Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Halmstad (jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25885-v75-halmstad-jackpot/)

olle 2016-02-21 13:45

V75-Halmstad (jackpot)

Det var väldigt synd att Halmstads V75a hamnade på fel sida månadsskiftet och att därmed barfotaförbudet består även nästa lördag. Halmstad omgång vid denna tiden har ju varje år tidigare präglats av närmast perfekt sommarbana och hästarna har fungerat perfekt att få tävla med sina optimala balanser på hovarna. Nu blir det parodi av denna generalisering av barfotaförbud, för är det någon som tror att banan på Bergsåker lördagen efter kommer vara i närheten så lämplig att köra hästarna barfota på som den kommer vara på lördag i Halmstad ? Nu blir det istället så att man snällt får behålla skorna på nästa lördag men sen lördagen efter troligen parodi i barfotalistorna när det helt plötsligt börjar lysa rött på massor av hästar trots att det första helgen i mars med största sannolikhet fortfarande är vinter i Sundsvall och en bana som mycket mer troligt kommer kräva brodd än tillåta barfotakörning. Hoppas svensk travsport till nästa vinter lär sig att klimatet på vintern skiljer sig väldigt åt i norra och södra Sverige och därför då inte kör med detta generella barfotaförbud från 1 dec - 31 mars.

Jag har knappt titta på trav sedan innan jul, så kan därför inte ge mig på några större analyser av omgången. Har börjat försöka titta lita på trav nu igen men förra veckan kom tyvärr fotboll och annat emellan varje dag.

Klass 2: Ser ut att vara den del intressanta hästar som gjort bra prestationer i billiga sällskap på slutet, men utan att ha sett dessa lopp går det inte att utse någon vinnare. Kort distans. Flera som gått 14 tider över full distans från bakspår på slutet vilket inte är så dåligt i februari.

Klass 1: Fint lopp som krävde 1300 poäng för att komma med i. Borde inte Bula Bula Am ha väldigt bra chans ? Är ingen barfotahäst heller. Crebas lär ha ställt i ordning Baron Max för han var väldigt tydlig senast att det var preparé då i Kalmar inför detta.

Brons: Ser på papperet ut som att grymt bra lopp och spelvänligt dessutom. Spårlottningen blir viktig. Några av hästarna som hade varit grymt intressanta att se barfota. Michelangelo Ås favorit ?

Silver: Blev inte lika bra. Inte fullt och flera utfyllnadshästar. Flyttas kanske utanför V75 för andra lördagen i rad. Är nog de fyra med väldigt höga poäng som det står mellan. For Pleasure As också bra i grunden.

Guld: Dreams Take Time vinner. Den är bäst med skor. Hade det tillåtits barfotakörning på lörd och några av motbuden hade varit grymt intressanta.

Stoeliten: Här hade det varit ruskigt intressant med skoryck ffg i år på några av hästarna. Donna D Q väldigt svårbedömd. Svårt att räkna på hästar som precis varit i Frankrike. Untersteiners båda hästar favoriter troligen (Fleetfoot H och Jetset).

Lärlingsloppet: En massa omstarter igen och en fly förbannad Adrian Kolgjini ? Annars har han nog bra chans till revansch med Celebreightr. Ingen barfotahäst. Flera av motbuden hade varit väldigt intressanta att se barfota på lördag.

Lägger dom in lördagsloppet på V75 ser det ut att vara ett väldigt bra lopp men propositionsmässigt så låg klass att jag har för dålig koll för att utse vinnare.

Lycka till nu med V75an...

incitatus 2016-02-21 14:29

Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars

olle 2016-02-21 15:14

Om jag tittar på mina egna spel historiskt så har i princip alla riktigt bra spel gjorts på enskilda hästar som tävlat med förändrad balans till fasta odds hos nätbolagen. Det är nog en viktig anledning till att jag tycker det är mycket roligare att läsa på då trots att jag inte längre får spela annat än hos atg.

Jag tittade inte på V75 sändningen igår men att det skulle ha varit en fantastisk bana vad gäller förutsättningarna för barfotakörning kan väl ändå inte vara sant. Ingen bana med tjäle är väl det och vad jag vet sitter det djup tjäle i alla banorna i Norrland vid den här tidern på året. I södra Sverige var det en liten vinterknäpp i januari, men annars har det varit milt och banorna har ingen tjäle. Barfotaförbud i södra Sverige känns väldigt väldigt onödigt.

Om det är för att göra det lättare för spelarna så finns det en oerhört mer angelägen fråga i detta ämne att ta tag i. Om den dryg vecka upphävs barfotaförbudet, men de gamla och för spelarna helt vansinniga reglerna om att tränare kan anmäla sina hästar barfota men sen ändra fram till start består. Ska det inte bli fortsatt kaos i den här informationen snart så måste man helt enkelt ändra reglerna och förbjuda ändringar av balans utifrån det som anmäls mindre än en timme innan första loppet på streckspelen. Detta är fullt möjligt och skulle göra informationen enormt mycket mer tillförlitlig. Man bör dock utforma reglerna så att vid plötsliga väderomslag kan ansvariga på banan tillåta sena ändringar. Men ska Robert Bergh nu med ännu större stall och ett antal tränare till få fortsätta anmäla hästar slentrianmässigt barfota och sen lämna korrekt info 10 min innan resp lopp så kommer kaoset och irritationen bland spelare och tipsexperter bestå, och det är knappast något som är bra.

incitatus 2016-02-21 15:34

Olle
jag sa inte att banan var en perfekt barfota underlag - En bana kan vara finfin utan att det är barfota bana.

Bollnäs bana var alldeles utmärkt igår, men den var preparerad för att passa skodda hästar, eftersom det var enda tillåtna skoningen.

Groknak 2016-02-21 19:30

Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.

Manprinsen 2016-02-21 19:48

olle har förvisso en poäng kan jag tycka. Det är ren idioti att barfotaförbudet enbart är tidsbestämt och inte efter rådande banförhållanden. Sverige är ett väldigt stort och avlångt land med varierande klimat från norr till söder. På Bergsåker t.ex är det nog inte lämpligt med barfotakörning förrän i april då den värsta tjälen släppt ur backen.

Tycker hela upplägget luktar gammal myndighetsfascism. Tänk Televerket och trådlösa telefoner på 80-talet...

Om_sommaren 2016-02-21 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Groknak (Inlägg 478830)
Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.

Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om

Om_sommaren 2016-02-21 20:07

Adrian får ny chans bakom clebreigthr o från bricka 6 lär han bli släppt till spets om nu nån kan svara. bör vara spets o slut där också. Luddes nya stjärna lär också bli påpassad på liret men där kan voltstart ställa till det då han är osäker på bena.

Melander 2016-02-21 20:46

Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort

Dodo 2016-02-21 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av incitatus (Inlägg 478793)
Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars

Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.

incitatus 2016-02-21 20:56

Halmstad ingen jackpotbana

Sedan 2012 bara 1 jackpot på 13 omgångar - en7 rättsjackpot nov 2012 medan 5 rätt get utdelning .

( det har varit jackpot på flera av extraomgångar men inte på lördagstrav med vanliga klasserna )

tvablaa 2016-02-21 21:23

Tidiga tankar:
1: Bra lopp som nog kräver många streck. 6 känns hetast och hittar den till ledning är det nog över. 1,3,5,9 tidiga där bakom. Intressant se hur strecken fördelas här. Raggamuffin är nästagångare för mig men känns som den blir överstreckad med Örjan och står väldigt tufft inne.
2: Adrian lär bli klar favorit. Men 14 måste med för min del, drag senast men då galopp. 11 och 15 också tidiga.
3: 3 lär bli favorit och spik för många. Men 5 såg grym ut senast och känns inte ofarlig ens från dödens. 9 har jag haft med varje gång, inte borta med tempo. 1 tror jag blir överstreckad den här gången även om form slår klass.
4: Luddes lär bli stor favorit och är väl mest tredjespår i volt emot. Ruskigt öppet bakom och en tänkbar spik trots allt.
5: Känns helt upplagt för 5 när den nu får en riktig kusk och borde ha spetschans? Är dock inte förtjust i att spika Örjan, han vinner ju aldrig när jag gör det.
6: Bula Bula Am är bra varje gång. Men är väl ingen slump att det är många 2:or i raden. Öppet bakom men 2,5,6 känns tidiga. 8 hoppar ut som ett intressant skrällbud från bra smygläge.
7: 7 lär bli favorit men känns given att fälla. 12 bästa hästen men sämsta läget. 9 klart intressant med Goop. 3 kuskförstärkt och har kanonform. Men kanske är det här ett sånt där lopp där Örjan till slut står som segrare.

olle 2016-02-21 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 478837)
Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.

Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.

Om_sommaren 2016-02-21 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 478836)

ähhh va...?

sirlarsson 2016-02-21 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 478836)

12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.

:holms:

Melander 2016-02-21 21:53

Berätta Om?

Fidus 2016-02-21 22:36

I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...:sleep:

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!:thumbdown:

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start. :no:

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!

Melander 2016-02-21 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 478845)
12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.

:holms:

För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig ;)

sirlarsson 2016-02-21 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 478849)
För mig går han fetbort till helgen.Men lycka till om han frälser dig ;)

Har inget med det att göra. Dock när du far med rena osanningar och inte ens har ork att kolla upp statistiken så måste man komma in och styra upp vansinnet. Faktum är att Adrian var otroligt bra på V75 förra året.

whaton 2016-02-22 06:00

Hoppas ludde blir stor favorit i fjärde för de står skrivet galopp i stjärnorna så smäller om det... Tohio Gilbak med Björn upp blir utgång i samma lopp ;)

Spiken64 2016-02-22 09:02

Catrin Fajersson kommer säkert va blygsam i sitt framförande men visst tar Julio Cesar hem det här loppet utan omstart.Hästen har ju sett fruktansvärt bra ut och jag tror den blir svårslagen från bricka1.

roaben 2016-02-22 12:18

Finns ingen som slår Qahar Q.C om den går iväg felfri, vilket är osäkert.

Dodo 2016-02-22 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 478842)
Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.

Jo, men många omgångar har banförhållandet varit gränsfall mellan barfota/skor. Flera stortränare har kört vissa hästar barfota och andra med skor i samma omgång, bara för att en del klarar av att köras barfota på sämre underlag och andra inte. Tränarna har själva fått chansa och infon kommer så sent som på lördag.
Jätteskönt att redan på söndag kväll, när listorna kommer, veta att alla går med skor. Underbart att i detta läge slippa spekulera hela veckan huruvida banan tillåter barfota eller ej.
Det gör det lättare att analysera loppen och inte behöva få hela veckan ogjord när vädret på lördag slår om.
Jag förstår att man som spelare tycker olika. Vissa kanske ser just det jag tycker är skönt att slippa som sin stora fördel vid omslag.
Nåja, glöm inte Dixie Exclusive i sista som suttit fast på slutet och sett riktigt formstark ut !

Dodo 2016-02-22 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 478847)
I Guldloppet startar Sveriges formkort nummer ett i D.T.T..
Dessutom Sveriges mest intressanta comebackande häst för året, som laddas mot storlopp på sikt, i Edward Ale.
Därtill startar gamlingen Spring Erom. Äldsten att tala om inom svensk travsport. Hästens möjlighet att fortsatt klara av att hävda sig i guld måste väl ses som högintressant, eller?
Nothing But Class på förra veckans intryck, dessutom med Örjan upp.
Lill-Unter med formtoppad häst i J.T.E. .
Spetsjagande High Speed Call och Gigant Slugger för att skapa huvudbry runt positionerna efter inledande rusningen...

Då väljer ATG att förpassa loppet till utanför V75...:sleep:

Bra PR för sporten? Nä, helt fel. Galet!:thumbdown:

Betydligt mer intressant lopp än helgens iskalla guld med endast ett formkort till start. :no:

En första tidig tipstanke:

Framspår för 4 Dixie Exclusive i avslutningen får jag väl som lågprocentare? Har lite svårt för att avgöra på V75 i dagens klass, men grymt taggad för dagen. Det är min iakttagelse.
Jag har för mig att kusen är ganska snabb ut, men ej går bäst i ledningen. Rygg ledaren och slut?
Utgång!

Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke :thumbup:

muumiin 2016-02-22 13:58

Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...

olle 2016-02-22 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 478873)
Skulle säga att de står mellan NBC och Edward Ale i guld faktiskt. Tycker de är för kort för DTT.. Och de båda andra så riktigt tankade du i sina tidigare starter...

Edward Ale kommer nog att leverera en maxprestation när dom snart kan köra med optimal barfotabalans igen är känslan.

Fidus 2016-02-22 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Dodo (Inlägg 478866)
Tycker tvärtom vad gäller Gulddivisionen.
Rätt att slänga ut loppet från V75.
Endast åtta hästar i loppet, bara det !
Sedan är ju DTT överlägsen här, dessutom ingen galopprisk.
Däremot håller jag fullständigt med om din tidiga tipstanke :thumbup:

Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt. :yes:

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan. :D

Mitt Lås till helgen:

Det får bli Untersteiner-duon i klass I, avd 6.
Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.:)

AndyMart 2016-02-22 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 478882)

Mitt Lås till helgen:

Nån av far eller son lär väl sitta i slagläge in mot upploppet med spurtstarka 10 Dizzy River eller 3 Mellby Ciceron? Det känns klart.:)

Komplettera med Springover också så kommer ingen någonsin lyckas bräcka låset. Hästen har toppform och skickas till spets, väl där är han klart duglig i gänget.

olle 2016-02-22 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 478882)
Kul att vi gillar samma idé! Vid vinsten(8/11-14) på V75 efter sen spurt gick hästen skolös bak. Visade dock att hästen faktiskt kan spurta effektivt på hög nivå emellanåt. :yes:

Ditt resonemang av guld:s vara eller inte vara tycker jag haltar. Antalet hästar är sekundärt i guld, åtta eller nio eller tio, liksom.
Den här veckan är det rakt igenom dugliga hästar, många profilhästar. High Speed Call var ju nära knäppa On Track Piraten nyligen och tillhör utfyllnadshästarna i veckans guld.

Förra veckan hette utfyllnadshästarna Toralf Jubb, Calvados Crane, Bon Frecia och Elles W Phedo. Grym klasskillnad på utfyllnadshästarna de olika veckorna, framförallt för dagen.

Kort distans denna gång gör dessutom att motståndarna förmodligen är mindre angelägna att släppa lättvindigt till den förmodade storfavoriten. Loppet är bara därmed mer svåranalyserat. Nä, det vankas en rolig guld helgen som kommer, perfekt både att analysera och titta på. När ska de ha vanligt guldlopp med på kupongen om ej denna gång är min tanke?
(Vad än twittrande storspelare i ATG-studion anser, så tycker jag motsatsen.)

Bättre att köra färre vanliga guld och istället ofta variera med flervoltslopp för högsta klassen. Olika distanser mot andra divisioner på volt längre fram.
Nu blev det bara feltänkt! Förra veckan vore någorlunda okej att lyfta ut guld, ej denna. Det på grund av ordentligt haltande kvalitet förra veckan, nu är det ett jämnare fält.

Slutsats: Fel vecka lyfta ut Guld, då det är en tilltalande sådan! (Endast en storspelare med fet spelkassa kan väl gilla detta byte av lopp ifrån elit till mediokert hopkok på kupongen?)

Nog om detta gällande min åsikt i frågan. :D

Mitt Lås till helgen:

Verkar ha gått inflation nu även på V75 att ha med 15 hästarslopp och helst så låg klass som möjligt . Flera i lördags och tre på söndagens extra V75a om jag såg rätt. Banorna tjänar extra bidrag med sådana lopp men tycker själv det blivit lite väl mycket av den varan. För hästägarna blir det många hästar som blir utan ens matlappar. Loppen flylls ofta på med rena skräphästar dessutom och det är kanske inget att jubla över spelmässigt.

1William 2016-02-22 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 478833)
Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om

Georgie Mae är en katapult från start.
kolla starten på jägers 28 nov

mackpeter 2016-02-23 00:19

Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.

Idag tycker jag att V75 är skitlätt. Framemot lördag blir det allt svårare. Därför har jag nu lagt in en flerkupong.

1) Här vinner dunderunderskattade 5 Jonathan Palema. Senast i silverfinalen satt han fast och spurtade till andraplatsen bakom Scellino Luis. Hade gett 30 ggr i vinnarodds. doob och jag har skrikit om den. Näst senast körde Goop bort den - fjärde inner och enorm spurt. Dagens bästa spik.
2) Jätteskriket 6 Celebreightr hoppade senast i finalen. Vinner nu.
3) Streckar Untersteiners bästa 3 Fleetfoot Hanover och oftavinnaren 5 Georgie Mae men skall kolla upp övriga mer under veckan.
4) Felfri är 3 Qahar Q.S. stenklar.
5) 4 och 6 har fått framspår på sprinterdistansen. Bra lås.
6) 1 eller 10 vinner. Skall jobba mer med detta lopp.
7) Som 7 uppförde sig senast är han oslagbar. Men jag provar ändå med 1 och 12.

Systemet kostar 12 kronor. Har lagt in en fleris.

Manprinsen 2016-02-23 00:43

Untersteiners på hemmaplan blir svårslagna. Kommer vara påställt och trimmat.
Förhoppningsvis blir det andra som drar på sig strecken så det blir spelvärde i hemmalaget.

Fidus 2016-02-23 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 478942)
Varför skriver några av er om gulddivisionen i den här tråden? Öppna en ny tråd om V4! Det loppet vinner Edward Ale.

Gammal vana. Får jag inte lov till att ventilera en trevlig Guld inför lördagens huvudspel så saknas någonting liksom. Tillhör ju vanligtvis, både analysmässigt och sportsligt, helgens höjdpunkter.

Ja, det borde vara dags att köra Edward Ale i spets nu då det vankas kort. Edward har ju fått ett antal lopp innanför västen och borde vara redo att tävlas med fullt ut.
Tveksamt om han når spetsen dock. Häst 1 eller 2 kanske vill löpa linan fullt ut och testa i front? De kan båda öppna riktigt bra.
Det är nog lika troligt att nå topp 2-3 ifrån front i det här gänget, som det är vid valet att släppa? Vid ledning har du dessutom fördelen av att kunna rinna undan ifall det krånglar bland bakomvarande ekipage. Jag hoppas det tävlas rejält!

Definitiva spiken för min del:

Jag tror väldigt mycket på spets och slut för formstarka 3 Fleetfoot Hanover i stoeliten. Den hästen är svårpasserad, inte minst när formen är på topp. Jag tycker hästen visat prov på härlig stridsmoral de senaste starterna dessutom, så det här borde inte gå fel!

:)

Shooter 2016-02-23 10:24

Jag ser inga fel i att skriva om att de slängt ut Guld-loppet från V75 den här gången i en tråd om V75. Värre är det när det skrivs om fotboll och ishockey i trådar om trav. ;)

AndyMart 2016-02-23 11:18

Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.

Shooter 2016-02-23 11:37

Gulddivisionen behövs på V75! Det är ju elitserien och den ska man inte förpassa utanför bongen, det är nog snarare negativt för tant Agda. Att man gör så en enskild omgång eller två på ett år har jag dock inga problem med. Ska man lägga Gulddivisionen utanför V75 så brister hela idén med divisionerna och rikstoton.

mackpeter 2016-02-24 23:50

Peter Untersteiner meddelade idag under V86, att hans bästa chans på lördag är i V75-3 Fleetfoot Hanover.

Melander 2016-02-25 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 478951)
Mycket gnäll på att de flyttat guldloppet från kupongen och ersatt med Lördagsloppet, allt som ventileras här är ju att det handlar om spel men jag ska förklara för er varför det ur ett sportsligt perspektiv just denna gång också är ett mycket bra beslut.

Guldloppet är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-3 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 5 tar spets, nummer 6 utvändigt, och så på upploppet kommer nummer tre sista biten och slår av de båda. Bra för kupongen som bara hade streck för nummer tre och fyra. Oj vad bra trean var säger de på teven men hon förstår inte riktigt, den sprang ju bara förbi sista metern. Kom nu med nästa lopp istället tänker tant Agda.

Qahar QC är med på kupongen
Tant Agda med en Harry Boy kupong i handen sitter framför teven och kollar sammandraget av V75. V75-4 drar igång och hon kollar på positioneringssystemet och ser att nummer 3 tar spets. Spik på den det var ju bra. Sen ser hon att flyttar sig längre och längre bort från motståndet och så kollar hon upp, ojojoj, den är ju flera hundra meter före övriga. Vilken häst. Vad heter den? Hon blir imponerad av vilken jättebra häst hon får se och hur fint den rör sig. Den vinner såklart och tant Agda är glad, hennes bong lever fortfarande. Hon lyssnar på segerintervjun med Lutfi Kolgjini och hör att hästen heter Qahar QC. Ludde berömmer hästen lite extra precis som vanligt. Efter intervjun är det solklart, tant Agda har en ny favoritkusk, Lutfi Kolgjini, och en ny favorithäst, Qahar QC. Vips, tant Agda har blivit sportintresserad.

Några månader senare läser hon i tidningen att Qahar QC ska starta på hennes hemmabana, och när loppet går står hon nere vid staketet och kollar.

Det är, tro det eller ej, hästar som UTKLASSAR sina motståndare och UTVECKLAS under en hel vår som folket tar till sig. Inte gamla avdankade gulddivisionare. BBS Sugarlight, Tout Ou Rien, Max Flukt, Going Kronos med flera, det är SÅNT folk vill se, hästar som börjar från i princip noll och som de sedan kan följa en hel vår och se hur bra och överlägsna de är. Hästar som går rakt upp i klasserna och ändå aldrig förlorar. Som helt enkelt "alltid" vinner på V75.

Det är sånt som lockar tidigare "vanliga" spelare till att komma in i den så vackra sporten. Förändring, utveckling och utklassning.

Edward Ale, Dreams Take Time och Spring Erom är alla bra hästar, men de kommer aldrig kunna göra en större förändring i intresset för trav. Qahar QC har i alla fall möjligheten.

Kul inlägg men Tant Agda finns ju inte och Qahar vinner inte heller:)

LeBanner 2016-02-25 02:38

Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!

macken11 2016-02-25 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 479145)
Bästa spiken tror jag Springover är. Luktar spets och där säljer den sig väldigt dyrt. Andraspiken får bli Celebreightr, som förmodligen mer eller mindre får segern skänkt till sig. Största motbudet körs av Henriette Larsen...lycka till, säger jag då.

Käftsmällen i hela omgången är Lady Lee! Det syns inte i raden, men hon har verkligen knallform. Fastlåst senast bakom Quality Questioned och hade nästan garanaterat vunnit det loppet med lucka. Nu krävs det givetvis att det blir hård körning i början för att hon ska ha chans här, men det scenariot har goda möjligheter att infrias i och med att de två startsnabbaste hästarna körs av Puntersteiner och Takter. Kuskminus på Lady Lee givetvis, men vafan...0%? Kom igen!

Får även feeling för att Jonathan Palema och Stricker vinner sina lopp. Utgång på de två tillsammans med ovan nämnda spikar får det bli!

Henriette Larsen tycker jag är en bättre kusk än Adrian.

År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar
2016 15 1 1 3 7 % 81 700
2015 107 17 10 11 16 % 599 350