Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25717-v75-jaegersro/)

Manprinsen 2016-02-06 13:24

Sällan det vinns från bakspår i guld, och ännu mer sällan på Jägersro.
Örjan spårar runt om?

Shizznit 2016-02-06 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 476455)
Takter missar V75

– Tyvärr har jag fått någon form av influensa och äter penicillin. Läkarens rekommendation var att ta det lugnt till måndag, säger Johnny Takter.

Vilken läkare skulle ens fundera på att skriva ut penicillin mot influensa? Det måste ligga ett missförstånd eller något annat bakom. Oavsett det skumma resonemanget är det trist för flera av hans styrningar. Kanske kan man lämna dem utanför nu så ramen blir mindre?

doob 2016-02-06 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 476528)
Vilken läkare skulle ens fundera på att skriva ut penicillin mot influensa? Det måste ligga ett missförstånd eller något annat bakom. Oavsett det skumma resonemanget är det trist för flera av hans styrningar. Kanske kan man lämna dem utanför nu så ramen blir mindre?

Låter skumt.... :whistling:

:cheers:??

tomtom2 2016-02-06 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 476528)

Om "influensan" beror på en infektion av något slag så är det väl inget konstigt om en läkare skriver ut antibiotika, det har jag fått flera gånger. Konstigt att man ser konspirationer och liknande så fort det sker minsta lilla sak.....

doob 2016-02-06 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 476530)
Om "influensan" beror på en infektion av något slag så är det väl inget konstigt om en läkare skriver ut antibiotika, det har jag fått flera gånger. Konstigt att man ser konspirationer och liknande så fort det sker minsta lilla sak.....

Beror väl lite på VEM det drabbar...

Vi har ju ett ANTAL kända kuskar som haft diverse problem förut?

ingo73 2016-02-06 13:36

reve dámour

är där någon av er som har koll på de starterna som reve dámour har i listan?
läste att han avslutat riktigt fort någon gång innan när han startat i Sverige, har lite feeling för att det blir högt tempo i detta loppet och han kanske kan profitera till seger här.
Måste dock tillägga att jag inte sett några lopp med denna.
men han känns ju lite felstreckad tycker jag

NicklasJ 2016-02-06 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av tomtom2 (Inlägg 476530)

Fast då är det ingen influensa. ;) Men givetvis sa Takter bara fel så det är en ickefråga. MVH TryckfelsNisse :cheers:

Enrico1 2016-02-06 13:47

Hästen i loppet, 5 Augustus F., blir totalt bortglömd...Beror väl på att han går upp i klass. men denna tid på säsongen har större under skett än att Stefan S. får besöka vinnarcirkeln.

spiifii 2016-02-06 14:14

Omgångens mest streckvärda häst hittar vi i avd.2, Neptunus face! Adrian på Jägersro, spår 5 och tvåa i de två senaste loppen. Även tider som matchar de hårdare streckade. Dags nu! 2% är löjligt lite!

jeanpier007 2016-02-06 14:22

hej doob tänkte fråga hur bygger du din system tänkte rygga tack

Stankarn 2016-02-06 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 476533)
Fast då är det ingen influensa. ;) Men givetvis sa Takter bara fel så det är en ickefråga. MVH TryckfelsNisse :cheers:

"Frank Andersson"-influensa? :evilgrin39:

Gasellen 2016-02-06 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 476483)
V75-3

Det här loppet har doob kört kreativt i sitt badkar. Men drar fel slutsats.
1 tar ledningen. Andra utmanar och genomför på upploppet en kollektiv död. 8 Obi Wan dog senast redan 700 m kvar och öppnade för 11 Nahar, som då fick lucka från fjärde inner och vann (över min vinnare Spring Erom). Nahar är inkvalad till final nästa vecka och är sanslöst överstreckad med 22 % denna gång - helt chanslös.
Favoriten 6 Edward Ale är en häst för Elitloppet. Han har stoppats av skador. Puro har satt honom i fin form efter lång vila och kommer från två vinster. Edward är bäst bakifrån. Dagens bästa spik med 38 %. Stenklar.

I mitt något grumliga badkar vinner taktikern Kihlström bakom Allaballakaitoz(just nu 14%) efter ett smörlopp; Ekipaget tar ledningen initialt och släpper välvilligt till favoriten Edward Ale efter sisodär 400 meter. På något sätt tråcklar de sig ut från vinnarhålet någonstans på upploppet och slår av favoriten strax före mål.

Manprinsen 2016-02-06 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 476541)
I mitt något grumliga badkar vinner taktikern Kihlström bakom Allaballakaitoz(just nu 14%) efter ett smörlopp; Ekipaget tar ledningen initialt och släpper välvilligt till favoriten Edward Ale efter sisodär 400 meter. På något sätt tråcklar de sig ut från vinnarhålet någonstans på upploppet och slår av favoriten strax före mål.

Dom släpper aldrig med Allaballa om den håller ledningen. Enda hästen är i så fall DTT från samma stall. Varför ska dom släppa till värsta konkurrenten och riskera att ge bort loppet?

doob 2016-02-06 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av jeanpier007 (Inlägg 476537)
hej doob tänkte fråga hur bygger du din system tänkte rygga tack

Just nu ser det ut såhär....

1) 1 2 6 10
2) 1 2 3 4
3) 12 Dreams Take Time
4) 1 4 6 9 10 12
5) 3 4 6 7
6) 1 2 3 6 9
7) 3 5

Ryggas på egen risk... :smoke:

doob 2016-02-06 14:50

V4 på Jägers och jag skall tillägga att jag INTE hade spikat nr.1! Jag lever!
Men herregud hur är det ställt med spelsäkerheten särskilt när montén är inblandad...

Förra veckan skrattar ryttarinnan åt sin storfavorits uppträdande innan start - "omöjlig styra". Ändå startar man som 80%are...

Idag på V4 är nr.1 favorit, andrahandaren stryks och 1:an ännu större favorit då den var först i turordning...

Tappar 40 meter direkt vid start och kommer aldrig ikapp. Måste ha varit kraftigt sjuk från start eller något annat fel!?

VARFÖR STARTAR MAN? SPELARNA LURAS KAPITALT!!! SKANDAL!!!

Manprinsen 2016-02-06 14:51

Jag tog med Salsan för att Matteus lät så uppåt. Sällan deras skrik vinner men denna gång var det befogat. :)

NicklasJ 2016-02-06 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 476544)
Men herregud hur är det ställt med spelsäkerheten särskilt när montén är inblandad...

Förra veckan skrattar ryttarinnan åt sin storfavorits uppträdande innan start - "omöjlig styra". Ändå startar man som 80%are...

Idag på V4 är nr.1 favorit, andrahandaren stryks och 1:an ännu större favorit då den var först i turordning...

Tappar 40 meter direkt vid start och kommer aldrig ikapp. Måste ha varit kraftigt sjuk från start eller något annat fel!?

Man är nog lite extra ovillig att stryka om man får åka land o rike runt för att köra ett lopp i veckan. Förändringar krävs för monten.

Stekel 2016-02-06 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 476544)

Det händer väl var och varannan dag att man inte är nöjd inför loppet och sedan bara vinner. Ska man stryka så fort något känns konstigt menar du? Då ökar nog strykningarna med runt 100% skulle jag tro.

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476545)
Jag tog med Salsan för att Matteus lät så uppåt. Sällan deras skrik vinner men denna gång var det befogat. :)

Samma här, men inte för att live-folket skrek ut den utan på vad de citerade från tränaren. Sällan man hör ett sådant klartecken på en lågt betrodd, och även om Dahlén inte direkt är känd som någon pessimist hördes det att det var något speciellt. Superkraftfoder?

Shooter 2016-02-06 14:57

Det var synd att inte åttan nådde fram i V4-1. Nu spik på Neuland.

Grant 2016-02-06 14:58

Travskolan gästspelar?

V75-1*2640voltstart och startspåren är överrepresenterade som vinnare.
(1-3-6-7-8-10) 2 är lite bubblare senaste åren. Vinnare? 1 Panoramic även
om distansen skapar lite frågetecken men på kusk då. 6 NELLE ATTICUS JAKE
ensam på spring?

V75-2*2140autostart vinns oftast av 2-6. 1,2 och 3 på streck är 2,3 och 4.
Klart? 2 DIGITAL CONTROL godkänd favorit.

V75-3* Se ovan men Guld men rätt favorit 6 Edward Ale. Sällan skräli i Guld
6-11-1-12? räcker trots statistiktveksamheter?

V75-4*2140voltstart statistiskt sett vinner startspår 1-3-6-7-8-10.
Just detta lopp? 2-3-7-11-13?

V75-5* Se avd 2 och 3. Men här blandas sto med H och V min vinnare alt.
förstarank blir 3 RICO LEEJS.

V75-6* Se avd 2,3 och 5. Stolopp men får ändå ner till 6 CAVIAR SISU för
att hitta ett logiskt streck.

V75-7*1640autostart vinns av spår 2-7 och därmed blir det trevligaste strecket
7 Rapide Du Pommeau men distansen är nog fel.

Några KomIhåg

1. Ett ekipage som vinner ofta vinner oftare än ett ekipage som aldrig vinner.
2. En häst som galopperar ofta galopperar ofta.
3. Raden blir "aldrig" - X-X-X-X-X-X-X tex 1-1-1-1-1-1-1- eller 1-1-1-1-1-1-1
men om det skulle bli så får man vara beredd på att kliva av.

Mvh Uffe

Manprinsen 2016-02-06 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 476547)
Det händer väl var och varannan dag att man inte är nöjd inför loppet och sedan bara vinner. Ska man stryka så fort något känns konstigt menar du? Då ökar nog strykningarna med runt 100% skulle jag tro.

Samma här, men inte för att live-folket skrek ut den utan på vad de citerade från tränaren. Sällan man hör ett sådant klartecken på en lågt betrodd, och även om Dahlén inte direkt är känd som någon pessimist hördes det att det var något speciellt. Superkraftfoder?

Inget värde på v4 än så nu har den väl fastnat i dopingkontrollen? :lol:

Gasellen 2016-02-06 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476542)
Dom släpper aldrig med Allaballa om den håller ledningen. Enda hästen är i så fall DTT från samma stall. Varför ska dom släppa till värsta konkurrenten och riskera att ge bort loppet?

Om Ingves verkligen satsar på att ta ledningen kanske Örjan släpper, det kan kosta att ta emot favoriten. ÖK är inte heller den som är rädd att bli fast...

Shooter 2016-02-06 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476550)
Inget värde på v4 än så nu har den väl fastnat i dopingkontrollen? :lol:

Det tar lite tid i montéloppen. Värdet 165 kr.

Manprinsen 2016-02-06 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 476551)
Om Ingves verkligen satsar på att ta ledningen kanske Örjan släpper, det kan kosta att ta emot favoriten. ÖK är inte heller den som är rädd att bli fast...

Tror du har missat hela aspekten med det som kallas för stallkörning.

Helge 2016-02-06 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 476551)

Körorder "kör i spets" enligt hemsidan.

http://piclair.com/data/hvfyr.jpg

Manprinsen 2016-02-06 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 476554)

Självklart körs den i spets när man har stallets bästa chans från bakspår. Allt annat vore tjänstefel. Örjan kör så länge lampan lyser och i bästa fall spårar han runt om, annars sitter Peter bra på det.

doob 2016-02-06 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 476554)

Ja det har nog ingen undgått! Men när "chefen" kommer dundrandes släpper man till stallkamraten 12 Dreams Take Time....

KÖR PETER UNTERSTEINER!! KÖR!! DU ÄR KLAAAAAAAAR!
:smoke:

Manprinsen 2016-02-06 15:09

Skulle Allaballa däremot bomma spets så kliver iaf jag av, för då vinner Edward som jag läst loppet.

Helge 2016-02-06 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476555)
Självklart körs den i spets när man har stallets bästa chans från bakspår. Allt annat vore tjänstefel. Örjan kör så länge lampan lyser och i bästa fall spårar han runt om, annars sitter Peter bra på det.

Vet inte om den ens spetsar :lol:

doob 2016-02-06 15:11

Omstart på riksspel pga "teknikfel".... AMATÖRLAND!!!!

Manprinsen 2016-02-06 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 476558)
Vet inte om den ens spetsar :lol:

Nej det jag är lite osäker på också, men jag tar risken ändå. Om norrmannen spetsar så lär han släppa till Ingves även om han har hotat med att köra i spets, vilket jag synar.

znipstern 2016-02-06 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 476542)

Allaballkaitoz är i mitt tycke en gammal slitare likt Harry Haythrow i samma lopp. Den är en matlappsjägare här.

När visade den nåt som duger mot dessa djur? Hade väl mer av en lidnersk knäpp förra året då den brakade runt på Jägersro? och vann.

Möjliga vinnare 6,11,12 eller 3 övriga gör sig icke besvär.

:cheers:

doob 2016-02-06 15:12

Nästan 2 miljoner i omsättning på enbart V4....

Lopp 1 sjuk favorit som inte borde ha startat!
Lopp 2 omstart för att någon funktionär inte är kompetent nog....

Bara i Sverige....

Grant 2016-02-06 15:13

Det bästa landet

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 476559)
Omstart på riksspel pga "teknikfel".... AMATÖRLAND!!!!

Nja, vi bor väl i det bästa av länder. Tycker det har varit helt OK efter
senaste istiden.

Mvh Uffe

Manprinsen 2016-02-06 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av znipstern (Inlägg 476561)
Allaballkaitoz är i mitt tycke en gammal slitare likt Harry Haythrow i samma lopp. Den är en matlappsjägare här.

När visade den nåt som duger mot dessa djur? Hade väl mer av en lidnersk knäpp förra året då den brakade runt på Jägersro? och vann.

Möjliga vinnare 6,11,12 eller 3 övriga gör sig icke besvär.

:cheers:

Tycker den duger bra när den går barfota, men det är intressant för loppanalysen om den kan hålla ledningen eller inte. Sen ska man aldrig räkna bort spetshästen på jägers.

Grant 2016-02-06 15:16

En helt annan tanke

Kör de flesta teorisystem idag?

Inte många inlimmade system i därför avsedd tråd. (2-3)

Mvh Uffe

joalore 2016-02-06 15:18

Satt Veijo och sov när Peter kom?

drakdead 2016-02-06 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Gasellen (Inlägg 476541)

Du kan säkert ha rätt.Örjan är inte favorit och då vewrkar det som han går bättre

doob 2016-02-06 15:21

2 Tumble Dryer i tredje V4 är dagens klaraste!

Jag lirar 1.000 Vinnare

Tvilling
2 - 4 5 7 8 10 x 100 kr

Flex x 500 kr

1: 2
2: 4 5 7 8 10
3: ALLA

Stekel 2016-02-06 15:27

Stor humor att Vivo är mer lirad än Jake i första. Den ena sitter ensam på spring med bästa kusken den någonsin haft och den andra bakspår och troligt kuskminus. Spetshästen och bästa hästen är bör vara ett 80%-igt lås i det här loppet.