Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Halmstad (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25885-v75-halmstad-jackpot/)

Stankarn 2016-02-26 23:31

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 479324)
doob´s V75-tankar

Har inte superfeeling för någon omgångens bästa spik där jag har varit 100%-ig senaste tre veckorna men jag kommer högst troligt spika favoriten i guld trots allt... Inget bra värde och jag har någon nojjig känsla att Goop har en räv bakom örat.... Men jag betar av avdelningarna och lägger fokus på hästarna som fredag kväll bygger mitt system...

Avd.1)
Här kommer jag högst troligt använda mig av ett andrahandsfavorit-lås! Jag har jagat 5 Jonathan Palema som är såå jävla värd en vinst! Som mackpeter redan påpekat jagar vi den här jäveln och var så in i bomben nära efter usel styrning och lika bra spurt få betalt sist som skräll! Imorgon blir högst troligt laddning för fin position och jag tror på en visslande avslutning även imorgon! Burman meddelar att 6 Augustus F. tagit finalvinsten fint och i min bok är detta ledaren av loppet! Jag låser alltså på två MYCKET formstarka kort! Mitt spetsbud och sedan den som kommer fort! Tror favoriten blir kall från dödens även imorgon....

Avd.2)
2 Do You Know Me och 7 Carros Girl krigar om spets efter 500 m! Roligast är den sistnämnde på 7% och jag streckar båda! Från bakspår om dessa två kör ihjäl varandra lurar främst 11 Steady Brodda och skrällen 13 Quantum Gliding som har fin-fin hårdhet och kapacitet. 3% är lika mumma som i sin ordning från det läget med Per Nilsson i sulkyn! Se upp!

Avd.3)
Jag spikar nog som sagt högst troligt P.U och favoriten på stallform och spets men jävlar vilken konstig magkänsla jag har kring Goop och 4 Donna Di Quattro. Läste någonstans att DDQ aldrig vunnit efter vila och det fällde avgörandet men kan inte släppa magkänslan... Kan vara påställt där... Hårdheten i Frankrike kan fälla avgörandet. Vidare har 5 Georgie Mae sett STRÅLANDE ut på slutet och Örjan bakom 7 Blue Martini Ås får inte bjudas bra löp för då visslar det bara till! 3% är ett riktigt SKÄMT på det ekipaget! TOTALT BORTGLÖMD! SE UPP om du garderar!

Avd.4)
3 Qahar Q.C. vinner med 100 meter om felfri men alla, inklusive jag, tror den studsar från start! En eller alla... Den som chansspikar tar omgångens kanske bästa värde i 1 Julio Cesar!! DÄR snackar vi värde i en bra spik om man spelar på favoritgalopp! Miljonstrecken som är tidiga är 2 Quattro Töll och 6 Don Brodde! 2% på båda är helt galet!

Avd.5)
4 Diotima F. är otäck! SOM DEN SÅG UT SIST! Här kommer Takter BOMBA och sitta i spets kosta vad det kosta vill. Felfri kan endast EN slå den! Det är 2 Tequila F. som nästan är lika bra! Vilka klasshästar på F.! Nu spekulerar vissa i att 2 tar spets och 4 får galopp eller vandra utvändigt... Glöm det! Men OM 4 felar vinner 2 och den kan även vinna på speed om chansen ges från rygg. Då det endast är 8% på mitt motbud är det tjänstefel att INTE dubbla!

Morgondagens stora dunkelidunk-tvilling! RAK 2-4 x MASSOR!
Flex: 2,4 - 2,4 - ALLA
Flex: 4 - 2 - ALLA

Avd.6)
Ett jättehett spikförslag från doob och den som normalt vore under rubriken "dagens bästa spik" sett till värde är 7 Springover! 18% är galet bra! Hästen tar spets på ett par kliv och mina värsta motbud 8 The True F. och 10 Dizzy River tappar många längder redan i starten. Nu är dom så bra att dom kan hinna fram ändå och det är stormvarning på The True F.!! 2% är morgondagens bästa skrällvärde!! Om Söderqvist drar i högertömmen direkt för att inte bli dragen bakåt av en av morgondagens mest överstreckade (1 Bula Bula Am) så är det superintressant.... Jag kanske spikar Lövgren annars nämnda tre!

Avd.7)
Ett av morgondagens stora drag och nästagångare slutar jag inte jaga! Högst troligt DD-ankare och jag lär även bygga tvilling/flex på 3 Vision Fromentro! OJ vad det är dags nu! SUPERFORM är bara förnamnet och nu äntligen läge! Behöver heller inte styra och ställa i loppet utan kan ligga still och speeda och jag lovar att den är med på fotot! Hoppas att 4 Dixie Exclusive svarar 7 Michelangelo Ås då Söderqvist är lite sömnig som kusk och jag gissar inte är framme förrän det känns för sent att släppa för Lill-Unter och då får den harva i dödens! Bakom lurpassar både 5 Stricker och 9 Tango Vang till halvskrällprocent... Fem känns heltäckt! Shogun D.K. från tolfte betalar jag inte för! En halvlallare som Pilenberg kan liksom alla andra småtränare inte bibehålla en formtopp mer än 2-3 starter och har inte lyckats den här gången heller... 9% av befolkningen är fulla... Nästan lika illa ställt med alkoholismen i Sverige som på Island...

Det var mina mynt till morgondagens genomgång!
Lycka till!
/doob

Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? Enda möjligheten för honom att hitta en vinnare är väl att han röker på ordentligt....? Är väl i och för sig ingen omöjlighet, finns gott om prima Marockanskt i närområdet där han bor....

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...

tvablaa 2016-02-26 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 479333)
Tack för bra kvällsläsning.

Men har svårt att se Joakim Lövgren ta spets "på ett par steg". Hallå, vi pratar inte Erik Adielsson direkt, snarare nån av grabbarna som lastar uttjänta pianon nere i Polen. Snabbheten är helt ointressant....

Sen lyfter du fram Fermarns drag i avdelning 4. När hittade han rätt senast? När han satsade 30 000kr på Legolas när han förlorade mot Speedboat på Dannero?

Nä, jag bjuder på en stänkare vid lunch imorgon. En riktig stänkare...

Bjud på den nu i stället så jag kan lämna in tidigt för en gångs skull!:)

doob 2016-02-26 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 479325)
Lägg ner "hårdhet i Frankrike". De svenska hästarna är bara med i massa skitlopp där nere, klart bättre motstånd i loppen när de vänder hem igen.

__________________________________________________ ______________________________________________

Omgångens överlägset bästa spik imorgon är Frankie Brodde. Han är inte ens favorit trots att han är bästa hästen i fältet, benhård och tål att gå rejäla långspurter. Några formhöjande lopp i kroppen och dessutom BIKE på imorgon, vilket är för första gången. Behöver jag ens nämna att det är Herr Peter Untersteiner som tränar, och att loppet går på hans hemmabana Halmstad?

Motståndet är kallt, Diotima F är bra men långt ifrån någon kanon. Kan bli det men det är imorgon vi spelar och inte om ett år. Hästen vann ett uruselt stolopp mot sju klasser sämre motstånd än morgondagens, och blir jättefavorit? Hon var bra men bör inte överskattas på det loppet. Fyraårigt sto mot äldre mycket tuffare och mer rutinerade hästar, det brukar inte gå så bra och gör det inte imorgon heller.

JÄTTEVÄRDE
på Frankie Brodde imorgon. Taxerar vinstchansen till 40 % då det helt enkelt är klasskillnad med minsta flax med positioner och är i nuläget spelad till ofattbart låga 19! Vinnarspel till allt över 2,5 gånger pengarna, och det lär vi få!

Jaså? Håller inte med! Fransk travsport och framförallt banan på Vincennes mycket tuffare än svensk amatörsport... Svenskt topptrav är kanon! Vardagslunken sämre än franskt dito! Vincennes härdar!

mackpeter 2016-02-26 23:52

V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Det här loppet kan skrälla. Min rank just nu är 2,7,11,12,5,13.

doob 2016-02-26 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 479336)
V75-2

Här lyfter flera 14 Helga Palema. Det gjorde jag på hennes hemmabana Axevalla näst senast. Då vann hon över sprint liksom hon gjorde 12 december. Men märk, att hon vinner på kort distans från framspår. Nu är det medel och bakspår. Därför behöver hon inte streckas imorgon. Vad Björn än säger i Björnkollen. Det är ett jäkla sätt att köra bort en häst ena veckan och skrika ut den som vinnare nästa start med en annan kusk. Botten!

Visst fan! 12 Wiclet Hanover! Den rackaren lirade jag på DD/Tvilling/V/P i de tre första starterna sedan gav jag upp och då vann jäkeln efter att ha varit struken! Den har jag helt tappat! Får plats på min kupong!

Kanske tänder till när Kung "husse" Svanstedt är på plantet hem? Eller är han redan hemma? Då är det ju klart!! :clap::smoke::hattenav:;)

tvablaa 2016-02-26 23:58

Citat:

V75-2

Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!:)

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.

tvablaa 2016-02-26 23:59

Citat:

V75-2

Glöm förresten inte 4 om du letar skräll, två dödenssegrar på Halmstad och vettig kusk.

mackpeter 2016-02-27 00:09

Jag blir konfunderad när jag ser doobs utmärkta analyser. I de flesta loppen är det precis som jag tänkt hela dagen.
I första hade jag tänkt låsa på 5 och 6. 6 körs till ledningen. Han såg djävulskt stark ut över mål senast, när han vann finalen. 5 kördes bort av Björn näst senast. Jag tänkte ta revansch förra starten till 30 ggr i vinnarodds och lågt streckad på V75. Men Scellino L rann undan i ledningen.
Storfavoriten 3 West Wing såg inte bra ut senast. Ni som tänker spika bör tänka om - även om han är ute på sin önskedistans och Johan U meddelar full form.
1 blir över från start och är en sprinter. 12 For Pleasure As får jobbigt från spår 12.
Min ranking är 5,6,9,3,2.

mackpeter 2016-02-27 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 479338)
Fast han körde ju galopp med den senast. Kom nu inte och ge mig kalla fötter kring min planerade spik!:)

Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.

tvablaa 2016-02-27 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 479341)
Jag tar nog även med 4 Smaragd eftersom Huselius lyfte den i Vass eller Kass. Du har en bra kommentar, som jag förmodligen kommer att följa.
Därmed streckar jag sannolikt 2,4,5,7,11,12,13 och möjligen 14.

Och du får mig förmodligen att ändra från spik på Helga till att den blir ensam A men 4,7 som B.

mackpeter 2016-02-27 00:35

V75-6

Här är det bäddat för en ny skräll. 10 Dizzy River är favorit och Johan U optimist. Pappa Peter U säger, att 1 och 10 är bättre än hans egen 4. Sveriges bäste travjournalist Sören Englund håller på att tappa sin "tusenlapp" sedan 1997. Nu är det risk att han förlorar på 10 Dizzy River.
Kanske är det så enkelt att 7 Springover - Lövgrens enda V75 häst - från springspåret tar ledningen och SoS. Min ranking är 7,1,8. Därefter 10,4,11,2,3.

Groknak 2016-02-27 07:42

Jocke har två hästar till start... Springover och en kuse i sista loppet med 20-30.000 i första pris. Kan inte tänka mig att han åker till Halmstad utan att ha lite förspänt...

DavidP 2016-02-27 08:10

Alla som tar bakspårshästar i lärlingsloppet utan att ta med Wiclet Hanover kan inte trav. Spurtade in på pajas face och sucre. Olof matchar mot drottning silvia och ingen nämner henne. PAJASAR som dasen sa

Kocken14 2016-02-27 08:26

Röda armén brukar ju även sätta en skräll och veckans Untersteinerskräll borde väl vara Dixie Exclusive som klättrade i ryggar fastlåst i finalen för två veckor sedan. 6 % Tackar

SO 2016-02-27 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av DavidP (Inlägg 479349)
Alla som tar bakspårshästar i lärlingsloppet utan att ta med Wiclet Hanover kan inte trav. Spurtade in på pajas face och sucre. Olof matchar mot drottning silvia och ingen nämner henne. PAJASAR som dasen sa

Och dessutom är Daniel Wäjersten en kusktalang av stora mått! Säkert många söderut som inte ens hört talas om honom. Jobbar hos en viss Svanthe Bååth.

tvablaa 2016-02-27 09:43

Citat:

Håller med dig om att den kan skrälla men tycker det vore trevligare om du framförde det på ett ödmjukt sätt

DavidP 2016-02-27 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 479355)
Håller med dig om att den kan skrälla men tycker det vore trevligare om du framförde det på ett ödmjukt sätt

Jag är uppvuxen (på sharps) med laxdasen. Det var ett snällt sätt jag sa det på jämfört med vad jag och dasen sa till varandra:lol:

Fidus 2016-02-27 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 479347)
Jocke har två hästar till start... Springover och en kuse i sista loppet med 20-30.000 i första pris. Kan inte tänka mig att han åker till Halmstad utan att ha lite förspänt...

Jockes häst i sista loppet är en högrest och fin travare. I tränarintervjuer har hästen omgärdats av fina vitsord.
På banan har han avslutat med vägvinnande steg.
Kommer att vinna fler lopp.
15 Viking Holmsminde

Kanske Jocke bjuder på en vinnarraket idag? 9ggr degen? (Mina uppskattade odds lägst runt 3*3)

:)

Fidus 2016-02-27 10:14

Citat:

Jag tycker att du har en bra poäng. 2 You Know Me är ju en bra och fin travare, som är spelad till 18%.

De som sett loppet mellan Wiclet och YKM den 22/12 har svårt att fatta att Wiclet landar på endast 2%.

Groknak 2016-02-27 10:19

Spår 12 är dock bedrövligt i 15-hästars, 13 före i min bok.

Björnland 2016-02-27 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 479358)
Jag tycker att du har en bra poäng. 2 You Know Me är ju en bra och fin travare, som är spelad till 18%.

De som sett loppet mellan Wiclet och YKM den 22/12 har svårt att fatta att Wiclet landar på endast 2%.

Dom höll ju samma fart över linjen, ombytta spår nu så det ser väl logiskt ut med procenten tycker jag.

Khiarshoor 2016-02-27 10:27

Asså var ju inne på att gardera Qahar... Men alla verkar mer eller mindre va inne på att den hoppar? Vilket torde göra att procenten minskar mot spelstopp. Behöver väl inte gå in på den tydliga galopprisken. Hästen var ju bedrövlig hos PU, och jag ser inte samma talang som alla gör. Är verkligen inte övertygad som alla andra. Visst har den vunnit och ändå sett någorlunda ut. Och det är just det att den är förbättrad och att Ludde fått lite kyligare körhänder senaste åren som gör att jag istället vill ta fram kulorna (inte stålar) och spika.

Alla är inne på att den hoppar. Jag däremot är inne på att den kan torska av egen kraft. De krävs verkligen ett mästerverk av den gode ludde idag. Rätt tempo, rätt händer...

För hästen är inte reglerbar enligt mig. Ser de framför mig. Den enormt stora risken att någon slår av den på upploppet för att travet börjar hacka.

Khiarshoor 2016-02-27 10:31

Fast är ju duktigt kluven kring Qahar QC.. Finns ju enormt värde i att gå emot.

Helge 2016-02-27 10:36

Ändringar och Ingves fått ryggskott.

http://piclair.com/data/3ytqn.jpg

Spojs 2016-02-27 10:54

AVD 2

Segervanast är CARRO´S GIRL 7 segrar, Bäst seger % YOU KNOW ME 40%.

Spetsanalys, snabbast första biten är IDA AVANT eller GOING POPP, även CHIPPEROO* och YOU KNOW ME kan öppna fort. Mest troligt GOING POPP svarar ut alla i kraft av innerspår.

Då jag tror att GOING POPP tar ledningen måste hon ha bra chans att vinna då hon är obesegrad där efter tre försök. Har tagit alla sina segrar på medeldistans.Intressant då den endast är streckad på 4%.

Fidus 2016-02-27 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 479360)
Dom höll ju samma fart över linjen, ombytta spår nu så det ser väl logiskt ut med procenten tycker jag.

Den logiken kommer jag aldrig att spela efter.
2% ger få kuponger kvar. 18% ger att väldigt många återstår på streckspelet.
Enkelt val om jag väljer mellan 2 som är jämngoda, enligt min egen uppfattning.

Idag avstår jag streck för båda. Jag hoppas Kevin tar hem loppet. Vi får se.

mackpeter 2016-02-27 11:32

Så här blev dagens bolagssystem.

1) 5,6 r3-9 (6 tar ledningen med 5 utanför. Favoriten 3 trögstartar och körs fram till dödens. Starke 6 kan hålla hela vägen. Spurtstarka 5 och 9 är vassa spurtare)
2) 2,4,5,7,11,12,13,14 r1-3 (har jag motiverat i natt. Hoppas nästan på en strykning så att jag får med 1)
3) 3 r4-5 (3 SoS. Övriga verkar ge upp på förhand)
4) 1,2,3,6,8,10 r12-7 (3 hoppar till 50 %. Oerfarna hästar. Den enda som aldrig vunnit är 7. Veijo kan leda med 1 hela vägen. Hemmahästen 10 är enormt kuskförstärkt med Björn)
5) 4 r6-5 (Uhrberg och andra som sett 4 på nära håll säger, att hon har "allt". Johnny bombar till spets. Värsta konkurrenten 6 öppnar medium. Trots att Diotima F. är sto och nyss fyllt fyra år får hon bli spik)
6) 1,3,4,7,8,10 r11-2 (har jag motiverat i natt)
7) 1,3,5,7,12 r4-9 (tror att bästa hästen 12 vinner till 10 %)

Kostar 1440:-. Good Luck!

Emeffeff 2016-02-27 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 479367)
Den logiken kommer jag aldrig att spela efter.
2% ger få kuponger kvar. 18% ger att väldigt många återstår på streckspelet.
Enkelt val om jag väljer mellan 2 som är jämngoda, enligt min egen uppfattning.

Idag avstår jag streck för båda. Jag hoppas Kevin tar hem loppet. Vi får se.

Sedan kan man ju fråga sig om Wiclet Hanover är understreckad eller om det snarare är You Know Me som är överstreckad. För min del lutar det snarare åt det senare, även om det säkert är en kombination av de båda.

mijo14 2016-02-27 12:43

Värt att tänka på är att "Röda arm'en" handlar om PU stallform. Johan U vinner i princip inget just nu!

Fidus 2016-02-27 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 479375)
Sedan kan man ju fråga sig om Wiclet Hanover är understreckad eller om det snarare är You Know Me som är överstreckad. För min del lutar det snarare åt det senare, även om det säkert är en kombination av de båda.

Samma känsla här. Wiclet H saknade "flås" inför förra vinsten, men det gick ju bra efter smörresa. Tror hästen kommer bli Olofs nya Leader Tom på sikt jag. Flera sköna segrar som bortglömd i spelet att vänta?

Platsspel för 14 Groult-anhängarna här på $harps idag?
Rätt distans och urstark ju. Runt 10ggr för att bli topp 3.:evilgrin39:

Stankarn 2016-02-27 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 479347)

Tror jag inte ett smack på. Åker förmodligen till Grönland om det behövs, tacksam för att ha häst med tillräckliga poäng. Dessutom får han väl transportbidrag som mer än väl täcker kostnaderna...?

Emeffeff 2016-02-27 13:56

Nån som fattar vad Björn snackar om i Björnkollen angående Donna di Quattro och balansen? Hästen har väl alltid gått med skor eller ryckte man dem i Frankrike?

Stankarn 2016-02-27 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Spojs (Inlägg 479365)
AVD 2

Segervanast är CARRO´S GIRL 7 segrar, Bäst seger % YOU KNOW ME 40%.

Spetsanalys, snabbast första biten är IDA AVANT eller GOING POPP, även CHIPPEROO* och YOU KNOW ME kan öppna fort. Mest troligt GOING POPP svarar ut alla i kraft av innerspår.

Då jag tror att GOING POPP tar ledningen måste hon ha bra chans att vinna då hon är obesegrad där efter tre försök. Har tagit alla sina segrar på medeldistans.Intressant då den endast är streckad på 4%.

Har du noterat vilka kuskar som sitter upp bakom? Hälften av dem som du räknar upp har kuskar som är sämre än Haugstad på att få fart på hästar från start. Den som visat mest talang är väl Kevin O, bakom 7?

Helge 2016-02-27 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 479382)
Tror jag inte ett smack på. Åker förmodligen till Grönland om det behövs, tacksam för att ha häst med tillräckliga poäng. Dessutom får han väl transportbidrag som mer än väl täcker kostnaderna...?

haha redan i form hör jag ;)

Här hans intervjuer om du inte läst, viss tilltro till dagens uppgifter har han allt.

http://piclair.com/data/rxlbz.jpg

:cheers:

Helge 2016-02-27 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 479383)
Nån som fattar vad Björn snackar om i Björnkollen angående Donna di Quattro och balansen? Hästen har väl alltid gått med skor eller ryckte man dem i Frankrike?

c¢ i Frankrike.

Groknak 2016-02-27 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 479383)

Har gått barfota bak på sistone

Drphilsner 2016-02-27 14:24

Vad talar emot fleetfoot hanover idag?

oinkk 2016-02-27 14:26

De flesta verkar vara inne på att Löfgren spetsar i 6e, men borde inte Untersteiner sr ta hand om piken?

Helge 2016-02-27 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 479392)
De flesta verkar vara inne på att Löfgren spetsar i 6e, men borde inte Untersteiner sr ta hand om piken?

Missat att det är voltstart?

mackpeter 2016-02-27 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av oinkk (Inlägg 479392)

Från springspår tar Lövgren spetsen.