Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Örebro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/24973-v75-orebro/)

Shooter 2015-10-17 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 461234)
Vi Tippa hävdar att den även ska gå med bike ffg, men jag vetefan om de blandat ihop det med skorycket. Nämns ingen annanstans.
Jepson brukar ju köra i bike så det är väl inte omöjligt dock.

Ett kanondrag i omgången då Mellby lär få tryck av Adrian i ledningen och med lucka till slut så.

Jag tror att Polycrates hoppar och att Mellby vinner. Blir nog spik för mig.

Manprinsen 2015-10-17 12:08

Citat:

Vi Tippa hävdar att den även ska gå med bike ffg, men jag vetefan om de blandat ihop det med skorycket. Nämns ingen annanstans.

Ett kanondrag i omgången då Mellby lär få tryck av Adrian i ledningen och med lucka till slut så.

Adrian får troligtvis gunga så det är inget scenario som är skrivet i sten. Även om han lyckas få iväg hästen felfritt så kommer det bli tappstart deluxe och tveksamt om han då vill forcera i dödens.

Liljendahl 2015-10-17 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av dusagli (Inlägg 461229)
Någon som vet vad spelvärde spikar i sista?

Mellby diamant, spets o slut

Om_sommaren 2015-10-17 12:20

Citat:

Blir det jänkarvagn och barfota så är det ju hyfsat påställt på GRinnebys. Han kanske provar i spets då Carl johan, då det är rätt bana att testa.

Speedyearl 2015-10-17 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 461219)
bästa spik/spikarna enligt dig? du som har form

Svårt att se att någon ska slå Saveur om han går iväg och är frisk. Men den är ju inte så rolig kanske.

Jag har inte bestämt spikar ännu men jag är ganska säker på att jag kommer spika Linslusen AU på en kupong iaf.;)

Manprinsen 2015-10-17 12:37

Tycker det är för tung statistik som talar emot för att kunna spika Mellby Diamant.

tvablaa 2015-10-17 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 461243)
Tycker det är för tung statistik som talar emot för att kunna spika Mellby Diamant.

Håller med helt, statistiken talar sitt tydliga språk. Hoppas dock få med den på systemet. Synd att 11 blev struken, kändes intressant trots läget.

Shooter 2015-10-17 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 461243)

Det är ju lite knepigt att lista ut hur loppen blir körda. Kanske går Adrians häst iväg, funkar bra på banan och vinner. Men jag är inne på gunga där, och att Mellby kan köras till spets. När King Sir Kir är struken så vet jag inte om någon kör fram och trycker. Annars gillar jag inte att sitta med spik i sista loppet. Så jag vet inte vad du har för statistik som talar emot? Mer än det Sjödén skriver om treåringar.

Kocken14 2015-10-17 12:52

Dagens kloka..

Dagens helt klart mest streckvärda häst måste ju Re doc i sjätte där jag tror Bergharn sitter och myser i en våldsam startrusning mellan 1,3,4 , hoppas att only one winner inte håller upp ledningen, förhoppningsvis kör han då till efter 500-600 meter och tar över spets, då tror jag loppet .5 % är ju lördagsgodis.

AndyMart 2015-10-17 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 461246)
Det är ju lite knepigt att lista ut hur loppen blir körda. Kanske går Adrians häst iväg, funkar bra på banan och vinner. Men jag är inne på gunga där, och att Mellby kan köras till spets. När King Sir Kir är struken så vet jag inte om någon kör fram och trycker. Annars gillar jag inte att sitta med spik i sista loppet. Så jag vet inte vad du har för statistik som talar emot? Mer än det Sjödén skriver om treåringar.

Adrian kör fram och trycker Mellby Diamant och så plockar Global Respons ner de båda två till slut. Polycrates vinner INTE från dödens i detta lopp.

Shooter 2015-10-17 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 461249)
Adrian kör fram och trycker Mellby Diamant och så plockar Global Respons ner de båda två till slut. Polycrates vinner INTE från dödens i detta lopp.

Jag tror ju som sagt att Adrians häst hoppar och då är det ingen som trycker.

tvablaa 2015-10-17 13:07

Citat:

Precis den statistiken jag menar. Var ju ett framgångskoncept förra veckan att lita på den. Sedan är det väl frågan om Mellby kanske är så passa bra att den är ett undantag.

whalz 2015-10-17 13:14

Nobel Southwind?

tomtom2 2015-10-17 13:30

Citat:

Den tydliga statistiken som Jens pekar på kan man knappast negligera, för mig visar den iaf att det är totalt felstreckat i sista avdelningen.

Shooter 2015-10-17 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 461254)
Den tydliga statistiken som Jens pekar på kan man knappast negligera, för mig visar den iaf att det är totalt felstreckat i sista avdelningen.

Man ska alltid ta till sig av information. Sedan ska man värdera den och bilda sig en egen uppfattning.

Kocken14 2015-10-17 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 461255)
Man ska alltid ta till sig av information. Sedan ska man värdera den och bilda sig en egen uppfattning.

Bra sammanfattat.De gäller ju att lägga pusslet fram till 16.20.

Grant 2015-10-17 13:45

Njaaa...

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 461255)
Man ska alltid ta till sig av information. Sedan ska
man värdera den och bilda sig en egen uppfattning.

En majoritet tvivlar tillslut ändå på sitt eget omdöme och skriver av strecklistan.
Den omedvetna viljan mot att vilja vinna är stor.

Mvh Uffe

Shooter 2015-10-17 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 461257)
En majoritet tvivlar tillslut ändå på sitt eget omdöme och skriver av strecklistan.
Den omedvetna viljan mot att vilja vinna är stor.

Mvh Uffe

Strecklistan tillkommer efter hur folk spelar, den finns inte på förhand.

mackpeter 2015-10-17 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 461252)
Nobel Southwind?

Den tror Peter Untersteiner mycket på. Hårt vinnarspelad till drygt fem gånger och streckad på åtta procent (även om den får en hel del reservstreck efter strykningen av 11). Betänk dock, att han bara är tre år. Om du kan ska du även strecka 5 Global Respons.

Grant 2015-10-17 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 461259)
Strecklistan tillkommer efter hur folk spelar, den finns inte på förhand.

Streckar du 7 favoriter 16:00 så vet du till 100% att dom 7 inte vinner.
Det går att ha strecklistan som avslagshjälp.

Mvh Uffe

whalz 2015-10-17 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 461260)
Den tror Peter Untersteiner mycket på. Hårt vinnarspelad till drygt fem gånger och streckad på åtta procent (även om den får en hel del reservstreck efter strykningen av 11). Betänk dock, att han bara är tre år. Om du kan ska du även strecka 5 Global Respons.

Ulf låter så jäkla uppåt på Diamanten men jag är inte lika säker.. Men det tål att tänkas på i nån timme:)

Dodo 2015-10-17 13:55

Emma Di Quattro ?

Shooter 2015-10-17 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 461262)

Mvh Uffe

Om du är först med att strecka en häst i varje lopp så blir de favoriter på strecklistan.

randolf 2015-10-17 14:18

Dagens bästa dubbel 6-12 200 gr slanten 🐴🐴

Migge 2015-10-17 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 461262)

Mvh Uffe

Du är fel ute med din sk. statistik...bl.a. Boden 130615 har 7 st. streckfavoriter som vann :lol:

shjuve9le 2015-10-17 14:28

Susaren grinnebys i sista , barfota och fina tider ändå

Imself 2015-10-17 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 461270)
Du är fel ute med din sk. statistik...bl.a. Boden 130615 har 7 st. streckfavoriter som vann :lol:

Vinna för mig är väl mist att gå plus? hur många tror du "vann" något den dagen?

Grant 2015-10-17 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 461270)

Grattis till din vinst. Jag kan omformulera mig lite.
Jag vill inte att 7 streckfavoriter vinner.

Mvh Uffe

mackpeter 2015-10-17 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 461264)
Emma Di Quattro ?

Putte har publicerat några video här. Emma blev tveksamt diskad för snäv körning, när hon överlägset vann 2/8 i Berlin på fin tid. En riktigt fin häst. Hon ska streckas här. Är bara streckad på 3 %. Folk känner inte till den. Kusken ovan vid svenska förhållanden. Bra chans!

Migge 2015-10-17 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Imself (Inlägg 461273)
Vinna för mig är väl mist att gå plus? hur många tror du "vann" något den dagen?

Nu var ju inte frågan ifrån Grant hur mycket pengar man vann på 7 st. streckfavoriter utan påståendet var ju att till 100% så vinner ALDRIG 7 st. streckfavoriter i en & samma omgång!

Vilket bevisligen var fel ifrån Grants sida!

tvablaa 2015-10-17 14:58

Hur bra var Dernier Viking sist, ngn som har koll? Är väl den enda som kapacitetsmässigt kan mäta dig med Sauveur.

Om_sommaren 2015-10-17 14:59

mycket meningslöst gnabb här idag känns det som. Lite mer fokus på v75 och vettiga motiveringar önskas. Jag har bestämt mig för spik på balero mearas i alla fall. Man ska inte stirra sig blind på spetsstriden bara i detta lopp. Vad har New generation visat på slutet egentligen? Det känns som att Erik sitter på klart bästa hästen o styrningen brukar han lösa på bästa sätt.

Stekel 2015-10-17 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 461278)
Hur bra var Dernier Viking sist, ngn som har koll? Är väl den enda som kapacitetsmässigt kan mäta dig med Sauveur.

Ungefär hur bra som helst. Lär köras framåt och blir den släppt till tät blir den farlig!

Om_sommaren 2015-10-17 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 461278)

Den var ruggig sist, men får ofta tuffa lopp o då blir det svårt på v75. Jag hävdar att Ni talar bra latin är den enda som kan utmana saveur o det ska ske från spets i så fall.

tvablaa 2015-10-17 15:11

Brukar hamna fel på NTBL. Men är inne på att Dernier knäcker den från dödens om den funkar på underlaget. Sedan lär den få svårt stå emot Sauveur.

Grant 2015-10-17 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 461279)
mycket meningslöst gnabb här idag känns det som. Lite mer fokus på v75 och vettiga motiveringar önskas. Jag har bestämt mig för spik på balero mearas i alla fall. Man ska inte stirra sig blind på spetsstriden bara i detta lopp. Vad har New generation visat på slutet egentligen? Det känns som att Erik sitter på klart bästa hästen o styrningen brukar han lösa på bästa sätt.

Ja om ändå alla var överens och spelade samma rad.

2 BM från spår 2?

Mvh Uffe

Shooter 2015-10-17 15:15

Mina spikar blir Sauveur, Joy Ribb och Mellby Diamant.

Stekel 2015-10-17 15:24

Tänkte stå över idag, men ser bara en riktigt bra favorit så får lägga in en liten:

3 spik - Borde vara favorit, stallform läge osvosv.
1,2,5,6,7 (utgång 2) - Fullgarderat, Saveaur är bäst men om man ser till hela ekipaget kan det aldrig vara så stor segerchans i silver och alldeles för stor favorit. Speciellt när det är voltstart som alltid är en riskfaktor.
1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13 (utgång 1) - Spets och slut för Veijo eller vidöppet!
2,3,4,5,6,7,8,12 (utgång 8) - dåligt påläst men vet tillräckligt om såna här lopp att det knappt hjälper att läsa på, gardera rejält och utgånga på en bra och spelvärd häst är vägen att gå.
1,3,5,6,7,8,9,11 (utgång 3,11) - Tror inte mycket på att Only One Winner håller spets och det här är en kass storfavorit. SOS för Erik eller öppet. Troligt med rejäl körning i loppet och den enda av de här som kommer prestera riktigt bra i silver är Global Patriot tror jag, spelvärd.
1,2,3,4,5,9 (utgång 5) - Småöppet och några intressanta utrustningsändringar.
Minst tre utgångsvinnare (Saveur/Appolonia/Borups Powerful/Linslusen/Global Patriot/Global Respons)

Klanke 2015-10-17 15:28

Roliga drag:

5 Celebrity Lane Har en del fart, men spåret innebär viss galopprisk. Outsiderbud om felfri. 2%... Trivs i spets och vinner sina flesta lopp därifrån. avd1.

6 October Kronos Till ledningen och vann på ett bra sätt senast. Spets och släpp denna gång? Hur som helst en rolig outsider bakom favoriten. 3% avd2.

7 Kadett Cd Har nu fått ett lopp i kroppen och lär vara rejält förbättrad till dagens start, tidig! 5% avd3

7 Shes from above Var senast ute i Oaksfinal, men var då chanslös från femte utvändigt. helt annat motstånd idag. 4%, passa även 6 Kicki the dancer Kommer med två raka segrar och har formen på topp, inte alls borta idag. 4% avd4.

4 Dixi Sisu gav ett väldigt bra intryck vid segern senast. Hon är orutinerad, men visar prov på fin utveckling och ska åter tas på allvar. första gången nu med jänkarvagn. avd5

1 Only one Winner har vunnit 4 av 5 på hösten, har tagit spets båda gångerna från spår 1 tidigare. Svårslagen. avd6

3 Polycrates Face kommer från en snygg seger och skulle han sköta sig på samma sätt denna gång är det en bra chans igen. Räkna med ett offensivt upplägg på nytt! 2 Nobel Southwind är under snabb utveckling och eventuellt ska han idag få på sig en jänkarvagn för första gången. Han har dessutom lottats till ett perfekt läge och är normalt med i striden. avd7

Lazze 2015-10-17 15:28

HE he ,Jorma alltid rolig att lyssna på....
Många "pra" hästar han möter (re only 1 W..V75:6) och andra också....?????andra vadå? , kameler,startpersonal eller vad..Humor på hög nivå..
(Ps 3,6,9=dagens lås)
Mvh ,
L