Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Gävle 16 januari (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25571-v75-gaevle-16-januari/)

Dodo 2016-01-11 10:25

V75 Gävle 16 januari

Ett iskallt Gävle arrangerar V75 på lördag.
Prognosen just nu är -22C = brodd i skorna

Silverdivisionen bör stå mellan Coco De Vie, Order By Keeper och Scellino Luis. Luringen är Wariner från perfekt startspår.
Gulddivisionen har två topphästar. Ed You och On Trtack Piraten. Då jag inte vet formen på Ed You får On Track Piraten vara min första häst.
I klass 1 har jag funnit min tidiga spik. Ready Ribb från ett utsökt startspår.
Skrälloppen ser ut att kunna bli avdelningarna 2 och 7.

korpo 2016-01-11 19:38

Tomtegubben. Det löser O A Lindqvist galant.

ricBLo636 2016-01-11 20:00

Usain Swingär min första häst i lopp 1.
Sprungit ett tag mot starkare motstånd än det här.
Tror att den har störst chans att vinna.
Men är ju ingen spik. Fast blir det bra ord från tränare så kan det vara en chansspik.
Coco de vie har den sprungit förbi förut. Sen står ju dom två värsta 11 & 12 med sämre spår. Nej jag höjer alla fall ett varningens finger för min första häst i avd1!

Groknak 2016-01-11 20:54

Utsökt startspår vet jag inte på Ready Ribb, snävt 4:e spår i volt på en tidigare strulig häst...

Andros 2016-01-11 22:55

Be Spontaneous i avd.5 känns rätt intressant tycker jag.. Rede'ns stallform är ju hyfsad och Haugstad verkar köra med lite självförtroende igen.
Borde kunna bli körning i början här, Panoramic med Örjan nog värst emot men lite för kort distans för den..

Manprinsen 2016-01-12 00:31

Spelmässigt rätt ointressant, tror på max 30k på 7 rätt i bästa fall.
Örjan kommer vinna 2-3 lopp.

Dodo 2016-01-12 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 473633)
Tomtegubben. Det löser O A Lindqvist galant.

Nä, det går inte. Julen är över ;)

mackpeter 2016-01-12 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av ricBLo636 (Inlägg 473634)
Usain Swingär min första häst i lopp 1.
Sprungit ett tag mot starkare motstånd än det här.
Tror att den har störst chans att vinna.
Men är ju ingen spik. Fast blir det bra ord från tränare så kan det vara en chansspik.
Coco de vie har den sprungit förbi förut. Sen står ju dom två värsta 11 & 12 med sämre spår. Nej jag höjer alla fall ett varningens finger för min första häst i avd1!

Jag har kollat varje steg Usain Swing tagit det senaste halvåret. Han har startat i V75 9 gånger i rad. Skrällvunnit två ggr och varit med i final tre ggr. En stenhårt härdad äkta familjehäst, som tränas av mamma och pappa och körs växelvis av sönerna. Hästen är mycket kapabel, men körs "snällt". Han kan mycket väl skrälla - i detta ögonblick streckad på 5 %. Ett roligt lås med 12 Scellino Luis.

hugotheboss 2016-01-13 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473698)
Jag har kollat varje steg Usain Swing tagit det senaste halvåret. Han har startat i V75 9 gånger i rad. Skrällvunnit två ggr och varit med i final tre ggr. En stenhårt härdad äkta familjehäst, som tränas av mamma och pappa och körs växelvis av sönerna. Hästen är mycket kapabel, men körs "snällt". Han kan mycket väl skrälla - i detta ögonblick streckad på 5 %. Ett roligt lås med 12 Scellino Luis.

Då är vi två i så fall!

Tirich 2016-01-13 00:53

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473698)

Ännu roligare är det att spika Coco de Vie som jag tror kan köras till ledningen efter en bit här. Jag tycker inte någon av de förmodade ledarna skulle vilja svara henne när hon kommer.

Jag tror det blir tufft för Scellino Luis och slå Coco de Vie från dödens, men jag är lite rädd för en starkt spurtande Usain Swing dock

Dodo 2016-01-13 09:04

Länge sedan jag såg så dålig klass på hästar i ett klass 2 försök......

Dodo 2016-01-13 10:30

Vad tror ni om den finska hästen Victory Pilot i Brons med Jorma i sulkyn ?
Han har gått bra i finska 4-åringslopp under sommaren och gjorde comeback på Solvalla nyligen, där han vann ganska enkelt.

Sampo 2016-01-13 13:51

Allaballakaitoz

Om Allaballakaitoz skulle nå ledningen tror jag han har bra chans att hålla undan, kan allt emellanåt. Att PU skickar han till Gävle tyder på att är nöjd och stallet går ju som tåget.

mackpeter 2016-01-13 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 473705)
Vad tror ni om den finska hästen Victory Pilot i Brons med Jorma i sulkyn ?
Han har gått bra i finska 4-åringslopp under sommaren och gjorde comeback på Solvalla nyligen, där han vann ganska enkelt.

Brons är ett svårt lopp. Chans har 2,3,4,6,9,10,12.
2 Linslusen var chanslös senast på Åby mot Shogun. Imponerade inte. Chans här.
3 What's Your Limit var bra som tvåa i det stolopp, där Dernier Viking gjorde en slät figur. WYL fick snällt lopp av Örjan och spurtade bra. En stark och tuff märr, som kan överraska här.
4 Premier Kronos är en tuffing, som våra norrländska sharpsare vet mer om.
6 Victory Pilot bra i Finland kom till Nurmos förra året. I debuten sprang han och lattjade med sex konkurrenter i ett amatörlopp på moddig Solvallabana. Loppet kördes i 19-20 tempo med temposkärpning sista 600. Hästen såg glad ut och klippte med öronen mest hela vägen. Kan mycket väl vinna här. 6 %.
9 Be Spontaneous är alltid med därframme. Inte vunnit sedan september.
10 Top Of The World vinner ofta och skreks en del om senast på Åby. Fick då stryk bl a av Linslusen från liknande lägen som nu. Tjae.
12 Panoramic är en stark rackare och vinner ofta tuffa 2600 m lopp.

Det vore intressant, att få seriös info om Tarzans hästar 3 och 12. Inte bara det gamla vanliga - mina hästar är i full form och ska streckas.

mackpeter 2016-01-13 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sampo (Inlägg 473715)
Om Allaballakaitoz skulle nå ledningen tror jag han har bra chans att hålla undan, kan allt emellanåt. Att PU skickar han till Gävle tyder på att är nöjd och stallet går ju som tåget.

Men PU följer inte själv med till Gävle. Vad tyder det på? Han duger inte i guld - inte ens i detta lopp. Kunde kanske "allt" hos Åke Svanstedt. Men det var gångna tider.
Finns bara en häst på banan, On Track Piraten. Takter kommer (förhoppningsvis) i första hand till Gävle för denna styrning.
Ed You har vi inte sett tävla sedan augusti. Borde vara ringrostig.
Luckycharm Hanover har rätt spår, distans och kusk. Men OTP är väl minst 20 m bättre.
Som spelare år OTP tråkig spik. Men vad ska man göra - han är bara bäst.

Spiken64 2016-01-13 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 473603)
Ett iskallt Gävle arrangerar V75 på lördag.
Prognosen just nu är -22C = brodd i skorna

Silverdivisionen bör stå mellan Coco De Vie, Order By Keeper och Scellino Luis. Luringen är Wariner från perfekt startspår.
Gulddivisionen har två topphästar. Ed You och On Trtack Piraten. Då jag inte vet formen på Ed You får On Track Piraten vara min första häst.
I klass 1 har jag funnit min tidiga spik. Ready Ribb från ett utsökt startspår.
Skrälloppen ser ut att kunna bli avdelningarna 2 och 7.

Har bara -10 på lördagen för det är väl inte nattrav?

robfri 2016-01-13 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 473723)

Sen behöver man väl inte vara raketforskare för att förstå att prognoser kan ändras sedan första inlägget skapades.

lr vissa måste tydligen vara raketforskare för att förstå det.

thefatgoose 2016-01-13 23:05

Spelvärda enligt mig såhär på förhand, förutsatt att de förblir kallt å skönt:

v75-1: 7 Usain Swing, käkar brodd till frukost å har härdats i bra gäng under hösten/vintern. Nackdelen är la att de är en familjemedlem så dom kör alldeles för snällt med honom(enligt mig). Plusset är väl att det är Jens upp, som enligt mig är bättre än Leffe.

v75-2: 6 Alfie, kapabel brud med omgångens största kuskplus. Var fin som tvåa bakom Järvsöblomster i Dubbelcupen finalen i december. Fina hästar emot men åker med på min kupong alla dagar i veckan iaf, kan tom sluta med en chansspik på nått av kiosksystemen.
I samma lopp har vi även 13 Tomtegubben, sett riktigt bra ut på slutet och kommer bara Långben rätt på de bör han vara med i striden.

v75-4: 7 Tequila Palema, en personlig favorit som nu fått 3 lopp i kroppen efter vila, senast godkänd som tvåa bakom Google Håleryd. I nuläget ett fynd om Celebreightr fortsätter vara storfavorit.

v75-5: 4 Premier Kronos, som efter 2 år häruppe börjat hitta rätt på brodd. En riktig hedershäst som fått ett helt okey läge och enligt mig inte riktigt möter de blodigaste motståndet denna gång. Litet minus att det inte är John som kör, men Långben har ju provat på förut så kanske går vägen ändå.

v75-7: 6 Sambucus P.R, med den enkla motiveringen att Hällgren ogillar att åka långt(ofärdig), men här bestämmer sig för att glida hela vägen ned till gävle från Skellefteå. Han åker inte ned för att bara delta, utan ser de nog som en mycket god chans, annars hade han aldrig anmält. Helt bortappad är häststackarn i dagsläget iallafall.

hugotheboss 2016-01-14 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473720)
Men PU följer inte själv med till Gävle. Vad tyder det på? Han duger inte i guld - inte ens i detta lopp. Kunde kanske "allt" hos Åke Svanstedt. Men det var gångna tider.
Finns bara en häst på banan, On Track Piraten. Takter kommer (förhoppningsvis) i första hand till Gävle för denna styrning.
Luckycharm Hanover har rätt spår, distans och kusk. Men OTP är väl minst 20 m bättre.

Böjd att hålla med, men eftersom man letar mot så hittade jag följande halmstrå: OTP 3 starter på Gävle 0 vinster, Takter på Gävle 2015 10 st V75-lopp 0 vinster. Betyder så klart inget här. De andra är ju i en lägre division med tanke på lång frånvaro/klass etc. Ibland får man köpa den alla spikar och leta efter skrällar i andra lopp. I sista t ex tycker jag bl a 2 Kulani känns lite kul med Sören Eriksson. Fast det finns andra!

Dodo 2016-01-14 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 473723)

Stämmer bra det. Prognosen har ändrat sig och kan göra det igen ;)
Brodd lär behövas oavsett....

Dodo 2016-01-14 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473718)
Brons är ett svårt lopp. Chans har 2,3,4,6,9,10,12.
2 Linslusen var chanslös senast på Åby mot Shogun. Imponerade inte. Chans här.
3 What's Your Limit var bra som tvåa i det stolopp, där Dernier Viking gjorde en slät figur. WYL fick snällt lopp av Örjan och spurtade bra. En stark och tuff märr, som kan överraska här.
4 Premier Kronos är en tuffing, som våra norrländska sharpsare vet mer om.
6 Victory Pilot bra i Finland kom till Nurmos förra året. I debuten sprang han och lattjade med sex konkurrenter i ett amatörlopp på moddig Solvallabana. Loppet kördes i 19-20 tempo med temposkärpning sista 600. Hästen såg glad ut och klippte med öronen mest hela vägen. Kan mycket väl vinna här. 6 %.
9 Be Spontaneous är alltid med därframme. Inte vunnit sedan september.
10 Top Of The World vinner ofta och skreks en del om senast på Åby. Fick då stryk bl a av Linslusen från liknande lägen som nu. Tjae.
12 Panoramic är en stark rackare och vinner ofta tuffa 2600 m lopp.

Det vore intressant, att få seriös info om Tarzans hästar 3 och 12. Inte bara det gamla vanliga - mina hästar är i full form och ska streckas.

Håller fullständigt med om dina analyser men att du skall få nått vettigt ur Tarzan......nej, det kan du nog glömma.

lokatten 2016-01-14 04:32

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473720)

Allaballa kunde inte "allt" hos Åke heller: startade 19 ggr i V75 för Åke, 1 (en) vinst, var i första V75-starten, Kalmar 120310.:smoke:

Måste ju bli On Track Piraten.

shjuve9le 2016-01-14 10:48

Allaballa har ju gjort ett par fina lopp hos unter, spets å slut på 12 tid 2140m men nu skor osvosv.

Klanke 2016-01-14 12:36

sparloppen! Gävle

i avd1 har det räckt i 8 av 9 fall att enbart strecka för de två mest betrodda.
i avd2 har det räckt i 7 av 9 fall att enbart strecka för de tre mest betrodda.
i avd6 har alla vinnarna varit från spår 1-6 i 9 av 9 fall och i 9 av 9 fall har hästarna rankats enligt atg streckprocent 1-4.

i avd7. Har det i 9 av 9 fall räckt att strecka streckprocenten med 1-4..

avd3 avd4 samt avd5 är det lite mer utspridda skurar..

God tur!

Dodo 2016-01-14 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 473829)
sparloppen! Gävle

i avd1 har det räckt i 8 av 9 fall att enbart strecka för de två mest betrodda.
i avd2 har det räckt i 7 av 9 fall att enbart strecka för de tre mest betrodda.
i avd6 har alla vinnarna varit från spår 1-6 i 9 av 9 fall och i 9 av 9 fall har hästarna rankats enligt atg streckprocent 1-4.

i avd7. Har det i 9 av 9 fall räckt att strecka streckprocenten med 1-4..

avd3 avd4 samt avd5 är det lite mer utspridda skurar..

God tur!

När du skriver denna statistik, som t.ex avd1. Menar du statistik för avdelning 1 eller menar du statistik för Silverdivision ?

Klanke 2016-01-14 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 473830)
När du skriver denna statistik, som t.ex avd1. Menar du statistik för avdelning 1 eller menar du statistik för Silverdivision ?

statistik på gävle avd1 på v75...

de brukar ha silverdiv i början har jag för mig, rätta mig om jag har fel.

lokatten 2016-01-14 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 473838)
statistik på gävle avd1 på v75...

de brukar ha silverdiv i början har jag för mig, rätta mig om jag har fel.

När såg ovanstående började jag genast snoka efter "värdelöst vetande"...

Alltså V75
Gävle 2015
21 feb avd1: Stoeliten
23 maj avd 1: Brons
22 aug avd 1: KII
Gävle 2014
22 feb avd 1: Silver
17 maj Avd 1: Silver
Gävle 2013
19 jan avd 1: KI
18 maj avd 1: Silver
23 nov avd 1: KI
Gävle 2012
18 aug avd 1: Brons
Dom hade visst bara en V75:a på Gävle det året.

Knutman 2016-01-14 21:26

Kom i håg, oavsett Halmstad, Jägersro och andra som önskar vara bäst
GÄVLETRAVET har landets bästa och snabbaste bana, i detta ingår
att man har den banan som är absolut bäst för hästarna-underlaget!

Knutman 2016-01-14 21:30

Hade häst till start V75 på Jägersro, barfotabana? gruset var lika grovt
som vinterbana i Norrland, typiskt skåningar och ge felaktig info.
Lika här på sajten dom tror att dom vet och kan bäst-tråkigt!

hugotheboss 2016-01-14 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Knutman (Inlägg 473901)
Hade häst till start V75 på Jägersro, barfotabana? gruset var lika grovt
som vinterbana i Norrland, typiskt skåningar och ge felaktig info.
Lika här på sajten dom tror att dom vet och kan bäst-tråkigt!

Ok tack, jag antecknar!

SO 2016-01-14 22:39

Kallblodsloppet V75;2 på Gävle

jag blev konfunderad när jag sern10 Modd Brun vara en 0-procentare MED Janne Norberg!!

Folk har börjat supa redan nu verkar det. Jag har följt Modd Brun i många år och gjort finfina slantar på hästen och bara det att "man" sätter upp Norberg tycker jag är värt höjda ögonbryn-

Påminner om att hästen blev 2,a slagen av Qvarting (bara en halv längd) som 134 oddsare i höstas och lämnade Sjö Odin längt efter sig i mål. Den som såg V75 i Östersund (6/6) kunde konstatera en god 3;e plats Tangen Hop vann det loppet. Modd Brun var då 121 oddsare. Sådana som Mino, Qravatt, Nordlirappen var längder efter i mål felfria.

Säger inte att hästen vinner, men den som sett den och följt den kan inte begripa att den är en 0-% are. Given på mina kuponger i varje fall. Vi ska inte underskatta bo Landgren, men Janne Norberg är en värsting bakom kallblod det vet vi alla.

V75 loppet för kallblod denna gång är enl min mening bland det svagaste vi haft på många år. Eller hur?

oggeb 2016-01-14 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 473914)

jag blev konfunderad när jag sern10 Modd Brun vara en 0-procentare MED Janne Norberg!!

Folk har börjat supa redan nu verkar det. Jag har följt Modd Brun i många år och gjort finfina slantar på hästen och bara det att "man" sätter upp Norberg tycker jag är värt höjda ögonbryn-

Påminner om att hästen blev 2,a slagen av Qvarting (bara en halv längd) som 134 oddsare i höstas och lämnade Sjö Odin längt efter sig i mål. Den som såg V75 i Östersund (6/6) kunde konstatera en god 3;e plats Tangen Hop vann det loppet. Modd Brun var då 121 oddsare. Sådana som Mino, Qravatt, Nordlirappen var längder efter i mål felfria.

Säger inte att hästen vinner, men den som sett den och följt den kan inte begripa att den är en 0-% are. Given på mina kuponger i varje fall. Vi ska inte underskatta bo Landgren, men Janne Norberg är en värsting bakom kallblod det vet vi alla.

V75 loppet för kallblod denna gång är enl min mening bland det svagaste vi haft på många år. Eller hur?

Tomtegubben är spelad för lite, funkar bra på vintern och lär ladda från sitt läge. Torwall också för lite spelad som kommer bli livsfarlig om han går felfritt. Sjö Odin och Alfie är givna på kupongen. Möjligtvis Torpa Nicklas som lär gå i spets. Funkar nog att köra på dessa 5. Ska man ta fler är Valle Jerven nästa häst även om jag tycker han är för mycket spelad som tredjehäst.

mackpeter 2016-01-14 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 473914)

Tar rygg på dig SO. Kanske Norberg får den felfritt från tredjespåret.

mackpeter 2016-01-14 23:40

Vilka behöver jag strecka av kallbloden? Kan inget om dem.
Har tänkt 2,5,6,8,9,10 och 13.

hugotheboss 2016-01-15 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 473920)
Vilka behöver jag strecka av kallbloden? Kan inget om dem.
Har tänkt 2,5,6,8,9,10 och 13.

Kanske plus 14 också, läst en del surr om den. Kommer tyvärr inte ihåg var, man läser så mkt!

ricBLo636 2016-01-15 00:57

Alfie behöver man inte ha med. Överskattat sto i mina ögon.
Jag Har just nu alla i kallblodsloppet förutom tre st och det är Faks Nils, Alfie och Tomtegubben. Jag bedömer dessa tre chanslösa.

SO 2016-01-15 07:29

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 473922)
Kanske plus 14 också, läst en del surr om den. Kommer tyvärr inte ihåg var, man läser så mkt!

Absolut, slår man V75 vinnaren Valle Jerven på det sätt som han gjorde så finns ju toppformen där, Kanske ingen hejare på broddar, men form slår ju alltid klass

SO 2016-01-15 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av ricBLo636 (Inlägg 473923)
Alfie behöver man inte ha med. Överskattat sto i mina ögon.
Jag Har just nu alla i kallblodsloppet förutom tre st och det är Faks Nils, Alfie och Tomtegubben. Jag bedömer dessa tre chanslösa.

Vet inte vad du har emot Tomtegubben? Han slog hästarna 1,3,4,5 den 23/11 på Gävle lopp 6

ricBLo636 2016-01-15 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 473925)
Vet inte vad du har emot Tomtegubben? Han slog hästarna 1,3,4,5 den 23/11 på Gävle lopp 6

Ja med Nos från framspår bakom bil.
Jag tror helt enkelt att den inte är tillräckligt bra för att kunna vinna från tillägg. Liheim Svarten springer samma tider som tomten. Men står 20 m bättre. Vallen järven som han spöade där ser jag som en bättre häst som funkat bra på slutet.
Kan tänka mig att Torwall får problem från spår 5 nu så den rycker nog också innan systemet är klart. =)

ricBLo636 2016-01-15 10:54

Minst en utav dessa måste jag spika tillsmmans med OTP.
Men vem har bäst chans...?

Usain Swing Som jag skrev tidigare här om. Har stigit till 8% nu och det lär väl fortsätta. Kommer dock alla fall vara 4-handare.
Hästen har sprungit i Silver länge och många fina prestationer. Vinner 13% och va ett lite tag nu sen senaste vinsten. Detta gäng ser ju enklare ut än vanligt så det borde komma en vinst nu.
Svåraste motbudet jag kan se är Order By Keeper som också har mött bra hästar på slutet. Men tror inte den är så förtjust i denna distans plus bakspår är ett minus.
Sellino Louice kan inte göra något själv och behöver få ryggresa hela vägen. Har en truddilutt att komma med till slut och spännande med Örjan upp. Men min tredje häst i loppet.
Rank 1-5. 7-11-12-6-2

Tequila Palema Har fått gjort tre lopp efter en liten vila. Hästen har sett fin ut och jag tycker att denna 7-åring är bästa hästen i fältet. Nu är det tillägg på volten och spår ett. Så frågan är vart han hamnar i loppet. Hittar hon ut och inte hamnar allt för långt bak i kön så tror jag att hon rundar detta gäng skapligt lätt.
Minus är väl att jag inte gillar att spika Clase seamt spåret. Plus äratt hon är bästa hästen, fina insatser och har rutin mot många andra i loppet.
Celebreightr Tror jag inte tar sig till spets från spår 4. Hästen är bara 4-år gammal. Tjänat näst minst pengar i hela gänget. Vist den har två raka segrar och Örjan som kusk. Men dom segrarna är tagna mot enklare gäng. Jag tycker inte att hästen har visat sig värdig ännu för att vara favorit på v75. Alla fall inte i detta lopp.

Scampi Tror jag kan vara omgångens bästa spik bland dom som inte är favoriter. Kommer hästen till spets så tror jag inte att någon tar han. Stig H låter smått exalterad över denna start med springspår. Hästen kommer från två klart bra prestationer där den har vunnit ena utav dem och va två i den andra. Hästen värkar verkligen gilla kylan och jag hoppas den når spets för då ser jag ingen som kan plocka ner den.
Motbudet är väll Ready Ribb som vinner väldigt mycket lopp. Har mött lite enklare dock och det syns lite på insprunget och kr/start. Fortfarande tror jag mycket avgörs om Scampi kommer till spets eller inte. Gör den inte det så ser loppet vidöppet ut.
Make it quick känns inte som en vinterhäst. Men har mycket fart i sig och kan mycket väl dyka upp där framme.

Så frågan lyder. Vilken av dessa har störst vinstchans? =)