Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25717-v75-jaegersro/)

whaton 2016-02-05 19:46

v75:4 hittar ja ett fräckt lås i 12, 13 då ja tror dom kommer köra som vildar där framme. play it diablo surras det en del om bra form mött bättre hästar på sistone och Fuxa Håleryd är bra om formen finns vilket den borde göra nu med 2 lopp i kroppen efter ett kortare uppehåll. :)

Spetsochslut 2016-02-05 21:42

Det var inget påhopp utan han sa att han inte hade några problem med att hästar som varit borta i 6mån/10mån kom ut direkt i V75 och det är ju = lotto för oss spelare.

korpo 2016-02-05 21:45

Takter missar V75

Travronden.
Jägersro. Johnny Takter står över lördagens V75-tävlingar på hemmabanan Jägersro.

av: Claes Freidenvall Kategori: nyheter/Sport Publicerad: idag 21:20

– Tyvärr har jag fått någon form av influensa och äter penicillin. Läkarens rekommendation var att ta det lugnt till måndag, säger Johnny Takter.

Nio hästar skulle Johnny Takter kört imorgon på Jägersro och det betyder att det blir nya kuskar på Be Sweet, Vivo Per Lei, Usain Colt, Barracuda River, Cindy Photo, Diotima F, Hope And Love, Handsome Knight och Made In Italy.

Klanke 2016-02-05 21:47

:=)

Speedyearl 2016-02-05 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 476386)
Omgångens drag för mej är 1 Pellegrino i avd 7. Bra chans till spets. Spår 1, spets, 1640a på Jägersro och totalt ostreckad.

Absolut spets och med en gasglad kusk!

Är ingen hjälte till slut dock och jag kommer knappast ha med honom om jag garderar ens.

Manprinsen 2016-02-05 22:31

Björn drar på pimpelfiske istället i morgon. :)

kasse 2016-02-05 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476459)

Det gör han rätt i efter förra helgens triumf !!!:)

Stekel 2016-02-05 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 476458)
Absolut spets och med en gasglad kusk!

Är ingen hjälte till slut dock och jag kommer knappast ha med honom om jag garderar ens.

Jag tänker precis likadant, finns inte vinst i det här sällskapet! Näst senast lirade jag honom till 5ggr när det stod spets i programmet och han mötte nästan ingenting. Den här gången är nästan varenda häst lika bra eller bättre, härdade på ett sätt som den här V64-hästen inte kan stava till. Jag tror inte ens gasglade Kim kommer ge sig den på att svara ledningen utan kör förnuftigt för bästa placering. Vinner inte ens med perfekt resa (direktsläpp och lucka i utgång av sista sväng) påstår jag. Tar 5,6,9,10 till samma eller lägre procent alla dagar i veckan!

sirlarsson 2016-02-05 23:23

11% på Flemming i sista känns högt, visst det kan bli lite körning här men hur i helvete ska den hinna fram på det korta upploppet och korta distansen? Känns märkligt att man ens plockar ut den på 1640 när det känns som den utvecklats till en stayer. Har feeling för att det blir en omöjlig uppgift och rankas ner klart.

Stekel 2016-02-05 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 476462)
11% på Flemming i sista känns högt, visst det kan bli lite körning här men hur i helvete ska den hinna fram på det korta upploppet och korta distansen? Känns märkligt att man ens plockar ut den på 1640 när det känns som den utvecklats till en stayer. Har feeling för att det blir en omöjlig uppgift och rankas ner klart.

Jag har också känslan att han är loppets mest överstreckade. Blir det alldeles för hård körning där framme är han bara en i mängden som kan blåsa till i och med att han kommer hamna så långt bak att de flesta andra ändå får bättre resor. Och blir det inte någon vansinneskörning är han nästan chanslös.

Hur jag än vrider och vänder på loppet kommer Luddes fram som en spelvärd favoritspik. "Bara" 34% liksom. Om han gjort ett lopp inför och kommit in etta-tvåa i något vardagstrav vore han 60%-are. Det finns ju en osäkerhetsfaktor i att han varit ifrån så länge såklart, men så länge han är okej tränad ska det inte spela så stor roll över sprint. Och uppehåll kan till och med vara positivt, är han riktigt löpsugen och blir het springer han väl så fort att de andra ändå inte kommer kunna ta honom i nerförsbacken på Jägers om han börjar dra efter andan till slut. Det här blev inte spelat som jag trodde och då anpassar jag mig därefter. Minst utgång, kanske spik! Ska bli intressant att höra om Örjans taktiska upplägg om man får ut något av honom. Men det känns som att han viker sig mot Adrian. Re Doc sitter emellan och de lär nog ta en lugn avgång och söka position från det där spåret. Och Kim tror jag släpper till den som kommer först av 3,4 men ingen annan.

denfete 2016-02-06 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 476463)
Jag har också känslan att han är loppets mest överstreckade. Blir det alldeles för hård körning där framme är han bara en i mängden som kan blåsa till i och med att han kommer hamna så långt bak att de flesta andra ändå får bättre resor. Och blir det inte någon vansinneskörning är han nästan chanslös.

Hur jag än vrider och vänder på loppet kommer Luddes fram som en spelvärd favoritspik. "Bara" 34% liksom. Om han gjort ett lopp inför och kommit in etta-tvåa i något vardagstrav vore han 60%-are. Det finns ju en osäkerhetsfaktor i att han varit ifrån så länge såklart, men så länge han är okej tränad ska det inte spela så stor roll över sprint. Och uppehåll kan till och med vara positivt, är han riktigt löpsugen och blir het springer han väl så fort att de andra ändå inte kommer kunna ta honom i nerförsbacken på Jägers om han börjar dra efter andan till slut. Det här blev inte spelat som jag trodde och då anpassar jag mig därefter. Minst utgång, kanske spik! Ska bli intressant att höra om Örjans taktiska upplägg om man får ut något av honom. Men det känns som att han viker sig mot Adrian. Re Doc sitter emellan och de lär nog ta en lugn avgång och söka position från det där spåret. Och Kim tror jag släpper till den som kommer först av 3,4 men ingen annan.

Tror du verkligen att Bergh med Re Doc(som älskar att gå i spets) kommer ta en lugn avgång? Jag tvivlar...

Trinity 2016-02-06 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476459)

Vart drar fisken då? ;)

Har själv svårt att få till det på V75:an i morgon..
1: 1,6,8,10,11
2: 2,3,9
3: 1,8,11,12
4: 1,2,3,7,11
5: 5
6: 1,8,9 R:6
7: 2

doob 2016-02-06 00:27

Min spik imorgon är uträknad och klar! Helt klart ett kanonvärde!!

Hästen jag talar om startar i guld! 12 Dreams Take Time 11% men lär gå upp!

Varför undrar ni säkert då? Jag inser att även jag höll på att missa skogen för att träden är i vägen...

Kollektivet spekulerar i vem som tar spets och "alla" är överens om att 1 Allaballakaitoz lär laddas, utifrån kommer 3 Call Me Hanover som också är intresserad av spets... Det alla försöker lista ut är huruvida 5 Harry Haythrow kan lugga 1 och 3 på spets för att sedan eventuellt släppa till ännu en laddande 6 Edward Ale....

Luktar det överpace någon?? De flesta spekulerar även i att 1 Allaballakaitoz troligtvis kan lyckas hålla upp men det kan till och med vilken alkis som helst räkna ut att det inte görs via en 13-öppning.... Näää här lär det gå undan värre oavsett...

Från bakspår finns morgondagens mest övervärderade häst och det är 9 J T'amie Express som har vissa förespråkare från rygg ledare!!? GLÖM det! Det finns inte "guld" någonstans i/på/över/runt den kusen....SHIT vad dålig den va sist!! Och inte fan kommer någon lucka där inte i mitt scenario... Återstår 11 Nahar och min spik!

Peter Unstersteiner HYLLAR Dreams Take Times träningsrundor och både styrka och hårdhet är väl dokumenterad....

Vissa betaltjänster ger Dreams Take Time en möjlighet om rygg på Nahar under slutrundan och räknar bort mitt scenario TOTALT!

Mitt scenario är vrålöppning på klart under 1.10 där 1 Allaballakaitoz med nöd och näppe håller spets.... Precis när krutröken lagt sig styr Pappa Untersteiner på och sveper fältet i ett nafs och då stallkamraten med försiktig OCH klok Örjan Kihlström i sulkyn upptäcker Dreams Take Time så vinkas den fram till spets och glider dit varvet från mål och sedan brisar den bara undan... Den som utmanar är främst toppformade och smygande 4 Nok En Fräkkert som kanske håller undan för 11 Nahar som flyger fram från kön men.....för sent.... Packet stapplar i mål på behörigt avstånd där dom som mot förmodan har krafter kvar fastnar bakom spetsduelanterna (som är många...)

Dagens bästa spik och tvillingen bjuder jag på..... 12 mot 4 och 11!

Folk är fulla och nyktra doob tar betalt!! ;)

Stankarn 2016-02-06 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 476462)

"Stekeln" har ju redan sagt det mesta. Fleming har väl lika stor chans att vinna på lördag som Bernt Lindstedt eller Olle Goop. Eller min mormor.

mackpeter 2016-02-06 01:05

Citat:

Ursprungligen postat av joback1 (Inlägg 476440)
Hur löser man avd. 5?! Getingbo... 1-7 kan alla vinna är känslan..

Tror det räcker med 1,3 och 6. Vill du ha fler är det 4 och 7.

mackpeter 2016-02-06 01:35

V75-3

Det här loppet har doob kört kreativt i sitt badkar. Men drar fel slutsats.
1 tar ledningen. Andra utmanar och genomför på upploppet en kollektiv död. 8 Obi Wan dog senast redan 700 m kvar och öppnade för 11 Nahar, som då fick lucka från fjärde inner och vann (över min vinnare Spring Erom). Nahar är inkvalad till final nästa vecka och är sanslöst överstreckad med 22 % denna gång - helt chanslös.
Favoriten 6 Edward Ale är en häst för Elitloppet. Han har stoppats av skador. Puro har satt honom i fin form efter lång vila och kommer från två vinster. Edward är bäst bakifrån. Dagens bästa spik med 38 %. Stenklar.

joalore 2016-02-06 07:22

v75-3

Edward såg totalt slutkörd ut senast mot ett lättare gäng än det här, jag tror att Robert kommer att vara offensiv bakom Nahar, förmodligen blir det bra bana på Jägers, Nahar är ju väldigt bankänslig så varför vänta till finalerna och kanske betydligt sämre bana.
jag tror han är stenklar, jag spikar.

tvablaa 2016-02-06 08:48

Kul att tre personer tycker tre olika hästar är stenklara i guld:)
Själv har jag precis samma tankar som doob.

Rickart 2016-02-06 09:03

Vivi Per Lei, behövs den?

matuschen67 2016-02-06 09:08

v4

:rolleyes:någon som har ranken till dagens v4 från TT

tvablaa 2016-02-06 09:23

Vem/villa kör ist för Takter?
I vanlig ordning svårt få ihop det. Men lite tankar:
1: Tror det blir spik på favoriten. Allt talar eg för och svårt hitta spikar i övrigt.
2: gillar inte Bergh men den är väl förstastreck. Har dock en känsla för Örjan här. 1,3 räknas med spännande utrustningsändringar. 12 är skrällen men tveksamt om den ryms inom ramen.
3: Spik DTT. Ser fler scenarier där den vinner än inte. Mest rädd för äckel-Bergh som baissar. Och lastar?
4: hopplöst lopp. Varit inne på fördel tillägg och såg att sjödén skrev samma sak. Tar alla där och vill inte spricka på ostreckade 11 som är etta i turordningen. Kompletterar med favoriten där fram.
5: lutar åt lås på 3,4,5. Märkligt nog skrev statistik-Jens inte som han brukar om att det är fördel de äldre i klassII. Fast de yngre är mest streckade.
6: tycker Björn låter lurig på 6 och den har blivit förstahäst för mig. Favoriten streckad därefter liksom 8,9.
7: Massa roliga skrällbud och lockande storgardera. Men samtidigt kanske inte rationellt när bästa hästarna har fått bästa spåren. Vill dock ha med 12 som ostreckade. Rank: 3,5,4,2

Emeffeff 2016-02-06 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 476469)
Från bakspår finns morgondagens mest övervärderade häst och det är 9 J T'amie Express som har vissa förespråkare från rygg ledare!!? GLÖM det! Det finns inte "guld" någonstans i/på/över/runt den kusen....SHIT vad dålig den va sist!! Och inte fan kommer någon lucka där inte i mitt scenario... Återstår 11 Nahar och min spik![/B]

Vad fan, har du ens sett loppet du snackar om!? Förväntade du dig att han skulle att spurta ner dem från kön när det hade gått 17/1500m i guld? Johan testade ju inte ens, hade hur mycket krafter kvar som helst i mål. Onödigt att skriva såna överdrifter om du inte ens vet vad du snackar om.

bokis29 2016-02-06 09:37

Atg har inte ändrat Takters styrningar än, har han frisknat till eller hur när spel stopp får ändringen göras ?

hugotheboss 2016-02-06 09:37

Känns meningslöst att ranka loppen med Takters styrningar innan man vet vem som kör i stället.

bokis29 2016-02-06 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 476496)
Känns meningslöst att ranka loppen med Takters styrningar innan man vet vem som kör i stället.

Ska lämna in ett andelsystem nu kl 10 och har plockat bort hans styrningar, lite dåligt att vi inte har ersättarna nu ;)

Emeffeff 2016-02-06 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av bokis29 (Inlägg 476497)
Ska lämna in ett andelsystem nu kl 10 och har plockat bort hans styrningar, lite dåligt att vi inte har ersättarna nu ;)

Söderkvist kör väl med all sannolikhet Diotima F. och Ola Samuelsson tror jag sätter upp sig själv. Lars I Nilsson svårare att gissa, tror inte Ludde är på plats som nog hade kört annars, kanske Sebastian M Nilsson får chansen på alla. Bara gissningar, håller med att det är riktigt dåligt att ingen info har kommit.

korpo 2016-02-06 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av bokis29 (Inlägg 476495)
Atg har inte ändrat Takters styrningar än, har han frisknat till eller hur när spel stopp får ändringen göras ?

Det där är inga problem. Atg skjuter fram starten så att Takter hinner friskna till;)

chompipe 2016-02-06 10:35

Rico leejs kan va en chans spik idag

spikpaddy 2016-02-06 10:54

Har också haft en ruggig feeling för 12 Dreams take time hela veckan.

newbranch 2016-02-06 11:21

Hej grabbar!
Är lite dåligt påläst. Hoppas på ett par riktigt bra vinnarspel. Vem utav er är det som svarar?

http://www.bilddump.se/bilder/201602...6.71.79.35.JPG

hugotheboss 2016-02-06 11:21

Stefan Söderkvist kör 1 Diotima F i avd 5.

Moonfala 2016-02-06 11:35

Peter Ingves kör Usain Colt i avd 2 och Handsome Knight i avd 7. Christoffer Eriksson kör Barracuda River i avd 3

doob 2016-02-06 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 476494)
Vad fan, har du ens sett loppet du snackar om!? Förväntade du dig att han skulle att spurta ner dem från kön när det hade gått 17/1500m i guld? Johan testade ju inte ens, hade hur mycket krafter kvar som helst i mål. Onödigt att skriva såna överdrifter om du inte ens vet vad du snackar om.

Blandade ihop loppen, sorry! När hästen stapplade in som trea på open stretch näst sist menade jag! DÄR ser du verkligen skillnaden! Dreams Take Time bra spurt med bra bett trots att adrenalinet sprutar från köposition. Tar på Candor Hall hela vägen in och dessa två har gott om luft ner till packet!

Då liksom sist såg den ut som en retad tiger bakom hästar men vid fritt agerar den som den snabbloppare på orten den är!

Den har som bäst vunnit på 13,6 över 2140. Ska den sänka en sekund helt plötsligt? Nej jag förstår inte....

Om du är delägare i hästen eller på annat vis har engagemang i den (tolkar nästan det på din reaktion) får du ursäkta men jag tycker den är kraftigt överskattad tack vare unghästframgångarna...

joalore 2016-02-06 11:44

Tjena, Dammsugit och skurat golven, nu är det bara att invänta dagens äventyr, bästa spiken (enligt mig) V75-6 Nummer 1. Countrygirl Ås ,hade för ett antal år sedan andelshäst hos Claes (Garlic Broline) känns precis nu som då spets och slut.
spik nummer 2, Nahar V75-3 . Robert får ställa på och köra i tid.

Moonfala 2016-02-06 12:02

Ytterligare ändringar från Takter: Avd 1 nr 11 Vivo Per Lei och Avd 2 nr 14 Cindy Photo körs av Robert Bergh. Slutligen Avd 6 nr 5 Hope and Love av Stefan Söderkvist

:yes:

doob 2016-02-06 12:04

doob´s miljondrag:

Avd.1)
2 Abaz America - räknar "alla" får startgalopp! Jag är inte lika säker! Jäkla hauss på den sist och om felfri kan det braka iväg till spets och då kan till och med Adrian bomba runt den här på Jägersros speedwayoval! 7% är bra!

10 Mr Arkansas Rose - kördes bort å det grövsta sist. Fullkomligt flög fram! Om senilsnöret Ingves bara drar i högertömmen i tid är den här med dom på fotot! 4% ett skämt!

Avd.2
1 Montana Crown - har läge och toppform och testas med urryckare för första gången! Stallet hoppas på rygg ledaren och 6% är alldeles för lite!

Avd.4

Här finns mycket smaskens!

1 Raingirl - är ingen stjärna men bricka ett och spets/släpp, bike för första gången, Örjan upp och dokumenterad toppform gör att till och med den här kan ramla undan om lucka! 3% med nämnda faktorer gör hästen till mitt hetaste skrälldrag i omgången!

9 Optimistic Face - vann i comebacken. Stark och rejäl häst med för loppet mycket bra kapacitet! 6% är bra!

10 Tooca - är TOKDRAGET!! 0%!! Folk är fulla! Hålls högt av Uhrberg. Ingen rolig rad, många "g" men längre till höger i kolumnen visar på kapaciteten! Lirad varje gång! Längst ned i raden en vinst på bra tid! SE UPP!! Det här kan vara dagens KÄFTSMÄLL!

12 Play It Diablo - blir lite snackis! André tror på bra chans och hästen går mycket bra bakifrån! Har några imponerande insatser från kön! Lär komma fort längst ut om lite draghjälp idag! 8% helt ok! Se upp!

Avd.5
4 Enjoy Chocolate - kanonspår, startsnabb häst, hög kapacitet och hyffsad form! Kan välja flera loppscenarion! 7% är för lite...

Avd.6

2 Rumba Jet - har lirat den här kanonen i samtliga tre starter efter ankomst från Italien! Speedig topphäst som lär ta för sig under året! Har körts passivt hittills och suttit fast. Nu har man laddat till den här starten och från bra läge blir det ny smygare och speeden kan bita bra!! 3% är ofattbart bra! En av dagens bästa drag!!

3 Kirin De Zeun - har kapacitet och tider i kroppen. Idag även läge!! Stall Bergh/media har inte skramlat så mycket om den här i veckan och allt strålkastarsken finns på 1 Countrygirl Ås! Spikas och snackas och känns lite allmänt som omgångens mest anlitade singelstreck... Passar blåsar-Bergh perfekt! Han har någon några kronor på DD´n på den här idag.... 5%!

6 Caviar Sisu - anlitas av vissa tjänster som spik idag... Kan flyga till spets men spik? Ja ja... Hur som helst platsar den här på 7%! Laddning här mot ettan passar mina andra drag perfekt!! 2 och 3 hoppas jag får profitera på körningen....

Avd.7

Vidöppet lopp som jag tror att man kan chansspika sig ur...

5 Augustus F. - är lite uppanmäld men formen är kanon och läget bra! Bara bomba framåt. Om toppform tål hästen det och 6% är alldeles för lite!!

mackpeter 2016-02-06 12:22

Valde två spikar bland Panoramic, Digital Control, Edward Ale, Ellix Rhyme, Bacio, Countrygirl Ås och Dream With Me. Det blev Panoramic med hjärnan och Edward Ale med hjärtat.
Så här blev bolagssystemet idag.

1) 1 r8-11 (rätt spår, distans och kusk. Har vunnit tre av fem senaste starterna. På V75)
2) 1,2,3,4,7,11,12 r8-5 (Bergh skriker optimism. Min vinnare är 11)
3) 6 r1-12 (här spikar jag med hjärtat. 6 har kapacitet för Elitloppet men har stoppats av skador. Min favorittränare Puro har gett hästen all tid för att komma tillbaka. Håller tummarna)
4) 2,3,6,9,12 r4-13 (Johan tror på vinst med 2. Ursvårt lopp. Garderas)
5) 1,3,6 r7-4 (slutlallat med 6. Formen uppåt och bra kusk. Jag tror 3 tar ledningen och kan leda in i mål. 1 formstark, idag med Stefan Söderkvist)
6) 1,3,4,6,8 r9-7 (1 kan vara SoS. Björn hissar sin egen 6 i Björnkollen. Därför blev detta ett garderingslopp. 8 värst emot favoriten)
7) 1,2,3,4,5,7 r9-10 (favoriten 4 återkommer efter kastration och 10 månaders tävlingsvila. Är i grunden en kanonhäst, som matchas mot Frankrike. Men jag vill inte åka ut i sista.)

Kostar 1575:-. Lycka till!

larockma 2016-02-06 12:27

V75 Jägersro 6/2
1: A 1 B 11-6-2-8 C 4-10-9 D 5-3
2: A 2 B 3-7-1-4-11 C 12-8-5-10 D 6-9
3: B 1-12-11-6-9 C 8-3-4-5-2-10 D 7
4: B 9-2-12-6-4 C 13-7-3-14-1-10-11-5-8
5: A 1 B 6-3-7-4-2 C 5-10-8-9 D 11-12
6: A 1 B 8-9-6 C 4-2-7-3-12 D 5-11-10
7: A 4 B 3-5-7-2-9 C 1-10-6-11-12 D 8
Dagens spik förslag:
Digital Control V75-2
Countrygirl Ås V75-6
Chans spiken:
Diotima F V75-5
U hästar:
Panoramic V75-1
Allaballakaitoz V75-3
Miss Prelong & Optimistic Face V75-4
Dream With Me NL V75-7
Streckvärda: (= under 10%)
1: 6
2: 1-7
3: 9
4: 9-12-6-4
5: 4-2
6: 9-6
7: 5-9

edit 16,19

V75 JÄGERSRO 2016-02-06 Totalt: 2586 rader 24 kuponger
RAM

1 : A: 1-11-6
2 : A: 2 spik
3 : B: 6-11-1-12 C: 9-8-4
4 : B: 2-3-6-12 C: 7-9-4-13
5 : B: 6-1u-7-3 C: 4-2-5
6 : B: 1-8u-9-6 C: 4-3-2-7
7 : B: 4-3-2-7 C: 5-9
100 % chans på 7 rätt

Minst av dessa:
A: 2
B: 1 eller 4
C: 1 eller 4
U: 1 -
minst en 1a rank avd 3-7

Spiken64 2016-02-06 13:15

Jetset storfavorit senast på åby såg väl sådär ut tyckte jag.Är inne på att Peter.U tog loppet för att ha den vassare idag så den blir nog svårslagen om den får den där fina speeden att funka över upploppet.

Min vinnare Jetset

doob 2016-02-06 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 476469)
Min spik imorgon är uträknad och klar! Helt klart ett kanonvärde!!

Hästen jag talar om startar i guld! 12 Dreams Take Time 11% men lär gå upp!

Varför undrar ni säkert då? Jag inser att även jag höll på att missa skogen för att träden är i vägen...

Kollektivet spekulerar i vem som tar spets och "alla" är överens om att 1 Allaballakaitoz lär laddas, utifrån kommer 3 Call Me Hanover som också är intresserad av spets... Det alla försöker lista ut är huruvida 5 Harry Haythrow kan lugga 1 och 3 på spets för att sedan eventuellt släppa till ännu en laddande 6 Edward Ale....

Luktar det överpace någon?? De flesta spekulerar även i att 1 Allaballakaitoz troligtvis kan lyckas hålla upp men det kan till och med vilken alkis som helst räkna ut att det inte görs via en 13-öppning.... Näää här lär det gå undan värre oavsett...

Från bakspår finns morgondagens mest övervärderade häst och det är 9 J T'amie Express som har vissa förespråkare från rygg ledare!!? GLÖM det! Det finns inte "guld" någonstans i/på/över/runt den kusen....SHIT vad dålig den va sist!! Och inte fan kommer någon lucka där inte i mitt scenario... Återstår 11 Nahar och min spik!

Peter Unstersteiner HYLLAR Dreams Take Times träningsrundor och både styrka och hårdhet är väl dokumenterad....

Vissa betaltjänster ger Dreams Take Time en möjlighet om rygg på Nahar under slutrundan och räknar bort mitt scenario TOTALT!

Mitt scenario är vrålöppning på klart under 1.10 där 1 Allaballakaitoz med nöd och näppe håller spets.... Precis när krutröken lagt sig styr Pappa Untersteiner på och sveper fältet i ett nafs och då stallkamraten med försiktig OCH klok Örjan Kihlström i sulkyn upptäcker Dreams Take Time så vinkas den fram till spets och glider dit varvet från mål och sedan brisar den bara undan... Den som utmanar är främst toppformade och smygande 4 Nok En Fräkkert som kanske håller undan för 11 Nahar som flyger fram från kön men.....för sent.... Packet stapplar i mål på behörigt avstånd där dom som mot förmodan har krafter kvar fastnar bakom spetsduelanterna (som är många...)

Dagens bästa spik och tvillingen bjuder jag på..... 12 mot 4 och 11!

Folk är fulla och nyktra doob tar betalt!! ;)

Tillägg till min tes....

Tar det heller inte för helt omöjligt att Untersteiner försöker leta lucka direkt efter start för att köra sig till spets direkt i en andravåg.... 9 hänger på 1:ans rygg, 10 drar i vänstertömmen direkt för att få plankkänning och om Untersteiner är på hugget slinker han ner före Nahar mitt i byken bakom 5 eller 6 och då sitter 12 i spets redan efter 700 meter!