väntade resten på Adrian och hoppades på den sedvanliga "all-in stilen". När inte ens Kolgjini pressade onödigt mycket blir det tyvärr ett tråkigt lopp. Fast Adrian gjorde ju rätt...

Formen är så bra som den kan vara för Oasis bi. är inte mycket bättre, kapacitet för att svara BBS och komma före i mål om man går i ledning har den med garanti. Jag tycker han gjorde helt fel. BBS i mina ögon en grymt överskattat häst, fast en grymt bra häst också. Men helt ärligt. Vinsten på Olympia och Idag var ju inte direkt några monsterprestationer, tjat på Elitloppet att hästen satt med allt sparat. Jo visst. Men var ju chanslös på spets i Heatet. BBS är bra riktigt bra, men denna vinst anser jag bara tragisk. Men unnar verkligen Peter U detta. En sympatisk och bra människa.

Fast vissa verkar vara nöjda att komma tvåa, tror många kuskar saknar den där riktiga vinnarskallen.

mackpeter 2015-06-14 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438974)
Gäsp, med sju hästar vinner BBS. Och på det sättet. Ingen kör något... Papagayo, börjar störa mig på att man alltid kör så med den hästan. Va är det för mening? Sitta o skryta om en häst som gör en rykare till slut varje gång. GE HÄSTEN EN CHANS NÅGONGÅNG!

Varför nämner du inte den du kritiserar vid namn - Björn Goop förra gången? Och idag Vidar Hop.

Chiron 2015-06-14 17:06

Thunder Peak kan väl vara ett intressant tvillingspel som utgång? 6-13,15...

drakdead 2015-06-14 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 438969)

Lönehelg är väl efter midsommar? Pensionen kanske du tänker på?

Chiron 2015-06-14 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438979)
Formen är så bra som den kan vara för Oasis bi. är inte mycket bättre, kapacitet för att svara BBS och komma före i mål om man går i ledning har den med garanti. Jag tycker han gjorde helt fel. BBS i mina ögon en grymt överskattat häst, fast en grymt bra häst också. Men helt ärligt. Vinsten på Olympia och Idag var ju inte direkt några monsterprestationer, tjat på Elitloppet att hästen satt med allt sparat. Jo visst. Men var ju chanslös på spets i Heatet. BBS är bra riktigt bra, men denna vinst anser jag bara tragisk. Men unnar verkligen Peter U detta. En sympatisk och bra människa.

Fast vissa verkar vara nöjda att komma tvåa, tror många kuskar saknar den där riktiga vinnarskallen.

Håller med om Untersteiner, verkar vara en helyllemänniska.

Jag är inte helt säker men brukar inte Oasis Bi falla ihop när det får tuff press i ledningen?

Håller med om att BBS inte har blivit synad ett par gånger, men överskattad är den nog inte. Men sämre än Mosaique Face tycker jag att den är...

Chiron 2015-06-14 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 438983)

Skatteåterbäring?

Filmtokig 2015-06-14 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438985)
Skatteåterbäring?

smslån? :lol:

SO 2015-06-14 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 438974)

Det där förstår jag inte, Adrian gav ju sin häst (och det är ju en kanon) en chans och du såg hur det slutam, dödstrött sista hundra, Hade han avancerat med Papagayo hade det slutat på samma sätt är jag helt övertygad om. Har du annan uppfattning beskriv gärna

Migge 2015-06-14 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 438983)

Finns en "del" arbetsgivare som betalar ut innan midsommar, likväl som innan julhelgen...gammal tradition för att underlätta för barnfamiljer m.fl. :yes:

Filmtokig 2015-06-14 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 438987)
Det där förstår jag inte, Adrian gav ju sin häst (och det är ju en kanon) en chans och du såg hur det slutam, dödstrött sista hundra, Hade han avancerat med Papagayo hade det slutat på samma sätt är jag helt övertygad om. Har du annan uppfattning beskriv gärna

Björn gav BBS vinsten, punkt. Utvändigt vinner inte BBS. Och Björn är inte sämre än tvåa ändå. BBS är inte så farlig att ha sig på utsidan.

Chiron 2015-06-14 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 438988)
Finns en "del" arbetsgivare som betalar ut innan midsommar, likväl som innan julhelgen...gammal tradition för att underlätta för barnfamiljer m.fl. :yes:

Fast det brukar väl vara en eller två dagar innan? Inte en hel vecka innan?

Filmtokig 2015-06-14 17:18

Jag har då aldrig varit med om att få pengar innan midsommar som kommer från lönen, när differensen är 6 dagar till löning.

Chiron 2015-06-14 17:22

Dubbeljackpot?

Stekel 2015-06-14 17:23

Äsch då, det var bra nära för både Oasis och Da Vinci. Support Justice lite segare så Goop kan smita ut och lite mer offensiv styrning av Lövgren så sitter det.

Filmtokig 2015-06-14 17:24

Trav är trav gott folk.

Rickart 2015-06-14 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438989)
Björn gav BBS vinsten, punkt. Utvändigt vinner inte BBS. Och Björn är inte sämre än tvåa ändå. BBS är inte så farlig att ha sig på utsidan.

Kamma dig

Filmtokig 2015-06-14 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 438996)
Kamma dig

Har för lite hår för det tyvärr. Men om du tror BBS vinner utvändigt kanske du ska använda kammen lite?

Jobbalitemer 2015-06-14 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438993)
Dubbeljackpot?

Måste det bli...

znipstern 2015-06-14 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 438978)
Det hade aldrig gått så. Skulle Untersteiner acceptera att MF skulle passera BBS (när Peter redan var utvändigt om Oasis) och att han själv sedan skulle hamna utvändigt om Mosaique?

Nu hänger jag inte med.... Det var ju du som skrev;

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
"Kanske släppte för att han var rädd för att Mosaique Face skulle pressa utvändigt..."

Rickart 2015-06-14 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438997)
Har för lite hår för det tyvärr. Men om du tror BBS vinner utvändigt kanske du ska använda kammen lite?

Jag tror inte Oasis har en jävla suck på pengar från ledning, inte minst mosaique hade tryckt sönder och samman den...

torgilsrud73 2015-06-14 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 438989)

Såvitt jag minns så har väl Oasis Bi aldrig varit någon direkt tiger i ledningen, utan ska helst ha ett rygglopp för att vara som bäst. Och hade Björn fått försvara ledningen, så hade ju han fått Adrian över sig och då vinner kanske Untersteiner ändå från andra utvändigt, det är i alla fall min teori.

Och snarare än att Björn gav bort vinsten, så borde man kanske ifrågasätta varför inte de andra körde mer? Fransmännen kändes ju lite som att de verkade nästan direkt ointresserade, även om de hade dåliga utgångslägen. Men det är ju oftast positionerna och startspåren avgör i de här loppen.

Chiron 2015-06-14 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 439000)
Nu hänger jag inte med.... Det var ju du som skrev;

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
"Kanske släppte för att han var rädd för att Mosaique Face skulle pressa utvändigt..."

Ber om ursäkt för min otydlighet. Du hävdade (om jag inte missförstod) att Björn kunde släppa till Mosaique Face. Jag menade att det inte skulle fungera. Om Oasis är i ledningen och BBS är utvändigt (alltså precis när Björn ska släppa till Peter), varför ska Peter acceptera att MF ska passera BBS om i samma stund få ta över av Björn? Då blir det värre för BBS genom att han hamnar utvändigt om MF - att vara utvändigt om Oasis är hanterbart, men utvändigt om MF är "omöjligt".

Alltså det jag menar är att Björn inte hade "lyxen" att välja vem han skulle släppa till. Äh, strunt samma, kommer knappt ihåg vad jag menade.

Hoppas att jag var tydligare! Ha en trevlig kväll! :cheers:

Stankarn 2015-06-14 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 438994)
Äsch då, det var bra nära för både Oasis och Da Vinci. Support Justice lite segare så Goop kan smita ut och lite mer offensiv styrning av Lövgren så sitter det.

Jag stod över den något favoritbetonade omgången på Bjerke, Funderade ett tag på om jag skulle lira ett par hundringar på Alfas Da Vinci men efter att ha funderat en sväng till på "hela" ekipaget så avstod jag. Så långe Joakim Lövgren envisas med att köra själv så är det bara att stå över. Oförmågan har fått ett ansikte.

Stankarn 2015-06-14 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av torgilsrud73 (Inlägg 439002)
Såvitt jag minns så har väl Oasis Bi aldrig varit någon direkt tiger i ledningen, utan ska helst ha ett rygglopp för att vara som bäst. Och hade Björn fått försvara ledningen, så hade ju han fått Adrian över sig och då vinner kanske Untersteiner ändå från andra utvändigt, det är i alla fall min teori.

Och snarare än att Björn gav bort vinsten, så borde man kanske ifrågasätta varför inte de andra körde mer? Fransmännen kändes ju lite som att de verkade nästan direkt ointresserade, även om de hade dåliga utgångslägen. Men det är ju oftast positionerna och startspåren avgör i de här loppen.

Jag är så jävla nöjd att Adrian fick vinna med Pellini igår, jag tycker att det gång på gång nu i storloppen visar sig att det sitter ett gäng räddharar i kön som är livrädda för hästen ska bli riktigt trött. "alla" ska köra en "trudelutt" till slut och nöjer sig med att favoriten rinner undan i spets.