![]() |
Scellino gör det kanonbra, men favoriten fick bestämma. Typiskt!
|
Fan Örjan ..Kör framåt i start och hamna längre fram...=stenklar..
|
Är det nån som begriper sig på Erikssons styrning här? Jag är totalt mållös.
|
:smoke:
Citat:
|
Njae, favoriten fick inte bestämma. Det va däremot 4-4 i träffen som enbart ville köra för plats. Uffe fick vinsten, helt enkelt :) Tråkigt med sådana lopp. Varför kämpa för o ta spets och sedan släppa med Usain? Galet.
|
Där visar proffskuskarna vart skåpet ska stå. Vet inte vad Jens hade för strategi, bättre förutsättningar än så här, köra till spets och ta emot favoriten i dödens (där hon visat sig sårbar) får han inte igen. Kan säkert tjäna in ett par hyggliga matlappar på V75 i ett par starter till.
|
varför han släppte? varför?
|
Fyfan!!! Säger till alla i butiken (lokala ombudet) att Coco vinner... Precis detta loppscenariot vurma jag för! Lovordar deras näst största andel (ca500:-) so spikar Coco.... Fan va öack jag blir på mig sj.... ALLA visste att de skulle bli såhär. Hästen har ingen riktig skalle. Men fick fuska bort halva loppet. Vinner bara därför... Nåväl...
|
En viktigt punkt som de lyfter fram i ATG-Live nu och det är när kuskarna ligger sist i fältet med inget ekipage bakom. Många, de flesta, kuskarna lägger sig ändå i andraspår - varför? Örjan lägger sig alltid i samma situation på innerspår för att spara varje cm till slutspurten. Jag kan förstå att man inte gör det med en osäker häst som är svår att flytta på i sidled, men annars tycker jag bara att det är svindåligt av kuskarna. För dessa klagar ju alltid på hur mycket längre det är att ligga i andraspår gentemot innerspår.
Varför inte spara meter? |
Klanke, du hade rätt där. Men fan vad dåligt av JE att släppa till värsta motståndare
|
Citat:
Bäst på speed! |
Citat:
Då har man fan inget på V75 att göra. Kan ju hålla sig till att köra lunchlopp i Skellefteå hädan efter. Fan vad arg jag... :gun_bandana: |
Citat:
|
Citat:
|
Bägge gick 15,3. Hade Örjan bara kört några meter tidigare så hade han varit före i mål. Riktigt surt!
|
Hoppas på en TV nu 10-11-15 X blygsamma 10:- ....Bra odds dock..
|
Man är själv dum som tippare eftersom man vet på ngt vis om att de kommer att bli så här. Sen kan man ju tycka att det finns en skyldighet att köra för bästa prestation, inte för att få pengar till havre.
|
Tappar totalt suget för trav när det blir så här. Ungefär som att försöka få 13 rätt på stryktipset om man måste fundera på vilka lag som kör läggmatcher eller inte.
|
Mumintrollet har talat..#jorma #rotvälska
|
Modd Brun inför nästa. Jag ryggade dig SO! Vi får väl se om det blir någon fart i pollen :)
Edit: Vafalls. Missade jag en galopp eller vart tog han vägen? |
Lite självkritik måste ni ändå ha härinne. Jens Eriksson - när körde han i spets på V75 senast. Att sedan svara favoriten (hästen) och Ulf Ohlsson, tyckte han väl skulle kosta för mycket, sedan vet vi heller inte hur hästen kändes på underlaget och i övrigt.
Hade han vunnit, med lucka, hade ni höjt kusken till skyarna för en drömstyrning... Däremot håller jag med om att jag hade velat sett honom i ledningen då det var en skämtfavorit på förhand... Och att jag spelade Scellino Luis, hehe... |
Citat:
|
Citat:
när det är dina funderingar som suger ???? |
Här blev det helt fel för Uffe trots att han valde häst.
|
F-n att Jormas hoppade. OK med Valle Järven som jag hade med.
|
De hemska kallbloden slår till igen.. Galopper till höger o vänster.
|
Citat:
|
Citat:
Nä, ingen här hade höjt Jens Eriksson till skyarna. Vi hade uttryckt våra gratulationer och konstaterat att om man har tur behöver man f-n inget förstånd... |
Trodde det var kört och satt och svor när Tjomsland körde invändigt och satt sist på sista bortre med min spik. Helt otroligt hur det kan lösa sig ibland, synd att man inte har sånt flyt oftare bara...haha. ;-)
|
Måste ge Öystein Tjomsland en eloge. Han sa solklart igår i atg.se att Ulf Ohlsson valde Sjö Odin men tyckte att Valle Järven var lika bra.
|
Var inne på Valle Jerven hela dagen. Men så sa J-O Persson att i dag skulle de få åka. Jaså, då bytte man ut VJ mot Tand Tuff. Sen var det bytet kört till det sämre. Man lär så länge man lever.:sad44: |
Buhuu vad alla experter klagar, inse fakta istället. Ni tippade fel, bästa hästen vann. Punkt slut!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Då var det över för idag. Robban ger inte bort något gratis och det betalade sig.
|
Undrar vad atg fifflar med nu då då de ej kan redovisa V75-värdet ?!
|
Man får vara tacksam för det lilla...även om inte Allaballa vann. 9%!
Det var den här som dissades på i stort sett alla "händer". "har inte gått barfota sedan hedenhös...", "har aldrig vunnit direkt efter vila"...."måste ha haft sin peak"....(Kusken). kul! |
I senaste loppet ser ni en annan aspekt på det hela - hade en amatör eller mindre tränare/kusk suttit i jollen så hade JT fortsatt trycka tills han fått ledningen - nu satt Bergharn där och då pressar man inte på, för då faller man på eget grepp...
|
Citat:
|