Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (lördag) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24681-v75-jaegersro-loerdag/)

Manprinsen 2015-09-04 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av chompipe (Inlägg 454235)
rosso pomodoro bästa chans spik.till lördag..

För att? Eller slänger du bara ut random skithäst för att vara märkvärdig? Nog för att Johnny har flera bra chanser i morgon men Rosso Pomodoro lär knappast vara en av hans hetare.:rolleyes:

hugotheboss 2015-09-04 18:46

En spik klar (i min skalle i alla fall) 6 New Generation med B Goop i avd 5. Ganska säker på att han sitter i spets efter 500m och sedan tror jag ingen rör den.

Helge 2015-09-04 19:00

Snyggt Ludde, 1 procent av omsättningen går till FN's flyktinghjälp.

Köp som fan nu, öppna pluskerna!

:drunk:

Emeffeff 2015-09-04 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 454182)
Men vilka skall man strecka i sjunde?
4,5 och 10 är förstastreck. Jag gillar 7 också.
Vad är 2 för ett sto? Har hon könskvoterats in här?

Det känns som att Sucre har tappat lite på övriga kullkonkurrenter. Har inte hunnit kolla de två loppen efter men kändes överspelad inför treåringsloppet på Åbergsdagen, där han var slut 300 kvar trots bra resa andra utvändigt. Presterade inte som bäst i loppen inför Åbergsdagen heller.

Tango Negro har ju i stort sett gjort omvänd resa och utvecklats till en av de bästa treåringarna.

Tvivlar inte på AndyMarts hästöga men fattar inte riktigt vad han anmärkte på i Tyrrell As debut. Jag tyckte det såg bra ut och hästen är säkert ännu bättre till den här starten. Intressant till 5 % i mina ögon.

Jag plockar nog med 4, 5, 10, 8 och kanske 2.

AndyMart 2015-09-04 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 454258)
Det känns som att Sucre har tappat lite på övriga kullkonkurrenter. Har inte hunnit kolla de två loppen efter men kändes överspelad inför treåringsloppet på Åbergsdagen, där han var slut 300 kvar trots bra resa andra utvändigt. Presterade inte som bäst i loppen inför Åbergsdagen heller.

Tango Negro har ju i stort sett gjort omvänd resa och utvecklats till en av de bästa treåringarna.

Tvivlar inte på AndyMarts hästöga men fattar inte riktigt vad han anmärkte på i Tyrrell As debut. Jag tyckte det såg bra ut och hästen är säkert ännu bättre till den här starten. Intressant till 5 % i mina ögon.

Jag plockar nog med 4, 5, 10, 8 och kanske 2.

Såg inte dålig ut. Men jag har sett den flertalet gånger i Holland och en gång på Lunden, och det var annan spänst i den då. Såg helt enkelt fräschare ut i tidigare starter än i debuten hos Goop, men visst såg den inte dålig ut.

Goop fick påminna den ett par gånger också, borde inte behöva röra en fena mot det motståndet egentligen.

AndyMart 2015-09-04 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 454244)
För att? Eller slänger du bara ut random skithäst för att vara märkvärdig? Nog för att Johnny har flera bra chanser i morgon men Rosso Pomodoro lär knappast vara en av hans hetare.:rolleyes:

Varför är den inte het tycker du?

Vilka är det som är så bra chanser i övrigt? Democrat kanske? :lol:

draken 2015-09-04 20:33

Nu är jag riktigt tankad så nu har jag en fin fyll7a på g. Vänder kvittot från i Lördags på detta.Copyright så det blir kraftiga böter om systemkopiering och liknande :claps: Mitt bidrag till potten till de som prickar alla rätt i morgon blir följande. Lycka till Boys and Girls.. Gubbar och gummor också för den delen.Så vill jag passa på att tacka min familj för all framgång med min lyckade skolgång och att jag hade rätt färg på brandbilen ,inte cement i sandlådan och jag blev inte felvaccinerad och är inte inavlad. Vad kan jag mer komma på för ointressant att skriva så att ni inte snor min rad rakt av hahahaha. Snaaaaaaart kööööör viiii. JOBBA.

1,4,5,7,8,9,10
6,12
4
1,4,5,11
1,2,6,8
7,9
4,10.

448kr.

Brukar tycka att Jägerslunk eller runk el vad det heter är bland det tråkigaste som finns men denna gång tycker jag att det finns lite intressanta möjliga kombinationer eller så är det bara mitt ohälsosamma tillstånd som gör det. Kanske blir lika jävla tråkigt som vanligt, men ska låta osagt vara svuret eller vad det nu heter;).

Om_sommaren 2015-09-04 20:36

är det nån som har koll på om det var nåt fel på arazi boko i kalmarstarten? Han packade ihop totalt där efter tuff öppning- Kan bli liknande imorrn?

Om_sommaren 2015-09-04 20:38

iofs tålde han 06 öppning i senaste starten på bra sätt så det bör ju varit en dålig dag i kalmar

Manprinsen 2015-09-04 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 454262)
Varför är den inte het tycker du?

Vilka är det som är så bra chanser i övrigt? Democrat kanske? :lol:

Spåret är väl det enda som bra, men lär ändå bli över från start. Adielsson har bra chans att spåra runt om då jag tror han håller ut Adrian i och med spåret.
Men att rekommendera chansspik på en segstartare i ett sprintlopp är ju bara korkat såvida man inte är ute efter att vilseleda folk.

AndyMart 2015-09-04 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 454267)
Spåret är väl det enda som bra, men lär ändå bli över från start. Adielsson har bra chans att spåra runt om då jag tror han håller ut Adrian i och med spåret.
Men att rekommendera chansspik på en segstartare i ett sprintlopp är ju bara korkat såvida man inte är ute efter att vilseleda folk.

Haha.

"Håller ut Adrian". Nog bättre han fokuserar på att ta sig förbi invändige Jarl Af Solnäs vilket han inte kommer lyckas med. Eventuell spets efter 4-500 meter efter en riktigt tuff öppning. Dessutom tappat allt travet över upploppet de senaste starterna och med en stenhård öppning i benen kan det bli samma sak igen, och det går inte.

Rosso får ett perfekt lopp när de kör full fart där framme och så som den sett ut på slutet kan den mycket väl vinna. Du kan verkligen inte ha sett hur RP sett ut i de två loppen efter uppehåll om du tror att den är chanslös.

Manprinsen 2015-09-04 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 454271)
Haha.

"Håller ut Adrian". Nog bättre han fokuserar på att ta sig förbi invändige Jarl Af Solnäs vilket han inte kommer lyckas med. Eventuell spets efter 4-500 meter efter en riktigt tuff öppning. Dessutom tappat allt travet över upploppet de senaste starterna och med en stenhård öppning i benen kan det bli samma sak igen, och det går inte.

Rosso får ett perfekt lopp när de kör full fart där framme och så som den sett ut på slutet kan den mycket väl vinna. Du kan verkligen inte ha sett hur RP sett ut i de två loppen efter uppehåll om du tror att den är chanslös.

Den har ju inte vunnit på V75 hittills till skillnad från Folli, men visst, Johnny är en skicklig kusk så jag ska inte säga att det är omöjligt. Men chansspik? Tar JAS spets så lär han släppa till stallkompisen och då har jag ännu svårare att se hur RP ska vinna.

putte64 2015-09-04 21:07

Finns inte en chans han släpper med JAS som bara går i spets och vunnit många lopp därifrån.
Sedan vet man ju inte hur det blir kört, men han lär göra ett rejält försök att svara.

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 454273)
Den har ju inte vunnit på V75 hittills till skillnad från Folli, men visst, Johnny är en skicklig kusk så jag ska inte säga att det är omöjligt. Men chansspik? Tar JAS spets så lär han släppa till stallkompisen och då har jag ännu svårare att se hur RP ska vinna.


tvablaa 2015-09-04 21:16

Jag får skriva och "bidra" lite efter att mest ha läst innan. Några tankar kring morgondagens V75:
1 - Rätt favorit men ingen spik för mig, tycker inte loppet senast sa så mkt och är inte säker på spets. 8,9,7 är främsta motbuden och kanske slinker även 10 med trots att Jens Sjödén baissar. 5 tror jag inte klarar starten, annars värd streck till låg %.
2 - Lutar åt spik på favoriten på spetsgaranti, Adielsson och ljummet motstånd. Tycker annars att den borde kunnat bättre senast. Främsta garderingsstrecken för mig är 2,12,10,,3,9.
3 - Har varit inne på spik på Rod Stewart från början och tyvärr ser den ut att bli favorit, kanske beroende på att såväl Berglund som Huselius lyfter fram. Vid gardering tror jag det räcker långt med 6 som kanske blir släppt till spets. Ska jag hitta tokstreck så är det Friction.
4 - Var från början inne på att spika 9 men tvekar då bakspår inte vunnit något av dessa lopp och Björnkollen tar bort den. Även 11 hyllas på flera ställen. Men klar fördel framspår tydligen och då blir 1,2,5 och kanske 7 mina förstaval. 13 är bra med bra kusk men stort spårminus.
5 - Det skriks om 9 nästan överallt. Och med ska den nog. Men näst sist på turordningen klart minus. 8 känns spännande till låg % och 3 är ständigt underskattad. 1,2,5,6,7 känns också streckvärda. Och 11 är kanske bästa hästen. Dyrt lopp det här sannolikt..
6 - Kan bli chansspik på 7, vilket isf. bygger på en tro att den blir släppt till spets av 6. Men 3 kan ställa till det. 5,4,11,12 känns hetast bakom och 2 ska nog med även om den står hårt inne. Favoriten är säkert bästa hästen men känslan är att den får svårt därifrån och jag kanske chansar bort.
7 - Favoriten solklart förstastreck. Men 10 surras det mkt om och den ska nog med. 2, 12 och 5 åker med vid större gardering.

Svår omgång det här och framför allt svårt hitta spikar. Samtidigt finns det nog risk att rätt många favoriter vinner.

Moonfala 2015-09-04 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 454274)
Finns inte en chans han släpper med JAS som bara går i spets och vunnit många lopp därifrån.
Sedan vet man ju inte hur det blir kört, men han lär göra ett rejält försök att svara.

Jag tänkte först protestera och undra om vi någonsin har varit med om att någon svarat en stallkamrat men taktiken från stallet verkar faktiskt vara att låta JAS behålla ledningen: 3 Jarl af Solnäs (Ulf Ohlsson) är gynnad om han skulle få ledningen. Kan streta emot länge därifrån. Lite upp och ner med kämpaglöden men ledningen är ett plus. Det bästa vore naturligtvis Jarl af Solnäs i ledningen med Stay Alert i rygg och Mc Steamy utvändigt, säger Peter Untersteiner.

Det var en tidigare gång som Jens Sjödén sa om en häst att den hade skrällchans om den behöll ledningen för den var mycket bättre där men då hade P.U. i en intervju istället sagt att den hästen var bättre med rygglopp och att den skulle släppa till favoriten som han själv körde så att det är Peter själv som uttalar sig om att JAS ska behålla ledningen är ju ett bra tecken.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved