![]() |
Citat:
|
Ställningen just nu i detta forum. Vettig info ang V75 VS Annan dynga.
1 sida v75 - 2 sidor dynga. Jag läser ju denna tråd för att vi ska dela våra tankar angående v75, inte vilken bana eller lopp man gillar bäst. Har inte hunnit med att läst på än så har tyvärr inga miljondrag än så länge att bistå med utan har mest en massa frågetecken so far. Första tycker jag ser helt öppet ut... Andra loppet så blir ju Tekno Odin stor favorit. Jag gillar inte att spika kallblod och absolut inte från dubbla tillägg på 2140. Måste finnas några bra kusar där framme som är värda ett streck ifall att dom kan rinna undan bara. Mycket som kan strula när man ska runda från tillägg och gå fram. Har inte studerat något djupt ännu men tycker att Qravatt känns intressant. Tredje löp så håller jag Rocky Winner högst. Får han ett bra lopp och inte hamnar för långt back så tror jag mycket väl att han kan vinna. Det borde kunna bli lite körning i loppets inledningsvis så fältet dras ut lite. Då kommer han få en bra position. Om inte Rocky vinner så är motbuden bakom väldigt jämna. Jag tror att Rockey winner är snäppet bättre. Men kan mycket väl få stryk av någon smygkörd kuse. |
Cool Keeper struken..
|
Ursäkta om jag bryter och kommer med ett inlägg om V75-1 på lördag.
9 Digital Collection har mött ett annat motstånd än detta gäng. Senast var det semifinal i Breeder's Crown. Han fick stryk med 20 m av vinnaren Buzz Mearas. Men var väl ändå rätt bra. Har någon synpunkter från Berghs stall på något annat än ärtsoppa och kallblod - tack! |
Citat:
Sedan det du skriver om kallblod låtsas jag att jag inte såg. Det var så dumt. I Norge är det fifty-fifty mellan raserna. Mycket mera konst att köra kallblod än varmblod hoppas jag att du har klart för dig. Men är man inte uppvuxen med kallblod så har man nog svårt att sätta sig in i detta. Enligt dig ska man alltså inte heller köra ponnytrav, den rasen är ju helt underlägsen. Visst är det tur att vi har olika åsikter, hur skulle det annars vara? |
Citat:
|
Citat:
Får väl bjuda på en vinnare också så folk inte klagar. Westholm har en riktigt bra häst i sjätte om den sköter sig. Men kanske blir svårt från bakspår i silver ändå. |
Ursäkta igen om jag tjatar om hästar. Får skylla på att jag just ätit ärtsoppa - det är ju torsdag - och för att travestera Helge "druckit ett par kalla" - det enda jag kan om kallisar.
Vill fälla storfavoriten 11 Salong i femte. Hur startsnabb är 1 Financial Secret, som kan vara en bra 5-%are efter miljöbyte? |
Citat:
|
Cool Keeper struken
Halsinfektion enligt travsport.
Höll på att skriva att det var för att jag trodde lite på honom.;) |
Citat:
|
Då ska du vara glad att du sparade dina pengar, för så dålig som den varit på slutet hade den inte vunnit. :)
Citat:
|
nån som har koll på om det var nån ny utrustning på beau mec sist? Den fick ju rejäl fart i starten nere i malmö. Med den farten kan den kanske svara ut quiden från start?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ser ut att bli hård öppning i avd1. Jag tror kusken på Rocky Reach passar ypperligt. Har ofta en stark avslutning...nu fina 2%.
|
Citat:
|
Citat:
|
Kolla nu på atg.se. Nu kommer en intervju med blåljugaren Bergh, som har ett dussin hästar till start imorgon. Vässa öronen.
|
Bergh fick sätta poäng på sina starthästars chanser från 1-10, där 1 är liten chans och 10 stor.
1) 3 Jethro Tull 4 9 Digital Collection 8 2) 3 Qravatt 6 3) 2 Beau Mec 8 9 Son Alezan 6 4) 1 Kirin De Zeun 7 4 Prima Eagle 4 6 Camilo Boko 8 7 Mockinbird Face 7 6) 2 How Amazing Tooma 6 7) 4 Digital control 6 5 Reak Dream 4 |
Spikar spelvärde favoriten i 6.e?
|
Nope
Nope, bränn-Leif
|
Beau mec chans spik;)
|
Citat:
|
Be Spontaneous trivs bra i spets spikar
|
Citat:
|
Förr på 70-80 talet då var det över 5000-7000 på åby travet då var det bara vardag och V5.
Men den tiden är redan förbi och den siffran når inte många banor upp på en lördag. då det är v75 under höst och vinter. Att släcka ner tv-sändningar och atg-live det finns ju aldrig på kartan 2015. |
Björnkollen gav nada idag. Tror den lokala syjuntan har bättre koll på norrlandshästarna än Björn. Nämnde inte ens Le Lahar i sista trots att den är jävligt tidig.
|
Citat:
I dessa fall brukar han läsa innantill från Guiden/Ronden eller följa strecklistan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tipsen här på Sharps är gratis. I V75-5 är 10 Rekord Amok till 6 % väl så bra som 55 %aren 11 Salong. Bra lås! Firas lämpligen med Churchills favoritchampagne Pol Roger.:drunk: |
Berghs andra häst i guld, Son Alezan, var jag riktigt imponerad av senast! Han verkligen flög fram över upploppet och såg ut att vinna med rätt mycket sparat! Lite längre distans tror jag gynnar och får han det lite serverat, vilket inte borde vara omöjligt med ett litet fält, så borde han ha rätt bra möjlighet.
Streckad på 3 % nu! Kallblodsloppet, borde inte Qravatt kunna leda runt om? |
Kallblod Spika rätt eller 2 till? 3 hästars känns tungt en omgång som denna
|
Citat:
|
spik !!!!
Rocky Winner
i morgen vinder den let.....efter tur i det franske med 3 sejr på stribe....i morgen vinder den let i så bilig gold division......husk !!!!! |
JEP
Citat:
1 2875 14,9 -- 1,70 150722 Enghien-3 Gabriele Gelormini 1 2900 14,0 -- 2,30 150711 Enghien-5 Gabriele Gelormini 1 2875 14,4 -- 8,0 |
Citat:
|
Gillar egentligen inte att spika Örjan från bakspår, men håller ändå Venkatesh som bästa spiken imorgon. En del snack från olika håll att hästen är upp och ner och inte att lita på och så vidare, men tycker han har skött sig bra nu i flera starter på slutet. Senast han blev tokhet var när Örjan tokladdade mot ledningen på Rättvik för fem starter sedan, men så lär han inte köra igen. I övrigt har han plockat ner betydligt tuffare silvergäng än så här på slutet. Känns överlägsen kapacitetsmässigt i det här gänget.
Varnar också för Västerbo Carrera som det är fint spelvärde på i första avdelningen. Segstark häst som tål att göra grovjobb och gå ute i spåren. Hoppas Linderoth kör fram tidigt i dödens och ger hästen chansen. Gäller att hålla jämnt, hårt tempo hela vägen. Tror definitivt att han kan slå Bolt Boko från dödens iallafall, streckad på 3 % i nuläget... |