Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 10 Oktober (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24935-v75-aby-10-oktober/)

Torstens 2015-10-09 08:01

[QUOTE=Stankarn;460010]Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har sett fler fotbollsmatcher än Zlatan har spelat så...

magicalrat 2015-10-09 08:48

Jag brukar ju inte spela med hjärtat, men...

efter att ha läst denna tråden vill jag så jävla gärna att Oskar Svanberg vinner med Usain Henna. Gärna från de rätta ryggarna. :clap::KO:

Ingen ironi för att vara tydlig. Väldigt befriande att läsa hur kuskar försöker motivera lite av hur de tänker inför loppen.

olle 2015-10-09 09:41

Enligt aftonbladets odds i fredagstidningen släpper Bet365 Usain Henna till 15 ggr kl 10 mot 3 ggr hos Unibet. Grattis ni som kan spela där.

lokatten 2015-10-09 09:59

[QUOTE=Torstens;460061]
Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 460010)
Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har sett fler fotbollsmatcher än Zlatan har spelat så...

Hihi :lol:

Ang Oskar Svanberg och Usain Henna: Nu när hela "järngänget": Örjan, Erik, Björn, Johnny, Uffe och lovande Johan U och Adrian K är samlade på Yonkers som ett koppel vargar som vädrat blod = 4 miljoner:rolleyes: så är väl motståndet litet lättare här hemma? Good Luck Oskar:yes:

Helge 2015-10-09 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 460065)
Enligt aftonbladets odds i fredagstidningen släpper Bet365 Usain Henna till 15 ggr kl 10 mot 3 ggr hos Unibet. Grattis ni som kan spela där.

6 ggr släppte dom, hängde på låset.

Migge 2015-10-09 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 460065)

bet365 släppte Usain Henna till oddset 6,00 nu kl. 10.00 :sad44:

Shooter 2015-10-09 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av OskarSvanberg (Inlägg 460043)
Alla i hela världen fattar väl att det du beskriver ligger under egna tankar.
Självklart finns olika alternativ, rätt mkt tid läggs på att läsa på och förbereda, vilka ryggar vill jag ha, vilka kan tänkas släppa. Ryggar att undvika, vem släpper jag till etc. Plan a, b, c.

annars skulle jag ju inte kika in här. Finns några som har lite kloka idéer och har koll, tittar därför här ibland.

Men känns hästen oväntat dålig kastas allt åt sidan. Känslan för hästen är överordnad.
Och tvärtom, oväntat bra körs det offensivt. Men är det ett gäng jag kan knäcka från dödens med en häst i halvform kör man såklart så.

Men det spelar som sagt ingen roll vad du tycker. Jag ville ge en inblick i hur det funkar som aktiv. Inte skapa diskussion om min förträfflighet/ odugligget.

Fortsätt att skriva och delge dina tankar Oskar, det höjer statusen på den här sidan, och skit i att besvara dumma inlägg. Lycka till i helgen! :cheers:

olle 2015-10-09 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 460069)
6 ggr släppte dom, hängde på låset.

Ja, såg det. Ändå dubbelt så högt som Unibet. 15 ggr som det stod i AB hade väl varit för bra.

Helge 2015-10-09 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 460072)
Ja, såg det. Ändå dubbelt så högt som Unibet. 15 ggr som det stod i AB hade väl varit för bra.

Nere i 4 ggr nu. Jag jobbar ikväll/natt så du får mail imorgon efter lunch.

muumiin 2015-10-09 10:47

Alla fattar att oskar inte är topp 5 kuskar i sverige....Tyvärr är de ganska stor skillnad på Dessa 5 och sedan de som är under. Vad gör man då för att äta igen dettta försprång. Jo man tränar hästen själv. Och gör den lite bättre än alla andra. Visst säger inte han är utanför topp 15 men ligger däromkring anser jag. Är ingen nät troll och tycker de är kanoon du delar med dig av allt här, verkligen super! MEN ibland måste man inse sina begrensningar och köra efter dem. Hade du satt upp säga erik hade du garanterat kört in mer pengar. Men samtidigt missat massa provision/roliga körningar och missat allt de bra. Så kör på och bli bättre. Så kanske en dag du är bland de 5 bästa.

Helge 2015-10-09 11:36

Två halta hästar strukna Comeonhill (V75-4) och Amazing Man (V75-7). #stallDenco

Om_sommaren 2015-10-09 12:06

berghan ligger förhållandevis lågt på Global Money som haft hovböld sen senast enligt expressen. Ivar sånna håller på att växa in i guld och har endast vunnit 2 lopp i år pliktskyldigt från spets. Tycker det osar skräll här lång väg. Nämner därför några roliga lågprocentare.

Beau mec är ute på rätt distans från bra läge, efter lång frånvaro kommer formen mer och mer.

Arazi Boko är en kuse som jag inte sett styrkan i tidigare, men visade 11,5 över medel efter en ruskig startrusning som borde satt sig i benen på vem som helst. startsnabb och kan få fint smyglopp o spurta på open stretch sen.

Rocky winner är tillbaka från frankrike och visade i förra starten att han tagit loppen därnere fint. Ännu bättre nu?

Om_sommaren 2015-10-09 12:09

Orakel face bör vara bästa spiken. Ludde bör ha förberett bra i veckan när han såg spårlottningen. Han lär sitta i spets här och breidablicks o total value lär få vandra i andra spår. En lugn inledning är att vänta o ludde drar musten ur dem sista varvet i sann Ludde anda.

Om_sommaren 2015-10-09 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 460010)
Ja, jag har stor erfarenhet. Jag måste ha sett säkert...50 000 travlopp? Kanske ännu fler, jag har inte räknat. Jag har i alla fall sett fler travlopp än vad du har kört.

Och jag har många gånger sett kuskar vinna travlopp trots att de varken har haft bästa eller den formmässigt starkaste hästen i loppet. Det händer i princip varje dag. De har absolut inte "lyssnat" på hästen eller enbart kört när de har känt att de har något att köra med.

De har grundlurat sina motståndare. De har kört för vinst - och vunnit - med mediokra hästar, favoriter som knappast haft sin bästa dag, hästar som aldrig skulle ha vunnit om de bara hade körts utifrån som de "känts".

De har fått motståndarna att tro att de har bästa hästen. Även om de känt att hästen kanske inte är 100. De har bluffat sina motståndare. De har gjort manövrar i loppet som endera förbättrat sin egen position, alternativt försämrat motståndares position. De har spelat schack - eller poker - med de andra kuskarna. Och därigenom vunnit betydligt fler travlopp än vad de skulle ha gjort, om de bara skulle gå efter "hur hästen känns".

Min poäng är - och jag förstår att den är svårbegriplig - om du bara kör för vinst när du känner att du har något att åka med, då blir du förutsägbar. Då vet de andra kuskarna att de får överta spets utan strid, att du går ner på innerspår, att du sitter kvar i kön, osv.

Däremot, Jorma Kontio, Erik Adielsson, Björn Goop med flera. De kan få trolla bort ett varv med både fjärde- och femterankad häst - för du och de andra kuskarna vet att det är lönlöst att försöka få överta spets. Och se på f-n, genom att köra för spets även när de inte har bästa hästen i fältet vinner de fler travlopp än vad de borde...!

Jag är nog rätt säker på att man måste ha en strategi som kusk om man vill bli riktigt framgångsrik. Att man t o m kan behöva ta ett par förluster för att bli en vinnare i långa loppet.

Lycka till!

Om det nu är så att du sett 50 000 lopp så kanske du har reflekterat över hur ofta du sett Adielsson, Goop, kihlström i startlistan de senaste 15 åren.

De har kört fruktansvärt mycket lopp de senaste åren och får allt som oftast köra de bästa hästarna. Allt detta körande har givetvis gjort dem överjävliga på att köra lopp o manövrarna görs snabbt efter som de sitter i ryggmärgen. Jag säger inte att de inte är talangfulla men de har haft det bra förspänt för att ta sig till denna översta hylla i kusksverige, vilket tex Adielsson inte är sen att erkänna i intervjuer då o då.

För att återknyta till pokern så är det betydligt lättare bluffa när man sitter med ett hav av marker framför sig, än när man sitter där med en låg liten hög.

robinavellan 2015-10-09 13:40

Ni som tror på Usain Henna kan tänka om efter detta skrik. Skriken vinner aldrig på v75, det är sedan gammalt.

monimaker1 2015-10-09 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 460089)
Ni som tror på Usain Henna kan tänka om efter detta skrik. Skriken vinner aldrig på v75, det är sedan gammalt.

"Sharpsskriken" vinner ganska ofta:evilgrin39:

miniman06 2015-10-09 15:54

Ang goops s om ä

AMHC 2015-10-09 16:26

Någon som vet vem Spelvärde spikar i avdelning 6?

AMHC 2015-10-09 17:22

Och, vem tror ni här på forumet sitter i rygg på ledande Youana i Sto-SM?

lokatten 2015-10-09 17:30

Scellino Luis

Ser att 11 Scellino Luis är streckfavorit i avd 6.

Körs av Ville Karhulahti. Kollade Villes resultat i V75. Han - Ville alltså, inte Scellino - har startat 24 ggr i V75 i år. Resultat 0 vinst.

Scellino har en vinstprocent på 53% - 9 av 17 starter. Alla 9 vinsterna har han tagit med Erik Adielsson i sulkyn.

Stankarn 2015-10-09 18:01

Mina stänkare....

V75:3 - 3 Arazi Boko
I en otroligt svag gulddivision så borde vinnarhålet vara en eftersträvansvärd position. 3 Arazi Boko är riktigt vass ut och har vunnit/skrällt förut från den positionen. CE har lyckats bra tidigare. 1%!

V75:7 - 4 Huge Star
"..inte sämre än 5 Lover Face om det klaffar med positionerna." 3%!

V75:6 - 2 Raggamuffin
Snabb ut. Får rygg på Tokio Hotel Hall, som tar emot 6 Usain Henna. Full körning och avgör lätt på stretchen (eller t o m andra par utvändigt?). 6%!

Bergh och Kolgjini glänser?

Manprinsen 2015-10-09 19:16

Är jag dum i huvet om jag spikar Ingves i sista?

Speedyearl 2015-10-09 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 460150)
Är jag dum i huvet om jag spikar Ingves i sista?

Haha..knappast dum i huvudet! Den kan mycket väl vinna i det loppet! Tror det kan smälla i sista faktiskt!;)

draken 2015-10-09 19:45

Muhammed perra låter som en riktig vinnare. Sätter en lax på den.

Speedyearl 2015-10-09 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Muhammed (Inlägg 460155)
Tja Speedyearl såg att du vunnit lite pengar. Har du några klara tills imorgon?

Du vara nära i Onsdags också men synd du åkte i v86-7 där du spikade Fashion Diva!

Yes jag åkte på ena systemet men satte det andra!:evilgrin39:
V86
Inlämnat: 2015-10-07, 20:26
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2015-10-07
Start: 20:30
Kostnad: 3 920,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 9, 10
2: 6
3: 2, 3, 4, 5, 7, 11, 12
4: 7
5: 1, 2, 3, 7, 9, 11, 12
6: 1, 2, 5, 6
7: 2, 3, 5, 6, 9
8: 5, 7, 9, 12

4x1x7x1x7x4x5x4 = 15680 rader.
15680 x 1 x 0,25 kr = 3 920,00 kr.
Totalt: 3 920,00 kr.

Nej jag har inga klara ännu faktiskt...vet inte själv ännu och kommer förmodligen ändra mig 40-50 gånger innan jag lämnar in imorgon!!;)

Var länge sedan jag såg fram emot en omgång så mkt som denna iaf så jag både tror och hoppas det blir rejält betalt om man sätter sjuan imorgon!:cheers:

Manprinsen 2015-10-09 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 460154)
Haha..knappast dum i huvudet! Den kan mycket väl vinna i det loppet! Tror det kan smälla i sista faktiskt!;)

Känns som Vici Lane måste vara jävligt bra om den ska hålla undan i spets med massage från Lover Face och Montdore? Tror seriöst att jag skulle kräkas om jag skulle vara kvar inför sista med miljonutdelning på G och spik på Ingves :cry:

sirlarsson 2015-10-09 20:26

Tokio var ju toksnabb ut ur volten för ett tag sen på V7 när han vann. Varför skulle den vara långsam ut? Dock är Janes Hugo också snabb ut och ska ej nonchaleras.

Moonfala 2015-10-09 20:28

Såg att Veijo har bytts ut mot Håkan K Persson på 10 Flowmate i avd 2 samt till Joakim Lövgren på Lover Face (nr 5) i avd 7.

Melander 2015-10-09 20:36

Bo E. spikar 11 i sjätte Avd 6 han brukar vara rätt ute ibland ,så i brist på andra ideer gör jag detsamma.

putte64 2015-10-09 20:40

Det där är intressant tänk.
Tokio har gått Svenskt rekord från spets har jag för mig, och vill nog köra där igen.
Öppnar upp lite...

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 460164)
Tokio var ju toksnabb ut ur volten för ett tag sen på V7 när han vann. Varför skulle den vara långsam ut? Dock är Janes Hugo också snabb ut och ska ej nonchaleras.

putte64 2015-10-09 20:41

Berra X spikar emot.

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 460167)
Bo E. spikar 11 i sjätte Avd 6 han brukar vara rätt ute ibland ,så i brist på andra ideer gör jag detsamma.

Manprinsen 2015-10-09 20:42

Har Tokio öppnat bra med alla kuskar som kört eller är det främst med Björn?