Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (jubileumspokalen) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24561-v75-solvalla-jubileumspokalen/)

olle 2015-08-13 11:13

V75-Solvalla (jubileumspokalen)

Godbitarna många på onsdag när det tillfälligt blir V75 istället för V86. Oklart i nuläget vilka lopp exakt som hamnar på V75 spelet.

För alla oss som även gillar fotboll tyvärr jättekrock med första matchen i champions leauge playoff mellan Celtic och världens bästa fotbollslag Malmö FF.

Godbitarna (bland många)

1. Nuncio mot Hillustrious i fyraårseliten. Sprintermästarfinalen i repris ?

2. Diamantstoets final med grymt fina hästar. Framförallt stochampionatsvinnaren Some Summit. (barfota igen troligen stenklar)

3. EM för ston. Riktigt fina hästar. Your Higness bäst ?

4. Bäst av allt. Jubileumspokalen. Waowwww. Creatine troligen favorit. Hur gillar jänkaren full distans ?

Chiron 2015-08-13 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 450659)
Godbitarna många på onsdag när det tillfälligt blir V75 istället för V86. Oklart i nuläget vilka lopp exakt som hamnar på V75 spelet.

För alla oss som även gillar fotboll tyvärr jättekrock med första matchen i champions leauge playoff mellan Celtic och världens bästa fotbollslag Malmö FF.

Godbitarna (bland många)

1. Nuncio mot Hillustrious i fyraårseliten. Sprintermästarfinalen i repris ?

2. Diamantstoets final med grymt fina hästar. Framförallt stochampionatsvinnaren Some Summit. (barfota igen troligen stenklar)

3. EM för ston. Riktigt fina hästar. Your Higness bäst ?

4. Bäst av allt. Jubileumspokalen. Waowwww. Creatine troligen favorit. Hur gillar jänkaren full distans ?

Fina lopp som du säger.

Hillustrious - kuskminus...
Blended Scotch, Eketorpets Tess och My Happines E.P. utmanar väl...
Creatine är väl bäst i spets och med hårt tempo...

AndyMart 2015-08-13 14:35

Jubileumspokalen en höjdare och ett riktigt bra lopp men ramloppen? Nja..

Man förväntar sig kanske för mycket..

magicalrat 2015-08-13 16:14

Efter Nuncios senaste start är det svårt att tro att någon ska kunna utmana honom. Oerhört imponerad!

Some Summit måste vara stenklar vid felfri avgång.

Dags att Your Highness åker dit. Eketorpets Tess är tuff i ledning, och Youana förtjänar verkligen en seger snart.

Och jag kommer inte släppa Nappa Scar heller denna gång. Per, du behöver väl inte överforcera hästen i starten denna gång? :idiot:

Shooter 2015-08-13 16:23

Jag fortsätter att tro på Nuncio och Creatine.

olle 2015-08-13 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 450693)
Jag fortsätter att tro på Nuncio och Creatine.

Creatine från det spåret och över full distans given att gardera om den blir favorit. Hur bra är Nimbus CD ? Har ju lekt hem silverlopp i Rättvik och Hagmyren. Men mest mot norrlandsskräp så den stora frågan är om den kan leda från start till mål nu när motståndet är ett helt annat också ?

Chiron 2015-08-13 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 450705)
Creatine från det spåret och över full distans given att gardera om den blir favorit. Hur bra är Nimbus CD ? Har ju lekt hem silverlopp i Rättvik och Hagmyren. Men mest mot norrlandsskräp så den stora frågan är om den kan leda från start till mål nu när motståndet är ett helt annat också ?

Förmodligen Papagayo E. som vinner nu när Adielsson ska köra. Gjort starka lopp med Goop och Ohlsson...

hugotheboss 2015-08-13 20:29

Ser inte ut att bli några pengar att tala om, själv tänker jag spika Some Summit, Eketorpets Tess och Nuncio, vilket jag förmodlgen inte blir ensam om. Finaler på Åby och jackpot där och låg utdelning på onsdag. Kan man hoppas på dubbeljackpot, ösregn och bra utdelning på Gävle 22/8? Bortsett från det önsketänkandet vem är bäst av de pensionerade kuskarna i avd 1?

Om_sommaren 2015-08-13 21:43

Citat:

skulle bli mycket förvånad om creatine blir favorit från det spåret. tI min bok är den totalt chanslös på onsdag. det är en sprinter som ska va med i främre träffen. Nimbus har sett smällfin ut på slutet osprungit fina tider utan att ta i och kommer garanterat va med på fotot då det blir spets igen. Men denna gång kommer han manglas av Ivar sånna eller papagayo e, men känslan är att han fixar det om det blir fina väderförhållanden.

varulv 2015-08-14 01:02

Citat:

Haft lekstuga med Oliver Kronos 2ggr. Räknar inte in honom som "Norrlandsskräp" direkt. Nimbus blir hästen att slå för övriga.

oggeb 2015-08-14 01:23

Nuncio möter ingenting och är klar vinnare.

Lillis 2015-08-14 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 450686)
Jubileumspokalen en höjdare och ett riktigt bra lopp men ramloppen? Nja..

Man förväntar sig kanske för mycket..

Helt klart, hästmaterialet räcker inte till. I alla fall inte om man hela tiden vill se de bästa göra upp. Kolla Åby på lördag, måste väl vara en av de sämre upplagorna på senare tid?

Men sen är det ju så att det avlöser varann hela tiden. Nu är det 2 st 3-åringslopp, när det precis varit E3.

Igår sprang ett par av de bästa 4-åringarna, plus att det är laddning inför derbykval.

Lite besvikelse på stoloppet kanske, men samtidigt vilka ska in? Det är ju så det ser ut i stoeliten var och varannan vecka.

mackpeter 2015-08-16 11:24

Spelar bara seriösa V75-system på lördagar. Detta ser ser dock så intressant ut, att jag gör ett system byggt på KÄNSLOR - inte FÖRNUFT.

1) 7 (har haft flera hästar i träning hos Kalle På Trappa - mycket nostalgi, spik)
2) 4 (känner starkt för Veijo, som fick denna häst i träning strax efter Dencos förnedring)
3) alla utom 8 (har inget rationellt skäl att utesluta favoriten - känner helt enkelt inte för ekipaget)
4) alla
5) 7 (världens storstjärna under de närmaste åren)
6) 2 (världens mest bortkörda häst nu med världens bästa kusk)
7) alla

Kostar 528:-.

AndyMart 2015-08-16 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 450824)
Helt klart, hästmaterialet räcker inte till. I alla fall inte om man hela tiden vill se de bästa göra upp. Kolla Åby på lördag, måste väl vara en av de sämre upplagorna på senare tid?

Men sen är det ju så att det avlöser varann hela tiden. Nu är det 2 st 3-åringslopp, när det precis varit E3.

Igår sprang ett par av de bästa 4-åringarna, plus att det är laddning inför derbykval.

Lite besvikelse på stoloppet kanske, men samtidigt vilka ska in? Det är ju så det ser ut i stoeliten var och varannan vecka.

Ja, jag tycker det är väldigt konstigt med hur banorna samarbetar. Hur fan kan man flera stora lopp för unghästarna så tätt inpå varandra som man gör ganska ofta numera?

Dodo 2015-08-16 16:32

Ser verkligen fram emot onsdag kväll. Vilka lopp !! Förstår absolut inte er som klagar på klassen. Det är ju kanonfina lopp, Verkligen !

Manprinsen 2015-08-16 16:48

Vem vinner prostatakampen Ahlsell Legends? Är inne på spets och slut för Forsgren.

Shooter 2015-08-16 17:39

Skitkul omgång.

1) Prestigelopp. Vem är mest taggad? Känns som rätt jämngoda hästar.
2) Some Summit har varit riktigt bra, men har nu fyra raka och det är inte ofta som man lyckas med ett staket. Kan vara värd att gardera.
3) Your Highness blir svår att gå emot. Möter inte Maven den här gången.
4) In Vain Sund väntade jag på och senast slog den Reijos häst. Så vad hittar Reijo på? Drar han skorna på Robin Roof?
5) Nuncio är en stjärna och det är bara att spika.
6) Creatine är också en stjärna. Har dock fått svårt spår mot ett koppel av bra motståndare. Kanske att jag chansspikar. Distansen är inga problem.
7) Windy Ways är favorit och vinner oftast felfri. Finns några fina hästar som rensar bra, så det blir gardering som det känns på förhand. Känns lite som Venkatesh-loppet i lördags. Trodde på den och Montdore.

AndyMart 2015-08-16 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 451434)
Skitkul omgång.

1) Prestigelopp. Vem är mest taggad? Känns som rätt jämngoda hästar.
2) Some Summit har varit riktigt bra, men har nu fyra raka och det är inte ofta som man lyckas med ett staket. Kan vara värd att gardera.
3) Your Highness blir svår att gå emot. Möter inte Maven den här gången.
4) In Vain Sund väntade jag på och senast slog den Reijos häst. Så vad hittar Reijo på? Drar han skorna på Robin Roof?
5) Nuncio är en stjärna och det är bara att spika.
6) Creatine är också en stjärna. Har dock fått svårt spår mot ett koppel av bra motståndare. Kanske att jag chansspikar. Distansen är inga problem.
7) Windy Ways är favorit och vinner oftast felfri. Finns några fina hästar som rensar bra, så det blir gardering som det känns på förhand. Känns lite som Venkatesh-loppet i lördags. Trodde på den och Montdore.

Fjärde tror jag står mellan fler än In Vain Sund och Robin Roof även om dessa är bra.

1 Nappa Scar med Lennartsson är mycket tidig om han kan hålla spets.

5 Platon Face lär bli väldigt lite spelad i förhållande till kapacitet. Långt ifrån toppchans men OM den skulle fungera i denna start blir den livsfarlig. En väldigt kapabel häst som tyvärr galopperar alldeles för ofta. Kvalade senast och reparerade galopp på ett bra sätt efter Global Majesty. Kan vara bästa hästen felfri, men trav går ut på att just trava också. Ändå varning!

6 Fortune Boko har nyligen anlänt till Goop från Paul Hagoort (i samband med Åbergskvällen) och ska inte underskattas. Tillhör inte Europas allra bästa treåringar med hör hemma i skiktet under och det kan räcka här. Bland annat flera bra prestationer bakom stjärnor som Tuonoblu Rex. Gillar hästen och absolut inte borta på onsdag.

10 Linus Boy har testats barfota runt om två gånger, galopp bägge gångerna. Tredje gången gillt kanske?

Dodo 2015-08-16 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 450684)
Fina lopp som du säger.

Hillustrious - kuskminus...
Blended Scotch, Eketorpets Tess och My Happines E.P. utmanar väl...
Creatine är väl bäst i spets och med hårt tempo...

Är My Happiness verkligen så bra att hon från bakspår skall kunna vinna här ??

hestfaust 2015-08-16 19:33

hejsa alle

jeg vil gerne hjælpe jer med trav gevister ,i skal følge mine tips.
jeg har ramt mange store penge på trav .jeg arbejdet som travexpert i mange år.
håber i tage godt imod mine tips hej

Chiron 2015-08-16 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 451439)
Är My Happiness verkligen så bra att hon från bakspår skall kunna vinna här ??

Bakspår och bakspår. Endast nio hästar i loppet. Plus ett enormt kuskplus i form av Kihlström, och Jensen har alltid vältränat...

Chiron 2015-08-16 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 451427)
Vem vinner prostatakampen Ahlsell Legends? Är inne på spets och slut för Forsgren.

Lutar nog åt att antingen Lover Face eller Sir Ratzeputz vinner från bakspår enligt mig. Lär nog gå fort där framme när det laddas i starten...

olle 2015-08-17 08:15

Lite godbitar vad gäller aviserade utrustningsändringar på onsdag

- Fonzan Sund barfota runt om nu men allra mest intressant att Village Surprise troligen ffg någonsin ska tävla barfota runt om i avd 2. Erik A och ensamt spingspår gör väl att det är toppchans till en kanonstart.

- Har väntat i evigheter men nu verkar det vara dags för barfota runt om på Yoana igen i avd 3. Stort plus. Har bara gått så en gång och då skrällvann den breeders Crown finalen 2013 och var ruggigt förbättrad utan skor.

- Mycket intressant info från Walmann på Pythagoras Face i avd 4. Ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg högst troligt. Det är test inför kriteriet med maxbalans.

- Exodus Hanover troligen barfota runt om ffg någonsin i avd 5 enligt Walmann. Kan extraväxeln av det räcka för att utmana Nuncio ?

- I jubileumspokalen ska Calvin Borel ffg någonsin tävla barfota runt om. Slår det rätt finns det enorm kapacitet i den hästen.

Det var det mest intressanta som noterats i nuläget. Väldigt intressanta ändringar på flera hästar mao.

forbidden_closet 2015-08-18 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av magicalrat (Inlägg 450692)
Efter Nuncios senaste start är det svårt att tro att någon ska kunna utmana honom. Oerhört imponerad!

Some Summit måste vara stenklar vid felfri avgång.

Dags att Your Highness åker dit. Eketorpets Tess är tuff i ledning, och Youana förtjänar verkligen en seger snart.

Och jag kommer inte släppa Nappa Scar heller denna gång. Per, du behöver väl inte överforcera hästen i starten denna gång? :idiot:

Men nu kommer den inte sitta i spets så det scenariot kan du släppa.

Travbloggpappanz-PapaTrav 2015-08-18 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 451427)

Hehe är inne på samma. Forsgren är ju offensiv och jag hoppas att han trycker sig till spets mot veka(?) Helen A. Eller inbillar jag mig bara att Helen är vek för att hon är kvinna? Vette fan. Op´s flirt visade ifjol att den är riktigt snabb ut med gamling i sulkyn även om jag är den sista att säga något negativt om Stig H:s körhänder.

Travbloggpappanz-PapaTrav 2015-08-18 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 451629)
Men nu kommer den inte sitta i spets så det scenariot kan du släppa.

Tror ni att Untersteiner inte ens kommer försöka? Jag tror Eketorpets är snabbast ut men att den inte tar en längd på Youana. Kanske siktar han bara på vinnarhålet. Och kommer Twigs voici verkligen satsa mot spets trots att det väl måste var lönlöst. Såg att aftonbladet rankade Twigs voici etta med spetsförhoppningar

AndyMart 2015-08-18 18:12

Lover Face bästa hästen och bästa kusken, men sämsta läget. Svårt.

forbidden_closet 2015-08-18 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav (Inlägg 451660)
Tror ni att Untersteiner inte ens kommer försöka? Jag tror Eketorpets är snabbast ut men att den inte tar en längd på Youana. Kanske siktar han bara på vinnarhålet. Och kommer Twigs voici verkligen satsa mot spets trots att det väl måste var lönlöst. Såg att aftonbladet rankade Twigs voici etta med spetsförhoppningar

Ja inte lär han väl lägga sig platt på förhand men helt givet att Erik håller upp spets med Youna, bara galopp emot. Frågan är väl snarare hur mycket det kommer att kosta med envisa utvändigt och hur snabb banan är. Men vill han så är det spets Youana.Sett till strecken just nu och spelvärdet är bara Youana och Blended Scotch aktuella streck.

Groknak 2015-08-19 04:42

ATGs nyhetsbrev

Citat:

Some Summit lite sliten efter Stochampionatet
”Fick vila – är nu fin igen”
Hon vann Stochampionatet i imponerande stil och är obesegrad hos Veijo Heiskanen
efter fyra starter.
Nu är Some Summit en av de största favoriterna på V75 under onsdagskvällen.
– Hästen känns jättefin men fjärdespåret är sämsta tänkbara, säger Veijo Heiskanen.
Åbytränarens förvandlingsnummer har övertygat stort i sin nya regi och visade att hon
utan tvekan är landets bästa fyraåriga sto när hon vann Stochampionatet. Hästen gick i
mål med krafter kvar enligt Veijo Heiskanen och det var första gången i hans regi som
hon gick barfota runt om.
– Some Summit (V75-2) fick vila lite efter förra loppet och var lite sliten. Men det var
ingen större fara. Hon har tagit illa vid sig mer efter tidigare starter och nu fick hon ta
det lugnt i en vecka. Det är en häst som tidigare haft problem med fräschören i sina ben
och det var inte så konstigt att hon nu blev lite sliten av både försök och final i
Stochampionatet när loppen kom så tätt. Men sedan har hon tränat på och nu känns det
bra allting, säger Veijo Heiskanen.
”Kommer att bli en tappstart”
Some Summit är storfavorit i Diamantstoets final på Solvalla, vilket är ett lopp som
tränare Heiskanen direkt ställde in siktet på efter Stochampionatet. Men fjärdespåret i
voltstart var inget som Veijo jublade över när han fick veta det.
– Fjärdespåret är sämsta tänkbara. Hästen är visserligen förnuftig och har aldrig
galopperat i lopp men det kommer nog ändå att bli en tappstart. Hon lär i alla fall inte
ta någon ledning. Det är klart att det kan bli tufft om tilläggshästarna som är äldre och
mer rutinerade kommer på henne direkt.
– Men jag litar på min häst, det känns att hon är så bra i ordning igen och då vet vi hur
bra hon är. Jag kan inte vara annat än optimistisk med den här hästen så länge hon
vinner. Vi ändrar inget i balans och utrustning och kör barfota runt om igen. Jag tror på
bra chans, säger Veijo Heiskanen
Citat:

Nya rutiner och utrustning för Papagayo E.
”Blir troligen första med jänkarvagn”
Papagayo E. är den norske kanonen som har radat upp topprestationer men i senaste
starten var han sämre.
Nu ändrar tränaren på rutinerna – de reser samma dag och hästen kommer även att
provas i jänkarvagn för första gången.
– Vi ska prova i värmningen och normalt är han med och krigar i toppen, säger Jan
Kristian Waaler.
Papagayo E. vann Forus Open i våras och gick i loppet efter ett hiskeligt snabbt slutvarv
efter 1.07 i V75 i Gävle. Därefter var han trea mot världseliten i Oslo Grand Prix innan
han vann enkelt i Jarlsberg. Inför senaste starten i V75 på Jägersro var Papagayo E.
hårt betrodd mot stjärnhästen Robert Bi som vann loppet. Papagayo E. fick en tuff resa
mestadels utvändigt om ledaren och var slagen redan i utgången av sista kurvan.
Tränare Waaler tror sig veta vad det berodde på.
– Papagayo E. (V75-6) drack lite för dåligt efter resan och övernattningen på Jägersro.
Sedan blev starten försenad och han blev uppstressad efter att ha gjort sina provstarter
innan. Så jag tror att det var orsakerna till att han underpresterade, säger Jan Kristian
Waaler.
– Nu provar vi att åka samma dag och vi reser hemifrån klockan åtta onsdag morgon. Vi
har cirka 50 mil från Jarlsberg till Solvalla och räknar med att vara framme klockan fyra.
Hästen reser annars alltid bra och är lugn och fin på transporten.
Hur har han tränat efter senaste starten?
– Bara bra. Vi har kollat upp honom och det fanns inga fel på hästen. Han gick ett fint
banjobb i fredags efter 1.15 i 2100 meter och jag kör alltid ett sådant banjobb fem
dagar innan han ska starta. I söndags gick han intervaller och kändes väldigt spänstig,
rytmisk och fin.
– Så det finns ingenting som tyder på något formtapp. Hästen har tränat precis lika bra
som tidigare och att han hade en dålig dag på Jägersro måste ha berott på resan och att
han stressade upp sig. Även fast han fick ett tufft lopp så borde han normalt ha varit
tvåa efter Robert Bi.
”Kan bli första med jänkarvagn”
Papagayo E. är i skrivande stund andrahandsfavorit i Jubileumspokalen, V75-6. Tränare
Waaler är optimistisk och tror att hans häst segerstrider. Han avslöjar även att det kan
bli en mycket intressant utrustningsändring.
– Är han som i starterna innan så vill jag tro att han är med och kämpar i toppen. Det är
jag helt säker på och det känns som sagt att han är i ordning. Då tål han också att gå i
alla positioner.

Helge 2015-08-19 07:05

Nån som sett/hört om Hultman planerar rycka skorna ffg på Tied Together idag?
Han har tidigare sagt "se upp när vi rycker skorna, det här är en riktig barfota häst".

olle 2015-08-19 10:07

La ett par spel hos B365 nu kl 10 på uppdrag av en annan.

Village Surprise: Barfota runt om ffg, Erik och springspår, Cederin, skoryck och sätter upp Erik = Iordningställt.
20 ggr pengarna (9 hos Unibet)

Lillspel på Pythagoras Face på infon i V75 Guiden från Roger W (Haugstad har sagt inga ändringar i andra intervjuer) om första barfota runt om och första Jänkarvagn: 15/3,75

Lillspel också på Exodus Hanover på att det är aviserat barfota runt om ffg: 20 ggr, men lillspel för att den knappast slår Nuncio.

Blir nog inga spel hos atg idag om inget superintressant händer infomässigt under dagen. Det är mycket troligt att det blir jackpot på V75.

olle 2015-08-19 10:29

Här är alla fasta odds hos nätbolagen till i kväll. Hoppas det går att läsa. Källa:Aftonbladet. Första oddset efter hästens namn fast v odds hos B365 och andra hos Unibet

V75-1:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

9 Lover Face 3,15 3,75 23 %

2 O.P.’s Flirt 6,00 6,50 12 %

10 Sir Ratzeputz 5,00 4,50 14 %

5 Bandit Hornline 6,00 7,50 17 %

6 Classic St Pat 12,0 16,0 6 %

4 Trust Launcher 6,00 5,50 16 %

1 M.T.Fortune Winner 20,0 18,0 4 %

7 Stein Daylight 25,0 20,0 3 %

8 Chip Dealer 35,0 30,0 4 %

3 Kricken C.D. 30,0 60,0 1 %

V75-2:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

4 Some Summit 1,50 1,75 71 %

8 Unique Julia 30,0 25,0 2 %

9 Nikita Broline 5,00 8,00 7 %

12 Ninepoints Lucy 20,0 17,5 3 %

13 Village Surprise 20,0 9,00 6 %

5 New Kiss 12,0 25,0 2 %

6 Borups Nova 30,0 15,0 3 %

1 Magic Number 20,0 16,0 2 %

7 Seattle Zet 50,0 45,0 1 %

3 Tarragona Ås 50,0 40,0 1 %

2 Debra Boko 35,0 35,0 0 %

10 Fonzan Sund 50,0 65,0 0 %

11 Todays Butterfly 50,0 90,0 0 %

V75-3:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

4 Twigs Voici 5,00 7,25 10 %

8 Your Highness 4,00 3,30 33 %

3 Eketorpets Tess 7,50 8,25 16 %

2 Youana 3,00 3,60 18 %

7 Blended Scotch 10,0 6,50 11 %

6 Donna di Quattro 10,0 12,5 5 %

1 Angelina B.R. 20,0 25,0 2 %

5 Demi de Veluwe 50,0 60,0 1 %

V75-4:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

1 Nappa Scar 3,00 2,65 29 %

3 In Vain Sund 4,00 6,50 20 %

2 Robin Roof 6,00 7,00 17 %

12 Pythagoras Face 15,0 4,75 9 %

10 Linus Boy 15,0 20,0 5 %

9 Tied Together 15,0 12,5 6 %

5 Platon Face 15,0 20,0 5 %

6 Fortune Boko 12,0 30,0 5 %

4 Pantin 20,0 40,0 1 %

11 Tellmeastory 30,0 45,0 1 %

7 Cupido Sisu 25,0 55,0 1 %

8 Boomer 35,0 80,0 1 %

V75-5:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

7 Nuncio 1,15 1,15 87 %

4 Hillustrious 6,50 9,00 5 %

9 Gross Weight 30,0 35,0 1 %

1 Exodus Hanover 20,0 14,0 2 %

5 Sylvester America 15,0 16,0 3 %

2 Hero Sjöhammar 45,0 100 1 %

6 Party Boat Hanover 30,0 75,0 1 %

8 Iponema 75,0 175 0 %

3 Kickans Girl 75,0 250 0 %

V75-6:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

2 Papagayo E. 3,25 3,65 19 %

11 Creatine 5,00 6,50 16 %

1 Nimbus C.D. 3,40 3,40 23 %

3 Ivar Sånna 6,00 5,75 14 %

5 Rod Stewart 15,0 18,5 4 %

4 Tumble Dust 12,0 10,5 7 %

6 Ready for More 25,0 20,0 9 %

8 Cool Keeper 60,0 65,0 2 %

7 Sauveur 60,0 50,0 3 %

9 Calvin Borel 30,0 35,0 3 %

10 Ringostarr Treb 75,0 95,0 1 %

12 Takethem 75,0 125 1 %

V75-7:

Odds & insatsfördelning

RANK 365 UB ATG

4 Windy Ways 2,25 1,85 43 %

5 Bostonz Credit 4,00 4,25 21 %

1 Talk the Talk 12,0 7,50 11 %

7 Coco de Vie 7,00 18,0 7 %

11 Radysin America 20,0 18,0 3 %

9 Pelikan Trio 12,0 25,0 6 %

2 Kimono Pearl 12,0 30,0 3 %

3 Aroma Grim 30,0 35,0 2 %

8 Fortuna Sund 30,0 45,0 2 %

6 Angel France 30,0 55,0 2 %

10 Nice and Easy 45,0 65,0 0 %

hammmmmar 2015-08-19 11:21

Varför är Rod Stewart så lite spelad ikväll? Liknande motstånd senast då han spurtade till en andra plats på 12.0/2140 från spår 11. Idag spår 5 och vettigt smygläge? 4% är alldeles för lågt.

techtrade1 2015-08-19 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av hestfaust (Inlägg 451443)
hejsa alle

jeg vil gerne hjælpe jer med trav gevister ,i skal følge mine tips.
jeg har ramt mange store penge på trav .jeg arbejdet som travexpert i mange år.
håber i tage godt imod mine tips hej

Jag kommer att rygga dig, det fina är att man kan utelämna alla dina spikförslag, och därmed kunna reducera sitt system.

Björnland 2015-08-19 15:19

Från Peters hemsida.

ntervjuer med Peter i samarbete med Spelvärde.se.

V75 Solvalla onsdag 19/8:

- 4 Trust Launcher (V75-1) har väldigt fin form och han känns bara fin i träningen. Han har fått väldigt tuffa lopp på sistone, men i träningen känns det som att han har tagit dem på bästa vis. Önskescenariot vore att komma till ledningen igen för där växer han en klass. Det blir maxbalans i form av barfota runt om, jänkarvagn och blindkappa som han hade senast. Jag kommer säga till Lennart Forsgren att plan A är att komma till ledningen och att det har gått mer än tre veckor mellan starterna är ingenting som oroar eftersom han är lätt och fin i kroppen.

- 6 Borups Nova (V75-2) känns bara bra och har ett intressant läge. Jag tror att hon kommer gå bra – allting tyder på det. Hon kan nog slåss om platserna bakom Some Summit för den är i en klass för sig enligt mig. Springspåret tror jag att hon kan utnyttja och önskescenariot är att ta ledningen och släppa till Some Summit. Helst är det bara henne jag vill släppa till, för jag tycker min häst är lika bra som de andra. Barfota runt om istället för barfota fram och vanlig vagn istället för jänkarvagn. Norskt huvudlag som vanligt.

- 3 Eketorpets Tess (V75-3) har fin form och allting tyder på att hon håller den. Hon har spår utvändigt om Youana och det är helt osannolikt att hon kan ta sig förbi henne i starten sida vid sida. Så det blir lite jobbigt för henne idag, men man får inte ge upp för hon känns fortfarande fin i träningen. Kan jag komma ned i rygg ledaren så vore det kanon och chanserna ökar. Barfota runt om, jänkarvagn och halvstängt norskt huvudlag istället för öppet huvudlag. Vi brukar variera lite med huvudlaget.

- 9 Pelikan Trio (V75-7) har bakspår, men jag är nöjd med läget och kommer troligtvis att ta rygg på tvåan. Jag är inte så sugen på att köra invändigt i förstaläget och det är ingen häst man kastar in i luckor med hur som helst. Min häst känns bra och jag får försöka spara hennes speed. Hennes senaste åtta segrar är tagna över kort distans och den långa distansen som hon debuterar över är ett litet frågetecken. Hon gick i jänkarvagn för första gången på länge senast och det gav nog en liten kick – det blir likadant igen. Sedan blir det barfota runt om och norskt huvudlag med vita insidor senast.

sigh 2015-08-19 16:37

Drar väl en rövare då Calvin Borel ska gå bfro.
Fått hårdhet i frankrike och går bra efter lite uppehåll.
Får bli chansspik på allt.

Chiron 2015-08-19 16:43

Konstigt att en så duktig kusk som Björn Goop är sjättehandare och har 7 % med Tumble Dust...

Chiron 2015-08-19 16:49

Tycker att Linus Boy med Jorma Kontio är intressant. Ska gå barfota runt om igen. Gjort det två gånger tidigare vilket resulterat i galopp. Undrar om dom kan få ordning på travet då kanske den rekordsänker ordentligt. 5 %.

niveon 2015-08-19 17:17

luktar det inte lite flerbongsomgång?!

tomtom2 2015-08-19 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 451763)
Konstigt att en så duktig kusk som Björn Goop är sjättehandare och har 7 % med Tumble Dust...

Nu är det ju trots allt Tumble Dust som ska springa och inte Björn Goop, dessutom är väl halva startfältets kuskar minst lika bra som Björn. Takter, Adielsson, Kihlström, Ohlsson, kanske t.o.m en eller ett par som är bättre.