Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Bergsåker (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25940-v75-bergsaker/)

Helge 2016-03-04 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 480455)
Ove A tänker skrälla med en 0%-are i morgon !!!! Kom ihåg var ni läste om årets skräll...

- 3 Katla Kiro
(V75-4) håller jag högt och jag tycker inte man ska glömma bort henne den här
gången. Hon har pausat inför det här, men gått ett vassare jobb där hon kändes riktigt, riktigt bra. Jag tror faktiskt en del på henne, även om jag vet att det är ett hårt lopp. Jag har känt kapaciteten i henne och skulle det flyta på för henne så kan hon vara obehaglig överraskning för de andra. Det är ingen särskild jag har respekt för i loppet, utan det är mer att loppet överlag är hårt.

Men min häst är bättre än vad folk tror. Dessvärre kan hon inte vara med från start och hugga, utan hon tappar sannolikt mycket från start.

Nä SO, läste det där vid 15:00 redan på Spelvärde.se.

Manprinsen 2016-03-04 23:34

Bra om folk sprider strecken i kallblodsloppet så får vi andra spika Örjan till smaskiga procent. Kommer få en perfekt resa på innerspår och gubben i lådan hittar alltid luckan.

Melander 2016-03-04 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 480458)

So är avslöjad visste det redan 2013.En gammal gubbs på ca 73 år ogillad i Härnösand,bland de flesta som tar emot kuponger

sjukstuga 2016-03-04 23:41

Släng på ett halvstängt och blås till ledningen Bergh.
Hur säker kan man känna sig med Rico Leejs och Pascha Tilly som lås?

hugotheboss 2016-03-04 23:44

Citat:

Ove A tänker skrälla med en 0%-are i morgon !!!! Kom ihåg var ni läste om årets skräll...

- 3 Katla Kiro
gången. Hon har pausat inför det här, men gått ett vassare jobb där hon kändes riktigt, riktigt bra. Jag tror faktiskt en del på henne, även om jag vet att det är ett hårt lopp. Jag har känt kapaciteten i henne och skulle det flyta på för henne så kan hon vara obehaglig överraskning för de andra. Det är ingen särskild jag har respekt för i loppet, utan det är mer att loppet överlag är hårt.

Men min häst är bättre än vad folk tror. Dessvärre kan hon inte vara med från start och hugga, utan hon tappar sannolikt mycket från start.

Skrev det 11:45 här i tråden, oerhört spelvärde så klart!

mackpeter 2016-03-04 23:44

Citat:

- 3 Katla Kiro

Ska jag strecka denna årsdebutant, som måste gå en 26-tid för att vinna?

mackpeter 2016-03-04 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 480460)
So är avslöjad visste det redan 2013.En gammal gubbs på ca 73 år ogillad i Härnösand,bland de flesta som tar emot kuponger

Vem ska vi strecka - förstod inte ditt tips i ditt inlägg?

Melander 2016-03-04 23:47

[QUOTE=Melander;480460]So är avslöjad visste det redan 2013.En gammal gubbs på ca 77 år ogillad i Härnösand,bland de flesta ombuden som ej trevlig

Manprinsen 2016-03-04 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 480463)

Ensamt sto och en hopplös kusk som inte direkt prenumererar på V75 segrar. Kommer antagligen överforcera hästen till galopp. Årsdebut osv...

Kryllar inte av plusfaktorer direkt. Men man kan ju inte säga att den är överspelad heller.

hugotheboss 2016-03-04 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 480463)

Förvisso årsdebutant men kolla vinsten från 2180V på Skellefteå 151003 lopp 3. Klart du ska ha den med om du tar några stycken.

tvablaa 2016-03-04 23:58

Provar ett tidigt spel den här gången så man kan tänka på annat i morgon, t.ex. att hänga med sonen:-) Provar helt utan spikar då jag tycker många av favoriterna känns starka:
1: A 4 B 3,9 - Tror Hero har bra chans men har en känsla av att den kan vara lite blöt till slut
2: A 9,7 B 5 - 7 vinner utan strul men kan inte spika med sådan kusk. Känns som ett Örjan-lopp.
3: A 4 B 8 - OTP kändes stenklar tills strykningarna kom, nu är jag inte lika säker, Bergh är en störig j***l
4: A 11,6 - Här lever jag väl farligt men tänker att Tand Tuff hittar spets och om Qvarting kommer tidigt så vinner Storm Odd som väl är snabbaste hästen
5: A 9,10 B 2 - Var inne på att spika Bottnas men måste nog ha respekt för 10. 2 kommer med på Adielsson.
6: A 4 B 6 - 4 oslagbar om som senast, annars vinner 6 som ju vann final från dödens.
7: A 10,6 B 2,11 - Känns eg. hyfsat täckt på 6,10 men kan inte ryka på Premier K och som helt ostreckad måste jag ha med Usain.

Minst 5 A

Fidus 2016-03-05 00:00

Citat:

- 3 Katla Kiro

Den kunde du läsa om i tråden för V64 på Åby den 25/2.

Det gick nästan obemärkt förbi. Få uppskattade stänkarn, men vissa noterade med en plump i protokollet. ;)

Jag streckar SO. Snart sitter Modd Brun på plats också, var så säker. Bra lopp senast och snart är motståndet helt rätt!

Vi lär dela på degen lördag kväll!:evilgrin39:

Citat:

Ursprungligen postat av lokatten (Inlägg 480457)
Har faktiskt börjat fundera nu efter alla inlägg om de två bästa i Guld. För visst är det väl Piraten versus Ed You som gäller?

Kollade på resultaten 2016. Båda har gjort tre lopp i år där de tjänat ungefär lika mycket: Piraten 3 st 1 v, 275K. Ed You 3 st 1 v, 225K.

Nu har alltså Ed You spår 6, Piraten spår 3, efter strykningarna. Då verkar det plötsligt inte lika omöjligt längre - att Ed You ska vinna det här.

Sen en annan sak - vem av kuskarna har hetaste viljan?

Det är dåligt spelat att inte ha med Ed You i morgon, när Piraten befinner sig i 80% och Ed i 10%. Om nu Piraten vinner, då så. Om Ed vinner, bye bye kollektivet. Givet lås!
Antingen det eller spika Ed. Vore de mer jämnspelade vore saken annorlunda. Fälla dagens största är genvägen till bra utdelning. När du endast ser en sund utmanare blir det billigt att försöka fälla favoriten. Då är det givet läge att försöka.

I trav upprepar sig historien ofta. Senast vann Ed You mötet mot Piraten, vilket är talande nog för hur det här kan tänkas sluta.

Kevin Svedlund säger att det blev fel med brodden senast i Ronden. Jag anar att stallet har nåt på gång. Ska bli skoj att se Guld, som vanligt.

Att folk aldrig lär sig!

:)

mackpeter 2016-03-05 00:04

V75-1

Jag velar mellan att spika 4 Hero Sjöhammar till att även strecka 1,2 och 11. Bergh säger, att 1 (som satt instängd senast) är hans bästa chans under dagen. 2 hade tolftespår senast och fick bara stryk av Michelangelo Ås. Örjan lurade Frank Nivard med världens bästa häst Bold Eagle i söndags och kan vinna med 11. Vad ska jag göra?

Melander 2016-03-05 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Fidus (Inlägg 480470)
Den kunde du läsa om i tråden för V64 på Åby den 25/2.

Det gick nästan obemärkt förbi. Få uppskattade stänkarn, men vissa noterade med en plump i protokollet. ;)

Jag streckar SO. Snart sitter Modd Brun på plats också, var så säker. Bra lopp senast och snart är motståndet helt rätt!

Vi lär dela på degen lördag kväll!:evilgrin39:

Det är dåligt spelat att inte ha med Ed You i morgon, när Piraten befinner sig i 80% och Ed i 10%. Om nu Piraten vinner, då så. Om Ed vinner, bye bye kollektivet. Givet lås!
Antingen det eller spika Ed. Vore de mer jämnspelade vore saken annorlunda. Fälla dagens största är genvägen till bra utdelning. När du endast ser en sund utmanare blir det billigt att försöka fälla favoriten. Då är det givet läge att försöka.

I trav upprepar sig historien ofta. Senast vann Ed You mötet mot Piraten, vilket är talande nog för hur det här kan tänkas sluta.

Kevin Svedlund säger att det blev fel med brodden senast i Ronden. Jag anar att stallet har nåt på gång. Ska bli skoj att se Guld, som vanligt.

Att folk aldrig lär sig!

:)

vinner Modd Brun kommer jag att gå naken

hugotheboss 2016-03-05 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 480472)
V75-1

Jag velar mellan att spika 4 Hero Sjöhammar till att även strecka 1,2 och 11. Bergh säger, att 1 (som satt instängd senast) är hans bästa chans under dagen. 2 hade tolftespår senast och fick bara stryk av Michelangelo Ås. Örjan lurade Frank Nivard med världens bästa häst Bold Eagle i söndags och kan vinna med 11. Vad ska jag göra?

Själv tröttnade jag på att vela och tog alla fyra! Fast det beror väl på vad du har för alternativ till spik på Hero Sjöhammar.

mackpeter 2016-03-05 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 480474)
Själv tröttnade jag på att vela och tog alla fyra! Fast det beror väl på vad du har för alternativ till spik på Hero Sjöhammar.

Då får det kanske bli spik på OTP, som du inte tror på, och Pascha Tilly.

hugotheboss 2016-03-05 00:40

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 480476)
Då får det kanske bli spik på OTP, som du inte tror på, och Pascha Tilly.

Jag tror inte på Robert Bergh, givetvis är OTP klar favorit och bör va det. Dessutom har det väl ofta visat sig att största favoriten vinner. Däremot är det inte så lyckat att ha de två största streckfavoriterna. Inte ofta båda vinner! I så fall hade jag spikat Hero Sjöhammar och OTP på V75 och spikat Pascha Tilly på V5:an

Melander 2016-03-05 00:55

btw för my record är mackpeter och hugotheboss bröder eller halv....

mackpeter 2016-03-05 00:58

[QUOTE=Herzog;480301]Finns det ingen moderator som kan ta bort en massa spam-spam-spam om hur dåligt norrlandstravet är? All sån skit borde raderas omedelbart och de som skriver helt Off Topic borde varnas och stängas av efter (*åratal*) av inlägg som inte har med Topic att göra.

De som vill vurma för Thatcher-politik i dagens travsverige får väl starta en hemsida om det, men det hör inte hemma på Sharps där vi diskuterar spelobjekt.

Kul inlägg du hade om Thatcher igår natt.
Som ung pojkspoling var jag 1971 på ett afternoon-tea-party hos dåvarande utrikesministern Alec Douglas-Home och mumsade gurkmackor och champagne. Jag frågade någon vem kvinnan en bit bort var. Svaret blev "That's Margaret Thatcher - the milk snatcher (hon hade just dragit in mjölken i Englands skolbespisningar). She's nothing to care about." Då gick jag fram och pratade med henne.

För att göra detta inlägg mindre Off-Topic kan jag meddela att Thatcher (om hon levat inatt) skulle spika Pascha Tilly i V75-5. Han har trots åldern rejäl erfarenhet och vunnit 3 av sina 4 starter i år.:innocent::drunk:

Djingis 2016-03-05 01:02

Måste spiken måste vara Mr Vox som blir släppt till ledningen!
Chansspiken får bli Åsakjappen.
Låset hittade jag i avd 3 med OTP och ED YOU

Stankarn 2016-03-05 01:09

Citat:

Säg inte att han lortar ner öbacka med omnejd....igen? Kom igen nu, SO, litar på att du har nått vettigt att tillstå...

Herzog 2016-03-05 02:18

Kul inlägg du hade om Thatcher igår natt.
Som ung pojkspoling var jag 1971 på ett afternoon-tea-party hos dåvarande utrikesministern Alec Douglas-Home och mumsade gurkmackor och champagne. Jag frågade någon vem kvinnan en bit bort var. Svaret blev "That's Margaret Thatcher - the milk snatcher (hon hade just dragit in mjölken i Englands skolbespisningar). She's nothing to care about." Då gick jag fram och pratade med henne.

För att göra detta inlägg mindre Off-Topic kan jag meddela att Thatcher (om hon levat inatt) skulle spika Pascha Tilly i V75-5. Han har trots åldern rejäl erfarenhet och vunnit 3 av sina 4 starter i år.:innocent::drunk:[/QUOTE]

Kul med gurkmackor :) Thatcher följdes senare upp av "Blair - no care"

Thatcher 1987: "There is no such thing as society"

Ello 2016: "Det finns inget Norrland" :ohmy:

Jajjan 2016-03-05 03:12

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 480221)
Hade du tänkt längre än näsan når kanske du också förstått att något är fel. Läs gärna Viriods utmärkta blogg från igår på travsiffror.se

Där kan du bl a läsa att 10 av landets travbanor ligger där det knappt bor några människor, banorna har nästan inga tränare och nästan inga unghästar. Samtidigt pekar alla siffror fortsatt neråt när det gäller antalet tränare och hästar och har gjort så i många år. Ekonomin i travsporten är usel. Nästan inga hästar bär sina kostnader.

1/3 av landets banor ligger i Norrland. Nu har de enda två riktigt framgångsrika tränarna där flyttat söderut. När året är slut ska det bli intressant att t ex se

- Hur många hästar tränade i Norrland vinner V75 finaler ? (en indikation på vilken sporslig standard det är på en bana).

- Hur många Norrlandstränade hästar vinner större unghästlopp där hästar från hela landet deltar ? (också en indikation på kvalitén men även på framtiden)

Men sen beror det såklart på om man vill att travet ska vara en sport på riktigt som alla andra där sportsliga prestationer och framgångar belönas eller om man vill att travet ska vara någon form av statens förlängda arm för att skapa arbetstillfällen i avfolkningsregioner. Om det är det sistnämnda som är viktigast är svensk travsports fortsatta satsningar på banor som saknar befolkningsunderlag, tränare och bra hästar helt klockrena.

Du fortsätter att skjuta in dig på symtomen
och inte orsaken till travets kräftgång.

Att stänga en enda travbana i landet kan bara
liknas med det gamla talesättet " att kasta ut
babyn med badvattnet".

En katastrof för travets framtid.

Det oavlåtliga snacket om att släcka travet norr om Dalälven
är inget annat än en mental låsning.
Dvs oförmågan att se alla "spin off" effekter varje litet
travstall ger, i form av arbetstillfällen, som ambassadörer
för travet och travsporten, rekrytering av framtidens
travkuskar, tränare och inte minst travspelare.

Hela fundamentet och överlevnaden för travsporten
ligger i bredden av travstall från smått till stort,
från norr till söder. Alla viktiga på sitt sätt.

Höj segerpremierna rejält, vilket ger stallen möjlighet
att överleva och utvecklas. Samt får våra stortränare
att stanna i riket.

Varje travstall, varje bana, var den än ligger i landet
är otroligt viktig för travsportens framtid.
Höjer man blicken något och gör ett minsta försök
att se helheten, borde det inte vara så svårt,
även för en siffernisse.

In med kompetent folk i ATG,
höj segerpremierna och inse
att det bästa sättet att hålla
intresset uppe för travsporten
och spelet,
är att måna om stallen och banorna,
var än de ligger i landet.

jajjan

SakanAA 2016-03-05 06:43

V75-5 Klass II
Är det inte så enkelt att 4 Rico Leejs vinner? Bör väl vara ledaren i loppet. Motståndet består ju av ett gäng fyraåringar och de vinner ju aldrig klass II, ta bara de två senaste lördagarna som exempel där fyraåringar varit favoriter men båda loppen har vunnits av äldre hästar.
Står mellan spik på den eller Hero Sjöhammar.

Spiken64 2016-03-05 07:21

Jag trodde du skulle nämna Junifaks mer SO nu är det Erik.A upp
.Vi vet att han kan göra under på kallblod för första gången och är högt upp i min kallblodsranking.

tvablaa 2016-03-05 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av SakanAA (Inlägg 480485)
V75-5 Klass II
Är det inte så enkelt att 4 Rico Leejs vinner? Bör väl vara ledaren i loppet. Motståndet består ju av ett gäng fyraåringar och de vinner ju aldrig klass II, ta bara de två senaste lördagarna som exempel där fyraåringar varit favoriter men båda loppen har vunnits av äldre hästar.
Står mellan spik på den eller Hero Sjöhammar.

Jag gick med samma tanke men kom fram till att jag inte tror på det resonemanget idag. Bara tre äldre hästar, varav två ston. Rico är då solklar statistikvinnare som äldre och trolig spets. Men kuskminus och tycker den var vek senast. Tror helt enkelt 9,10 är för bra.

tvablaa 2016-03-05 07:34

Är däremot förvånad att inte Sjödén nämner ngt om detta. Han känns ofta inte så konsekvent.

sjukstuga 2016-03-05 07:50

EFter strykningen på Utac i andra avdelningen så kommer bakspåren ner ett hack, en jäkla fördel när det är spårtrappa. Shelly Ann Frazer blir nog mitt första streck i det loppet. Låter även positivt från stallet.

Spiken64 2016-03-05 07:59

Någon som tror att Daniel Olsson ger Pierre Nyström en match och sitter man säkert på

strecken 4,7,9?

Nedomansky 2016-03-05 08:10

Kan vara dags för 15 M.T.Illustrious i avd. 2. Lycka till :-)

Sicken 2016-03-05 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 480491)
EFter strykningen på Utac i andra avdelningen så kommer bakspåren ner ett hack, en jäkla fördel när det är spårtrappa. Shelly Ann Frazer blir nog mitt första streck i det loppet. Låter även positivt från stallet.

Jag tror också mycket på SAF. Redan innan strykningen. Hittar Wallin bara ner utan att hamna alldeles för långt bak så tror jag på en bra chans. 5% är i vilket fall på tok för lite.

Jajjan 2016-03-05 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 480335)
Man kan ha ett visst inträde, men det måste vara måttligt. Det får inte kosta en smärre förmögenhet för en familj att gå på trav. Jag är övertygad om att man tjänar betydligt mer och lockar betydligt fler att bli intresserade av travet om man får ut dem till travbanorna och det är bättre att få ut folk och tjäna lite pengar per person som kommer ut på banorna än att knappt få ut några alls och tjäna mycket per person som besöker dem. Kvantitet tror jag är mer lönsamt i det här fallet och en investering framåt. Men man får inte bara tänka på spelarna i familjen, utan även ha aktiviteter för ungarna. Det ska vara en upplevelse, ett nöje. Därutöver så är det viktigt för banorna ha ha andra aktiviteter när man inte har trav, som de kan tjäna pengar på. Exempelvis så arrangerades två konserter med Alan Jackson på Sundbyholmstravet och Solvalla har ju olika motorsportsaktiviteter samt tidigare bilbytardagar.

Tänk om någon framsynt erbjöd att inträdesavgift
med biljett fungerade delvis eller helt som
spelmarker. Dvs att inträdesbeloppet gav spelmöjlighet,
eller gick att dra från inköp på banan.

Där har du ett mervärde, att locka folk till banorna,
som går att räkna på. Tanken är att när de väl är på
plats, skall upplevelsen locka till fler besök i framtiden
och mer spel när man väl är på plats och fler besöker
och beställer käk.

Man skulle kunna sälja olika värdemenyer,
så att det fanns en passande för alla kundgrupper.

Med lite fantasi kan man dra ett event hur långt
som helst, oavsett den geografiska placeringen.

Tänker på japanen 10 mil norr om Östersund som
har veckor, ja månader i väntetid på bord till sin
japanska krog i obygden.

KP 2016-03-05 08:51

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-samlingstrad/

Bara fortsätta era diskussioner där angående travbanorna så lämnar vi omgången till vad det ska handlas om. Nämligen V75 omgången.

Spiken64 2016-03-05 08:52

12.Angel France kan va en rolig skräll i tron att den kan vinna från spår12 igen.Lopp i kroppen nurmos säger svårt spår men nämner inget att hästen vunnint två av två från just spår12.

korpo 2016-03-05 09:06

Citat:

Två V75 segrar till O.A.L idag:whistling:

hammering 2016-03-05 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av Herzog (Inlägg 480301)
Finns det ingen moderator som kan ta bort en massa spam-spam-spam om hur dåligt norrlandstravet är? All sån skit borde raderas omedelbart och de som skriver helt Off Topic borde varnas och stängas av efter (*åratal*) av inlägg som inte har med Topic att göra.

De som vill vurma för Thatcher-politik i dagens travsverige får väl starta en hemsida om det, men det hör inte hemma på Sharps där vi diskuterar spelobjekt.

Den här tråden handlar om V75 Bergsåker 2016-03-05, hur vi tacklar omgången spelmässigt. Om det finns en moderator -- hur svårt är det att dela ut varningar och stänga av för spammande inlägg som inte har med ämnet att göra?

Jag återkommer gärna med speldrag och i diskussioner om trav enligt ämnet, men i så fall måste detta ämne/denna tråd först rensas från spam-spam-spam.

Redan ordnats en Norrlandsgnällsnyftsyndomallaskånebanor sida åt den där gnällspiken OLLE men puckot spammar hela tiden stäng av honom är en bra lösning tycker jag

Klanke 2016-03-05 09:15

Många jämna lopp idag. Tror på en vettig utdelning och spelar därefter...

Akke 2016-03-05 09:27

Sjödén

Citat:

Ursprungligen postat av tvablaa (Inlägg 480490)
Är däremot förvånad att inte Sjödén nämner ngt om detta. Han känns ofta inte så konsekvent.

Sjödén säger att treåringar inte vinner klass 2, men fyraåringar vinner ofta i klass 2.

chompipe 2016-03-05 09:45

sambucus bra chans spik;)

tvablaa 2016-03-05 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Akke (Inlägg 480506)
Sjödén säger att treåringar inte vinner klass 2, men fyraåringar vinner ofta i klass 2.

Minns inte helt exakt. Men ja, så har han skrivit men också att de yngre generellt är missgynnade. Men du har rätt, är nog det jag tänker på.