Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-28, 12:47   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

V75-Bergsåker


På tisdag blir det återigen tillåtet att plocka av skorna på hästarna. Till Bergsåkers omgång på lördag lär det dock knappas bli barfotabana. Hoppas därför att dom i god tid går ut med att barfotakörning inte är tillåten. Annars kan det bli en röra modell större i barfotalistorna.

Man har under lång tid läst artiklar om interna problem på Bergsåker. Nu har banan och Norrland mist sina två stora tränare. Först Bergh till Åby och nu har Svante Båth blivit Solvallatränare då stallet där växt sig så stort att merparten av hästarna finns där. Det måste vara ett dråpslag för framförallt Bergsåker men givetvis även för hela Norrlandstravet. Snart är alla banorna där uppe igång och tävlar igen, men utan under senare år Norrlands två överlägset mest framgångsrika tränare. Man skulle ju då kunna tro att svensk travsports ledning äntligen började inse att tävlingsverksamheten och antalet svindyra banor där uppe måste minska, men icke. I år drar man in ytterligare en V75 omgång på Jägersro men tilldelar Dannerotravet V75 status när ett av årets minst intressanta lopp spelmässigt finns på huvudmenyn (svenskt kallblodskriterium) och man uppgraderar tävlingsdagen i Östersund när ett ännu mindre intressant lopp spelmässigt ska köras, svenskt kallblodsderby, till V86 status. När ska det bli slut på galenskaperna ?

An snabb titt på vad som är anmält till lördag.

Klass 2:

Mest hästar av lunchklass i detta lopp vad jag kan se. Men när man inte följt travet på länge svårt med klass 2. Några dugliga solvallahästar kommer upp, och då brukar dom vara rätt mycket bättre än Norrlandshästarna. Broddbana kanske ett frågetecken dock. Stig H Johanssons Antonio Tabac två raka och utan att ha vidare koll får den bli söndagens tidiga vinnare.

Klass 1

Ingen högre klass på detta lopp heller vad jag kan se. Jens Patrik har haft usla spår på slutet. Lite mer tur med spårlottningen nu och det måste vara väldigt bra chans mot sådant här motstånd.

Bronsdivisionen

Precis att loppet blev fullt vilket väl antyder vilken sportslig klass det är på loppet. Robert Bergh kanske favorit med Digital Archive. Bäst barfota så det lär väl lysa dubbelrött i barfotalistorna på den åtminstone till 5 min innan start även om Bergh ska köra med skor och brodd.

Kanske Above All Ås och Hero Sjöhammar som kan tänkas utmana.


Silverdivisionen

Detta blev till skillnad mot de flesta loppen där uppe på lördag ett bra lopp. Scellino Luis är ägarkörd på lördag vilket i detta fall nog är ett plus. Snabba pengar och är nu uppe i silver. Spårlottningen blir troligen mycket avgörande i detta kortlopp så innan den är klar avvaktar jag med ytterligare kommentarer.

Gulddivisionen

En avgrund mellan några bra hästar och resten som är med här. Det hade varit väldigt intressant att få se On Track Piraten på sin optimala balans på lördag men bra spår så vinner den nog fram och baklänges ändå. Detta lopp mycket sämre än Halmstads gulddivision igår spelmässigt så borde logiskt lyftas bort från V75 därmed.

Diamantstoet

Drygt 200 poäng krävdes för att komma med i detta lopp. Trist att det blir så när det är V75 lopp. Har ingen vidare koll på dessa i de flesta fall formlösa hästar och kan inte göra någon seriös värdering av vilka som är hetast i nuläget.

Kallblodsloppet

Tre volter och ser på papperet rätt spelvänligt ut. Sen blir det väl som vanligt i dessa lopp en massa galopper. Annars ett väldigt mycket bättre kallblodslopp än vad som var fallet senast på V75. Segermaskinen Talls Odin favorit ?


Lycka till nu med V75an.....

Lördagen efter Kalmar, och då blir det nog perfekt sommarbana och riktigt intressant vad gäller nya balanser.......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 13:00   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 16
Sharp$: 455
Standard

skrota allt trav norr om Dalälven så blir allt bra??? o låta storbanorna i söder köra trav dubbelt så mycket som nu?
callesr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 13:01   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Det ser väl ungefär ut som på Halmstad

Tunt i de högre klasserna

Halmstad
Guld 8 anmälda
Stoelit 10 anmäda
Silver 12 anmälda

Dvs alla anmälda fick starta på Halmstad i de 3 högsta klasserna.

Det är nog något man får vänja sig vid i framtiden, antalet hästar i träning minskar rätt kraftigt, om bara vädret håller i sig tror jag det blir lite proppen ur i påskveckan,

PS jägers bidrar till nästa V86 med ett 8 o ett 9 hästars lopp, "dvs alla får vara med"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), Knutman (+10), hammering (+5)

Senast redigerad av incitatus den 2016-02-28 klockan 13:04.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 14:36   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Lögner som upprepas tillräckligt många gånger blir ändå inte sanningar. Något som Olle, i sin inskränkta och förljugna värld, bör försöka inse.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Knutman (+10), hammering (+5), urizen (+10), abstruse (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 14:50   #5
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Man kan ju se det som en möjlighet för andra duktiga tränare att utöka sin verksamhet nu när Båth och Bergh har flyttat. Behöver inte nödvändigtvis bli en förlust långsiktigt för norrlandstravet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), abstruse (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 15:09   #6
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Det har väl flyttat tränare söderut tidigare

Krister Söderholm Lars Lindberg för att nämna några, eller Åke Svanstedt för att inte gå så många år tillbaka.

klart det kommer nya tränare som är duktiga, under några år kanske man kan se ett tapp, hästägare som haft ett långt samarbete med Båth-Bergh kanske skickar sina hästar söderut.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 21:20   #7
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Jag tycker det vankas trevliga lopp.

Avd 7: Tänker Erik L köra 3 Bolt Boko i ledningen? Vore kul att se 10 Scellino Luis och 8 Windy Ways lurpassa på varandra bak i fältet. 11 Usain Swing?

Avd 5: 2 Reorder med Erik A. Blir det jänkarvagn? Sugen redan nu på att de ska starta!

Avd 1: 8 Janne Sisu möter för bra hästar, men jag måste strecka ändå! Enastående upphämtning senast. Får jag 1%?

Avd 4: 5 Talls Odin, nu är det väl ändå upp till bevis? Ska bli skoj.

I guld har vi revanschmöte. Erbjuds vi tilltalande ca 10% för 8 Ed You denna gången också? Att folk aldrig lär sig!


Ja, lite av det goda!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 22:14   #8
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Piraten


Om inte On Track Piraten är sjuk så bara måste han vinna det här. Har tvivlat och garderat varje gång på sistone men känner mig säker här. Mycket eventuellt gardering med Ed You som också är lite av favvohäst för mig men inte lika mkt som Piraten!
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-28, 22:21   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Seklets största kuskplus på Åsakjappen!? Som den har suttit fast och körts bort i karriären. Ska givetvis ha mkt mer pengar på sig och står därför billigt inne. Ett riktigt fint kallblod och Örjan upp. Äntligen!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 09:45   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Erik Adielsson - välkommen hem! Hoppas du har laddade batterierna till kropp och själ.
Rivstart med körningar i alla V75-loppen. Har fått bra spår i första med Hero Sjöhammar. Han funkar på alla distanser. Andrafavorit?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 16:34   #11
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Lögn


Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Lögner som upprepas tillräckligt många gånger blir ändå inte sanningar. Något som Olle, i sin
inskränkta och förljugna värld, bör försöka inse.
Vilken är lögnen?

Hur stor makt har Olle?

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 18:12   #12
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Jorma


Blev fundersam över hur Jormas resultat inom rikstoton egentligen ser ut f n. Tyvärr - kunde följa tillbaka till 23 dec förra året. Sedan dess har han gjort 46 starter inom rikstoton utan vinst. Kollade inte upp vilka han har kört åt eller så, kanhända har han kört mest åt Nurmos och att han inte släpper ut sina bästa på vintern?
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-29, 22:34   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Lögner som upprepas tillräckligt många gånger blir ändå inte sanningar. Något som Olle, i sin inskränkta och förljugna värld, bör försöka inse.
Vilka lögner?

Olle är i min bok en av dom mest solida VINNAR-spelarna på nätet! Hans framgångar är oemotbestridliga! I princip ingen har vunnit lika mycket som honom på V/P!

Hans förmåga att dra fördel av förhandsinfo gällande utrustningsändringar (särskilt barfota-info) saknar motstycke!

Så vad är hans "förljugna värld"? En nobody med en handfull inlägg på Sharps kräver mer kött på benen....

Hans kritik gällande Norrland? Den är ju högst befogad? Vem bortsett från enstaka Per Linderoth/Svante Båth-framgångar är värd uppskattning?

Ulf Ohlsson i all ära men den mannen räknar jag till högst nationell....

Norrlandstränare håller en formtopp max tre starter! En norrlandskusk gällande kallblod är att föredra men i övrigt? Istravsnivå...

Om DET är Olles kritik är jag den förste att försvara honom!

/doob
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andersfc (+100), niveon (+50), Emeffeff (+10), legolasse (+10), benny28hbg (+10), Djingis (+10)

Senast redigerad av doob den 2016-02-29 klockan 22:38.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-01, 11:56   #14
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag kommer sitta på beachrestaurang i Indien och jobba in följande enkelrad:
2,
7,
8,
5,
2,
7,
10.

Sedan ska jag köpa obegränsat med Honybee, och inte sätta min fot i Sverige något mer
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-01, 20:50   #15
 
Lellvoltas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 35
Sharp$: 930
Standard

V75 tillsammans!!!


Till helgen drar Torsby Jouren igång med ATG Tillsammans så passa på att köpa en andel och bli medlem i laget!! Vi har svenskt rekord i andelsvinst på över 28milj����in och kika��https://tillsammans.atg.se/inbjudan/5SD7-GNB2-21918 här har ni en direktlänk!!

Senast redigerad av Lellvolta den 2016-03-01 klockan 20:53.
Lellvolta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td