Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Bergsåker V75 31/10 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25071-bergsaker-v75-31-10-a/)

Emeffeff 2015-10-28 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 463011)
Nej fattar. Men INGA av dagens tävlingar skulle ske ..utan bredlopp.

Breddlopp? Trodde vi snacka kallblod.

ricBLo636 2015-10-29 00:47

Ställningen just nu i detta forum. Vettig info ang V75 VS Annan dynga.
1 sida v75 - 2 sidor dynga. Jag läser ju denna tråd för att vi ska dela våra tankar angående v75, inte vilken bana eller lopp man gillar bäst.

Har inte hunnit med att läst på än så har tyvärr inga miljondrag än så länge att bistå med utan har mest en massa frågetecken so far.
Första tycker jag ser helt öppet ut...

Andra loppet så blir ju Tekno Odin stor favorit.
Jag gillar inte att spika kallblod och absolut inte från dubbla tillägg på 2140.
Måste finnas några bra kusar där framme som är värda ett streck ifall att dom kan rinna undan bara. Mycket som kan strula när man ska runda från tillägg och gå fram.
Har inte studerat något djupt ännu men tycker att Qravatt känns intressant.

Tredje löp så håller jag Rocky Winner högst. Får han ett bra lopp och inte hamnar för långt back så tror jag mycket väl att han kan vinna. Det borde kunna bli lite körning i loppets inledningsvis så fältet dras ut lite. Då kommer han få en bra position. Om inte Rocky vinner så är motbuden bakom väldigt jämna. Jag tror att Rockey winner är snäppet bättre. Men kan mycket väl få stryk av någon smygkörd kuse.

PhilipBIF 2015-10-29 14:43

Cool Keeper struken..

mackpeter 2015-10-29 17:08

Ursäkta om jag bryter och kommer med ett inlägg om V75-1 på lördag.

9 Digital Collection har mött ett annat motstånd än detta gäng. Senast var det semifinal i Breeder's Crown. Han fick stryk med 20 m av vinnaren Buzz Mearas. Men var väl ändå rätt bra. Har någon synpunkter från Berghs stall på något annat än ärtsoppa och kallblod - tack!

SO 2015-10-29 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 462915)
Då är vi oense, kan inte förstå varför man inte vill se så bra klass på hästarna som möjligt. Har aldrig förstått ljusningen med kallblodstrav till exempel. Vet att många gillar det, men jag tycker det är iskallt. Precis som att man skulle köra Formel 1 med traktorer. Varför tävla med en ras som är helt underlägsen en annan? Men nu är vi långt off topic, får enas om att vi är oense i den här frågan...

Nja, jag har inte sagt att jag INTE vill se topphästar, men har jag kanske sett ett "hundratal" sedan slutet 60 talet man blir därmed lite mättad. Topprestationer berör mig inte så mycket numera. Senaste höjdaren var väl när Månprisen slog Superlilje på Dannero och 6ooo vrålade. Häftigt. Samma helg körde dom på Meadowsland och enl en travtidning överskuggade duellen på Dannero dom tävlingarna.

Sedan det du skriver om kallblod låtsas jag att jag inte såg. Det var så dumt. I Norge är det fifty-fifty mellan raserna. Mycket mera konst att köra kallblod än varmblod hoppas jag att du har klart för dig. Men är man inte uppvuxen med kallblod så har man nog svårt att sätta sig in i detta. Enligt dig ska man alltså inte heller köra ponnytrav, den rasen är ju helt underlägsen. Visst är det tur att vi har olika åsikter, hur skulle det annars vara?

SO 2015-10-29 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 462919)
Vill man locka folk till banorna gäller det ju att de får något speciellt för att de går dit.

- Mycket tränarintervjuer live.
- Ett arkiv inför varje tävlingsdag med all info kring varje startande häst.
- Bra mat till bra pris, trevlig miljö i restaurangen.
- Prisvärda erbjudanden, dels inom mat men också inom spelet. T.ex. alla som spelar från banan får 5 % högre återbetalning på sidospelen, vinnare, plats osv.

Tycker du ska glömma att det ska lockas folk till banorna. Too late. När "min generation" försvinner så saknas publiken nästan helt. En vardagkväll på Bergsåker var snittåldern på publikplats garanterat över 60. Säkert mera. Och Jägersro hade ju 46 betalande en vardag (MED VARMBLOD OCH KOLGJINI som dragplåster) Men ATG har ju själv bäddat för att travet ska tappa publiken. (ATG live mm)

Emeffeff 2015-10-29 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 463064)
Nja, jag har inte sagt att jag INTE vill se topphästar, men har jag kanske sett ett "hundratal" sedan slutet 60 talet man blir därmed lite mättad. Topprestationer berör mig inte så mycket numera. Senaste höjdaren var väl när Månprisen slog Superlilje på Dannero och 6ooo vrålade. Häftigt. Samma helg körde dom på Meadowsland och enl en travtidning överskuggade duellen på Dannero dom tävlingarna.

Sedan det du skriver om kallblod låtsas jag att jag inte såg. Det var så dumt. I Norge är det fifty-fifty mellan raserna. Mycket mera konst att köra kallblod än varmblod hoppas jag att du har klart för dig. Men är man inte uppvuxen med kallblod så har man nog svårt att sätta sig in i detta. Enligt dig ska man alltså inte heller köra ponnytrav, den rasen är ju helt underlägsen. Visst är det tur att vi har olika åsikter, hur skulle det annars vara?

Pallar inte skriva nåt långt svar för då kommer folk och bölar för att det inte handlar om V75. Men nej, kan inte påstå att jag har gått på trav för att se ponnyhästar. Därmed inte sagt att kidsen inte ska få hålla på med det om de vill. Kallbloden är jag dock jävligt glad att man slipper här nere i söder.

Får väl bjuda på en vinnare också så folk inte klagar. Westholm har en riktigt bra häst i sjätte om den sköter sig. Men kanske blir svårt från bakspår i silver ändå.

mackpeter 2015-10-29 19:36

Ursäkta igen om jag tjatar om hästar. Får skylla på att jag just ätit ärtsoppa - det är ju torsdag - och för att travestera Helge "druckit ett par kalla" - det enda jag kan om kallisar.

Vill fälla storfavoriten 11 Salong i femte. Hur startsnabb är 1 Financial Secret, som kan vara en bra 5-%are efter miljöbyte?

korpo 2015-10-29 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av PhilipBIF (Inlägg 463053)
Cool Keeper struken..

Vet någon varför?

lokatten 2015-10-29 19:49

Cool Keeper struken

Halsinfektion enligt travsport.

Höll på att skriva att det var för att jag trodde lite på honom.;)

alle 2015-10-29 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 463114)
Vet någon varför?

Halsinfektion enligt travsport.se

putte64 2015-10-29 19:56

Då ska du vara glad att du sparade dina pengar, för så dålig som den varit på slutet hade den inte vunnit. :)

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 463115)
Halsinfektion enligt travsport.

Höll på att skriva att det var för att jag trodde lite på honom.;)

Om_sommaren 2015-10-30 11:03

nån som har koll på om det var nån ny utrustning på beau mec sist? Den fick ju rejäl fart i starten nere i malmö. Med den farten kan den kanske svara ut quiden från start?

Tirich 2015-10-30 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 463150)
nån som har koll på om det var nån ny utrustning på beau mec sist? Den fick ju rejäl fart i starten nere i malmö. Med den farten kan den kanske svara ut quiden från start?

Helstängt

monimaker1 2015-10-30 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 463150)

Kan inte tänka mig annat än att Bergharn försöker svara ut QPQ. Lär vara totalt ointresserad av dennes rygg. Öppnar upp för Mind your Face?

Om_sommaren 2015-10-30 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 463152)
Kan inte tänka mig annat än att Bergharn försöker svara ut QPQ. Lär vara totalt ointresserad av dennes rygg. Öppnar upp för Mind your Face?

nja. Vinner inte beau mec från spets då? enormt värde i den som spik, då den är hälften så mycket streckad som quiden. Erik kommer ge upp körningen direkt om han märker att han inte kommer förbi. Går säkert ner i rygg då eftersom han brukar var snäll mot quiden.

monimaker1 2015-10-30 11:19

Ser ut att bli hård öppning i avd1. Jag tror kusken på Rocky Reach passar ypperligt. Har ofta en stark avslutning...nu fina 2%.

monimaker1 2015-10-30 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 463153)
nja. Vinner inte beau mec från spets då? enormt värde i den som spik, då den är hälften så mycket streckad som quiden. Erik kommer ge upp körningen direkt om han märker att han inte kommer förbi. Går säkert ner i rygg då eftersom han brukar var snäll mot quiden.

Du kan ha rätt i det! Jag har dock redan två bra spikar och väljer att gardera med ett gäng streckvärda i avd3. Hoppas lite på prestigekörning mellan Bergh och Erik.

Om_sommaren 2015-10-30 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av monimaker1 (Inlägg 463155)
Du kan ha rätt i det! Jag har dock redan två bra spikar och väljer att gardera med ett gäng streckvärda i avd3. Hoppas lite på prestigekörning mellan Bergh och Erik.

behöver ju inte va fel. vecka, vecka på beau mec också med malmö resa som kan sitta lite i benen kanske. skulle nog plockat alla utom nato och david vid gadd.

mackpeter 2015-10-30 14:16

Kolla nu på atg.se. Nu kommer en intervju med blåljugaren Bergh, som har ett dussin hästar till start imorgon. Vässa öronen.

mackpeter 2015-10-30 14:49

Bergh fick sätta poäng på sina starthästars chanser från 1-10, där 1 är liten chans och 10 stor.

1) 3 Jethro Tull 4
9 Digital Collection 8
2) 3 Qravatt 6
3) 2 Beau Mec 8
9 Son Alezan 6
4) 1 Kirin De Zeun 7
4 Prima Eagle 4
6 Camilo Boko 8
7 Mockinbird Face 7
6) 2 How Amazing Tooma 6
7) 4 Digital control 6
5 Reak Dream 4

PhilipBIF 2015-10-30 15:05

Spikar spelvärde favoriten i 6.e?

Kusken1 2015-10-30 16:42

Nope

Nope, bränn-Leif

chompipe 2015-10-30 17:01

Beau mec chans spik;)

PhilipBIF 2015-10-30 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 463187)
Nope, bränn-Leif

Stein Daylight?

capone 2015-10-30 17:05

Be Spontaneous trivs bra i spets spikar

Spiken64 2015-10-30 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 462859)
Om du tänker efter kanske det som skrivits om puibliken på Jägersro etc var en liten pik åt Andy Mart som verkar störtförälskad i Jägersro, och där gratis ärtsoppa tycks vara huvudingrediensen

Gratis är gött.

Spiken64 2015-10-30 17:12

Förr på 70-80 talet då var det över 5000-7000 på åby travet då var det bara vardag och V5.

Men den tiden är redan förbi och den siffran når inte många banor upp på en lördag.
då det är v75 under höst och vinter.

Att släcka ner tv-sändningar och atg-live det finns ju aldrig på kartan 2015.

Manprinsen 2015-10-30 18:01

Björnkollen gav nada idag. Tror den lokala syjuntan har bättre koll på norrlandshästarna än Björn. Nämnde inte ens Le Lahar i sista trots att den är jävligt tidig.

Ztazze 2015-10-30 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 463194)
Björnkollen gav nada idag. Tror den lokala syjuntan har bättre koll på norrlandshästarna än Björn. Nämnde inte ens Le Lahar i sista trots att den är jävligt tidig.

Björn är väl inte ens på plats, varför skall han läsa på?

I dessa fall brukar han läsa innantill från Guiden/Ronden eller följa strecklistan.

Manprinsen 2015-10-30 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 463197)
Björn är väl inte ens på plats, varför skall han läsa på?

I dessa fall brukar han läsa innantill från Guiden/Ronden eller följa strecklistan.

Känns ju punschigt att nån som inte är påläst ska komma med tips. Dessutom hade han bilen full med speltorskar så nått lite mer fantasifullt hade jag väntat mig. ;)

Kusken1 2015-10-30 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 463194)

Denna vecka hade Björn plockat en hel del från Spelvärdes material.

mackpeter 2015-10-30 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 463191)
Gratis är gött.

Churchill sa: Den göttaste champagnen är torr, kall och gratis.

Tipsen här på Sharps är gratis. I V75-5 är 10 Rekord Amok till 6 % väl så bra som 55 %aren 11 Salong. Bra lås!

Firas lämpligen med Churchills favoritchampagne Pol Roger.:drunk:

alle 2015-10-30 21:54

Berghs andra häst i guld, Son Alezan, var jag riktigt imponerad av senast! Han verkligen flög fram över upploppet och såg ut att vinna med rätt mycket sparat! Lite längre distans tror jag gynnar och får han det lite serverat, vilket inte borde vara omöjligt med ett litet fält, så borde han ha rätt bra möjlighet.

Streckad på 3 % nu!

Kallblodsloppet, borde inte Qravatt kunna leda runt om?

Melander 2015-10-30 22:23

Kallblod Spika rätt eller 2 till? 3 hästars känns tungt en omgång som denna

Manprinsen 2015-10-30 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 463235)
Kallblod Spika rätt eller 2 till? 3 hästars känns tungt en omgång som denna

Qravatt kan spåra runt om. Tekno gillar inte att kajka i spåren bakifrån och travet har varit risigt på sistone. Måste även ha med Norheim Järv, känns jävligt spännande med Erik.

michel65 2015-10-30 23:02

spik !!!!

Rocky Winner
i morgen vinder den let.....efter tur i det franske med 3 sejr på stribe....i morgen vinder den let i så bilig gold division......husk !!!!!

michel65 2015-10-30 23:03

JEP

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 463242)
Rocky Winner
i morgen vinder den let.....efter tur i det franske med 3 sejr på stribe....i morgen vinder den let i så bilig gold division......husk !!!!!

Gabriele Gelormini

1 2875 14,9 -- 1,70

150722
Enghien-3 Gabriele Gelormini

1 2900 14,0 -- 2,30

150711
Enghien-5 Gabriele Gelormini

1 2875 14,4 -- 8,0

Emeffeff 2015-10-31 01:09

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 463200)
Churchill sa: Den göttaste champagnen är torr, kall och gratis.

Tipsen här på Sharps är gratis. I V75-5 är 10 Rekord Amok till 6 % väl så bra som 55 %aren 11 Salong. Bra lås!

Firas lämpligen med Churchills favoritchampagne Pol Roger.:drunk:

På vilket sätt är Rekord Amok väl så bra som Salong? Den har inte visat något i närheten av Salongs insats senast på Solvalla. Senast torskade den från ledningen efter 16-tempo. Säger dock inte att Salong bara vinner för det, vill först se att han gör en liknande prestation som senast igen. Streckar dock 1, 3 och 8 före som garderingsbud.

Emeffeff 2015-10-31 01:37

Gillar egentligen inte att spika Örjan från bakspår, men håller ändå Venkatesh som bästa spiken imorgon. En del snack från olika håll att hästen är upp och ner och inte att lita på och så vidare, men tycker han har skött sig bra nu i flera starter på slutet. Senast han blev tokhet var när Örjan tokladdade mot ledningen på Rättvik för fem starter sedan, men så lär han inte köra igen. I övrigt har han plockat ner betydligt tuffare silvergäng än så här på slutet. Känns överlägsen kapacitetsmässigt i det här gänget.

Varnar också för Västerbo Carrera som det är fint spelvärde på i första avdelningen. Segstark häst som tål att göra grovjobb och gå ute i spåren. Hoppas Linderoth kör fram tidigt i dödens och ger hästen chansen. Gäller att hålla jämnt, hårt tempo hela vägen. Tror definitivt att han kan slå Bolt Boko från dödens iallafall, streckad på 3 % i nuläget...