Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Åby 10 Oktober (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24935-v75-aby-10-oktober/)

Emeffeff 2015-10-10 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 460300)
Och vinner bara när de andra kör loppet i halsen på honom...vilket naturligtvis händer ibland.

Men nog måste man ha rökt på om man grundar ett system på några tusen rader på de förutsättningarna? Då är det väl bättre att man spelar lotto eller köper 30 trisslotter?

Dela med dig av dina egna genidrag istället då...

AndyMart 2015-10-10 12:41

V75-4

ALLA har jagat Eagle Shot nu efter att hästen flygit fram och gjort fina lopp flera gånger i rad. Då har den varit spelad till entalsprocent. Idag är det 23 % som gäller, vilket enligt mig är något mindre än den verkliga chansen som jag värderar till 25-30 %. Idag när den är knapp favorit går ALLA emot, och är noga med att nämna att dagens procent är banne mej alldeles för hög. Man väljer istället ickevinnaren Man Winner och den som tydligt visat att den inte riktigt håller V75-klass Caddie Hit. Två hästar som dessutom ska vara med i spetskörningen och lär få tuffa öppningar. ALLA vet att lärlingslopp körs vilt och gynnar de som får ligga i fred lite längre ner. Men det har folk glömt idag. Eagle Shot ska fällas och man krigar istället som fan för att hitta spikar i andra avdelningar.

Det gör inte jag. Jag spikar Eagle Shot med 19 procentige Nicklas Westerholm, sitter lugn och njuter när Westerholm glider med i tredjespår och rundar packet sista 200. Samtidigt noterar jag att Amour Du Coglais, Snabba Cash och några till gör upp om resten av pallplatserna samtidigt som Man Winner m.fl är totalslut längre ner i kön.

Emeffeff 2015-10-10 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 460311)
V75-4

ALLA har jagat Eagle Shot nu efter att hästen flygit fram och gjort fina lopp flera gånger i rad. Då har den varit spelad till entalsprocent. Idag är det 23 % som gäller, vilket enligt mig är något mindre än den verkliga chansen som jag värderar till 25-30 %. Idag när den är knapp favorit går ALLA emot, och är noga med att nämna att dagens procent är banne mej alldeles för hög. Man väljer istället ickevinnaren Man Winner och den som tydligt visat att den inte riktigt håller V75-klass Caddie Hit. Två hästar som dessutom ska vara med i spetskörningen och lär få tuffa öppningar. ALLA vet att lärlingslopp körs vilt och gynnar de som får ligga i fred lite längre ner. Men det har folk glömt idag. Eagle Shot ska fällas och man krigar istället som fan för att hitta spikar i andra avdelningar.

Det gör inte jag. Jag spikar Eagle Shot med 19 procentige Nicklas Westerholm, sitter lugn och njuter när Westerholm glider med i tredjespår och rundar packet sista 200. Samtidigt noterar jag att Amour Du Coglais, Snabba Cash och några till gör upp om resten av pallplatserna samtidigt som Man Winner m.fl är totalslut längre ner i kön.

Ickevinnaren Man Winner har vunnit fler lopp än Eagle Shot!;)

Stekel 2015-10-10 12:56

Mycket snack om Eagle Shot men ingen som nämnt Malmqvists avstängning som en faktor. Själv drar jag mig för att tro för mycket på hästar som står i stall med problem, om det så är sjukdomar som går eller andra problem. Tänk er själva att er arbetsgivare åkt dit i ett rättsfall och man är osäker om verksamheten ens kan fortsätta. Det är ju inte så att det skulle vara bra stämning direkt, något som troligtvis skulle kunna komma att påverka de man jobbar med (patienter om man jobbar i vården t ex, hästar i det här fallet). Och man kanske inte skulle vara lika taggad som vanligt att göra allt man kan för att göra ett bra jobb.

Stekel 2015-10-10 13:07

Får nog peta med Raggamuffin ändå efter att ha läst den här kommentaren från tränaren. Även om det inte står utskrivet att det är stallorder så höjer det här chansen att Stefan kör från början och därmed vinstchansen.

"– Han var fin i måndagens jobb så allt
tyder på att formen är jättebra. Jag är
givetvis nöjd med läget och tror att han
kan vara med och köra om ledningen. Han
möter ett par riktigt bra hästar men är bra
själv också och kan nog vara med där
framme. Det blir barfota runt om och
jänkarvagn igen, säger Lars Järpedal."

AndyMart 2015-10-10 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 460312)
Ickevinnaren Man Winner har vunnit fler lopp än Eagle Shot!;)

På tio fler starter ;)

Tycker ändå inte om när hästar har mkt svårt för att sätta nosen först i loppen. Det tycker jag att jag ser på Man Winners beteende iaf i strider. Enligt mig är det då tufft att vinna på V7. Behöver all tur i världen och vinner inte mer än var tjugonde lopp mot dessa hästar.

laxdasen 2015-10-10 13:28

Alla Sjöar!

hanscrispi 2015-10-10 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 460322)
Alla Sjöar!

ÄNTLIGEN!!! Hur vi har väntat.:lol::ohmy::evilgrin39:

Kocken14 2015-10-10 13:59

Missa inte dessa om ni skall ha 7 rätt
Avd 1 - 10 Versailles som kan vara en storfidus om Luddes galopperar (annars vinner han väl)
Avd 2- Stenströmer vinner igen nr 1 Editor Boko.
Avd 3- Västerbo Highflyer som till och med nästan i dag är kuskförstärkt..:p. OS vinnare.
Avd 4 -Amour de cuglas som profiterar på lärlingstempo + på kusken också.
Avd 5 - Kan inte släppa Your Highness (hattrick för Stenströmer !!!) måste dubbla systemet ialla fall med den
Avd 6 - Janes Hugo var första hästen jag fastnade för när startlistan kom i söndags, kommer ju få ett fint lopp längs sargen och spurta förbi ..
Avd 7 - lås på 2,6 med plus för Montdore.

Lycka till

Lillis 2015-10-10 14:03

Men va fan!!!!

hur lyckades Robin nästla sig in i studion, suck............

Khiarshoor 2015-10-10 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 460328)
Men va fan!!!!

hur lyckades Robin nästla sig in i studion, suck............

HAHAHAHAH!

dado 2015-10-10 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 460330)
HAHAHAHAH!

kungen, vilka spikar du idag?

Khiarshoor 2015-10-10 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 460332)
kungen, vilka spikar du idag?

Hehe vet inte om du var seriös.. Kungen av stolpe ut liren iaf! :evilgrin39:

Först var jag inne på Usain Henna, men nu blir den närmast överspelad.. Fruktansvärt ovärt streck. Visst är det kuskminus delux på Scellino Luis... Men hästen är ju ruggig, tuggar ner dessa sista 1000 ENKELT!

Strykningar gynnar, känner mig trygg trots kusken faktiskt.

Spikar; Scellino Luis sedan vill jag hitta en annan också.

Draget måste ju vara Pharaon Face.. Trots att jag inte är någon stort fan av Ludde borde denna ha fin chans om han kör fram tidigt. Ruskigt bortglömd!

Följetången på V75, haha.. Mr Frank Nilsson, den odugliga kusken på V75 sitter som vanligt upp på Untersteiners pållar.. Snabba Cash? Verkligen bortglömd! Smygläge, kanske borde haft framspår. Men så som den sett ut senaste starten och anar smygform.. Mkt bortglömd!!

bjarnet 2015-10-10 14:18

jag börjar luta mer och mer åt att spika ågårds mats, har känslan av att casanova sisu hoppar från springspår utan skorna och editor boko spetsar ju knappast som verkar vara kravet för att han ska kunna vinna, tror på andra ytter bakom blue tee och bara blåser dom på upploppet, vann ändå med 9 längder sist mot billigt motstånd så lite krut finns det allt i grabben

spikpaddy 2015-10-10 14:33

För er som garderar i lärlingsloppet tycker jag inte man ska glömma 3.Global Newsletter. Öppnar snabbt och kommer få en fin position. Har också en fin avslutning att tillgå.

zamora_79 2015-10-10 14:33

Är inne på att det är 3 st favoriter som vinner idag...
Avd 6. 6
Min fråga är nu vilken av dom här favoriterna som vinner?
Avd 1. 5 Orakel Face, Avd 5. 3 Youana eller Avd 7. 2 Vici Lane
Men samtidigt så är jag inne på att Ludde kör bort en av dom frågan är bara vilken?

Spiken64 2015-10-10 14:41

Oskar J gör sitt jobb längst ut kommer 8.Amour Du Coglais
Där rök halva sverige

zamora_79 2015-10-10 14:46

Känns jobbigt att spika dom tre sista loppen, för det är alltid där jag torskar men samtidigt så finns det inga andra favoriter som kan vinna eller har bättre chanser än dom jag skrev... i Avd 2. så vinner 1-3-5 eller 7

1an kan försvara spets och då blir det SOS
3an gjorde kanon lopp förra gången (tredje spår hela vägen och kom in som trea ändå)
5an bra häst, gjorde det bra hos Svanstedt och kanske bättre nu i ny regi
7an har spring spår med Thomas Uhrberg

Så med detta sagt så räcker det med fyra hästar där för mig..

zamora_79 2015-10-10 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 460346)
Oskar J gör sitt jobb längst ut kommer 8.Amour Du Coglais
Där rök halva sverige

Inte jag, hehehehe:thumbup:

Manprinsen 2015-10-10 14:50

Varför rankar TT Beau Mec 1:a? Har jag missat något?

putte64 2015-10-10 14:56

Historik, Mannen !!!

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 460354)
Varför rankar TT Beau Mec 1:a? Har jag missat något?

Khiarshoor 2015-10-10 14:57

Dem kan ju inte vara nyktra i studion idag haha... De har redan gjort två gigantiska namn blunders.. Daniel Olsson skrek ut Panic Button som vinnare nyss... Och Eskil sa att "Bear Dancer" värmde fint i lunch dubbeln hahaha..

Visste inte att Bear Dancer sprang till det fina oddset idag, bara att banka isf!

Matte70 2015-10-10 14:58

ld tips?

Klanke 2015-10-10 15:00

tillsammans sidan verkar helt nere..

Khiarshoor 2015-10-10 15:02

LD 1:

Väldigt svårt haha.. Men första häst tycker jag Alfa Tesoro är... Kantbollar är väl 1 och 4... Även Westerholm.. Men svårt läge!

LD 2:

Tror jag att Söderkvist vinner felfri, om den hoppar är det ruggigt öppet bakom tycker jag. De flesta 20m bakom är väldigt intressanta isf..

newbranch 2015-10-10 15:10

V4-1
Startförbud: 4 SEYFFENSTEIN* (AT) (startförbud 151010-151020 (orent trav))
Bestraffningar: Brunzell Jenny, 2000 kr, avstängning 151024-151106, felaktigt bruk av körspö.
Larsson Jenny, 300 kr, för sen ankomst till defilering.

Väder: Svag S vind, 12°C

Manprinsen 2015-10-10 15:14

Totalt jävla omöjligt att hitta spikar man själv kan tro på i denna omgång. Folk spikar mot slutet och blundar för att statistiken talar emot Youana och stallformen emot Vici Lane. Känns som nödlösningar att spika nån av dom. Hade inte varit på tapeten om inte denna omgång varit så satans svår.

Shooter 2015-10-10 15:16

Kul omgång, men vi gör system varannan vecka så det är inte min tur. På V5 kör jag endast spikar på Ivar Sånna.

Sprite 2015-10-10 15:17

Lirar såhär idag:

1) 1, 2, 7, 8
2) 5
3) 1, 2
4) 1, 6
5) 3
6) 1, 2, 3, 6
7) 1, 2, 6, 9

Förstår inte hur folk tänker i guld. Ska verkligen de där bak runda i tredjespår på så bra hästar som Global Money och Västerbo Highflyer? VH som dessutom får en vänsterhänt kusk igen efter 10 starter.

Dragen förutom spikarna är helt klart Montreal och On Track Piraya. "Hör publikens glada rop, spela alltid Olle Goop!"

Stekel 2015-10-10 15:18

Oskar visar hur överlägsen han är de andra i ungdoms-SM. Sen att hästen inte var bra nog att han kunde bli bättre än tvåa är något annat. Bra början och jag skriver under på att Amour DC kan bli farlig idag till högt odds i lärlings-SM!

Manprinsen 2015-10-10 15:19

Har Bergh bestämt sig angående balansen på Global Money eller lägger han en bajskorv i ansiktet på spelarna i vanlig ordning? Sa igår att den skulle gå med framskor men är anmäld bfro?

BroderH 2015-10-10 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 460367)
Har Bergh bestämt sig angående balansen på Global Money eller lägger han en bajskorv i ansiktet på spelarna i vanlig ordning? Sa igår att den skulle gå med framskor men är anmäld bfro?

Bergh anmäler väl alltid alla hästar bfro för att kunna välja senare?

bokis29 2015-10-10 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 460359)
tillsammans sidan verkar helt nere..

Detta är åt helvete :gun_bandana:

Manprinsen 2015-10-10 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 460369)
Bergh anmäler väl alltid alla hästar bfro för att kunna välja senare?

Hoppas han har bestämt sig innan spelstopp då, känns ju lite sådär... Nu luktar det 3:e inner för honom oavsett, och därifrån vinner han inte.

dudaah 2015-10-10 15:25

Bah atg tillsammans helt nere igen. Och så undrar de varför omsättningen dalar *suck*

newbranch 2015-10-10 15:30

V4-2
Bestraffningar: Kylin-Blom Oskar, 1500 kr, för snäv körning/ridning.
Kylin-Blom Oskar (Manley) 1500 kr för snäv körning mot Englund Oscar (Bear Dream).

Speedyearl 2015-10-10 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 460365)
Lirar såhär idag:

1) 1, 2, 7, 8
2) 5
3) 1, 2
4) 1, 6
5) 3
6) 1, 2, 3, 6
7) 1, 2, 6, 9

Förstår inte hur folk tänker i guld. Ska verkligen de där bak runda i tredjespår på så bra hästar som Global Money och Västerbo Highflyer? VH som dessutom får en vänsterhänt kusk igen efter 10 starter.

Dragen förutom spikarna är helt klart Montreal och On Track Piraya. "Hör publikens glada rop, spela alltid Olle Goop!"

Med Ivar i dödens så mosar han oavsett om det är VH eller GM. Sen kanske han inte vinner men den som svarar när Ivar kommer lär inte hamna bland de 3 första iaf.